Ga naar inhoud

starten in november/december

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meid, je staat op de kop door de medicatie! En de stress die je daarvan hebt maakt echt niet uit, de ivf-arts zei tegen mij dat je er nu eenmaal mee bezig bent en dat je het gewoon moet accepteren! Ik denk dat acupunctuur bij mij de eerste keer geholpen heeft, je lichaam is dan toch meer ontspannen voor de terugplaatsing/ innesteling.. Sterkte!

En ik denk dat het niet met stress en drukte te maken heeft dat het nu niet gelukt is... Meer omdat de cryo niet sterk genoeg was om door te delen, je hebt ook beetje geluk nodig! Ik was trouwens best ontspannen, we hebben al 1 dat maakt het makkelijker en zorgt voor genoeg afleiding. Probeer dat ook te zoeken in de dingen die je leuk vindt, ook al zijn het de simpele dingen, een goed boek of een leuke film...

• Reacties 119
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Prisje: ik heb een paar weken geleden ook mijn eerste poging gehad. Ik vond het erg meevallen. Laat je niet gek maken door alle verhalen en kijk naar wat jij zelf denkt en voelt. En blijf communiceren met je partner....Fijn dat ie weer schoon is!

Geplaatst

Ik breekt even in!

Plien ik zocht je bericht van gisteren op. Was zo benieuwd of je al nieuws had, maar jet was dus toch niet goed..Jee zeg wat een verdrietig nieuws! En wat klink je sterk om je te focussen op de nieuwe poging ! Dapper en knap!

@all hier; veel succes met prikken de punctie (HEL in Nederland echt waar!!! Maar bijna fluitend in belgie) en alle andere dingen!

Liefs Inge

Geplaatst

Oh boy, wil natuurlijk niemand bang maken

Bij mij waren de puncties in Nederland HEL omdat ik (niet ontdekte) behoorlijke endometriose haarden had. Dan een punctie met bizar weinig verdoving was niet grappig!!

@wishful fijn dat DD ook prettig is hierin!

Geplaatst

Ik wil ook niemand bang maken. Ik ben bang voor naalden en ben dus de eerste poging al naar DD gegaan vanwege de narcose (en enkele andere voordelen). Toch belangrijk om te melden dat het over de grens ook anders kan...dan weten vrouwen dat er een keus is.

Geplaatst

Volgens het ziekenhuis hier in Amsterdam zeggen ze dat een verdoving overbodig is. En dat de prikken van de verdoving doen meer pijn. Hun geven den medicijn dat je rustig en een beetje stoned van wordt met vooraf een pijnstillers. 😢

Geplaatst

Echt belachelijk! Ik heb zo verschrikkelijk veel pijn gehad hier. De eerste keer in belgie voerden ze me jankend en zo stijf als een plank het punctielokaal in en hun eerste reactie "weer zo'n getraumatiseerd meisje uit Nederland"

Maar.. Eerlijk is eerlijk, er zijn vrouwen die de tandarts vervelender vinden. Ik heb dan ook gewoon een horror verhaal. Dus.. Het kan net zo goed meevallen ;-)

Liefs Inge

Geplaatst

Maar Inge liep jouw hele behandeling in Belgie, of mocht je alleen de punctie daar doen? Het is inderdaad bizar dat je in 2014 bewust pijn moet ondergaan terwijl dat helemaal niet meer nodig is.

Geplaatst

@dhana: ik zag dat pas ja, dat ze in Sittard zitten. Is misschien een optie. Ik heb met cz gebeld en die hebben nu gezegd dat ik ze gewoon mee mag nemen uit Genk, ik wacht nog op de schriftelijke bevestiging... Ik heb aangegeven dat ik het echt een omslachtig systeem vind. Ik had ook een recept gekregen voor de antibiotica en dat moet nu weer gewoon bij mijn eigen apotheek inleveren... Ach, we hebben het er voor over he :)

Geplaatst

Dank je Inge, ik voel me nu niet zo dapper meer, nu de bloeding en buikpijn op gang komt! Dit had ons tweede kindje moeten zijn....

Mocht het weer zover komen dat we een klassieke ivf moeten dan wil ik ook naar Duitsland, ik durf echt geen punctie meer... Ik vond het vreselijk en na mijn verschrikkelijke traumatische bevalling ( ik zal niet in details treden) ben ik bang geworden voor pijn.

Maar qua verzekering en kosten, zijn die er extra als je naar Duitsland gaat? Ik heb gewoon alle pogingen nog aangezien de telling overnieuw gaat na een zwangerschap..

Geplaatst

@Plien: ik krijg bij mijn verzekering 100% van het Nederlandse tarief. In DD is alles duurder, dus ik moet wel bijbetalen. Ik stap volgend jaar ook over. Hoeveel je bij moet betalen hangt ook af van de extra opties die je er eventueel bij kiest. Ze zijn daar qua technieken verder, dus je hebt daar meer keuzes dan in NL. Maar daar hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan.

Maar je hebt eerst toch nog 2 cryo's?

Geplaatst

Waar stap je dan op over? Zijn er ook andere plekken waar je ivf kunt doen maar dan wat meer in het noorden van het land?

Ik weet het we hebben nog 2 cryo's maar het is zo kwetsbaar en zelfs al heb je een positieve test en voelde ik me op en top zwanger, kan het toch nog misgaan... Ik wil me alvast op het slechtste scenario voorbereiden en weten wat de mogelijkheden zijn en waar en waar je dan het beste verzekerd kunt zijn aangezien het straks alweer december is... En ik wil echt geen punctie live weer meemaken....

Geplaatst
Maar Inge liep jouw hele behandeling in Belgie, of mocht je alleen de punctie daar doen? Het is inderdaad bizar dat je in 2014 bewust pijn moet ondergaan terwijl dat helemaal niet meer nodig is.

Ja de hele behandeling is daar! Ik zit in Leuven!

Geplaatst

@Plien: ik heb me alleen verdiept in behandelcentra die voor ons aan te rijden zijn. Ik weet dus niet wat er in Duitsland verder naar het noorden zit. Als je in Nederland een ziekenhuis kunt vinden dat meewerkt, is het wel mogelijk om alleen de punctie en terugplaatsing in DD te laten doen. Ik weet nog niet welke keus ik qua verzekering precies ga maken, want die stellen pas halverwege november alles vast voor volgend jaar. Ik wil er 1 met 200% buitenlanddekking. Die zijn er gewoon. Wij zijn deze poging zo'n 1000 euro extra kwijt, maar wij vonden dit geen probleem. Je kunt een deel hiervan ook terugkrijgen bij de belastingaangifte.

Ik begrijp helemaal dat je je op het slechtste voorbereidt. Wij hebben het soms ook over poging 5, terwijl we nu pas met poging 1 bezig zijn, waarvan we 13 2PNers in de vriezer hebben liggen...

Geplaatst

Dank je, daar ga ik ook naar kijken. Dan kan ik rustig zijn en ook wat relaxter bij de volgende 2 cryo's. Vind het zo belachelijk dat je in Nederland die keuze niet hebt! Waarom nog moeilijker maken dat het al is!

Wat een geweldige oogst 12! Zijn die dan minder cellig dan hier? Maar wel hyperstimulatie toch? Waren ze bij mij ook bang voor vanwege pcos.

Geplaatst

Ja, die zijn alleen bevrucht, dus nog niet doorgedeeld. Ze ontdooien ze nu per 3 en als er meerdere goed doordelen, vriezen ze die weer in. Vond het ook echt belachelijk dat een narcose in Nederland niet kan. Ik heb er echt helemaal niks van meegekregen. Had wel echt pijn toen ik wakker werd, maar toen hebben ze gewoon pijnstilling bijgespoten. Je hoeft daar echt geen pijn te lijden en iedereen is echt heel vriendelijk. Ik had geen overstimulatie, maar ze waren er bang voor. En ik krijg nu alle cryo terugplaatsingen in mijn natuurlijke cyclus, dus zonder medicijnen en echo's. Ik ben echt heel tevreden daar en heel blij dat ik mijn eerste poging meteen daar heb gedaan.

Geplaatst

Fijn dat je zo tevreden bent! Je hebt in ieder geval een hoop kansen deze ronde, geweldig! En in eigen cyclus, zonder hormonen lijkt me ook fijn... Hopelijk zit er een blijvertje tussen? Misschien wel meer!

Geplaatst

Dat gebeurd vast, misschien niet allemaal! Spannend is dat hé.. Misschien is de eerste al wel raak! Dat kan! Was bij onze zoon namelijk zo...

Ik hoop het echt dat we niet naar Duitsland hoeven maar ik regel het wel voor het geval dat... Toch fijn dat ze in Duitsland en België wat liever voor de vrouwen zijn!

Geplaatst

Ja, lang niet alle ziekenhuizen werken mee. En je moet vaak lang op antwoord wachten. Dus het is best verstandig om je er nu al in te verdiepen. Overigens is in DD, als je daar echt de hele behandeling bij de Nederlandse arts wilt, de wachttijd 5 maanden voor de eerste afspraak. Hoe dat zit als je er alleen de punctie en terugplaatsing doet, weet ik het niet.

Ik hou mezelf ook voor dat de kans dat ze alle 13 niet doordelen heel klein is. Ik hoop nu dat 1 op 3 goed doordeelt...Geen idee hoe reeel dat is. Zou echt wel heel mooi zijn als de eerste raak is. Maar ik ben al echt gelukkig als het in drie pogingen lukt...

Geplaatst

Wij hadden in totaal 9 eicellen, 2 waren niet bevrucht, 3 niet goed door gedeeld, 1 topembryo en 3 cryo's! Dus iets minder dan de helft, ik weet niet of dit een normale score is hoor maar wij waren er heel blij mee! Dus ik zou denken 1/3 tot de helft misschien??? Maar ja misschien ook nog wel meer! Dat hangt van zoveel factoren af.. Wanneer heb jij een terugplaatsing?

Geplaatst

Oei spannend! Lijkt me echt fijn dat het in je natuurlijke cyclus gebeurd! Komt echt dichtbij zo hé?

Hoe gaat het met de andere dames die gaan beginnen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden