Ga naar inhoud

uitgerekend januari/februari 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Minoes ik loop ook al heel wat welen met inlegkruisjes in door urineverlies.

Waarschijnlijk komt het doordat het kind erg laag ligt en regelmatig tegen je blaas aandrukt of schopt..

Maar het is heel irritant..

1412805600.jpg

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vervelend dat urineverlies! Tot op heden gelukkig nog geen last van maar dat plassen is wel een dingetje hoor. Ben ik net geweest, 10 min. later moet ik rustig weer!

Tineke; ja een BH is niet altijd prettig inderdaad. Lees op de ene site dat een beugel niet goed is en op de andere site dat het tegenwoordig geen kwaad kan (ivm de beugels van de bh's van vroeger). Hebben jullie een idee?

Wat jammer dat je omgeving het beeld hadden dat de opleiding niks voor jou zou zijn, kan me voorstellen dat het dan altijd in je hoofd blijft zitten.

Snuffie, lukt het met je opleiding?

Toekie, fijn dat de echo goed was! En je schiet ook al aardig op met het kamertje zo te lezen. Wat leuk he om mee bezig te zijn, ik kan er echt van genieten. Het wordt ook steeds echter zo. Fijn dat het is gelukt om minder te werken....pfff....zal een opluchting zijn! Merk je verschil?

En de therapie, merk je verschil voor je rug?

Paulien, my god....wat doe jij veel zeg, wow! Hoe houd je het vol zeg? Ik werk 32 uur, zorg een dagdeel voor mijn neefje en dat is genoeg voor nu. Als ik avonddienst heb, moet ik nu tijdens de zwangerschap echt goed bedenken om dan 's ochtends niet teveel te doen. Normaliter zou ik dan rustig een dagje schilderen...lukt me fysiek nu niet meer. Moet echt goed de belasting verdelen merk ik.

Daantje, wens je een fijne zwangerschap verder en laat je wel even weten als het kindje is geboren?

Minoes, zie dat jij inmiddels 4000!!!! berichten op dit forum hebt getikt....ik denk dat jij ook al een lange lange weg achter de rug hebt. Ik ben er totaal niet mee bezig dat je nu spontaan zwanger bent geworden....we hebben allemaal ons eigen verhaal toch? Doe waar je jezelf goed bij voelt maar voor mij is het totaal geen issue!

Vervelend dat je zo onzeker blijft om het kindje alsnog te verliezen. Weet je waar de angst vandaan komt? Heeft het te maken met het gevoel van urineverlies (dat je op dat moment denkt dat je vliezen zijn gebroken) of is het een angst die er in zit? Hoop dat de gyn je een beetje gerust kan stellen? Zekerheden in het leven hebben we nooit maar elke dag in angst leven is ook niet goed lijkt me? Ik wou dat ik iets kon zeggen om je angst een beetje te verminderen....

Denk dat we allemaal soms een moment van onzekerheid hebben en opgelucht zijn als we ons wondertje in onze armen hebben. Ook in mijn hoofd zit de kans op complicaties die ik heb en een erfelijke belasting maar ik vertik het om in mijn angst te leven en het zit in een vakje ver weg achterin mijn hoofd.

Ik hoop echt Minoes dat het jou ook lukt Minoes om te genieten!!! Het leven komt zoals het komt....

Hilly, klinkt goed zo'n kraamsuite. Inderdaad niet het idee dat je na een paar uur alweer op de stoep wordt gezet....alsof je een soort van Mac-drive doorrijdt haha

Ik denk dat de tickers op de computer wel goed meelopen, maar op telefoon e.d. niet? Dat lees ik tenminste wel vaker.

Hier weer begonnen met werken, het gaat maar moet goed opletten. Weer controle gehad bij de gyn en kindje groeit goed en gemiddeld. Zie de bloeddruk langzaam wat oplopen maar hij is nog keurig, hoop dat dat nog heel lang zo blijft!

Kamertje gaat ook goed, wiegje nog ophalen en commode nog schilderen en dan kan inrichten beginnen.

Restore Auto-Saved Content

Geplaatst

Wie is wie:

Dreetje: 39 jr. 1ste kind, 2de IVF

Janneke: 40 jr. 1ste kind, 1e ECD (na 4 IVF)

Wensmam: 1 dochter, 1 mk, zwanger via ECD

Loeseke: 37 jaar, 2e kind, allebei ICSI

Cigdem: 31 jaar, 2de kindje, 2de IVF

Minoes: 29 jaar, 2e kindje, natuurlijk zwanger (eerder 5x ICSI)

Moi: 30 jaar, 3e kindje, 1e cryo tp (uit ICSI van 2012)

Toekie: 36 jaar, 1e kindje, 3e ICSI (1e cryo)

Daantje31: ?? jaar, 2e kindje, 2e IVF (7e cryo)

Pauline: 35 jaar, 3e kindje, 3e IVF (2e cryo)

Hilly: 34 jaar, 1e kindje, 4e ICSI

Snuffie: 34 jaar, 2e kindje, 4e ICSI voor 2e (verse tp)

Tineke: 37 jaar, 1e kindje, 2e ICSI (3e cryo)

Uitgerekende datum:

Wensmam: 11 januari

Daantje: 13 januari --> ?

Janneke: 13 januari --> Verrassing!

Dreetje: 15 januari --> Jongen!

Loeseke: 16 januari --> Meisje!

Cigdem : 21 januari --> Jongen!

Minoes: 26 januari --> Jongen!

Toekie: 30 januari --> Verrassing!

Moi: 5 februari

Snuffie: 11 februari --> Verrassing!

Pauline: 22 februari --> Meisje!

Tineke: 22 februari --> Jongen!

Hilly: 24 februari --> Jongen!

20-weken echo:

Snuffie: 26 september

Tineke: 2 oktober

Pauline: 3 oktober

Hilly: 8 oktober (GUO)

Pret echo:

Janneke: 3 oktober

Afspraken VK/Gyn:

Snuffie: 15 september

Tineke: 22 september

Hilly: 23 september

Toekie: 26 september

Janneke: 30 september

Geplaatst

Tien meid helaas ken ik je gevoel

En na de bevalling zijn weer andere zorgen maar het word beter

Loeseke ja heb het al aangegeven bij vk hoort erbij

Lisselotje bedankt voor je opbeuren de woorden

Lief x

zwanger.png

Geplaatst

Janneke bedankt schat voor je lieve woorden

Ik denk dat het komt dat ik voor het eerst in mijn leven iemand verloren heb die me zo dicht na staat

En phoe wat heb ik daar een verdriet van

En door urine verlies maakt me dat heel onzeker

Van dat alles goed is met kleine ukkie

Wij gaan beginnen als mama in haar huisje is getrokken

zwanger.png

Geplaatst

Minous, van mij ook een dikke knuffel! De onzekerheid herken ik ook. Juist nu na de 20-wekenecho. Misschien omdat ik daarvoor toch nog altijd wat reserves had. Wat mij helpt, is door tegen mezelf te zeggen dat als het gebeurt het toch wel gebeurt. Je kunt het toch niet tegenhouden en hoogstwaarschijnlijk gebeurt het niet eens. Voor jezelf zorgen en daarmee ook voor de kleine is het enige en beste wat je kunt doen! En beseffen dat de meeste pijntjes er gewoon bijhoren en vertrouwen dat je instinct je wel waarschuwt als het écht mis zit.

Marga, dank je wel :-) En wat heerlijk dat je zo geniet en het zo goed gaat!!

Snuffie, nog even doorzetten voor jou dus. Fijn dat je bijna wat dingen kunt afstoten!

Tien, spijt van een studie die je niet gedaan hebt, is zuur. De pijn die je hebt, kan dat niet het oprekken van je baarmoeder zijn?

Janneke, ik merk vooral verschil tussen een werkdag en een vrije dag. Halverwege een werkdag krijg ik steeds meer last en kan daarna ook bijna niet meer koken omdat ik niet lang kan staan. Op een vrije dag gaat dit veel beter. Ik heb nog maar 1x therapie gehad dus dat verschil merk ik nog niet.

Ik had donderdag gezwommen en dat heb ik geweten ;-) Gisteren een pijn in mijn onderbuik links gehad...soms kon er bijna niet rechtop van staan. Waarschijnlijk door het van rug naar buik draaien. Gelukkig vandaag een stuk beter. Volgende week ga ik beginnen met zwangerschapszwemmen. Maar eens vragen hoe ik dat anders kan doen.

Verder weer druk en raar gedroomd vannacht. Pfff, ze hadden mijn koffers afgepakt met waardevollen spullen en ik stond in een menigte in een kleine ruimte en kon niet weg. Met bonzend hart en helemaal bezweet wakker ;-)

Geplaatst

Toekie en Janneke dank jullie wel

Ja toekie probeer mezelf nu ook elke x schop onder mijn kont te geven

Hier ook elke x verkeerde beweging niks meer kunnen

Van de week drie spuiten in mij rug gehad verging van de pijn nu weer helaas maar ja zal nu wel zo blijven

zwanger.png

Geplaatst

De urineverlies heb ik ook bij het niezen en hoesten. Soms als ik zelf heel hard moet hoesten, dan moet ik mijn buik vast houden anders voel ik mijn buik trekken. Het zal er allemaal wel bij horen.

Over het bevallen in het ziekenhuis zonder medische indicatie. Dat mag altijd toch? Alleen moet je dan een eigen bijdrage betalen toch? Ik wilde bij mijn zoon ook in het ziekenhuis bevallen als het normaal was verlopen en dat kon gewoon.

Oh tien, wat een vaag pijntje. Ik herken het niet zoals je het beschrijft. Gewoon bespreken met de vk. En als je het niet vertrouwd, meteen bellen he?

En ja, wat betreft de studie, dat is precies de reden dat ik het nu toch doe. Ik wil niet op mijn 80ste terugkijken op mijn leven en concluderen dat ik iets heb gedaan wat ok was en nooit mijn hart heb gevolgd. Ik ben nu toch nog voor mijn 40ste verpleegkundige en dan kan ik nog door tot physian assistent en ben ik toch bijna arts.

Fijn Janneke dat alles goed gaat met je kindje. Een stijgende bloeddruk, is dat normaal? Wow, wat ben jij goed bezig met je kamertje, dat schiet al op. Hoer moet mijn man de kamer nog ontdoen van overbodige rotzooi. Er liggen veel spullen in die er 'even' zijn weggezet.

Oh, wow toekie, naar die pijn van het zwemmen. Ik dacht dat zwemmen juist heel gezond was tijdens de zwangerschap. Maar zo lees ik het bij jou nu niet.

Rare droom hoor!

Jeetje minoes, wat pittig zeg, 3 spuiten. Dat klinkt erg pijnlijk. Rustig aan doen...

Hier een drukke week gehad. Veel gewerkt en naar les geweest. Omdat ik penningmeester van een vereniging was de boeken ook weer bijgewerkt en vandaag overdragen aan de nieuwe penningmeester. Ben blij als ik daar vanaf ben, want ik merk dat studeren en werken toch meer dan genoeg is.

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst

Hilly, wat leuk!!! Ik ben heel slecht in echo's bekijken (gelukkig maar, want ik wil niet weten wat het wordt dus kleine kans dat ik het per ongeluk zelf zie op de echo hahaha). Maar is die ene van de achterkant billetjes/beentjes genomen met het piemeltje daartussen??? Van die andere kan ik niks maken, erg he!!!

Leuk hoor!!! Wat had je zelf in gedachten (als je uberhaupt iets in gedachte had??).

Minoes, pfff, 3 spuiten in je rug bah! Hoop dat je er baat bij hebt.

Naar dat je iemand van dichtbij hebt verloren :-( en dat je nog eens extra onzekerheid maakt. Nou ja meis, dag voor dag, week voor week, van controle naar controle...Op naar die wolk in je armen!!!

Snuffie, wil jij weten wat het wordt? Ik moest vanmorgen ook hoesten en die banden boven je liezen....brrr....dat voel je zeg. Mag maar hopen niet verkouden te worden komende herfst haha. Gelukkig nog geen urineverlies maar als ik moet...moet ik ook echt!

Moi hoe gaat het met jou? Wil jij weten wat het gaat worden?

En Wensmam, hoe ga jij? En wil jij weten wat het gaat worden?

Tot nu toe de jongens in de meerderheid, maar ook 2 verrassingen...ben benieuwd!!

Ik schiet inderdaad op met het kamertje Snuffie maar ben ook alleenstaand. Nu kan ik het nog zelf, welliswaar op een bejaardentempo haha. Maar straks moet ik overal hulp bij vragen en dat vind ik vervelend. Ik heb, ook na de bevalling, natuurlijk al hulp nodig. Dus elke dag wat!

Ga zo de kast schoonmaken, deze is klaar en dan alle spulletjes erin zetten.....die nu door mijn hele huis slingeren (heb een appartementje dus niet heel veel ruimte). Mag kinderwagen/maxi-cosi en alles lenen en gister alles uit elkaar gehad en lekker gewassen.

Verder beetje luie dag vandaag....komt nog weinig uit mijn handen. Hup actie......

Geplaatst

Oh Hilly ik zie het nu...die andere echo woehahahaha. Ik zocht ook daar naar een piemeltje maar zie nu gewoon een hoofdje, en armpje voor het gezicht en een beentje omhoog. Wat een doos ben ik zeg, dit is echt een prachtige echo (slappe lach nu :laughing4: )

Geplaatst

Haha, Hilly, op die bovenste echo zie ik toch echt iets tussen de benen hangen.

Leuk!

Nee, Janneke, ik wil het net als bij mijn zoon niet weten. Ik wil alleen een gezond kindje.

Helemaal gelijk dat weer niet verkouden mogen worden. Brr. Maar onze weerstand is lager, dus de kans is wel aanwezig dat het toch gebeurt.

Nou snap waarom je er zo druk mee bent met die kamer. Eenmaal erg rond kan je meer. Wel zwaar hoor, een kind alleen opvoeden.

Fijn dat je veel kan lenen, dat scheelt een hoop.

ticker.png

Geplaatst

Snuffie dus lekker alleen tijd voor je studie ;-)

Hilly wow ook een jongen gefeliciteerd meid

Janneke wow meid dus je bent helemaal op je zelf aangewezen wel knap wat je zelf dan allemaal kan topper

Zijn vrouwen dan ook sterk ;-)

Nee spuiten werken helaas niet

Herkenen jullie dat buik pijn zal dat groei pijn zijn? Af en toe menstruatie pijn?

Liefs

zwanger.png

Geplaatst

Wie is wie:

Dreetje: 39 jr. 1ste kind, 2de IVF

Janneke: 40 jr. 1ste kind, 1e ECD (na 4 IVF)

Wensmam: 1 dochter, 1 mk, zwanger via ECD

Loeseke: 37 jaar, 2e kind, allebei ICSI

Cigdem: 31 jaar, 2de kindje, 2de IVF

Minoes: 29 jaar, 2e kindje, natuurlijk zwanger (eerder 5x ICSI)

Moi: 30 jaar, 3e kindje, 1e cryo tp (uit ICSI van 2012)

Toekie: 36 jaar, 1e kindje, 3e ICSI (1e cryo)

Daantje31: ?? jaar, 2e kindje, 2e IVF (7e cryo)

Pauline: 35 jaar, 3e kindje, 3e IVF (2e cryo)

Hilly: 34 jaar, 1e kindje, 4e ICSI

Snuffie: 34 jaar, 2e kindje, 4e ICSI voor 2e (verse tp)

Tineke: 37 jaar, 1e kindje, 2e ICSI (3e cryo)

Uitgerekende datum:

Wensmam: 11 januari Meisje!

Daantje: 13 januari --> ?

Janneke: 13 januari --> Verrassing!

Dreetje: 15 januari --> Jongen!

Loeseke: 16 januari --> Meisje!

Cigdem : 21 januari --> Jongen!

Minoes: 26 januari --> Jongen!

Toekie: 30 januari --> Verrassing!

Moi: 5 februari

Snuffie: 11 februari --> Verrassing!

Pauline: 22 februari --> Meisje!

Tineke: 22 februari --> Jongen!

Hilly: 24 februari --> Jongen!

20-weken echo:

Snuffie: 26 september

Tineke: 2 oktober

Pauline: 3 oktober

Hilly: 8 oktober (GUO)

Pret echo:

Janneke: 3 oktober

Afspraken VK/Gyn:

Snuffie: 15 september

Tineke: 22 september

Hilly: 23 september

Toekie: 26 september

Janneke: 30 september

Wensmam: 30 september

Hoi allemaal, na lang alleen meelezen evn weer een bericht van mijn kant. Wat gebeurt er toch veel weer. Ik heb een lastige tijd achter de rug met moeheid, blaasontstekingen en oplopende bloeddruk. vandaag weer controle gehad en beebje doet het goed, wel wat aan de grote kant, gevolg: ik moet een suikertolerantie test doen bah. Nuchter komen suikerwater drinken en dan pas na 2 uur laatste bloedprikken en dan pas mag ik eten of drinken. Mijn bloeddruk is met medicijnen weer goed, maar ik sta onder verscherpte controle ivm de ECD. ze zijn wel heel fijn in het UMCG, ik voel me 100% serieus genomen. ik werk nu elke dag 2 uur minder omdat ik het anders niet goed volhou. beebje schopt en beweegt goed, dus dat stelt gerust. Maar toch leef ik van mijlpaal naar mijlpaal 20 week, 24 week etc. ben nu 23 week. Ik heb geen menstruatie pijn, had ik wel bij de eerste, maar toch wel regelmatig lage buikpijn en af en toe flink last van mijn banden. Minous: bij urine verlies kunnen bekken bodem oefeningen via fysio wel helpen. tot zover; zal ptoberen wat vaker te posten

groet wensmam

Geplaatst

Wensmam, vervelend zeg al die klachten. Nu weer van de blaasontsteking af? Fijn dat de controle goed was en de kleine het goed doet! Kunnen ze niet eerst op suiker prikken voordat je een tolerantie-test moet doen? Mag ik vragen hoe hoog je bloeddruk aan het worden was? Ik ben ook ecd'er dus voor mij ook iets om goed in de gaten te houden. Is dat ook de reden dat je van mijlpaal naar mijlpaal leeft...?

Minoes, ik heb ook af en toe buikpijn maar vrees dat ik dan harde buiken heb. Vind het lastig want ja...hoe weet je wat harde buiken zijn?

Ik voel het kindje maar zo weinig keer per dag, herkent iemand dat? De gyn. vroeg vorige week of ik het zo'n 10-12 keer per dag maar ik kom maar op zo'n

1-3 keer per dag. Van de week een keer of 6 maar vandaag de hele dag niks en pas vanavond 2 schopjes en dat was het dan weer.

Van mij mag die kleine zich wat vaker melden hoor

Geplaatst

Wensmam gefeliciteerd een meisje

Vervelend dat je overal zoveel last van hebt sterkte

Janneke ja ik had last van obstipatie

Je hoeft de kleine pas 10 x per dag te voelen na 28 weken

Als je toch zorgen maakt kan je langs gaan om te kijken

Heb je placenta voor of achter kan het ook aan liggen

Hier voel ik de kleine ene dag meer dan andere

Hoest verder met iedereen?

zwanger.png

Geplaatst

Goede vraag Janneke, wat is een harde buik? Geen idee. Mijn verloskundige zijn wel dat als een harde buik pijn doet, dat je dan wel echt rustiger aan moet doen. Ik heb ook af en toe bandenpijn om een zeurende pijn onderin of in mijn flanken maar ik ga ervan uit, dat zolang het de spuigaten niet uitloopt, het er gewoon bijhoort.

Qua voelen, is het hier ook heel wisselend. Soms meerdere periodes op een dag. Dan kan het echt af en toe een kwartier tot een half uur zijn. Maar soms bijna de hele dag niet. Gisteren wel het eerste echte schopje gevoeld, ook van buiten voelbaar. Hiervoor bleef het bij plopjes.

Leuk Snuffie, nog iemand die het niet wil weten :-)

Wensmam, vervelend je klachten!! Hopelijk blijft je bloeddruk nu goed, heb je geen suiker en blijven de kwaaltjes je verder bespaard!

Misschien is het toeval maar de caesartherapie en het mindere werken, lijken hun vruchten af te werpen. Ze heeft me vanmorgen weer goed onder handen genomen. Pfff, spieren losmasseren en oefeningen doen maar zolang het helpt, hoor je mij niet klagen. Vanavond weer zwemmen maar dan met anderen zwangeren. Ben benieuwd hoe dat gaat na de vorige keer.

Geplaatst

Toekie, dat zou heel fijn zijn als de therapie en minder werken zijn vruchten afwerpen!

Vandaag voelde ik mini-me weer wat vaker, dat is wel fijn.

Pfff....ik heb echt een buik van heb ik jou daar! Kreeg vandaag 4x de vraag of ik al bijna met verlof ga hahaha.

Zijn jullie ook al zo 'dik'?

Geplaatst

Klinkt goed toekie even lekker voor je zelf kiezen

Janneke ik dacht dat hier niet zo snel ging met mijn buik toch nu wel groot aan het worden even foto momentje van onze buiken?

Gelukkig dat je mini weer vaker voelt

Hier gaat mijn buik heen en weer hahah zo grappig

zwanger.png

Geplaatst

Zal van de week even een fotootje plaatsen Minoes. Ga nu lekker nog even een weekendje weg, dus ws niet online.

Moi alles goed met jou? Hoop dat je gewoon druk bent!

Goed weekend allemaal

x

Geplaatst

Vandaag is dan de herfst begonnen, nog maar 1 seizoen te gaan! Vandaag ben ik naar ee stoffenbeurs geweest. Voor een meisje vond ik het wel een beetje lastig om wat leuks te vinden, maar het is gelukt en zelfs zonder rose! Voor zoon ook een mooie lapjes gevonden, die gaan op de grote stapel in mijn stoffenkast. Mijn buik groeit nu ook een stuk sneller. Het is nu goed in mijn uniform te zien, sommige patiënten durven wel eens te vragen of ik zwanger ben. Vrijdag nog 9 weken werken en dan begint mijn verlof, het gaat eigenlijk best wel snel. Dinsdag weer naar de verloskundige, er zat nu 7 weken tussen de laatste afspraak, gewicht is ondertussen wel aardig toegenomen. Verder geen nieuwe ontwikkelingen, geen last meer van mijn rug en meisje is regelmatig aan het bewegen.

Geplaatst

Janneke ja leuk ben benieuwd naar iedereen hun buik ;-)

Fijn vakantie

Loeseke ja gaat hard he nog even en dan kunnen we onze kruimels in onze armen sluiten

Hier groei ik ook gestaagd door

Woensdag controle ben weer benieuwd

Hier veel last van de rug maar door de yoga pilates word het wel dragelijker

Eindelijk geboorte pakjes gescoord ;-)

zwanger.png

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden