Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@hope&faith, Mijn man is er ook wel mee bezig, houdt mij overeind en probeert voor mij ook positief te blijven. Maar toch is het bij hem ook wel soms van: "tja, we kunnen er toch niets aan veranderen..." Hij staat zo aan de zijlijn en dat maakt het voor hem niet makkelijker. Ook klaag ik veel over mijn endometriose klachten en ik probeer dat soms niet te doen. Maar dan zegt hij heel lief dat ik er toch ook niets aan kan doen en als je pijn hebt, ja dan klaag je sneller...

@mama-in-love, ik doe ook veel alleen, maar sommige controles wil ik gewoon dat mijn man meegaat.

@Fenna, jij nog nieuws? Hoop dat alles goed is...

@deedee en Kaatje, veel succes!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even off-topic, maar gisteren was Day of Hope. Een dag waarin we wereldwijd extra stil staan bij alle overleden kindjes/baby's. En door middel van Prayer Flags eer je dan je eigen kindje. Deze hang je ergens neer wat voor jou een heilige plek is. Nu was ik gisteren op verschillende plekjes geweest om foto's te maken van de vlag en toen ik bijna klaar was en in de auto zat naar het volgende plekje begon het heel hard te regenen. Maar gaf wel een ontzettend mooie en heldere regenboog. Ik de auto uit, in de regen als een gek naar het park gerend en deze foto kunnen maken. 2adbdaf5f5d02311fa5c1cabd3581faf.jpg

Een nieuw baby'tje krijgen na een overleden kindje noemen ze ook wel eens een regenboogbaby... Zou dit een teken zijn van ons engeltje?

Geplaatst

Hi vlindermama,

Kippenvel bij het lezen van de tekst onder de vlag voor jullie engeltje

Hou je vast aan dit mooie teken, mijn man staat voor zijn gevoel ook langs de zijlijn. Wel fijn dat ze er voor ons zijn.

knuffel van mij xxx

Geplaatst

Wow wat is er ineens veel gebeurt hier. Helaas was mijn baarmoederslijmvlies pas 4 mm dus nu hogere dosering progynova en maandag terug voor een 2e echo

@Kaatje en Karin1979 wat fijn dat het zo goed gaat!

@Eslief en Hope&Faith balen zo weinig follikels. Ga hard duimen dat het toppers zijn!

@Vlindermama raar dat ze dat tegen een leerling zegt, en niet tegen jou. Maar het kan niet anders dan dat de regenboog een mooi teken is!

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_grid, width: 800]

[TR]

[TD]Naam:[/TD]

[TD]Traject:[/TD]

[TD]Eerstvolgende afspraak:[/TD]

[TD]terugplaatsing:[/TD]

[TD]Testen:[/TD]

[TD]Zwanger?[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Karin1979[/TD]

[TD]Cryo[/TD]

[TD][/TD]

[TD]21 augustus[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]DeeDee[/TD]

[TD]Cryo[/TD]

[TD]25 augustus 2e echo[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mama-in-love[/TD]

[TD]Cryo[/TD]

[TD]23 augustus 1e echo[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mandy69[/TD]

[TD]Cryo[/TD]

[TD]Eigen cyclus[/TD]

[TD]Rond 9 september[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Eslief[/TD]

[TD]3e ICSI[/TD]

[TD]21 augustus 2e FM[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Fenna88[/TD]

[TD]IVF[/TD]

[TD]19 augustus uitgangsecho[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Vlindermama[/TD]

[TD]2e IVF[/TD]

[TD]29 augustus 1e FM[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dhana[/TD]

[TD]2e IVF[/TD]

[TD]2 september echo+bloedonderzoek[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]10eke[/TD]

[TD]2e ICSI[/TD]

[TD]21 augustus 1e FM[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kaatje1[/TD]

[TD]3e IVF[/TD]

[TD]20augustus 2e FM[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Hope&Faith[/TD]

[TD]1e ICSI[/TD]

[TD]22 augustus 2e FM[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Krijg alleen de dikke lijn er niet omheen ;)

Geplaatst

Dankjulliewel voor jullie lieve reacties! De regenboog was ook echt zo helder en dichtbij. Gisteren was ik toch een beetje down, maar na de regenboog voel ik me veel beter... Hihi

Veel liefs Vlindermama

Geplaatst
@DeeDee, wat is jouw schema met progynova? Ik moest dat altijd opbouwen, eerst een week 1 p.d en dan 2 dagen 2 en dan 2 dagen 3 en dan 2 dagen 4.

Veel liefs Vlindermama

Huh? Ik slik 3x daags 2 mg Progynova vanaf de dag van de ongie! Is dat dan niet veel te veel??

Geplaatst

@Vlindermama ik moest ook opbouwen eerste 6 dagen 1 p.d. dan 4 dagen 2 p.d. en dan 4 dagen 3 p.d. Nou was ik net 2 dagen op 3 p.d. maar dat is nu opgehoogd naar 4 p.d. tot maandag.

Geplaatst

@mama-in-love Mijn schema wijkt ook weer af van Vlindermama. Las net op de website van het AMC ook 3 p.d. vanaf de eerste dag van je menstruatie. Bij mij was het nu iig niet genoeg ;)

Geplaatst
@mama-in-love Mijn schema wijkt ook weer af van Vlindermama. Las net op de website van het AMC ook 3 p.d. vanaf de eerste dag van je menstruatie. Bij mij was het nu iig niet genoeg ;)

Oh, ik loop in het AMC :)

Geplaatst

Wat jammer DeeDee dat je Bms nog niet helemaal goed was.

Ik heb nog een ander schema dan jullie. Moet 2x 2mg per dag. Er bestaan ook 1mg tabletten dus daar kan ook verschil in zitten

Geplaatst

Dank je DeeDee,

ik hoop het ook voor Eslief en mezelf :-) en natuurlijk iedereen op dit forum voor een goede afloop.

vrijdagochtend tweede echo in Gent, morgen nog 1x prikken. Vreemd genoeg voel ik me goed en onderga alles maar.

ik hoop dat je tweede echo positief uitpakt, hoe zit dat dan precies met de dikte van je baarmoederslijmvlies?

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

hoi, sorry voor de late reactie, ging vanuit werk even bij mijn ouders langs....

er zijn nog ca. 8 eiblaasjes in de running van minimaal 11 tot 15 mm. Daarnaast nog 2 grotere, die al 17 en 18mm zijn, die zullen waarschijnlijk tegen de tijd dat de punctie plaats vindt overrijp zijn maar dan heb ik voor mijn doen nog steeds een goede score. A.s. vrijdagochtend laatste echo en dan meteen bloed prikken. Zeer waarschijnlijk a.s. maandag de punctie.... ik begin nu wel weer ongeduldig te worden... het duurt allemaal zo lang en het is zo spannend.

Bedankt voor het meeleven, ik hoop dat het jullie ook de goede kant op gaat!

Geplaatst

Heey kaatje1,

Heb je dan je derde FM vrijdag?

spannend, fijn dat er zoveel op de juiste maat zijn dan?

mag ik vragen wel zh je zit, komen we elkaar misschien tegen :-)

liefs Hope&Faith

Geplaatst

hi Hope&Faith,

ja vrijdag is de 3e FM

ik vind het ook echt weer spannend worden maar vooral het wachten blijf ik lastig vinden

Bronovo ziekenhuis, en jij? x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden