Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

[TABLE=width: 750]

[TR]

[TD]Naam:[/TD]

[TD]Soort traject:[/TD]

[TD]Eerstvolgende afspraak:[/TD]

[TD]Datum terugplaatsing:[/TD]

[TD]Testdatum:[/TD]

[TD]Zwanger:[/TD]

[TD]1ste echo:[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DeeDee[/TD]

[TD]Cryo[/TD]

[TD]20 augustus 1e echo [/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mama-in-love[/TD]

[TD]Cryo[/TD]

[TD]23 augustus 1e echo[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mandy69[/TD]

[TD]Cryo[/TD]

[TD]Nog niet bekend (eigen cyclus)[/TD]

[TD]Rond 9 september[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Eslief[/TD]

[TD]3e ICSI[/TD]

[TD]14-8 echo en start stimuleren[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Fenna88[/TD]

[TD]IVF[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Vlindermama[/TD]

[TD]2e IVF [/TD]

[TD]19 augustus uitgangsecho[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dhana[/TD]

[TD]2e IVF[/TD]

[TD]2 september echo+bloedonderzoek[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames, ik wil ook graag plaats nemen op het wachtkamer. Ben vorige week begonnen met progynova voor 1ste cryogene terugplaatsen. 18 aug heb ik echo. Wil iemand mij toevoegen aan het lijstje? Succes allemaal!!

Geplaatst

[TABLE=class: grid, width: 750]

[TR]

[/TR]

[TR]

[TD]Karin1979[/TD]

[TD]Cryo[/TD]

[TD]18 augustus 1e echo[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DeeDee[/TD]

[TD]Cryo[/TD]

[TD]20 augustus 1e echo[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mama-in-love[/TD]

[TD]Cryo[/TD]

[TD][/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mandy69[/TD]

[TD]Cryo[/TD]

[TD]Nog niet bekend (eigen cyclus)[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Eslief[/TD]

[TD]3e ICSI[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Fenna88[/TD]

[TD]IVF[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Vlindermama[/TD]

[TD]2e IVF[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dhana[/TD]

[TD]2e IVF[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

Fenna en Vlindermama zijn jullie al decapeptyl aant spuiten? Bij mijn ziekenhuis is de uitgangsecho na het spuiten van de decapeptyl en dan ga je starten met gonal.

Is dat bij jullie ook zo?

Wordt een vol clubje lijkt me zo. Al denk ik dat ik straks moet doorschuiven naar oktober/november :)

Geplaatst

Ik ben nu al ruim 2 weken aan het spuiten.. is voor mij ook nieuw! Normaal bij ongi de eerste spuit en dan de volgende dag uitgangsecho en starten..

Geplaatst

maar iedereen hier spuit bij ivf wel eerst een paar weken decapeptyl en daarna gonal?

Ik snap namelijk niet echt het verschil tussen een kort en een lang traject?

Geplaatst

Nee ik normaal dus niet.. dit is voor het eerst dat het bij mij anders gaat door de testfase waar ik inzit. Beetje wennen:) vind het andere toch makelijker en fijner omdat je dan korter hormonen spuit

Geplaatst

Mama-in-love, ik weet niet hoe ik dat heb gedaan... ️ ik zat namelijk achter mijn computer en zag dat bij mij ook niet de hele lijn beschikbaar was, dus nieuwe regel toegevoegd en de mijne weggehaald en opgeslagen en toen stonden er ineens lijnen omheen...

Ik weet het verschil ook niet. Eerste ivf ging bij mij hetzelfde, heb alleen gevraagd om hogere dosis puregon te mogen spuiten voor stimulatie.

Geplaatst
maar iedereen hier spuit bij ivf wel eerst een paar weken decapeptyl en daarna gonal?

Ik snap namelijk niet echt het verschil tussen een kort en een lang traject?

Ik spuit niet eerst met decapeptyl. Ik begin gelijk op dag 3 met gonal en menopur en op dag 8, als de eiblaasjes al wat groter zijn komt er cetrotide bij. Cetrotide is een eisprongonderdrukker.

Kort protocol houdt dus in dat je niet eerst jouw eigen hormoonhuishouding plat legt maar gelijk begint te stimuleren. Het korte protocol geeft ook vaak minder klachten zoals hoofdpijn en stemmingswisselingen.

Ik gebruik dus helemaal geen decapeptyl.....cetrotide is hiervoor in de plaats gekomen. Ik ben in behandeling in Duitsland. Daar is het korte protocol normaal. In Nederland heb ik alleen het lange gehad. Mij is verteld dat ze bij het lange protocol makkelijker dingen kunnen plannen. Zo kon bij mij in Nederland de punctie op het laatste moment nog een dag verplaatst worden, Bij het korte protocol kan dat absoluut niet.

Geplaatst

dank je voor je reactie. Ik vind dat echt ongelofelijk hoe ze met je omgaan... Spuit maar 3 weken rotzooi in je lijf want dat is makkelijker voor ons?

wth? Ik ga nu naar Genk en weet eigenlijk niet of ik daar lang of kort protocol ga krijgen...

Geplaatst

Toch is dat niet hellemaal zo.. ze zijn nu bijvoorbeeld bij mij bezig om uit te zoeken of een lang protocol wellicht beter zijn zijn voor kwaliteit en hoeveelheid van de eitjes.. het zou kunnen zijn door langer stil leggen door hormonen dit voordeliger kan zijn.. dit is nog niet bewezen effectief maar er zijn ziekenhuizen die hier wel al achter staan

Geplaatst

Ja idd en ik vind het wel fijn dat ik ook een beetje rekening kan houden met eigen planning etc.

En al moest ik een jaar lang spuiten, als dat zou betekenen dat ik dan zwanger zou worden en een kindje zou krijgen, dan deed ik dat ook...

Geplaatst

Wat dat beter plannen betreft ....dat moet je niet te negatief zien. Het komt namelijk ook voor dat bij het korte protocol tijdens de punctie blijkt dat de eiblaasjes al zijn gesprongen. Dit gebeurt vaker bij het korte dan bij het lange protocol.

Wat eslief zegt klopt ook.....ik heb inderdaad ook gehoord dat een lang protocol de kwaliteit van de eiblaasjes ten goede zou kunnen komen. Daarnaast is het voor meiden die moeilijk te stimuleren zijn vaak ook beter om het lange protocol te volgen.

Tis maar net wat bij jou past.

Ik heb zowel bij het lange als het korte protocol enorm last van de hormonen. De kwaliteit van de embryo's maakt in mijn geval niet uit. Ik ben dus blij met het korte protocol omdat ik zo minder lang last heb van de bijwerkingen.

Mijn volgende terugplaatsing wordt een cryo in de natuurlijke cyclus. De allereerste keer dat ik een cryo-terugplaatsing krijg dus ook wel spannend. En dus helemaal geen hormonen dat vind ik ook wel fijn.

Geplaatst

Ik sluit me ook graag hier aan. Ben vandaag voor uitgangsecho in dd geweest. Ik mag op 3e dag starten met 175 gonal f en 150 menopur. Op 8e dag echo en dan rond 10e dag waarschijnlijk starten met cetrotide. Ik moest voor mijn recept 7 cetrotide halen terwijl het vorige poging maar 4x was. Daardoor dacht ik een lang traject te krijgen, nier dus. Blijkt een foutje te zijn geweest 7 moest 4 zijn. Gelukkig vergoed de verzekering de medicatie anders was ik niet zo happy geweest denk ik.

Naast de spuiten krijg ik deze poging ook prednisolon om afweer te onderdrukken.

Willen jullie mij ook op het lijstje zetten? Dit wordt onze 2e icsi.

Geplaatst

@10eke: spannend weer zeg!! Ik zit ook in DD. Heb jij al eerder prednisolon gebruikt en is bij jou vastgesteld dat jij een probleem hebt met jouw immuunsysteem? Ik heb het bij mijn laatste behandeling ook gebruikt in de hoop dat het de innesteling zou bevorderen. Helaas niet gelukt maar hoor er best goede verhalen over.

Geplaatst

@Mandy, nee er blijkt niks mis met mijn imuunsysteem. Dat is bij mij het frustrerende. Bij mijn man alles goed en bij mij tot dusver nog niks gevonden dat mis zou kunnen zijn...Waarom dan icsi? Tja, mijn man had een griepje op de loer liggen bij het eerste zaad onderzoek, dus het zaad was toen flink afgenomen voor dat moment. Bij de icsi poging was het weer bijzonder goed.

Op mijn aanvraag dit keer toch prednisolon en intralipid infuus. Dr K. Is daar heel makkelijk in. Ik wilde eigenlijk al meteen de eerste poging prednisolon, maar dat vond hij geen slim idee aangezien ik nog nooit ivf had gehad. Hij wilde eerst zien wat de stimulatie zelf zou doen. Nu de 2e poging dus alles uit de kast.

Geplaatst

[TABLE=class: grid, width: 750]

[TR]

[/TR]

[TR]

[TD]Karin1979[/TD]

[TD]Cryo[/TD]

[TD]18 augustus 1e echo[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DeeDee[/TD]

[TD]Cryo[/TD]

[TD]20 augustus 1e echo[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mama-in-love[/TD]

[TD]Cryo[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mandy69[/TD]

[TD]Cryo[/TD]

[TD]eigen cyclus[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Eslief[/TD]

[TD]3e ICSI[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Fenna88[/TD]

[TD]IVF[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Vlindermama[/TD]

[TD]2e IVF[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dhana[/TD]

[TD]2e IVF[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]10eke[/TD]

[TD]2e ICSI[/TD]

[TD]21 augustus 1e FM[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

10eke welkom! Is het goed gerekend dat je dan 21 augustus een eerste FM hebt?

Geplaatst
Zeer waarschijnlijk wel. Ik moet morgen ongesteld worden. Mocht het toch anders gaan zijn laat ik het even weten. Bedankt voor het toevoegen!!!

Graag gedaan, gelijk nog even wat met de kleurtjes gespeeld :)

Werd een beetje tuureluurs van al die verschillende soorten...haha

Geplaatst
Graag gedaan, gelijk nog even wat met de kleurtjes gespeeld :)

Werd een beetje tuureluurs van al die verschillende soorten...haha

Ik vind het heel mooi geworden........baby roze en baby blauw......hoop dat het een mooi zwanger bankje gaat worden!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden