Ga naar inhoud

uitgerekend januari/februari 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Minoes, ziet er leuk uit! Hoe was je controle?

Snuffie, klinkt als een klein druktemakertje in je buik :-) Hoe gaat het verder met je?

Hier gister weer controle gehad, kindje inmiddels bovengemiddeld in groei. Toen ik even naar de statistieken keek (ja ik weet het, zegt niet altijd alles)...schrok ik toch een klein beetje. Ik krijg elke keer een echo en zo houden ze de groei bij, kindje zou nu zo'n 1350 gr. zijn. Met 27 wkn. is dat normaliter zo'n 800gr. en 1300 gr. past bij een kindje van 30 wkn.....krijg ik toch een beetje de kriebels van...

Uitslag suikertest was goed gelukkig!

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wie is wie:

Dreetje: 39 jr. 1ste kind, 2de IVF

Janneke: 40 jr. 1ste kind, 1e ECD (na 4 IVF)

Wensmam: 1 dochter, 1 mk, zwanger via ECD

Loeseke: 37 jaar, 2e kind, allebei ICSI

Cigdem: 31 jaar, 2de kindje, 2de IVF

Minoes: 29 jaar, 2e kindje, natuurlijk zwanger (eerder 5x ICSI)

Moi: 30 jaar, 3e kindje, 1e cryo tp (uit ICSI van 2012)

Toekie: 36 jaar, 1e kindje, 3e ICSI (1e cryo)

Daantje31: ?? jaar, 2e kindje, 2e IVF (7e cryo)

Pauline: 35 jaar, 3e kindje, 3e IVF (2e cryo)

Hilly: 34 jaar, 1e kindje, 4e ICSI

Snuffie: 34 jaar, 2e kindje, 4e ICSI voor 2e (verse tp)

Tineke: 37 jaar, 1e kindje, 2e ICSI (3e cryo)

Uitgerekende datum:

Wensmam: 11 januari Meisje!

Daantje: 13 januari --> ?

Janneke: 13 januari --> Verrassing!

Dreetje: 15 januari --> Jongen!

Loeseke: 16 januari --> Meisje!

Cigdem : 21 januari --> Jongen!

Minoes: 26 januari --> Jongen!

Toekie: 30 januari --> Verrassing!

Moi: 5 februari

Snuffie: 11 februari --> Verrassing!

Pauline: 22 februari --> Meisje!

Tineke: 22 februari --> Jongen!

Hilly: 24 februari --> Jongen!

20-weken echo:

Pret echo:

Minoes: 23 oktober

Toekie: 29 oktober

Afspraken VK/Gyn:

Janneke: 4 november

Geplaatst

Zo, terug van een weekje weg. Even hier bijkletsen ;-)

Snuffie, jeetje wat een respect inderdaad voor jou! Er straalt zoveel liefde uit je berichtje en super dat jullie zo achter deze beslissing kunnen staan. Ik hoop dat je zwangerschap verder goed verloopt. Zo te lezen, is er, in je buik, aan actie geen gebrek ;-)

Janneke, dat is wel fors groter dan gemiddeld! Goed dat ze je in de gaten gaan houden. En logisch dat je daar even van schrikt. Ben je dan zelf ook veel aangekomen?

Minoes, hoe was je controle?

Hilly, geniet nog maar even van het kriebelen ;-). Al begrijp ik heel goed dat je meer wilt voelen.

Wensmam, best vervelend dat je insuline moet spuiten. Mag je dan geen suiker meer eten? Of is dat achterhaalt?

Tien, mooie buik! En de baby zal wel pakken wat hij pakken kan toch qua slaap. Het ene kind is natuurlijk ook meer een slaapkop dan het andere.

Pien, 60 uur. Pfff, moet er niet aan denken!

Ik mag a.s. woensdag (22e) weer naar de verloskundige. Verder gaat het goed. Wel veel last van mijn heupen. Vooral met slapen maar heb ook even geen fysio gehad dus niet raar.

Geplaatst
Wie is wie:Dreetje: 39 jr. 1ste kind, 2de IVFJanneke: 40 jr. 1ste kind, 1e ECD (na 4 IVF)Wensmam: 1 dochter, 1 mk, zwanger via ECDLoeseke: 37 jaar, 2e kind, allebei ICSICigdem: 31 jaar, 2de kindje, 2de IVFMinoes: 29 jaar, 2e kindje, natuurlijk zwanger (eerder 5x ICSI)Moi: 30 jaar, 3e kindje, 1e cryo tp (uit ICSI van 2012)Toekie: 36 jaar, 1e kindje, 3e ICSI (1e cryo)Daantje31: ?? jaar, 2e kindje, 2e IVF (7e cryo) Pauline: 35 jaar, 3e kindje, 3e IVF (2e cryo)Hilly: 34 jaar, 1e kindje, 4e ICSISnuffie: 34 jaar, 2e kindje, 4e ICSI voor 2e (verse tp)Tineke: 37 jaar, 1e kindje, 2e ICSI (3e cryo)Uitgerekende datum:Wensmam: 11 januari Meisje!Daantje: 13 januari --> ?Janneke: 13 januari --> Verrassing!Dreetje: 15 januari --> Jongen!Loeseke: 16 januari --> Meisje!Cigdem : 21 januari --> Jongen!Minoes: 26 januari --> Jongen!Toekie: 30 januari --> Verrassing!Moi: 5 februariSnuffie: 11 februari --> Verrassing!Pauline: 22 februari --> Meisje!Tineke: 22 februari --> Jongen!Hilly: 24 februari --> Jongen!20-weken echo:Pret echo:Minoes: 23 oktoberToekie: 29 oktoberAfspraken VK/Gyn:Toekie: 22 oktoberJanneke: 4 november
Even bijgewerkt ;-)
Geplaatst

Oeps, ging niet helemaal goed.

[h=2]icon1.png[/h]

Wie is wie:

U
itgerekende datum
:

Wensmam: 11 januari
Meisje!

Janneke: 13 januari -->
Verrassing!

Dreetje: 15 januari -->
Jongen!

Loeseke: 16 januari -->
Meisje!

Cigdem : 21 januari -->
Jongen!

Minoes: 26 januari -->
Jongen!

Toekie: 30 januari -->
Verrassing!

Snuffie: 11 februari -->
Verrassing!

Pauline: 22 februari -->
Meisje!

Tineke: 22 februari
-->
Jongen!

Hilly: 24 februari -->
Jongen!

20-weken echo:

Pret echo:

Minoes: 23 oktober

Toekie: 29 oktober

Afspraken VK/Gyn:

Toekie: 22 oktober

Janneke: 4 november

Geplaatst

Hoe is het met iedereen?!

Janneke, wanneer heb je weer een echo op de groei te monitoren?

Wensmam, hoe gaat het met spuiten?

Hilly, al echte schopjes?

Snuffie, gaat het een beetje?

Minoes, morgen pretecho zag ik. Veel plezier!

Hoe gaat het met alle kamertjes?

Ik ben net terug van de controle bij de verloskundige. Alles weer goed. Was wel grappig, zodra de doptone op mijn buik werd gezet, werd er tegenaan geschopt :-)

Na de therapie morgen hopelijk ook weer lekker slapen!

Geplaatst

Ja alles was goed op de controle ;-) morgen 3 d ben zo benieuwd

Volgende week woensdag gesprek en bloed prikken of de baby resus is of niet ben benieuwd anders prik

Druk bezig met kamer nummer twee en dan eindelijk de baby kamer pfff kan niet wachten

Snuffie hoe gaat het met je meid

Toekie leuk he zo'n boefje nu al geniet ervan

Janneke de metingen zeggen niet altijd alles he

Hopelijk loopt die straks gewoon lekker gelijk op de normale manier

Liefs

Geplaatst

Minoes, oh morgen lekker genieten van je mannetje in 3D, superleuk!!! Doe je daarna even een leuk fotootje?

Voor jullie wel een hele verbouwing he al die kamers pfff. Maar ook wel weer leuk, alles weer even schoon en fris en opgeknapt is ook wel weer genieten.

Ik heb ook de rhesusprik gehad, de vp zei dat het zeer zou doen en de vloeistof zou branden....werkelijk niks gevoeld! Zegt ze 'dat komt ws doordat je een 'laagje' hebt' hahaha

Toekie, fijn dat de controles weer goed waren. En wat hilarisch dat die kleine elke keer tegen de doptone schopte. Prachtig he om zo'n reactie te zien. Slaat de therapie een beetje aan? Inderdaad, de heupen na het slapen au au. Bilspieren, SI-gewricht....voel me af en toe een 80-jarige (of al 26 mnd zwanger ofzo hihi).

Snuffie hoe gaat het?

Wensmam, krijg je de suiker een beetje onder controle?

Ik krijg elke controle een echo dus volgende keer zal ik even doorvragen. Zag pas thuis hoe enorm het verschil was.

Geplaatst

Janneke ja verschrikkelijk en blij als het af is doe zelf bijna alles dus gesloopt vandaag nog even en dan paar dagen rust

Hier ook is gewricht die me killing haha

Ik heb de spuit drie x gehad bij onze dochter en deed ook geen pijn

Lekker dat je elke x echo krijgt ik niet pfff dat is wel wenen

Tuurlijk plaats ik een foto

Morgen 12 jaar samen even nachtje weg met ons twee

Liefs

Geplaatst

Pfff, wat zit er een spam op het forum zeg, iemand die allerlei berichten aan sturen is. Zien jullie dat ook?

Kwam even spieken Minoes of je al een fotootje had geplaatst...

Moest jij 3x een spuit? Ik volgens mij 2x keer, vorige week dus en na de geboorte.

Geplaatst

Oooo zo trots een krijgen zo'n mooie gezonde zoon 3D foto's krijg ik morgen via de mail en al een kilo Ilana vond het ook leuk stond met haar gezichtje voor het beeldscherm baby baby riep ze happy

Spam?

Ja heb een draai poging gehad en dan moet je ook 1

Geplaatst

Wie is wie:

U
itgerekende datum
:

Wensmam: 11 januari
Meisje!

Janneke: 13 januari -->
Verrassing!

Dreetje: 15 januari -->
Jongen!

Loeseke: 16 januari -->
Meisje!

Cigdem : 21 januari -->
Jongen!

Minoes: 26 januari -->
Jongen!

Toekie: 30 januari -->
Verrassing!

Snuffie: 11 februari -->
Verrassing!

Pauline: 22 februari -->
Meisje!

Tineke: 22 februari
-->
Jongen!

Hilly: 24 februari -->
Jongen!

20-weken echo:

Pret echo:

Tien: 15 november

Afspraken VK/Gyn:

Janneke: 20 november

Geplaatst

Hoe is het met iedereen? Stil hier...

Minoes, mooi hoor je echo! Echt een mannetje ;-) Was het gezellig jullie jubileum-uitje?

Toekie, hoe is het met het lijf? Gaat slapen inderdaad beter?

Ik denk dat ik 4/11 weer echo heb (tot op heden altijd echo gehad) en dan zal ik het navragen vwb de groei.

Vandaag bij alles wat ik doe kortademig en zere ribben (auw!), geloof dat die 'kleine' flink hoog ligt en duwt :boxing:

Geplaatst

Dank jullie wel dames

Ja heel jammer dat het zo rustig is :-( och ja geen nieuws is goed nieuws

Janneke je gaat hard nu ;-)

Ja leuk dag en nacht gehad om 11 uur inslaap gevallen haha

Hoest met iedereen

Geplaatst

Hoi meiden, tijd niet geweest. Het is hier dan ook heftig, maar daar over straks meer.

@ Janneke. Een groot kindje... Oei. Hoe groot is de marge? Ik kan mij voorstellen dat er een middenlijn is, maar toch niet die kindjes zijn dan zo groot toch? Wel fijn dat je suiker goed was.

Is je kind je in je ribben aan het schoppen? Au. Ik heb wel eens van verhalen gehoord van gebroken en gekneusde ribben bij een zwangerschap. Ik hoop dat dat je bespaard blijft.

Haha, cool, een setje. Hebben wij nog niet gedaan.

@Toekie, vervelend die heupen en dan moet je nog wel even. Rustig aan maken, he?

Fijn dat alles goed was bij de controle. Wat een leuk kind heb hij... Schoppen tegen de doptone. Heeft de therapie en beetje geholpen?

@minoes, fijn dat bij jou ook alles goed was op controle. Druk druk met de kamers...

Wow, wat en mooie foto's!

Lekker weggeweest?

Die rhesusprik houdt iedereen bezig. Ben ik blij dat ik dat niet hoef.

Hier gaat het... Bal. De rust was net wedergekeerd en ik was mee aan het voorbereiden op mijn tentamens... Totdat van de week bij mijn man en tumor werd gevonden, wat waarschijnlijk kanker is. Dat is er deze week uitgehaald en nu is het nog CT en wachten op de uitslag of het is uitgezaaid. Ik ben blij dat oktober voorbij is, want wat een #€#@@%%-maand. Nu hopen dat november en maand is met alleen maar goed nieuws, want of wij nog meer klappen kunnen hebben, weet ook niet.

Een andere keer weer meer baby-praat...

ticker.png

Geplaatst

Ahh nee Snuffie, ik schrik hiervan. Jeetje, jullie blijft ook niks bespaard op het moment :-(. Wanneer horen jullie de uitslag? Heel veel sterkte!!

Janneke, vervelend die kortademigheid en jouw kleintje ligt dus vaak hoog. Ik moest wel lachen toen je zei dat je het gevoel had 26 maanden zwanger te zijn ;-) En leuk, je eerste setje :-)

Hier gaat het beter met de heupjes. De therapie heeft weer geholpen en het slapen gaat beter. En ze raadde me aan een buikband te dragen als ik aan het werk ben (veel tillen en bukken) en bij lang staan/lopen. Ook dat heeft volgens mij zijn invloed. Als dit zo blijft, hoor je mij niet klagen.

Verder van de week een pretecho gehad. Jé, wat was kleintje weer actief. Zo grappig om nu de beweging te voelen en tegelijk te zien op beeld. Het kindje ligt ook ruim een week voor op groei en heeft hele grote benen en voeten. Mijn man is 2 meter. Goh, op wie gaat ie lijken ;-) Bovendien kan mijn man ook nooit stil zitten :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden