Jump to content

starten in november/december

Recommended Posts

Posted

Na een derde mislukte icsi poging gaan we in november voor icsi-4 omdat wij verplicht een wachtmaand hebben gezien onze laatste poging

ik ben wat vroeg maar ik heb gemerkt dat ik veel steun haal uit het forum en er soms mensen toch al weten dat ze gaan starten en het best fijn kan zijn samen naar afspraken toe te leven! Deze keer wil ik me ook echt gaan verdiepen in vitamines en accupunctuur al weet ik niet of ik dat laatste ook echt durf:)

Esther

• Replies 119
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Kwa vitamines ben ik een leek.. ik heb nu wel het boek besteld zwanger worden en blijven over innesteling. Die krijg ik morgen dus dan kan ik me inlezen:) helaas zie ik verder alleen engelse boeken en mijn engels is wel oke maar niet goed genoeg en helaas komt het niet met ondertiteling:d als iemand me iets kan vertellen over vitamines etc hou ik me natuurlijk aanbevolen

Posted

Ha Eslief, hopelijk ga ik rond die periode ook beginnen met mijn 1e IVF (of ICSI, geen idee nog). Leuk om zo met anderen naar de afspraken toe te leven inderdaad.

Qua vitamines heb ik wel het één en ander gelezen. Heb je bij de vorige pogingen al extra vitamines en mineralen geprobeerd?

Ik zelf gebruik foliumzuur (uiteraard...), vitamine E, C, D, zink/selenium, magnesium en een multi. Daarnaast omega 3, tarwekiem en bij mijn 2 IUI's heb ik ook granaatappelsap gedronken. Manlief slikt het meeste ook.

Acupunctuur heb ik geen ervaring mee.

Posted

Nee hellemaal niks vandaar dat ik me er nu toch maar in ga verdiepen.. wel natuurlijk foliumzuur in de mama vitamines! Ik heb inderdaad gehoord over de granaatappelsap en tarwekiem.. geen idee wat het doet:) mijn man neemt alleen multi en extra b12 en ijzer

• 2 weeks later...
Posted

Oke ik ben dus druk met inlezen op vitamines.. voor 80 euro vitamines gekocht.. meisje bij kruidvat keek wel wat raar:) verder gestart met granaatappelsap... jakkie ff wennen.. maar niet zo erg als frambozebblad thee.. oei dat is echt ontzettend smerig!!! Krijg het haast niet weg:) gister een emailtje gehad dat mijn behandeling in de teamvergadering besproken gaat worden pas begin oktober dus pas daarna hoor ik hoe w het gaan doen

Posted

Eslief, welke vitamines heb je allemaal gekocht? Ik dronk alleen granaatappelsap tijdens de wachtweken, ik heb geen idee of het nu ook al effect heeft als je pas in nov weer gaat starten. Heb jij dat boek Innesteling ook? Ik heb hem niet gelezen hoor, maar op de site van de schrijfster kan je het boek wel inkijken en daarin staat volgens mij wel heel veel nuttige info over vitamines, mineralen etc.

Is het normaal dat je behandeling in het team wordt besproken of komt dat doordat het poging nr 4 is voor jullie? Succes met geduld hebben!

Posted

Hier gaat het wel weer:) redelijk een plekje kunnen geven.. ik word besproken in het team doordat ik aan een studie mee heb gedaan en deze keer een hogere dosis wil starten.. door alle bezoeken ben ik nu ook wel een bekende voor iedereen:) îk zal toch pas nov starten dus begin okt is prima

Ik heb het boek ook.. heb het al een eind gelezen maar niet hellemaal.. de vitamines is wat ik vernomen heb via anderen.Ik ben maar vast begonnen met de granaatappelsap.. heeft het nut? Geen flauw idee.. het zit in mijn hoofd dus ik neem elke dag een glas.. goede tip van de sinaasappelsap ga ik proberen!! Ik drink ook de frambozenbladthee maar dat is echt onwijs goor.. ik ga inplaats van in olifolie bakken in rijstolie.. 3 pogingen terug geloofde ik niet in het zweverige gedoe en dacht ik het plakt of het plakt niet.. en nu ga ik mee in alles om maar het idee te hebben dat ik iets doe

Ik heb voor manlief visolie met knoflook gekocht,ijzer,zink en b12 voor mezelf.. vit ď3, omega 3,tarwekiem,b12,ijzer,calcium dat is zo een beetje wat ik kon vinden.. voor nu blijven we in zwolle.. mocht deze poging mislukken willen we bepaalde dingen uitgezocht hebben.. als zwolle niet meewerkt stappen we over naar DD als we dat al niet evengoed doen:)

Posted

@eslief: ik begin komend weekend met spuiten. Ik vind het moeilijk om me te realiseren dat binnen nu en twee weken ik de punctie al gehad heb. Eerst heeft alles een half jaar stilgestaan en nu gaat alles hals over kop. Maar ben er wel blij mee, over twee weken weten we iig of we een kans hebben...

Posted

ik weet dat je er tegenop ziet maar jullie kunnen dit samen best wel!! als je het velletje vastpakt goed knijpen dan voel je de naald nieteens is mijn ervaring:) voorheen hield ik het alleen vast maar nu knijp ik erin en voel er niks meer van:) en ik ben een piepdoos!! eindelijk mogen jullie beginnen ik ga je natuurlijk volgen ben nog een beetje aan het bijkomen van de teleurstelling. veel succes:)

Posted

Ja, het lukt. Ik zet ze gewoon zelf. Voel er inderdaad niks van. Mijn man wisselt de naalden en stelt de pen in. Gaat ie ook met de cetrotide doen. Dan is alles klaar voor gebruik en heb ik dus ook geen tijd om na te denken over de naald. Gewoon meteen zetten, klaar!

Posted

Ik denk dat wij ook voor november/ december gaan. Ik merk dat half jaar hormonen best pittig is dus we doen ff een extra rust maandje. Ik ben nu net weer beetje fit en zou nu al bijna weer moeten. ..Misschien wordt het ook januari voor we punctie hebben, ik wacht het af!Ik heb wel gelezen over buitenland, maar bij ons lijkt alles zo goed bevruchtingen, kwaliteit, 1x 2 cryos, ik heb 3 tp gehad.Wanneer kies je om over te gaan? Wat zou ander ziekenhuis ons meer kunnen bieden. Wij gaan derde poging doen dus dan denk je wel je wil alles eruit halen. Succes met wachten ik probeer ook beetje te genieten vd rust, al vind ik het ook wel moeilijk!

Posted

Hee summer.. ik merk dat een maandje rust hier ook goed doet.. ben er ff niet mee bezig gewoon ff relaxt:) afhankelijk van mijn ongi start ik nov of dec. Overstappen doe ik na deze poging denk ik maar ben ik nog niet zeker van.. eersr uitzoeken dan wat voor toegevoegde waarde het heeft voor mij en welke kosten ik zelf moet voldoen en wat goedkoper is.. misschien is het wel hellemaal niet nodig:) die positieve fibe moet ik nog weer ff vinden.. ik ben gister besproken in het teamoverleg dus denk dat ze me straks wel bellen wat we gaan doen de volgende keer

• 3 weeks later...
Posted

Hoi allemaal, hier is ze weer...

Overgestapt naar Genk en net voor de vierde keer Puregon gespoten. 200 eenheden dit keer na 150 (Gonal F) in Maastricht voor icsi 1. Morgen weer een echo.

Ik ben er niet echt mee bezig, maar was even op zoek of er hier iemand iets geschreven had over de absurde manier waarop ik mijn medicatie nu krijg... (Moet ze in Nederland bestellen, maar dat is natuurlijk te laat als je meteen moet beginnen op de dag van de echo dus krijg ze eerst mee vanuit België en moet ze dan weer teruggeven... Heel omslachtig).

Best heftig om weer veer bekende namen te zien hier. Succes allemaal!

Posted

Hee meis daar ga je dan:) irritant omslachtig gedoe zeg! Spannend.. ik begin over 2 weken weer aan poging 4.. bizar gewoon.. dit word waarschijnlijk mijn laatste poging in nederland daarna wil ik eens buiten de grensen gaan kijken:) maar hopelijk is dat niet nodig

Guest Plien84
Posted

Ik lees hier ook alvast mee, ik heb een tip voor het injecteren. Eerst een ijsblokje op je buik doen en dan prikken, is het lekker koud en verdoofd. Ik vond die decapeptyl branderig en zo voelde ik er helemaal niks van ook niet de injectie zelf!