Ga naar inhoud

uitgerekend januari/februari 2015

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Janneke, gefeliciteerd!!! Super joh, geniet van je meiske.

Liefs moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Janneke, van harte gefeliciteerd met je dochter, wat een wonder is het toch!

Liefs,

Noes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Janneke gefeliciteerd! Slaap je nu tussen de voedingen weer wat beter? Fijn dat ze er is, er begint een heel nieuw leven voor je.

Hier gaat alles goed, er begint wat meer regelmaat in de voedingen te komen. Mijn man is nog een paar weken thuis, we hebben genoeg tijd om een ritme te vinden. Gisteren is ze weer gewogen en in een kleine week 200 gram aangekomen, en boven haar geboortegewicht.

Geplaatst

Wie is wie:

Dreetje: 39 jr. 1ste kind, 2de IVF

Janneke: 40 jr. 1ste kind, 1e ECD (na 4 IVF)

Wensmam: 1 dochter, 1 mk, zwanger via ECD

Loeseke: 37 jaar, 2e kind, allebei ICSI

Cigdem: 31 jaar, 2de kindje, 2de IVF

Minoes: 29 jaar, 2e kindje, natuurlijk zwanger (eerder 5x ICSI)

Moi: 30 jaar, 3e kindje, 1e cryo tp (uit ICSI van 2012)

Toekie: 36 jaar, 1e kindje, 3e ICSI (1e cryo)

Daantje31: ?? jaar, 2e kindje, 2e IVF (7e cryo)

Pauline: 35 jaar, 3e kindje, 3e IVF (2e cryo)

Hilly: 34 jaar, 1e kindje, 4e ICSI

Snuffie: 34 jaar, 2e kindje, 4e ICSI voor 2e (verse tp)

Tineke: 37 jaar, 1e kindje, 2e ICSI (3e cryo)

Uitgerekende datum / Bevallen

Snuffie: 11 februari --> 31-12 bevallen van een meisje

Cigdem : 21 januari --> 5-1 bevallen van een jongen

Loeseke: 16 januari -->9-1 bevallen van een meisje

Daantje: 13 januari --> ?-1 bevallen van een jongen

Wensmam: 11 januari Meisje!

Janneke: 13 januari --> Verrassing!

Dreetje: 15 januari --> Jongen!

Minoes: 26 januari --> Jongen!

Toekie: 30 januari --> Verrassing!

Moi: 5 februari --> ?

Pauline: 21 februari --> Meisje!

Tineke: 22 februari --> Jongen!

Hilly: 24 februari --> Jongen!

Afspraken VK/Gyn:

Janneke: 16 januari

Pien: 22 januari

Toekie: 22 januari

Geplaatst

Wie is wie:

Dreetje: 39 jr. 1ste kind, 2de IVF

Janneke: 40 jr. 1ste kind, 1e ECD (na 4 IVF)

Wensmam: 1 dochter, 1 mk, zwanger via ECD

Loeseke: 37 jaar, 2e kind, allebei ICSI

Cigdem: 31 jaar, 2de kindje, 2de IVF

Minoes: 29 jaar, 2e kindje, natuurlijk zwanger (eerder 5x ICSI)

Moi: 30 jaar, 3e kindje, 1e cryo tp (uit ICSI van 2012)

Toekie: 36 jaar, 1e kindje, 3e ICSI (1e cryo)

Daantje31: ?? jaar, 2e kindje, 2e IVF (7e cryo)

Pauline: 35 jaar, 3e kindje, 3e IVF (2e cryo)

Hilly: 34 jaar, 1e kindje, 4e ICSI

Snuffie: 34 jaar, 2e kindje, 4e ICSI voor 2e (verse tp)

Tineke: 37 jaar, 1e kindje, 2e ICSI (3e cryo)

U
itgerekende datum / Bevallen

Snuffie: 11 februari -->
31-12 bevallen van een meisje

Cigdem : 21 januari -->
5-1 bevallen van een jongen

Loeseke: 16 januari -->
9-1 bevallen van een meisje

Daantje: 13 januari -->
?-1 bevallen van een jongen

Janneke: 13 januari -->
17-1 bevallen van een meisje

Wensmam: 11 januari
Meisje!

Janneke: 13 januari -->
Meisje!

Dreetje: 15 januari -->
Jongen!

Minoes: 26 januari -->
Jongen!

Toekie: 30 januari -->
Verrassing!

Moi: 5 februari --> ?

Pauline: 21 februari -->
Meisje!

Tineke: 22 februari
-->
Jongen!

Hilly: 24 februari -->
Jongen!

Afspraken VK/Gyn:

Pien: 22 januari

Toekie: 23 januari

Geplaatst

Wat zegt je gevoel Hilly? Je instinct klopt meestal.

Ik heb altijd geroepen dat mijn dochter te vroeg zou komen....

Succes pien, vandaag bij de vk.

ticker.png

Geplaatst
Wat zegt je gevoel Hilly? Je instinct klopt meestal.

Ik heb altijd geroepen dat mijn dochter te vroeg zou komen....

Succes pien, vandaag bij de vk.

ticker.png

De eerste 13w heb ik best veel echo's gehad ivm mijn voorgeschiedenis. Wel 8 ofzo. En hij liep eigenlijk elke keer een dag of twee dagen achter.

Bij de laatste groei-echo liep hij 4 dagen voor...

Geen idee of dat allemaal iets zegt :-)

Ik krijg volgende week weer een groei-echo, benieuwd hoe hij zich dan verhoudt tot de termijn...

Geplaatst

Vanochtend gesprek met gynaecoloog gehad, hij wil helaas geen ks doen voor de 39ste week, reden is dat bij 2 op de 50 babies die voor de 39ste week gepland worden gehaald ernstige ademhalingsproblemen ontstaan waardoor ze op IC aan beademing komen. Dat risico willen wij natuurlijk ook niet lopen dus staat nu voorlopig gepland op 17 feb. Over twee weken weer controle en dan ook naar anastesie voor checks voor ruggeprik en andere zaken.

Had gehoopt eerder van de benauwdheid af te zijn maar ach wat zijn die paar dagen...

Ben benieuwd of de trend dat de babies eerder komen door de rest van jullie wordt voortgezet. Misschien komt mijn dochter toch eerder, zou ik wel fijn vinden :-)

Hoe is het met alle moeders? Kids ok? Moeders ok? Geniet ervan!

Geplaatst
Om half 9 zijn mijn vliezen gebroken! Twee lichte weeen gehad. Whaaaaaa spannend! Bizar gevoel dit!
Toeki meid wat spannend! Zet hem op je kunt het! Maar vooral genieten van de kleine als hij/zij eindelijk in je armen ligt! Liefs Marga
Geplaatst

@ Pien: fijn dat je en datum hebt. Wel vervelend dat je klachten hebt met ademen. De ademhalingsproblemen bij je dochter wil je niet, maar ik kan mee voorstellen dat je er vanaf wil.

Apart eigenlijk dat in een normaal geval je eerst nog check-ups krijgt met anesthesie. Ik heb nu 2 keizersnedes gehad en en galblaasverwijdering, maar ik ben nog nooit naar anesthesie geweest... Is bij mij altijd ongepland gegaan...

@ hilly: wel leuk al die echo's. Zal vast goed gaan!

@ toekie: heel veel succes met je bevalling. Voor je het weet heb je je kind in je armen!

Hier ligt mijn dochter nog steeds in het ziekenhuis. Misschien morgen naar huis...

ticker.png

Geplaatst

Pien, vervelend die benauwdheid, hè. Ik heb er ook veel last van gehad dat ik steeds het gevoel had dat ik niet genoeg zuurstof binnen kreeg. Nu sinds een week of twee is dat weg. Behalve toen ons kleine mannetje van het weekend besloot nog even om te draaien. Zolang hij netjes met zijn hoofd in het bekken ligt, gaat het goed. Gelukkig is hij ook weer terug gedraaid. Is je dochter al ingedaald? Hoop in ieder geval dat ze nog wat naar beneden gaat zodat je meer lucht hebt.

Snuffie, spannende dag dus voor jou! Ik duim voor jullie mee dat ze inderdaad mee naar huis mag.

Ik ben inmiddels helemaal opgeknapt gelukkig. Afgelopen weekend waren ze ook klaar met de verbouwing van de badkamer dus buiten dat ik weer heerlijk kan douchen wanneer ik dat wil (twee weken steeds naar mijn ouders geweest om te douchen) , is de baby kamer nu weer vrij van bouwmateriaal, bouwafval en gereedschap. We konden de laatste weken nog geen stap naar binnen zetten. Vandaag komt mijn zusje helpen met nog wat laatste klusjes aan de kamer.

Net zoals de rest mag de kleine wat mijn betreft wel iets eerder komen maar tegelijkertijd ook erg dankbaar dat hij in ieder geval zo lang is blijven zitten. Veel meer dan een beetje rond kunnen lopen in huis en verder veel zitten en liggen zit er niet in. Gelukkig bent mijn mannetje veel van me over. Op 1 februari alweer 37 weken, schiet al op! Bij ons heeft de kleine vanaf de eerste echo en kleine week voorgelopen, dus stiekem wel de hoop dat hij ook niet te lang op zich laat wachten. Mijn buik is al enorm.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden