Ga naar inhoud

starten in november/december

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh zo noemen ze de korte behandeling.. dus meteen starten met stimuleren en niet eerst de pil ofzo.. niks bijzonders maar staat best interesant en zo word het genoemd;)

@plien goeie tip.. zelf knijp ik hard in mijn vel dan voel ik alleen mijn knijpen en de injectie niet

• Reacties 119
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ah tnx fijn dat het geholpen heeft.. duurde bij mij ook 2 pogingen tot ik erachter kwam;) ik kneep hard in mijn vel en dacht toen verrek zo voel ik die naald niet... sinds toen zet ik veel makelijker de prikken zelfs de pregnyl waar ok voorheen echt tegenop zag

Geplaatst

haha dat kan ook Eslief, ik denk dat ik het maar bij de ijsklontjes hou mocht het nodig zijn. Ik heb helaas vandaag definitief het bericht gehad dat ik een hele vroege miskraam heb gehad, er was geen hcg meer aantoonbaar in het bloed. Waarschijnlijk gaat het vloeien na het stoppen ook zonder problemen. Omdat het zo vroeg misging kwam de bloeding er waarschijnlijk niet door... We hebben ook wel goed nieuws, na de bloeding een paar weekjes wachten daarna weer starten met Provera en dan op de eerste dag weer beginnen met Progynova voor de tweede cryo terugplaatsing. Gelukkig hebben we er nog 2! Ik heb er vrede mee en ga met goede moed door... Dat er maar velen zwanger mogen worden, ik heb even weer geproefd en dat smaakt naar meer!!!! :-)

Geplaatst

Jeetje wat rot meid.. het sloeg bij mij toch wel in toen het mis bleek.. vervelende bollen ook.. op naar de volgende ronde.. apart he hoe "makelijk" we verder kunnen.. je richt je weer op het volgende.. maar jeetje wat vervelend voor jullie.. je heby een prima manier met ee insklonten lekker blijven doen:) ik kan daar geen tijd voor maken.. moet hem gelijk zetten zonder na te denken anders ga ik paniekeren en hyperventieleren.. stom mens ben ok soms;)

Geplaatst

Ik heb de klap vooral zondagavond en gister al gehad, toen gistermorgen de test negatief was kon ik niet meer stoppen met huilen en ik was moe omdat ik door alles maar 4 uur geslapen had. Het is echt kloten natuurlijk en voel me ook wel beetje down maar ik wil zo graag dus ik ben ook blij dat we weer verder kunnen zonder dat er heel veel tijd 'verloren' gaat... Het is een wirwar van emoties, het ene moment denk je nog zwanger te zijn en dan wordt je van die roze wolk afgetrapt maar je wil er weer op dus je hebt ook veel vechtlust!

Ik raak gelukkig niet snel daardoor in paniek vind het wel onnatuurlijk om jezelf te prikken maar door de kou voel je het niet, ik heb toen die tip ook van iemand gekregen en was er erg blij mee!

Hoe vonden jullie eigenlijk de punctie?? Ik vond dat verschrikkelijk pijnlijk! Als deze 2 cryo pogingen niet lukken moet ik er weer aan geloven en daar zie ik wel tegenop!

Geplaatst

Ik heb nu 4x een punctie gehad en elke keer word het erger..zijn het toch littekens? Is het vette pech? De laatste was echt heel naar en heb zo gehuild en gezegd dat ze moesten stoppen ik hoefde al geen kinderen meer.. ik heb ook meer pijnstiller in infuus gekregen als was toegestaan.. ik trok het echt niet.. deze keer moeten ze me maar nockout slaan eerst..

Geplaatst

Hai damess,

Ik sluit me hierbij aan als dat mag:happy7:,

Ik heb 3 keer iui zonder hormonen gehad wel met de pregnyl en nu ben ik begonnen met hormonen(fostimon) & pregnyl.

Ik heb vandaag de echo gehad en het zag er goed uit. Had 1 eitje van 17+ en eentje van 16+ die bijna 17 was. En nog een kleine van 12 ongeveer. Vanavond mag ik de pregnyl zetten en donderdag de inseminatie. Ik vind het wel allemaal spannend nu dat het met hormonen prikken is.

Alsof ik het gevoel heb dat het deze maand hopelijk natuurlijk raak zal zijn. Ik probeer met iedereen een beetje mee te praten want we zitten ongeveer met zijn alle in de zelfde situatie als doel: zwanger worden en een kindje krijgen.:happy3:

Hoop dat het bij iedereen zo snel mogelijk raak is.

Groetjessss

Geplaatst

arme jij! Als ze net prikken waar littekenweefsel zit kan ik het me wel voorstellen dat het pijnlijker is, dat is ook stugger! Dan moeten ze het bij jou maar onder narcose doen hoor, ik snap ook niet dat dat zo weinig wordt gedaan.... Ik vind het een marteling, bij de één is het natuurlijk gevoeliger dan bij de ander...

Geplaatst

@lady-g wat spannend! 3 hele mooie eitjes dat klinkt al heel goed! Ik ga natuurlijk duimen voor jullie.. spannend vanavond de laatste spuit erin

Geplaatst

Het scheelt wel dat ik altijd maar een paar eitjes heb.. ik zou er niet aan moeten denken dat er 15 ofzo zitten dat zou ik niet trekken.. gelukkug is het in 5min gepiept en kan ik daarna weer lachen.. het weerhoud me niet maar deze keer ben ik er wel echt bang voor

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik meld me bij deze ook aan bij dit topic. Ik was alweer een tijdje aan het meelezen op het forum en vind het wel fijn mee te schrijven nu.

Wat brengt ieder voor zich een heftig verhaal mee zeg...sterkte allen. Gelukkig komen er ook weer kansen, maar jee, wat moeten we er veel voor doorstaan.

Ik heb 12 november weer een afspraak bij de ivf-arts in Brussel. Een paar dagen daarna begint waarschijnlijk mijn cyclus waarin we ons cryotje willen laten terugplaatsen. Deze week ben ik begonnen met de vooronderzoeken. Gisteren een echo gehad, waarop alles er goed uitzag. Morgen laat ik bloedprikken en op 12 november nog een endometriumbiopt doen. En dan ben ik er hopelijk klaar voor en onze cryo hoop ik ook.

We hebben het geluk gehad dat we al een dochtertje hebben en willen nu graag een tweede kindje. Ik vind het weer confronterend merk ik, dat het niet zomaar vanzelf gaat. We hebben alweer zoveel geregeld en uitgezocht sinds onze wens voor een tweede en nog niet eens een kans gehad. Pfoe, er komt zo nu en dan nog onverwerkt zeer door naar boven. Maar wel heel fijn dat de kans(en) er weer aankomen, dat geeft energie!

Geplaatst

Ik zou het ook wel doen denk ik maar oei wat zie ik daar tegenop, nu al met nog 2 cryo tp te gaan. Ik vond de prikken vooral pijnlijk aan beide kanten door de baarmoederwand heen, verder qua hoeveelheid eitjes maakt het me niet uit.. Sterkte alvast en dat is wel zo het duurt niet zo lang gelukkig!

Geplaatst

@plien het prikken door de wand is echt rot maar bij mij is het opzuigen ook pijnlijk.. ze snappen niet waarom omdat ze wel heel zacht zijn en goed opzuigen.. ik zei vorrige keer al denk je dat ik voor de lol zit te janken hahah arme man;)

@zuuz daar ga je dus weer:) toen ik weer starten kwam er veel terug van vroeger.. best wel ff heftig.. endometriumbiopt wat is dat precies? Spannende tijden voor jullie

Geplaatst

Die man zal wel wat gewend zijn Eslief. Ik kan me niet herinneren dat dat pijnlijk was, geloof van niet. Bij mij waren het echt die prikken. Hopelijk valt dat de volgende keer een beetje mee...

Hoi zuuz, spannend allemaal hé. Het is ook rot dat het niet vanzelf gaat en dat je er zoveel voor over moet hebben.... Maar ik sta er nu wel anders in, ik ben niet meer bang om kinderloos te blijven omdat we nu een mooie zoon hebben en dat is zo'n geschenk. En maakt na een rotdag je dag weer helemaal goed als je een dikke knuffel en kus krijgt.

Heel veel succes en sterkte, hopelijk gaat het allemaal goed met ontdooien en terugplaatsen...

Geplaatst

@eslief, ik lees hier meestal dat mensen het pipelle noemen. Er wordt een hapje uit mijn bms genomen, om zo de cyclus erna als reactie op het wondje een beter doorbloed bms te hebben. Zeker weer spannend, maar heb er ook wel zin in ;)

Ik vond mijn eerste drie puncties ook heel pijnlijk, kreeg toen alleen een beetje morfine-achtig spul in een infuus. De laatste keer was het helemaal niet pijnlijk, met prik in bil en een infuus. Maar of het daaraan ligt... De arts in Brussel kwam ook meer ervaren over, was veel sneller klaar en leek helemaal niet te hoeven zoeken naar follikels, nooit mis te prikken zeg maar (dat gebeurde de eerste drie keer wel steeds, alsof hun naald bot was ofzo, mijn beleving natuurlijk, haha) Ik had na de vierde punctie ook nauwelijks napijn, terwijl ik de eerdere keren wel ruim 2 dagen op de bank doorbracht. Het verschilt vast per keer en per vrouw. Maar als het steeds pijnlijker wodt, lijkt me dat zeker iets om tegenop te zien...

Geplaatst

Dankje Plien. Het is een heel groot verschil ja om nu niet vanuit kinderloosheid weer met een behandeling te beginnen. Daar prijs ik me heel gelukkig mee en ik hoop en denk eigenlijk dat iig voor ons het hele komende traject en de mogelijke teleurstellingen daardoor berter te dragen zijn.

Jij ook veel succes, na de teleurstelling van een miskraam, sterkte hoor!

Geplaatst

@ Missmup ahhh je bent me gevolgd vanuit Maastricht!! :D

Apotheekzorg zit in Sittard. Ik reed na het ziekenhuis gewoon daar langs en dan pikte ik alles op.

Inderdaad niet praktisch maar ja... Tis niet anders.

Tis wel handig om ze meteen te vragen om je wat meer voor te schrijven. Ze geven je telkens genoeg tot aan de volgende afspraak en zo blijf je bezig.

Laatste keer ook gevraagd voor een dubbele dosis utrogestan en dat was geen probleem dus nu heb ik een voorraadje :)

Geplaatst

Al een tijdje ben ik aan het rondneuzen hier, omdat wij ook gestart zijn met ICSI behandeling. Dus zal ons ook even voorstellen. Me vriend en ik probeerde al twee jaar zwanger te worden, wat uiteindelijk niet lukte vanwege zijn zaadbalkanker. Eerst heeft hij een mesa-tese behandeling gehad voor zijn chemo starten. Vanwege de stress mocht ik niet tegelijk beginnen met deze behandeling en zijn we nu in augustus gestart.

Eerst weer begonnen met de pil en sinds 12 oktober aan de triptofem. Vandaag een echo en bloedonderzoek gehad. Ik hoopte te mogen beginnen met de Fostimon te prikken. :-( maar nee er was een eiblaasje en toch een eicel dus nog een week langer aan de triptofem. Zijn er hier nog meer dames die zoveel last van bijwerkingen hebben gehad????

Voor iedereen heel veel succes toegewenst met de behandeling. En hopelijk voor iedereen straks een prachtig gezond baby'tje :-)

Groetjes Priscilla

Geplaatst

zuuz dank je wel.. Wat een rotdagen, heb verder nergens zin in en ook geen eetlust. Ik vind het nu over het algemeen beter te dragen. Als je na een verdrietige dag 2 armpjes op je af ziet komen om je te voorzien van een dikke kus dan ben ik de gelukkigste mama in de wereld.

Hoi Prisje, wat een heftig verhaal zeg! Gaat het nu goed met je man? Heel veel sterkte en succes met de komende behandeling....

Geplaatst

Dank je wel Plien, net even je verhaal terug gelezen maar voor jullie ook een rot tijd dus. Met me man gaat het prima die is nu al weer drie maanden schoon. Ik lees veel over de behandelingen emoties enz, en stellen die al jaren bezig zijn. Maar hoe combineren jullie dit met je werk?

Geplaatst

Wat fijn om te horen dat hij al 3 maanden schoon is, nu is het tijd voor wat geluk! Het is heel verschillend bij iedereen, met onze zoon was ik in de eerste icsi behandeling gelijk zwanger! Dat was ik nu weer maar is dus vroeg misgegaan... We hadden in totaal 3 cryo's met de eerste icsi behandeling en daar is nu 1 van gebruikt en dus nog 2 te gaan. Mijn lichaam heeft het een kans gegeven maar helaas was de cryo niet sterk genoeg, we hopen dat 1 van die andere 2 wel een blijvertje is.

De stimuleringsfase is pittig, ik reageerde sterk op de hormonen... Ik wil je niet bang maken maar vond de punctie verschrikkelijk maar dat is ook wisselend voor elke vrouw, sommigen vinden het goed te doen. Gelukkig duurt het maar even.. En met de injecties, ijsklontjes vooraf gebruikt. owja en ik heb accupunctuur gehad bij de eerste en dat ga ik nu weer doen!

Owja combineren met werk is lastig! Ik zou rond de punctie wel vrij nemen...

Geplaatst

Gelukkig ook positieve verhalen, een manneke wat leuk. Wel heel triest dat het nu niet gelukt is. Denk je dat het te maken had met stress of te weinig rust? Ik ga me er ook maar is in verdiepen in het accupunctuur. Ben van mezelf nogal een druk gestrest type en wordt nu al gek van alles wat er in me lijf gebeurt. Ben nu al bang dat de terug plaatsing straks mislukt omdat ik zo gestrest ben. Ik drink ineens twee pakken sap extra, heb hartkloppingen en zweet aanvallen plus voordurend hoofdpijn. Ik baal elke dag als ik me bed uit moet zo moe ben ik. Maar volgens de arts van vandaag wordt het met de Fostimon erbij minder.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden