Ga naar inhoud

uitgerekend januari/februari 2015

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat fijn Hilly dat je echo goed was!

Ook wij hebben genoten van de frummel, volgens meting 9 wk 5 dagen en druk aan het bewegen'

Helemaal happy! En gyn benadrukte dat we moesten genieten, dat de kans dat het niet goed gaat nu nog heeeel klein is! 😄

Geplaatst

Pauline super je goeie echo

Hier ook alles goed geen openrugetje enz alles goed bekeken en super mooie 3 D echo meegekregen helmaal happy

Onze boef werkte niet mee dus we weten niet wat het word whahaha

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Mooi Minoes!Jongens, hoe doen jullie het met de utrogestan? Ik zou mogen stoppen, maar ik durf niet goed :-S Ik lees van velen dat ze doorgaan tot week 12. Maar nu las ik ook ergens (ja, ik kan nogal door blijven zoeken) dat te lang doorgaan met progesteron niet gezond is voor het kindje. Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen!

Geplaatst

Ik breek even in

Hilly, geen paniek! Het staat idd in de bijsluiter maar daar hoef jeje niks van aan te trekken.

Ik zelf heb het gebruikt tot 16 weken en daarna op andere medicatie overgegaan hierin zit t zelfde als in utrogestan alleen zijn deze echt voor vaginaal gebruik. De apotheek wilde me utrogestan voorschrijven omdat dat veel goedkoper was. Ik moet dit langer gebruiken om de baar moeder rustig te houden ivm een eerdere vroeg geboorte. Er zit hier iemand op t forum zij kreeg juist de utrogestan om de gehel zwangerschap te gebruiken ook om de baarmoeder rustig te houden ivm een vroeggeboorte!

Maar als ik jou was zou ik nu gewoon lekker beginnen met afbouwen!

Geplaatst

Klopt Bianca ;-)

hilly tijdens de zwangerschap van mijn dochtertje kreeg ik van week 17 tm 34 wekelijks prolutoninjecties ,

nu geen injecties meer maar ( achterhaald) maar utrogestan 2x1 /dag

dit was preventief bij mijn dochtertje gedaan omdat ze toen nog niet de oorzaak wisten van de vroeggeboorte daarvoor....

deze zwangerschap dus weer...

maar zoals ik in het Gent topic al schreef, DD adviseerde sowieso tm week 12/13 door te gebruiken.

Geplaatst

Hilly ik kan je vraag niet beantwoorden nog nooit gebruikt

Zou iemand mij op lijstje willen zetten

2 aug geslachtsbepaling en 5 september 20 weken echo

Geplaatst

Wie is wie:

Dreetje: 39 jr. 1ste kind, 2de IVF

Janneke: 40 jr. 1ste kind, 1e ECD (na 4 IVF)

Stephie: 38 jr. 2e kind, 1e IVF maar spontaan zwanger tijdens downregulatie, helaas miskraam :(

Wensmam: 1 dochter, 1 mk, zwanger via ECD

Loeseke: 37 jaar, 2e kind, allebei ICSI

Cigdem: 31 jaar, 2de kindje, 2de IVF

Minoes: 29 jaar, 2e kindje, natuurlijk zwanger (eerder 5x ICSI)

Moi: 30 jaar, 3e kindje, 1e cryo tp (uit ICSI van 2012)

Toekie: 36 jaar, 1e kindje, 3e ICSI (1e cryo)

Daantje31: ?? jaar, 2e kindje, 2e IVF (7e cryo)

Pauline: 35 jaar, 3e kindje, 3e IVF (2e cryo)

Hilly,

Snuffie: 34 jaar, 2e kindje, 4e ICSI voor 2e (verse tp)

Uitgerekende datum:

Wensmam: 11 januari

Daantje: 13 januari

Janneke: 15 januari Verrassing!

Dreetje: 15 januari

Loeseke: 16 januari Meisje!

Cigdem : 21 januari

Minoes: 26 januari

Toekie: 30 januari

Moi: 5 februari

Snuffie: 11 februari

Pauline: 22 februari

Hilly: 24 februari

Echo:

Minoes: 2 augustus (geslachtsbepaling)

20-weken echo:

Dreetje: 26 augustus

Loeseke: 2 september

Minoes: 5 september

Afspraken:

Janneke: 28 juli Gyn

Minoes: 30 juli controle

Snuffie: 1 augustus combinatietest

Cigdem : 15 aug

Geplaatst

Minoes leuk joh de echo!!! Hopelijk neemt de onzekerheid een beetje af.

Moi hoe was jou echo vandaag?

Hilly, jahoe, ook weer een mooie echo! De meningen in de ziekenhuizen betreft utro lopen zo uiteen. In sommige ziekenhuizen stoppen ze bij een positieve test, bij sommige ziekenhuizen met 12 weken. Tja...waar moet je het op baseren? Ik ben met een week of 10 gestopt en heb niet afgebouwd. Ik was er opeens klaar mee.

Paulien, super hoor de echo, genieten maar!!! Hoe reageerde je broers? En je zoon morgen weer terug van kamp? En hoe is het met de cyste?

Dreetje....pfff....jij ook al zo dik! Niet normaal he hoe snel het kan groeien.

Daantje hoe gaat het bij jou met het slapen? Bij mij gaat het op en af, dan weer paar nachtjes redelijk dan weer paar nachten prut!

Wensmam, thanks voor je bericht! Wat ik hoor en lees over de evt. complicaties vind ik niet mis. Uiteraard ga ik er niet van uit dat ik de evt. bijbehorende complicaties krijg en ga ik van het positieve uit. Maar wat mij meer dan dwars zit is dat ECD een medische indicatie is om onder begeleiding te moeten staan van de gyn. ipv de verloskundige. De gyn. vervolgens niet op de hoogte is van de eventuele complicaties (wat ik mij voor kan stellen) maar vervolgens niet de moeite neemt om de kennis die ze missen, bij te spijkeren. Moet ik zelf met een lijstje komen. Ik heb eigenlijk maar 1 vraag, dat is een gesprekje om de evt. complicaties even door te nemen en dat de artsen er bekend mee zijn (het in het dossier staat)....anders kan ik net zo goed naar de verloskundige toch? Onderstaand is wat ik nu ervan weet (let wel ik ben geen dokter). Daarnaast een zus met Helpp-syndroom en een erfelijke belasting waar ik wat vragen over heb. Ik wil gewoon wat vragen hierover stellen en dan is het wat mij betreft klaar. Maar het is toch van de zotte dat de gyn. op mijn vraag voor een gesprekje hierover, het van tafel veegt en al lachend zegt 'ach we kunnen er toch niks tegen doen'.

Vandaar dat ik geen goed gevoel hierbij heb. De gyn schrok trouwens wel van onderstaand lijstje, omdat ze niet op de hoogte is dat dit bij ECD kan horen. Nou ja, ik stop er maar over, is niet goed voor mijn bloeddruk hahaha :tongueP:. We gaan het maandag zien.

- bloedingen in 1e trimester

- verhoogd risico spontane abortus (14-32%) en mogelijke placentatieproblemen

- hypertensie (31-34%)

- pre-eclampsie (50% tov hooguit 5% geen ecd-zwangerschap)

- HELPP-syndroom

- vaak (electieve) sectio (57-76%)

- (ernstige) bloeding na bevalling

- moeilijk loslaten placenta

Ik ben even een paar daagjes weg geweest en heerlijk geslapen (nu weer wat minder maar ach). Ik ben nu 15 weken en ik weet zeker dat ik het kindje voel!!!! Vandaag is het flink raak, wat een bijzonder gevoel. Ik dacht dat kan helemaal niet op deze termijn maar als ik her en der lees op internet zeggen anderen dat het wel degelijk kan. Ik vind het zelf wel erg vroeg maar weet zeker dat ik het voel. Herkennen jullie dit?

Geplaatst

Jeetje Janneke wat een verhaal schrik er zo van pffff sterkte meid weet even niet de juiste woorden :-(

Hoplijk ga gewoon allemaal goed moet gewoon

Ja ik heb ook idee dat ik de kleine voel

Van onze dochter was ik eind 14 week dus kan echt

Liefs

Geplaatst

Lastige Janneke, ik zou voor een andere gynaecoloog vragen met meer ervaring, en anders naar de verloskundige, zij zijn ook kundige om te begeleiden en door te sturen.

Begeleidt je gynaecoloog ook het ivf traject?

Misschien dat ze daarom minder ervaring hebben?

Ik begin steeds meer rugklachten te krijgen, eerst alleen op het werk maar nu ook als ik buiten een stuk aan het lopen ben.

Op mijn werk til ik al minder, maar thuis ontkom ik daar niet altijd aan.

Zoon kan goed traplopen, maar hij heeft niet altijd zin om zelf naar beneden te lopen

Op advies van fysio op mijn werk heb ik met aangemeld voor bekkenfysio waar ik dinsdag al terecht kan.

In mijn vorige zwangerschap had ik rond 20 klachten en heb ik een paar behandelingen mensendieck gehad.

Verder weinig klachten, ik blijf mijn middagslaapje nodig hebben, ik heb wel het idee dat ik weer wat meer energie krijg

Gisteren had ik een heerlijke dag vrij.

Man had ook zijn vaste vrije dag en zoon is een dag extra naar de opvang geweest.

's Middag hebben we in de stad geluncht, ik heb de neiging om veel te eten...

Daarna hebben we het verjaardagscadeau voor zoon gekocht, een mooie houten garage.

Lopend terug naar de auto werden we door kleine jongens gade geslagen, het moet wel een goede koop zijn!

Het staat nog een paar weken op zolder verstopt.

Fijn weekend allen!

Geplaatst

Loeseke hier begint de rug bekken klachten ook weer

Na de vakantie even bellen

Leuk cadeau voor jullie zoon zou daar wel heel blij mee zijn;-)

Hier de ene naar de andere migraine aanval vanaf vrijdag hoplijk is het snel weg

Hebben jullie trouwen ook van die soort menstruatie pijn?

Hoe gaat het verder met iedereen?

Geplaatst

Zo, weer terug van weggeweest ;-)

Minous, ik herken de menstruatiepijn niet. Misschien de andere dames? Maar er gebeurt zoveel in onze lijven. Het zal er wel bij horen.

Loeseke, hoe was de fysio? Wat vervelend dat je zoveel last hebt :-(

Janneke, als je geen goed gevoel hebt bij deze gyn, wat ik mij na je verhaal heel goed kan voorstellen, kan je dan geen andere zoeken? Ik ben benieuwd hoe je afspraak vandaag gaat!

Hilly, ik heb ook utro gebruikt deze keer maar meer om te ondersteunen. Bij mijn vorige zwangerschap die uit een verse tp voort kwam, moest ik de utro iig tot de 7 weken echo gebruiken. Omdat de echo toen niet goed was, weet ik niet hoe lang ik door had moeten blijven gaan. Fijn dat je echo goed was!!

Pien, mooi hoor, een goede echo!!

Dreetje, schrikken joh, die uitslag van de combinatietest. Nu is het wachten op de uitslag van de nipt begrijp ik. Wat komt daar dan precies uit? Een nog nauwkeurigere schatting? Sterkte met wachten.

Daantje, hoe gaat het met slapen?

Hoe is het met de anderen?

Hoe voelt het trouwens als je het kindje voelt? Ik voel ook af en toe was maar kan me niet voorstellen dat het het kindje al kan zijn dus ik ben benieuwd hoe jullie het ervaren.

Verder gaat het goed met mij. Wel last van de warmte. Snelle hartslag wat best vermoeiend is. Verder eigenlijk geen gekke dingen. Woensdag weer een echo. Spannend en leuk!! Wil iemand dit op het lijstje zetten: 30 juli echo.

Liefs

Geplaatst

Gisteravond heb ik op mijn warme zolder mijn positierok afgemaakt uit het boek 'allemaal rokjes' van mmw zsa zsa.

Rokje is wel mooi gelukt, geen hobbezak model

Vandaag is het hier aan aan het regenen en niet echt blote benen weer.

Komende tijd ga ik patronen voor het kleine meisje uitzoeken.

Hoe was je vakantie toekie?

Geplaatst

Minoes,dat menstruatie gevoel dat hoort er helaas bij. Ik heb dat ook al die tijd gehad. Vooral de periode dat ik normaal gesproken ongesteld had moeten worden.

Je lichaam is keihard aan het werk dus probeer vertrouwen te houden! Maar dat moet wel goed komen nu met je angelsound hihi

Geplaatst

De vakantie was fijn. Minder kunnen doen dan normaal maar meer dan van tevoren verwacht. Vooral de tweede week toen ik uitgeruster was en de misselijkheid minder.

Bianca, wat lief dat je komt reageren! Ik heb je handtekening nog een keer gelezen en ben onder de indruk van je verhaal. Wat super dat je zwangerschap zo positief verloopt!!

Geplaatst

@ toeki, Fijn dat het goed met jou en je beeb gaat! Toen ik ukje voor het eerst met +/- 15 weken voelde, was het alsof er een vlindertje in mijn buik zat. En dat terwijl ik de placenta aan de voorkant heb zitten. Het zal best kunnen dat je het nu begint te voelen. Geniet er van meid!

En ook de andere dames, probeer te genieten van de zwangerschap!

*breek weer uit :D *

Geplaatst

Oef en wat is het weer warm... Zweet breekt me uit bij iedere stap...

nog twee dagen en dan naar medisch verloskundige in zkh, hopelijk incl echo! Binnen twee weken dan de echo voor nekplooimeting.

als ik jullie zo lees ben ik blij dat ik geen utro hoef te gebruiken, toch vies spul vond ik. Bij dochter wel gebruikt maar dat was verse tp.

ik ga weer even slapen, zo is vakantie toch wel heel handig in deze fase :-)

Geplaatst

Toekie hier voel ik de kleine ook ja soort vlinder gevoel

Ja hier ook last van de warmte benauwd enz

Loeseke leuk zeg dat je zelf kleren maakt wou dat ik dat kon ;-)

Hier alleen maar mooi weer gehad heerlijk

Lieve Bianca dank je wel voor je reactie

Beetje late geen ontvangst ol de camping grrr

Toekie ondanks de eerste week toch even kunnen genieten van je vakantie

Pauline spannend je medische echo

Lekker van je vakantie genieten

Hier morgen weer echo leuk ;-)

Zaterdag geslachtsbepaling ben benieuwd

Fijne dag meiden

Geplaatst

Minoes hoe was de echo? Hoop alles goed en geen onzekerheid meer? Geniet je een beetje op de camping? Vervelend de rug/bekken klachten. Ik heb ook een afspraak gemaakt met de fysio, het is allemaal nog goed te doen maar heb een plek rechts onder in de rug (boven in de bil) waar het niet goed zit. Hoop niet op bekken klachten maar misschien dat er iets knel zit. Heb jij vorige keer baat gehad bij fysio? Hoe is het met de migraine?

Hier geen menstruatiepijn maar wel regelmatig een soort steen gevoel (volgens mij geen krampen). Moest het van de gyn wel in de gaten houden, misschien wat harde buiken???

Marga, ik heb ook de placenta aan de voorkant zitten maar denk het kindje ook al te voelen. Geen vlindertje maar een soort 'pok'....moeilijk te omschrijven haha. Succes met de laatste loodjes!

Toekie, fijn dat je een goede vakantie hebt gehad! Sorry, ik ben even niet online geweest, zie dat je vandaag een echo hebt (ben te laat om m in de lijst te zetten). Maar hoe was de echo, alles goed?

Loeseke, wat gaaf dat je zo goed kan naaien. Heb je een internetwinkeltje ;-) Die kleine meid van jou komt er supermooi uit te zien met van die leuke kleertjes!

Dreetje, wanneer kan je de uitslag verwachten?

Maandag had ik een afspraak met gyn. nr. 3 en ik trof de juiste persoon :-) Ze zei precies de juiste dingen, gaat het even uitzoeken en wil dat ik volgende keer weer bij haar terug kom. Wat een opluchting! Heb wel mijn gevoel uitgesproken dat ik vond dat het allemaal zeer moeizaam ging om een gesprekje te krijgen om mijn vragen te kunnen stellen en dat ik dat zeer vervelend heb gevonden. Over 3 wkn weer bij haar terug, nog even een check voor mijn vakantie en de dag erna de 20 wkn echo.

Verder gaat het goed maar wel wat rug/buikklachten. Goed op tijd mijn rust nemen maar ja.......

Geplaatst

Wie is wie:

Dreetje: 39 jr. 1ste kind, 2de IVF

Janneke: 40 jr. 1ste kind, 1e ECD (na 4 IVF)

Stephie: 38 jr. 2e kind, 1e IVF maar spontaan zwanger tijdens downregulatie, helaas miskraam :(

Wensmam: 1 dochter, 1 mk, zwanger via ECD

Loeseke: 37 jaar, 2e kind, allebei ICSI

Cigdem: 31 jaar, 2de kindje, 2de IVF

Minoes: 29 jaar, 2e kindje, natuurlijk zwanger (eerder 5x ICSI)

Moi: 30 jaar, 3e kindje, 1e cryo tp (uit ICSI van 2012)

Toekie: 36 jaar, 1e kindje, 3e ICSI (1e cryo)

Daantje31: ?? jaar, 2e kindje, 2e IVF (7e cryo)

Pauline: 35 jaar, 3e kindje, 3e IVF (2e cryo)

Hilly,

Snuffie: 34 jaar, 2e kindje, 4e ICSI voor 2e (verse tp)

Uitgerekende datum:

Wensmam: 11 januari

Daantje: 13 januari

Janneke: 15 januari --> Verrassing!

Dreetje: 15 januari

Loeseke: 16 januari --> Meisje!

Cigdem : 21 januari

Minoes: 26 januari --> Jongen!

Toekie: 30 januari

Moi: 5 februari

Snuffie: 11 februari

Pauline: 22 februari

Hilly: 24 februari

Echo:

Minoes: 2 augustus (geslachtsbepaling)

Paulien: 7 augustus (nekplooi)

20-weken echo:

Janneke: 20 augustus

Dreetje: 26 augustus

Loeseke: 2 september

Minoes: 5 september

Afspraken:

Minoes: 30 juli

Snuffie: 1 augustus combinatietest

Cigdem : 15 augustus

Janneke: 19 augustus

Paulien: 29 augustus

Geplaatst

Wat fijn Janneke dat je nu een aardige/goede gyn trof. Werd ook wel tijd.

hier ook last van bekken af en toe. Irritant dat dat nu al begint, vrijdag maar even fysio doen en tijdig oefeningen.

morgen om 9 uur hopelijk weer echo. Wil kleine spruit toch wel heel graag zien!

Geplaatst

Janneke helaas geen echo bleek gewoon controle voor het eerst in mijn leven whahaha

Ja menstruatie pijn hoort erbij zei en ik moet contact opnemen met fysio voor mijn rug

Wat fijn dat je nu goed gesprek hebt gehad hopelijk kan je ei beter kwijt en meer duidelijkheid

Spannend straks al de 20 weken echo hier drinkt nog niet door dat de tijd zo snel gaat ;-)

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden