Ga naar inhoud

uitgerekend januari/februari 2015


wensmam

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Wat fijn Snuffie dat het hartje goed gekeurd is. En goed dat je weet dat de maag en slokdarm wellicht niet goed aangesloten zijn zodat ze er meteen iets aan kunnen doen. Het geeft vast een veel betere prognose dan wanneer je er na ge geboorte achter moet zien te komen. Wat een pech dat hij ook in stuit ligging ligt! Van zo'n tussendoor heb ik nog nooit gehoord, zal er zo even wat over opzoeken.

 

Toekie, wat leuk en muurschildering een helemaal speciaal dat je broer dat doet. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

 

Sinds een week heb ik het idee dat ik minder buikpijn heb, hopelijk zet dat door! De kleine voel ik veel bewegen, heerlijk. Vorig weekend hield hij zich alleen erg rustig en aangezien ik een paar weken ervoor van de verloskundige een brief mee had gekregen waarin stond dat je altijd moest bellen als de baby gedurende 24 uur minder bewoog heb ik maar gebeld. Gelukkig kon ik meteen terecht en hebben ze naar het hartje geluisterd. Niks aan de hand gelukkig.

 

Vanaf hebben we de 3d echo gehad. Gelukkig bleek ik veel vruchtwater te hebben, waardoor de kleine goed in beeld te krijgen was. Super leuk om te zitten, ben benieuwd of we hem herkennen als hij geboren is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje dames wat veel geschreven ineens

 

Fijn om te horen dat het met iedereen de goeie kant op gaat aftellen is begonnen;-)

 

Snuffie meid krijgt he man nog behandeling of gaan ze opereren als je het er niet over wil hebben snap ik dat ook meid

 

Hier waren de controles ook weer goed

Volgende week mag ik weer heen

 

Nieuwe auto gekocht kunnen we maandag ophalen leuk leuk leuk

 

Verder heb ik niet zoveel

 

Fijne donkere zondag dames

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk hoor Minoes. Een nieuwe auto!! Wij hebben ook al een 'nieuwe' auto gekocht toen ik in 2012 zwanger was. Helaas ging dat mis maar de auto is nog prima met lekker veel ruimte. Zeker achterin! Fijn dat je controle goed was. Hoe vaak heb jij nu controle?

 

Snuffie, wat heerlijk dat er verder geen behandelingen nodig zijn!!

 

Tien, gelukkig was er niks aan de hand. Maar goed, dat je even gegaan bent. En fijn dat je minder buikpijn hebt! Mooie echo!!

 

Mijn broer heeft dus gisteren de muurschildering gemaakt:

[ATTACH=CONFIG]5903[/ATTACH]

Zo gaaf geworden!!

 

Verder gaat het goed!

 

Hoe is het met de rest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie muurschildering, gaaf hoor!

Snuffie, fijn dat het is weggehaald en nu maar goed in de gaten houden!

 

Leuk al die nieuwe auto's. Wij hadden al stationwagon ivm twee kids, die wordt nu ietwat krap maar ja geen geld voor andere auto.

Zit er wel aan te denken om een Leander wiegje te kopen, zo een aan een veer die je aan plafond kunt hangen en aan driepoot. Dan kan de baby overdag in onze kamer slapen en 's nachts in eigen kamer die ze met haar grote zus deelt. Overdag kan grote zus dan gewoon in haar kamer spelen.

Vraagje: zijn jullie ook zo benauwd? Ik kan met name 's avonds niet in slaap komen door benauwdheid. Kan prima ademhalen maar lijkt of het te weinig zuurstof oplevert. Had ik bij vorige zwangerschap ook maar lijkt nu erger.... Bah... Vrijdag weer controle in WKZ dus dan maar even aankaartne. maar ben benieuwd of jullie het ook hebben. Heb wel grote toeter, misschien dat het daarmee te maken heeft. Wordt gek van de mensen die stom reageren als ik zeg dat ik nog 3 maanden moet. Ja de buik is groot maar niet zo groot dat het lijkt of ik al moet bevallen.... Grrrrr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pien, vervelend dat je zo benauwd bent. Ik heb het af en toe. Volgens mij is het de baarmoeder die tegen de longen aankomt of zeg ik nou iets heel stoms? En je hebt natuurlijk meer bloedvolume, dus je hart moet wat harder werken en je hebt meer kilo's mee te torsen. Maar als het té vervelend wordt, zou ik gewoon de verloskundige even bellen voor advies.

 

Bij mij is het met de buik juist omgekeerd. Jeetje, dat valt mee zeggen ze dan. Erop doelend dat ze mijn buik groter hadden verwacht met bijna 7 maanden. Vind het nooit zo leuk als ze dat zeggen. Ik ben trots op mijn buik met inhoud ;-) Maar weet je, ze zullen altijd wel wat te mekkeren hebben!

 

Ik ben cakejes aan het bakken. Hopelijk worden ze lekker :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@toekie WoW mooi hoor wij hebben winnie stickers ;-)

 

We hebben geen station wagen maar gewoon 5 deurs lekker veel ruimte nu

 

@pienmvfinn mooi zo'n hangend wiegje wij hebben de zelfde wieg als van onze dochter

Ik ben niet meer zo benauwd omdat de kleine al in mijn bekken ligt

Ik hoop bij de volgende controle niet dat die vast ligt

Gister te veel gedaan had buik pijn gister werd er bang van

 

Mensen hebben altijd wel wat te zeuren over iemand zijn buik pfff de een zegt oooo je ziet amper wat en d'r andere zegt WoW wat groot mensen zijn gek haha

 

Word wel foto momentje weer he komt die [ATTACH]5904[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pien,

Je wordt inderdaad wat kortademiger... Dat is normaal. Als je op je rug gaat slapen, dan kun je een ader beknellen door het gewicht van je buik, dit gebeurt ook als je op je rechter zij gaat liggen. Wellicht dat je door de baby inderdaad ook je longen wat worden weggedrukt.

Probeer je bed aan de bovenkant wat hoger te zetten door bijv. Wat handdoeken onder je matras, dan hangt alles wat meer naar beneden...

Ik heb een bed dat omhoog kan, dat helpt bij mij wel... Dat plat liggen vind ik ook vervelender.

 

Ja he toekie, de een zegt wat een grote buik, de ander zegt wat een kleine. Niet op letten...

 

Minoes en Pien, mooie buiken!

 

ticker.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey dames, even een update van mij! Hier gaat het goed :-)

 

Ik voel de kleine met de dag duidelijker en ook mijn man heeft het eerste schopje gevoeld :-)

 

Mijn zwangerschapsdiabetes is nu in het stadium gekomen dat ik voor de zekerheid insuline in huis heb. 9 vd 10 keer gaat het gewoon goed, maar die enkele uitschieter kan ik nu corrigeren. Dit betekent echter wel dat ik elke dag minstens 5x mn bloedsuikers moet controleren. Dat is best veel en heeft een behoorlijke impact op je dag. :-/

 

De aannemer gaat woensdag beginnen aan het kamertje. Heel fijn! En de meeste spullen zijn in huis, zoals box, wandelwagen, kinderstoel etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat leuk dat je man het nu ook kan voelen, Hilly! Vervelend om zo vaak je bloedsuiker te moeten checken.

 

Ik heb de hele dag hard gewerkt aan de baby kamer. Nu helemaal total loss dus al om half negen het bed in gekropen. Driemaal raden wie juist nu uitkiest om een feestje in mijn buik te houden... :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh bah Hilly wat shit dat je zo vaak moet prikken. Hopelijk blijft het redelijk onder controle.

Hier afgelopen vrijdag weer goedgekeurd, meisje ligt in stuit en was nu wel heel goed te zien dat ze een meisje is.

Continue drukte in mijn buik, zichtbaar en voelbaar voor zowel man als kinderen

Gyn vindt dat ik iets rustiger aan moet doen, aangegeven dat dat er nog even niet inzit, maar dat ik er wel op ga letten.

 

Verder iedereen ok?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tien; schiet het al op in de babykamer? Leuk hè om mee bezig te zijn! Zal je zien, wil je lekker slapen en dan is het party-time hahaha. Bij heeft die kleine al 3 avonden achter elkaar de hik, net als ik ga liggen. Prachtige pret-echo zeg en inderdaad echt een manneke :-)

 

Hilly, wat genieten zo samen met je man, super dat hij het ook kan voelen. Die suiker lijkt me best een gedoe....maar ja...weinig keus. Voel je je verder wel goed of heb je er fysiek ook last van, voel je de schommelingen in je suiker dat je dan bv niet lekker bent?

Moet er bij jullie flink verbouwd worden dat er een aannemer komt?

 

Paulien, mooie foto, leuk hoor!!! Hier ook herkenbaar, kortademig/benauwd maar wel met vlagen moet ik zeggen. Soms behoorlijk last, dan kan praten al een inspanning zijn en soms gaat het prima (behalve fysieke inspanning haha). Wat zeiden ze in WKZ?

 

Minoes, ook mooi!!!

 

Toekie het is inderdaad nooit goed....bij mij vragen ze al vanaf week 28 of ik al uitgerekend ben en vanaf week 25 of ik al met verlof ben. Ook daar word je 'moe' van haha. Maar ach wat maakt het allemaal uit, als die kleine maar goed groeit en 'het omhulsel' is dan maar bijzaak.

Wat gaaf die muurschildering en super bijzonder dat je broer dat voor je heeft gemaakt. Is het kamertje nu bijna klaar?

En inderdaad...wij zijn de enige die voor de verrassing gaan. Kijk er wel naar uit hoor....ben zooo benieuwd!!!

 

Snuffie, fijn dat ze het hebben kunnen weghalen bij je man. Nu hopelijk wat meer rust in de tent! En wat heerlijk dat het hartje van de kleine is goed gekeurd, is weer een zorgje minder. Zo te lezen komt er veel op jullie af maar worden jullie goed begeleid!

Hoe gaat het verder met je? Mag ik vragen hoe de reacties van de omgeving zijn opdat jullie een kindje met down krijgen? Heb je het gevoel gesteund te worden of is het moeilijk omgaan met alles wat mensen vragen/zeggen/vinden?

Ik vind je heel erg sterk klinken en optimistisch!!! Mooie eigenschap en die kleine komt in een goed nestje terecht!

Heb je al uitslag van je tentamens?

 

Wensmam, hoe is het met jou?

 

Ik ben nu echt helemaal gestopt met werken, ach 1,5 week van te voren....valt mee! Gek idee.....1/2 jaar niet werken (ik neem wat langer verlof/vakantie). Het is nog even omschakelen hoor. Nu alle tijd voor de laatste klusjes en vooral heel veel liggen pfff. Maar ja, als die kleine voorlopig nog maar blijft zitten.

Slapen gaat sinds een week echt beroerd. Ik weet niet meer hoe ik moet liggen, heupen doen zo'n zeer en rug is ook geen optie. Ik draai wel 20 keer om en ben lang/veel wakker. Vannacht ben ik er maar uit gegaan, kopje thee gezet en zittend op de bank tijdje gaan lezen. Na 3 kwartier weer naar bed en kon ik tenminste weer op een heup liggen en opnieuw inslapen. Misschien is dit mijn nieuwe ritme de komende weken :helluup:Ben wel brak maar dat zal er niet beter op worden de komende weken.

Verder gaat het goed, de schopjes worden steeds duidelijker en dat is echt genieten x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie is wie:

Dreetje: 39 jr. 1ste kind, 2de IVF

Janneke: 40 jr. 1ste kind, 1e ECD (na 4 IVF)

Wensmam: 1 dochter, 1 mk, zwanger via ECD

Loeseke: 37 jaar, 2e kind, allebei ICSI

Cigdem: 31 jaar, 2de kindje, 2de IVF

Minoes: 29 jaar, 2e kindje, natuurlijk zwanger (eerder 5x ICSI)

Moi: 30 jaar, 3e kindje, 1e cryo tp (uit ICSI van 2012)

Toekie: 36 jaar, 1e kindje, 3e ICSI (1e cryo)

Daantje31: ?? jaar, 2e kindje, 2e IVF (7e cryo)

Pauline: 35 jaar, 3e kindje, 3e IVF (2e cryo)

Hilly: 34 jaar, 1e kindje, 4e ICSI

Snuffie: 34 jaar, 2e kindje, 4e ICSI voor 2e (verse tp)

Tineke: 37 jaar, 1e kindje, 2e ICSI (3e cryo)

 

U
itgerekende datum
:

Wensmam: 11 januari
Meisje!

Daantje: 13 januari --> ?

Janneke: 13 januari -->
Verrassing!

Dreetje: 15 januari -->
Jongen!

Loeseke: 16 januari -->
Meisje!

Cigdem : 21 januari -->
Jongen!

Minoes: 26 januari -->
Jongen!

Toekie: 30 januari -->
Verrassing!

Moi: 5 februari

Snuffie: 11 februari -->
Verrassing!

Pauline: 22 februari -->
Meisje!

Tineke: 22 februari
-->
Jongen!

Hilly: 24 februari -->
Jongen!

 

Afspraken VK/Gyn:

Snuffie: 25 november (Gyn en kinderorthopeed)

Toekie: 3 december

Janneke: 5 december

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey dames fijn dat alles zo goed gaat met iedereen

 

Hier word ook zwaar heb heel veel pijn aan mijn bekken ach ja nog 9 weekjes ;-)

Alles voor het goeie doel

 

Kleine man schopt mama blauw haha de voetjes steken gewoon uit als die een bui heeft zo leuk ga dat zo missen na de bevalling

 

Hier alles klaar moet nog paar dingen kopen en dan wachten beginnen

 

Aankomende zondag baby shower haha ben zo benieuwd

 

Woensdag controle hoop niet dat die dan verder ingedaald is

 

Hilly sterkte meid met je zwanerschaps suiker hopelijk blijft het stabiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie is wie:

Dreetje: 39 jr. 1ste kind, 2de IVF

Janneke: 40 jr. 1ste kind, 1e ECD (na 4 IVF)

Wensmam: 1 dochter, 1 mk, zwanger via ECD

Loeseke: 37 jaar, 2e kind, allebei ICSI

Cigdem: 31 jaar, 2de kindje, 2de IVF

Minoes: 29 jaar, 2e kindje, natuurlijk zwanger (eerder 5x ICSI)

Moi: 30 jaar, 3e kindje, 1e cryo tp (uit ICSI van 2012)

Toekie: 36 jaar, 1e kindje, 3e ICSI (1e cryo)

Daantje31: ?? jaar, 2e kindje, 2e IVF (7e cryo)

Pauline: 35 jaar, 3e kindje, 3e IVF (2e cryo)

Hilly: 34 jaar, 1e kindje, 4e ICSI

Snuffie: 34 jaar, 2e kindje, 4e ICSI voor 2e (verse tp)

Tineke: 37 jaar, 1e kindje, 2e ICSI (3e cryo)

 

U
itgerekende datum
:

Wensmam: 11 januari
Meisje!

Daantje: 13 januari --> ?

Janneke: 13 januari -->
Verrassing!

Dreetje: 15 januari -->
Jongen!

Loeseke: 16 januari -->
Meisje!

Cigdem : 21 januari -->
Jongen!

Minoes: 26 januari -->
Jongen!

Toekie: 30 januari -->
Verrassing!

Moi: 5 februari

Snuffie: 11 februari -->
Verrassing!

Pauline: 21 februari -->
Meisje!

Tineke: 22 februari
-->
Jongen!

Hilly: 24 februari -->
Jongen!

 

Afspraken VK/Gyn:

Snuffie: 25 november (Gyn en kinderorthopeed)

Toekie: 3 december

Janneke: 5 december

Pauline: 5 december

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snuffie, veel succes morgen met de afspraken!

 

Minoes, leuk een babyshower. Al zou ik me misschien wel opgelaten voelen met al die aandacht ;-)

 

Janneke, echt naar die pijnlijke heupen. Ik weet er alles van. Gelukkig is het bij mij door bepaalde dingen minder geworden. Zeker overdag. Ik zal ze eens noemen. Misschien heb je er wat aan. Een oefening die ik van de therapeute heb gekregen is om te gaan zitten en de hak van de ene been op de knie van je andere te leggen. Je knie wijst dan naar buiten. Als je de rek nog niet genoeg voelt, even voorzichtig je been naar beneden duwen. Als ik slaap, draai ik elke keer als ik wakker word. Ongeacht of de heup dan al pijn doet. Tussendoor even op de rug met extra kussen onder mijn hoofd en onder mijn knieen. 1x per week een half uurtje rustig baantjes zwemmen. Heen op de buik, terug op de rug. O ja en in bed een kussen achter mijn rug en vaak ook onder mijn buik. Ik heb gemerkt dat ik ongemerkt veel meer naar voren hang waardoor je veel zwaarder op je heupen rust. Met wat steun in je rug kun je iets meer naar achter hangen/steunen waardoor de druk iets minder wordt. Ik hoop dat je er iets aan hebt!

Ik ben ook zo benieuwd naar het geslacht! Maar uberhaupt hoe het zal zijn en hoe de kleine zal zal enzo. Het wordt echt spannend nu.....:-)

Het kamertje is bijna af. Nog een paar dingen ophangen.

 

Pien, let je wel op jezelf. De gyn geeft het denk ik niet voor niks aan ;-)

 

Tien, hier ook zo bewegelijk. Soms lijkt het wel alsof ie maar weinig slaapt. En ook hier gisteravond in bed weer de hik. Ik vind het wel grappig dat ik dan ongeveer weet hoe die ligt.

 

Ik heb het meestel last van mijn maag de laatste tijd. Ik lig in bed te veel in elkaar waardoor mijn maag in elkaar wordt geduwd of kleintje ligt er tegenaan. Ik weet het niet maar echt krampen. Wrijfen en rustig ademen maar en hopen dat het snel zakt. Gisteren heel veel gezeten omdat we op visite waren en veel in de auto zaten en toen ook zoveel last. Wist niet meer hoe ik moest zitten op het laatst. Verder zijn de kwaaltjes wel te doen.

Vanavond weer zwangerschapsgym. Moet me er altijd even toe zetten maar knap er vaak wel van op. Gelukkig is het hier dichtbij.

 

xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig voel ik me top. De suiker blijft ook behoorlijk goed gaan, maar moet dus wel tig x prikken om dat te controleren. Dat is irritant. Maar ja, voor het goede doel he :-)

 

En dit kamertje hadden we bij de verbouwing overgeslagen. Dat wilden we doen als de baby zich aandiende. Nu zijn we 2jr verder en is het eindelijk zo ver ;)

 

Er moet een nieuwe radiator, elektra moet vervangen en verplaatst worden, timmerwerk, wanden en plafonds gerepareerd en gestuukt. Dus best wel een boel ja...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden