Ga naar inhoud

Wie start er in okt/nov 2014 met IVF?


Gootje77

Aanbevolen Berichten

Hoi Faith,bij mij was dit per dag verschillend, weet ook niet waarom. Het helpt om langzaam in te spuiten en even te masseren nadat je hebt ingespoten. De linker of rechterkant was ook nog een verschil.succes, wij beginnen vandaag met het schema voor de tweede poging.Hoop dat je nu geen overstimulatie hebt xx Hope&Faith
Bedankt voor de tip. Ik heb het nu een aantal keren met een coolpack gedaan en het scheelt inderdaad! Helemaal top! Dus je bent nu ondertussen beginnen aan de tweede poging, spannend en fijn als je weer echt mag beginnen he? Ik zit nu op dik een week decapeptyl, eerste 4 dagen was ik vreselijk gehumeurd maar dat herken ik van de vorige keer. Nu gaat het super heb het alleen de hele dag ijskoud dus veel warm water en thee aan het drinken dat helpt. Woensdag 5 november controle echo en als deze goed is mag ik weer starten met Gonal F ik hoop zo dat een lagere dosering mij deze keer tot de punctie brengt. Ga in ieder geval aangeven dat ik niet weer 7 dagen wil wachten met de eerste echo. Veel succes in jullie tweede ronde! Xx
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Ik heb weleens een poging gehad met scheve naalden bij de decapeptyl. Het schijnt dat er wel verschillende kwaliteit naalden op kan zitten.En verder hoofdpijn ervan gehad en een andere poging weer geen last, stom!Sterkte! Ik las ook van iemand dat je eerst met een ijsblokje kunt verdoven..Groetjes moesVerzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Bedankt voor de tip. Ik ben druk in de weer met mijn coolpack en het werkt prima. Ik heb ook het gevoel dat het aan het eerste doosje lag, wat bottere naalden. Twee doosje voor mijn gevoel beter. Is weer te doen op deze manier 😃
Link naar reactie
Delen op andere sites

het is hier wel onwijs rustig..Hoe staan jullie ervoor dames? Ik heb gisteren mijn controle echo gehad en die was top! Vandaag gestart met Gonal F 100. Met woensdag mijn eerste echo. Ik hoop zo dat ik deze keer verder kom en niet weer een dreigende overstimulatie krijg en moet stoppen. Ik wacht het rustig ( nou ja rustig 😉 ) af. Iedereen succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@faith spannend ik mag morgen voor de uitgangsecho en als deze goed is ga ik starten met de menopur:)

ff afwachten voor mij of hij oke is.. dus hopelijk groeien er deze keer niet teveel eitjes bij jouw.. ik heb helaas het probleem dat er te weinig eitjes groeien:)

zelf knijp ik in mijn vel en door het knijpen voel ik de naald er niet in gaan:) werkt bij mij heel goed ik heb geen tijd om een coolpack te pakken dan word ik zenuwachtig..

naar beneden spuit pakken en erin steken:) en dan mijn dag starten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@faith spannend ik mag morgen voor de uitgangsecho en als deze goed is ga ik starten met de menopur:) ff afwachten voor mij of hij oke is.. dus hopelijk groeien er deze keer niet teveel eitjes bij jouw.. ik heb helaas het probleem dat er te weinig eitjes groeien:) zelf knijp ik in mijn vel en door het knijpen voel ik de naald er niet in gaan:) werkt bij mij heel goed ik heb geen tijd om een coolpack te pakken dan word ik zenuwachtig.. naar beneden spuit pakken en erin steken:) en dan mijn dag starten!
@eslief en mag je starten? Spannend om weer te mogen beginnen he?!Ik heb woensdag mijn controle echo gehad. Deze keer GonalF 100 gespoten, woensdag zat ik dus op 6 dagen. Bij de echo kreeg ik alweer hartkloppingen.. 26 follikels waarvan rechts een groot aantal op 13mm en links veel kleintjes. Mijn arts geeft aan dat ze hier niet erg blij mee is en dit eigenlijk nog steeds erg veel is. Vrijdag moet ik terugkomen en van te voren bloedprikken. De vorige keer voelde ik mij echt na twee dagen al erg vol, hoofdpijn, buikpijn en behoorlijk wazig in mijn hoofd, mijn oestradiol waarde was toen ook 4x te hoog. Op dit moment voel ik mij goed. Mijn buik is wel gevoelig maar dat wazige gevoel in mijn hoofd heb ik nog steeds niet. Gisteren en vandaag neem ik een hoge dosis visolie en vezels en drink ik heel veel water om te proberen het oestrogeen in mijn bloed te laten zakken ( voorzover dat haalbaar is )Ik blijf positief en ga ervoor! Morgen is het erop of eronder. Mijn instelling: ik ga net op het randje door voor de punctie!Vervelend voor jou dat je niet genoeg follikels hebt. Ze vinden vast de juiste hoeveelheid om dit wel voor elkaar te krijgen.. Heel veel succes!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 is wel weer heel erg veel ik ga duimen voor je voor morgen! Bizar he? Bij 100 weer zoveel.. ik heb er met mazzel 4 met 225:) mijn echo was goed dus we zijn weer gestart!
@eslief echt geweldig nieuws! Vandaag bloedgeprikt en echo gehad. 28 follikels waarvan 12 rijp. Bloedwaarden moet onder de 15 zitten, deze was 8.4. Ik mag dus zelfs vandaag nog spuiten om meer rijpe follikels erbij te krijgen. Baarmoederslijmvlies zat vorige keer op dit punt op 6.4 nu op 8.4!Ik ben echt heel erg blij! Maandag heb ik de punctie! Ik ga verder met een positieve instelling en ga voor de Jackpot!! Wat super dat jij door mag.ik wens jou ook heel erg veel succes!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, iedereen

 

Ik was in oktober begonnen met de triptofem. Na 3 weken krijg ik nog steeds geen menstruatie. Ik kreeg 2 dagen een bloeding maar wist niet zeker of het een menstruatie zou kunnen zijn. Mijn baarmoeder was mooi "geslonken" zei de gynocoloog, dus we mochten met de GONAL F beginnen(225eenh). Een week later echo gedaan en ik had maar 1 eitje. Nu mag ik nog 4 dagen extra doorgaan met prikken van de Gonal F. Ik ben heel erg aan het twijfelen of ik een punctie laat doen? Of een maandje wachten en weer proberen? Wie heeft hier ervaring mee? Wat telt als een poging mee voor de verzekering?

 

Liefs, adriana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra je de punctie hebt gehad telt het als poging.. ik had 2 eitjes mij werd afgeraden verder te gaan.. eigenwijs dat ik was ging ik toch verder.. er was maar 1 eitje goed genoeg voor bevruchting en uiteindelijk van slechte kwaliteit waardoor ik een hele kleine kans had op zwangerschap.. helaas lukte het niet.. achteraf had ik het niet moeten doen en zou het jouw ook afraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, iedereenIk was in oktober begonnen met de triptofem. Na 3 weken krijg ik nog steeds geen menstruatie. Ik kreeg 2 dagen een bloeding maar wist niet zeker of het een menstruatie zou kunnen zijn. Mijn baarmoeder was mooi "geslonken" zei de gynocoloog, dus we mochten met de GONAL F beginnen(225eenh). Een week later echo gedaan en ik had maar 1 eitje. Nu mag ik nog 4 dagen extra doorgaan met prikken van de Gonal F. Ik ben heel erg aan het twijfelen of ik een punctie laat doen? Of een maandje wachten en weer proberen? Wie heeft hier ervaring mee? Wat telt als een poging mee voor de verzekering? Liefs, adriana
Beste Adriana, Wat hebben we allen toch te maken met hele verschillende trajecten. Het is inderdaad zo dat een punctie telt als een poging. Je hebt nu 1 follikel maar vergeet niet dat je nog 4 dagen door mag.. Je weet nooit hoe het gaat lopen. Ik kan me erg voorstellen dat het moeilijk is om een keus te moeten maken voor wel of geen punctie. Geen punctie betekend opnieuw maar misschien uiteindelijk meer follikels, wel een punctie is een kans, alleen zoals eslief ook aangeeft, erg klein. Luister naar je gevoel en sta achter je keuze. Maar nu eerst positief zijn voor die vier extra dagen.Heel erg veel succes!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Adriana, Wat hebben we allen toch te maken met hele verschillende trajecten. Het is inderdaad zo dat een punctie telt als een poging. Je hebt nu 1 follikel maar vergeet niet dat je nog 4 dagen door mag.. Je weet nooit hoe het gaat lopen. Ik kan me erg voorstellen dat het moeilijk is om een keus te moeten maken voor wel of geen punctie. Geen punctie betekend opnieuw maar misschien uiteindelijk meer follikels, wel een punctie is een kans, alleen zoals eslief ook aangeeft, erg klein. Luister naar je gevoel en sta achter je keuze. Maar nu eerst positief zijn voor die vier extra dagen.Heel erg veel succes!
Mijn gevoel zegt dat ik even een maandje moet wachten en dan opnieuw beginnen. Mijn vriend denkt daar heel anders over. Hij wil alle kansen benutten.We hebben inderdaad nog 4 dagen en dinsdag heb ik weer een afspraak. @ eslief aan ons word juist aangeraden om het gewoon te doen mocht het bij 1 eicel blijven? Ik wacht het af,.....Liefs Adriana
Link naar reactie
Delen op andere sites

@faith, hoop dat je geen overstimulatie krijgt. De een droomt van een paar van goede kwaliteit en de ander hoopt op niet teveel. @eslief en Adriana 4dagen kan een verschil maken. Ik had bij de eerste FM maar twee eitjes die niet verder zijn gaan groeien links en gelukkig bij de tweede FM zaten er ineens 8 aan de rechterkant. Totaal waren er 13 follikels aangeprikt waarvan er 5 bruikbare eicellen waren, 3 bevrucht en 2 geschikt voor tp. Het is en blijft geluk hebben of niet hoe hard dit ook klinkt. En idd positief blijven helpt, maar is soms heel lastig. Luister naar je gevoel xxxx

@eslief fijn dat je uitgangsecho goed is, ik mag as woensdag voor een uitgangsecho, en dan mogen wij ook weer starten.

iedereen een dikke knuff en hoop zo dat we ook op het andere forum terecht komen. Uitgerekend in...dat is mijn wens voor ons. Xxxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hope&faith dat snap ik ik weet ook wel dat er nog bij kunnen groeien..maar ze vroeg niet als het er meer waren ze vroeg als het er maar bij 1 bleef..

 

@adriana bij ons werd gezegd vanaf 3 eiblaajes.. jouwe eene eiblaasje hoeft geen eicel te zijn.. zou echt prut zijn als je doorzet bij 1 of 2 en de eiblaasjes blijken leeg te zijn.. ik herken het gevoel van je vriend.. gevoelsmatig zou je door willen gaan maar verstandelijk is het niet slim.. wellicht dat je volgende maand met een ander medicijn zou kunnen starten en menopur beter zou gaan ofzo? Ik ben daarop overgestapt... maar ik weet echt hoe lastig die keuze is.. ik hoop echt dat er nog wat bij gaat groeien!! Zelf doe ik de punctie niet meer bij 3 of minder..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hope&faithZe zeggen dat roodvonk niet schadelijk is voor een ongeboren kind. Hiermee ga ik er een beetje vanuit dat dit dan ook niet schadelijk hoeft te zijn als je in een ivf traject zit. Inderdaad is koorts niet bevordelijk bij een ivf traject maar mijn arts geeft aan dat dit ook zeker geen invloed hoeft te hebben op de follikels zoals dit wel het geval is bij een man wat betreft de kwaliteit van het zaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve meiden, bedankt voor jullie reacties.

en wat een lieve pup heb je Eslief, en fijn dat je echo goed was.

wij gaan woensdag, wel spannend met de eerste tp had ik ook koorts. Ga ervan uit dat de koorts stopt en wij nu wel zwanger raken.

Iedereen een dikke knuff en een fijne zondag liefs Hope&Faith

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hope&faith Succes en fijn dat je zo positief kan zijn! jammer genoeg lukt mij dat niet meer..We hopen dat het nog mag lukken maar daar is ook alles mee gezegd..

Lieverd ook dat lukt jou wel weer, jullie zijn al zover gekomen. De laatste was bijna, nu heeft je lijf deze signalen weer opgepikt. Gun het jullie en brand voor iedereen nog steeds een kaarsje.

dikke knuff van mij XXXXXX

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hope&faith dat snap ik ik weet ook wel dat er nog bij kunnen groeien..maar ze vroeg niet als het er meer waren ze vroeg als het er maar bij 1 bleef..@adriana bij ons werd gezegd vanaf 3 eiblaajes.. jouwe eene eiblaasje hoeft geen eicel te zijn.. zou echt prut zijn als je doorzet bij 1 of 2 en de eiblaasjes blijken leeg te zijn.. ik herken het gevoel van je vriend.. gevoelsmatig zou je door willen gaan maar verstandelijk is het niet slim.. wellicht dat je volgende maand met een ander medicijn zou kunnen starten en menopur beter zou gaan ofzo? Ik ben daarop overgestapt... maar ik weet echt hoe lastig die keuze is.. ik hoop echt dat er nog wat bij gaat groeien!! Zelf doe ik de punctie niet meer bij 3 of minder..
Ik heb niet zo goed nieuws ,... De 4 dagen extra heeft niks uitgemaakt. Blijkt ook dat ik mogelijk in een vervroegd overgang zit. Hadden ze gezien in mijn bloedonderzoeken. De vorige gynocoloog had het niet An ons gemeld. Handig,... NOT Nu weer afspraak op 16 dec wat de volgende stappen zijn. Ik probeer heel positief te denken,... Mijn menstruatie is onregelmatig maar als het langer dan 4 maanden is moet ik onze kinderwens misschien laten varen. Of een ander manier, eiceldonatie of zo. Ik ben redelijk overstuur en probeer me rustig te houden.Fijn dat ik dit met jullie kan delen. Ik hoop dat jullie kinderwens wel in vervulling gaat! Xx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden