Jump to content

Wie start er in okt/nov 2014 met IVF?

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

na 1 jaar zelf proberen en daarna 2 jaar MMM starten mijn vriend (38) en ik (36, bijna 37) eind oktober met het IVF traject.

Zijn er meer meiden die rond deze periode starten en het leuk vinden elkaar op de hoogte te houden?

Afgezien van mijn onregelmatige cyclus en het zaad van mijn vriend dat onderaan de norm zit,

zijn er bij ons geen grote aanwijsbare redenen gevonden waarom een zwangerschap uitblijft.

25 oktober start ik met Decapeptyl in een lang protocol en we hopen eind november / begin december de 1e punctie en terugplaatsing te kunnen doen.

Ik heb tot nu toe wel fora gelezen, maar me nooit ergens aangemeld.

Nu ben ik op het punt dat ik het zo fijn zou vinden om dit traject met meiden te kunnen delen die het écht begrijpen.

x

Margot

• Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hoi Margot,

Wij zitten 2 jaar in de medische molen en starten november met onze 6e ivf poging in Gent.

De punctie zal voor ons laatste week november zijn.

We hebben intussen al een hoop ervaring opgedaan.

Ik ben net 37 geworden, we hebben een zoontje van 4 die op de natuurlijke manier is gekomen.

Door 2 buitenbaarmoederlijke zwangerschappen en het hierdoor verliezen van mijn eileiders, kwamen we in het ivf traject terecht.

Groetjes Wendy

Posted

@waiting77, jij bent ook al flink lang in de molen, shit zeg. Hopelijk gaat deze poging m worden!! Zijn de tussenliggende pogingen wel een keer op iets uitgelopen?

Ik heb door twee bbz ook geen eileiders meer en vraag mij soms af of ze tijdens de operaties niet mijn eitjes beschadigd kunnen hebben?? Wat denk jij daarbij? De artsen zeggen dat dit niet waarschijnlijk is. Maar eerst ook normaal zwanger geweest en nu dit.....herkenbaar helaas voor mij.

Succes!!

Moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Posted

Jeetje Moes, jij hebt ook aardig wat voor je kiezen gehad zeg.

Het oneerlijke vind ik ook gewoon dat we zo makkelijk zwanger waren voor de bbz.

En nu met IVF niks.

Ik heb wel het idee dat het tot 3 keer toe iets heeft willen doen.

Licht positieve test, maar toch ongesteld geworden.

We hebben 5 pogingen in nederland gedaan. Nu gaan we naar Gent, naar professor de Sutter.

Ik hoop echt dat dit hem gaat worden, al ben ik er ook mee bezig dat de kans er in zit dat we met z'n 3tjes verder gaan.

Ondanks alle tegenslagen ben ik nog positief gestemd.

Hoe zit met jou?

Groetjes Wendy

Posted

Nog even over je vraag of je eitjes beschadigd kunnen zijn, ik denk dat je arts gelijk heeft.

In principe hoeven ze niet aan je eierstokken te komen bij het verwijderen van de eileiders.

Deze liggen wel bij elkaar, maar niet aan elkaar.

Dus de kans is klein dat de eierstokken zelf beschadigd zijn geraakt.

Frustrerend he.

Posted

Hi, zoals velen van jullie dat mooi zeggen: ik breek even in:

@ Moes: ik heb ook 2x bbz gehad waarin beide eileiders zijn verwijderd. Onze 4e poging hebben we in Dusseldorf gedaan waar dr. Scholtes vertelde dat hij het waarschijnlijk acht dat door de verwijdering van de eileiders er een soort 'kanaal' is verdwenen tussen eileider en eierstok waardoor er tijdelijke even minder 'contact' was met eierstokken en hersenen (?) waardoor mijn AHM waarde waarschijnlijk is gedaald. Sorry voor deze hele vage uitleg, hahah maar zo kregen we hem ook. Kon me er ergens wel wat bij voorstellen en was toch wel 'blij' met deze uitleg. Super kut natuurlijk maar ik vond t fijn eindelijk een soort verklaring te krijgen voor t feit dat ik niet zoveel eitjes had en deze ook niet van zulke goeie kwaliteit leken te zijn terwijl ik voor de bbz's redelijk snel zwanger raakte..

Mij gaf het een soort rust te weten dat het verwijderen van de eileiders toch impact kan hebben op je eicelvoorraad. Het lag voor m'n gevoel minder aan mij, als je snapt wat ik bedoel....? In NL kregen we namelijk nooit een verklaring. Ivf was de enige oplossing na de 2 bbz en toen bleek ook nog eens dat ik een lage eicel voorraad had. Alsof dat twee losstaande problemen waren. Na de uitleg bleek het verband met elkaar te hebben, wat ik 'fijn' vond t weten...

Ik wens je iig heel veel succes!! Ik geloof dat het goed gaat komen, echt!!!

Veel liefs!

Posted

Wat fijn dat je dit berichtje plaatst. Ik vroeg me namelijk ook af in hoeverre dit impact kan hebben op je vruchtbaarheid. Ben jij uiteindelijk zwanger geraakt ?

Posted

@minime24, bedankt voor je reactie! Het klinkt zeer aannemelijk maar ik vind het apart dat ik dat niet hoor dan van onze dr. S. Terwijl ik aan hém vraag hoe dat met de eitjes kan zitten.....suf.

Ik werd voor de bbz heel makkelijk zwanger en erna heb ik inderdaad een heel lage AMH en ingewikkelde eitjes....het klinkt echt wel logisch dat het in je lijf een reactie geeft dat er geen eileiders meer zijn.

Ik vind het ook heel fijn om te weten dus thx dat je het deelt. Het is niet vaag hoor hoe je schrijft! Maar dr. S. is dat vaak wel...murmel murmel...

Hoe is het verhaal bij jou verder gegaan?? Heeft poging vier een zwangerschap gebracht? En welke en hoeveel meds kreeg je in DD?

Liefs Moes

Posted

Hahaha Moes, idd: murmel.. Murmel! Dat is dr. S!

wel gek idd dat hij je dat niet heeft gezegd... Misschien eens vragen hoe hij denkt over de link tussen verlaagde AMh en verwijdering van de eileiders? Bij ons gaf hij die uitleg volgens mij ook pas toen we er soort van naar vroegen...

@waiting en Moes: ik durf t nog niet goed te geloven maar ik ben op dit moment 16 weken zwanger! I know, moet t wel gaan geloven maar vind t nog onwerkelijk hahah! T is dus uiteindelijk gelukt in Dusseldorf. 4e poging. We hebben die keer ook pIcsi gedaan (eerste 3x ivf).

Qua medicatie kreeg ik Suprefact, Menopur icm Puregon. En erna Utrogestan. Tm 12 weken. Aanvankelijk reageerde ik erg traag op de combi Menopur en Puregon (150/150) ik heb na de eerste fm gevraagd om verhoging Menopur omdat ik van de vorige pogingen wist dat ik meer eitjes kon aanmaken (dan de 4 follikels die toen klaar lagen) Toen is de verhouding 300/75 geworden: 300 Meno en 75 Puregon. Toen ging het beter. Uiteindelijk 8 eitjes gevonden. Record voor ons! 'Helaas' bleken er slechts 4 goed genoeg voor bevruchting. Daarvan 3 bevrucht en 2 Blasto's uiteindelijk teruggeplaatst.

Heel verhaal weer! Haha!

Was uiteindelijk enorm blij met dokter S! Maar moet wel eerlijk zeggen dat ik door het forum en ons eerdere traject wel heel erg naar m'n eigen lichaam heb geluisterd en 2x tegen zijn advies ben in gegaan... ️ (1e keer dus vhoging van medicatie en 2e keer wilde ik de punctie 2 dagen later omdat ik geloofde dat er nog een paar mee konden groeien in die 2 dagen.. Ben slechts beetje eigenwijs )

Ik ga heel hard voor jullie duimen ladies! Maar ik geloof er in!

Posted

Hoi allemaal,

Wat fijn dat er en topic geopend is voor de periode waarin ook ik voor een ronde ga. Ik lees verschillende aantallen pogingen.

Voor mij is dit de tweede ronde. Mijn eerste ronde is gestopt wegens 40 follikels, een dreigende overstimulatie, zeer teleurstellend als je voor je gevoel al zover bent.

De tweede ronde hoop ik verder te komen.

22 oktober start ik met decapeptyl en de controle echo staat gepland op 5 november, als deze goed is mag ik dan de Gonal F toevoegen alleen dan een lagere dosis dan de vorige keer. Hopelijk kom ik nu verder dan de Gonal F.

Groetjes,

Posted

Jeetje 40 ! is wel heel veel zeg.

In ieder geval heel veel succes voor deze poging die komen gaat.

Posted

Hoi allemaal,

Vandaag de test gedaan, geeft aan niet zwanger, dus gaan rekenen en schrappen, en wanneer ik mijn menstruatie krijg dan starten wij met onze tweede en tevens laatste IVF poging in Gent.

We zaten op het wachtbankje september en vond het heel fijn dat iedereen elkaar er doorheen sleepte. Hoop wel dat dit een vruchtbaarder bankje is.

Liefs Hope&Faith

Posted
Hoi allemaal,Vandaag de test gedaan, geeft aan niet zwanger, dus gaan rekenen en schrappen, en wanneer ik mijn menstruatie krijg dan starten wij met onze tweede en tevens laatste IVF poging in Gent.We zaten op het wachtbankje september en vond het heel fijn dat iedereen elkaar er doorheen sleepte. Hoop wel dat dit een vruchtbaarder bankje is.Liefs Hope&Faith
Hope&FaithWat erg voor je dat het niet gelukt is! Een vreselijke teleurstelling.Goed van je dat je weer gaat voor de volgende poging. Niet opgeven! Wens je alle geluk bij de volgende poging. Liefs
Posted

hallo allen, Vraagje, ik ben nu gestart met mijn tweede poging. ( eerst afgekapt wegens dreigende overstimulatie ) De eerste ronde ging mij het spuiten van de decapeptyl goed af. Maar deze ronde is het net of het zoveel gevoeliger is.. Ik ben normaal echt niet kleinzerig maar zie er iedere keer erg tegenop omdat verre van ongevoelig is, herkennen jullie dit? Of zit het tussen m'n oren?

Posted

Ik heb weleens een poging gehad met scheve naalden bij de decapeptyl. Het schijnt dat er wel verschillende kwaliteit naalden op kan zitten.

En verder hoofdpijn ervan gehad en een andere poging weer geen last, stom!

Sterkte! Ik las ook van iemand dat je eerst met een ijsblokje kunt verdoven..

Groetjes moes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Posted
hallo allen, Vraagje, ik ben nu gestart met mijn tweede poging. ( eerst afgekapt wegens dreigende overstimulatie ) De eerste ronde ging mij het spuiten van de decapeptyl goed af. Maar deze ronde is het net of het zoveel gevoeliger is.. Ik ben normaal echt niet kleinzerig maar zie er iedere keer erg tegenop omdat verre van ongevoelig is, herkennen jullie dit? Of zit het tussen m'n oren?

Hoi Faith,

bij mij was dit per dag verschillend, weet ook niet waarom. Het helpt om langzaam in te spuiten en even te masseren nadat je hebt ingespoten. De linker of rechterkant was ook nog een verschil.

succes, wij beginnen vandaag met het schema voor de tweede poging.

Hoop dat je nu geen overstimulatie hebt xx Hope&Faith

Guest Plien84
Posted

ijsklontje gebruiken, dan is het door de kou verdoofd en voel je er niks van :-) Succes!

Posted

Hebben jullie ook van die vreselijke berichten in je inbox gekregen?

Een tekst met Behind every kid is a mum who's pretty sure screwing it up !

Ik vind dit ziek. Echt waar

Posted
Hebben jullie ook van die vreselijke berichten in je inbox gekregen?

Een tekst met Behind every kid is a mum who's pretty sure screwing it up !

Ik vind dit ziek. Echt waar

breekt even in......

Bij de dames in het wachtbankje oktober ook.

En ik heb ze ook ontvangen (schrijf momenteel alleen mee bij mommys 2013 en UZ Gent).

Schijnt dat een hoop meiden die heeft gekregen. Ik had ze bij mijn profielboodschappen oid.

Breekt weer uit.