Ga naar inhoud

Wachtbankje november 2014

Aanbevolen Berichten

• Reacties 417
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Lastig he al die emoties en onzekerheden!

@els, weet je al iets? Spannende dag vandaag.....

@Wish &Jiz, weer een dag voorbij, jullie zijn ook bijna aan de beurt. Heftige week!

@missup, ik begrijp je hoor! Maar sluit me volledig bij wish aan. Niet opgeven! Wij duimen voor je.

Voor mij ook een spannende week. Als het misgaat, is dat meestal rond de 39/40e dag. Dus dat is woensdag......

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik lees jullie reacties en emoties, heel herkenbaar allemaal. Toch is het de kunst om vertrouwen te houden, de moed zakt mij soms ook in de schoenen.

De 19e hebben we de uitgangsecho, ben nu aan de pil, maar vloei nog steeds. Met mijn historie wil ik erop vertrouwen dat mijn baarmoeder schoon is, was de vorige keer ook zo. Myomen en cystes weg door Sjamaanse healing, zo dankbaar. Wat ons betreft kan het niet snel genoeg de 19e zijn.

Een warme knuff van mij aan jullie.

Liefs Hope&Faith

Geplaatst

@missup ik heb dat gevoel ook weleens. Dat je leven soort van stil staat. Aan de ene kant doen we gewoon alles, zijn op vakantie geweest en dat viel gelukkig precies goed. Hoewel ik natuurlijk had gehoopt dat ik zwanger op vakantie zou gaan. En aan de andere kant stel ik ook dingen uit. Ik koop amper kleding. Want stel nou dat ... Toch probeer ik steeds maar weer 'gewoon' te doen. Anders wordt het een nog groter ding. Maar dat is soms wel verrekte moeilijk.

@wishful het zijn er twee. Een 8-cellige en een meer dan 12-cellige. Van die laatste zei het lab dat het op een gegeven moment niet meer te tellen is. Maar het is geen blasto. Die heb ik eerder wel 2 x gehad. Ik kan nog helemaal niets voelen. Veels te vroeg. Stom he?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Hi, ook ik wil hier graag neerploffen.

Als alles goed gaat hebben we morgen een tp van 2 cry 's.

Spannend, na de laatste tp ben ik even zwanger geweest en hierop volgden helaas 2 curretages. De tp is (op pregnyl na) in natuurlijke cyclus. Voor ons vrij nieuw, maar we weten nu wel dat het zou kunnen. Van de eerdere 5 icsi behandelingen hebben we de cryo's ( 20 stuks al) met hormonen ( prog en utro) teruggeplaatst gekregen zonder het gewenste resultaat. De vorige poging was in natuurlijke cyclus en leverde een positieve zwangerschap stest op.

Geplaatst

Jaaa, weer een dagje voorbij :)!

pff wat is het ook wat..., misschien dat ik morgen een testje waag, maar dat weet ik niet zeker.

Missmup, ik voel ook niets! ik zit nu op 10 dpo.

Wish, ik las ergens dat je probeert te wachten met testen, tot vrijdagavond, zoooo knap dat je dat kan :)

top hoor dat er een Blastocyst is terug ingevroren!

Geplaatst

ik lees al een tijdje mee en ondertussen ben ik ook weer gestart met een icsi poging. Tweedewens nu ben ik wel wat geschrokken van jou bericht betreffende niche en icsi.

Ben hierdoor ook wat op het internet gaan speuren. (dit is natuurlijk killing) en kwam allemaal verhalen tegen waarin staat dat een zwangerschap bijna uitgesloten is, weet jij of dit natuurlijke wijze zo is of ook als je een icsi poging doet? Heeft jou arts hier wat over gezegd?

Ik ben een beetje down door dit nieuws...

Geplaatst

Tweede Wens, ik denk dat je een morula bedoelt (meestal dag 4 emmy) morula's doorlopen ook 3 stadia's voordat ze een blastocyste worden. ,Een morula is dus een voorstadium van een blastocyste (meestal dag 5 Emmy).

Ik weet niet meer wie het vroeg over ervaringen met een morula...., maar er ligt er nu eentje te slapen in zijn bedje boven. Dus ik kan wel zeggen dat dit een goede ervaring was, ha ha :happydance:.

zal ik nu morgen testen of zal ik nog een dagje wachten :happy:.??? Aan de ene kant wil ik nog in de ongewisse blijven. Ik weet dat het niet zo verstandig is morgen, want als de test wilt is.., is er nog geen zekerheid, omdat het nog betrekkelijk vroeg is.

In elk geval breken nu wel mijn allerlaatste wachtdagen aan.

Geplaatst

@Jiz: wij stellen ons hier dezelfde vraag. Morgen testen of toch maar niet? De tijd kruipt voorbij...Ik blijf wachten tot vrijdagavond de beste optie vinden, maar weet echt niet of ik daar de discipline voor heb...

@Simha: welkom! Sjonge, jij heb ook een heel traject achter de rug zeg...Sterk van je dat je gewoon doorgaat!

@Tweede wens: aha...dat wachten is echt ellendig he?

Geplaatst

Wish, om eerlijk te wezen is donderdag misschien het beste, dat kan je gerust doen! .

Morgen is echt vroeg, en zou ik je niet aanraden, gek genoeg.

Ik heb nog veel testen liggen, die heb ik na deze week niet meer nodig:( dus Kan ik ze net zo goed nu opgebruiken en morgen dan maar beginnen met testen.

Bij mijn zoontje had ik 13 DPO een knal streep op de test, als ik toen eerder had getest, had ik waarschijnlijk 11 dpo ook een streep gehad.

morgen is het 11 dpo....,

Het is alleen zo definitief, de laatste keer, best moeilijk!

Geplaatst

@minima het is nooi mijn bedoeling om iemand de stuipen op het lijf te jagen. : ( Ik kan je alleen mijn verhaal vertellen. Ik heb een niche maar verder geen last van vocht. En dus heeft het geen consequenties voor mijn ivf behandelingen oftewel de innesteling. Dat geldt dan ook voor natuurlijk en icsi. Ik zou proberen me geen zorgen te maken voordat je met je eigen arts hebt gesproken. En desnoods morgen even bellen.

Geplaatst

@jiz ik heb weleens de term morula voorbij zien komen maar wist niet wat het precies was. Ik heb even zitten tellen. Het is idd een 4 dgn emmy. Wat mooi dat dat jij een mooi wonder hebt van een morula. : )

Spannend he meid. Ik ga wel wachten tot wd14. Als ik die haal dan zit het vast goed. Die is volgende week do 2 dgn na mijn nod en steeds als het mis ging was dat twee dgn voor de nod. Vanaf het weekend gaat het spannend worden. Brrr. Ik hoop dat jij binnenkort die posi test hebt. Morgen of overmorgen! Ik hoop met je mee. Erop of eronder maakt het extra beladen.

Geplaatst

tweedewens ik weet dat het niet je bedoeling was, maar het heeft me toch aan het denken gezet. Ik heb mijn arts gemaild en mijn situatie nog een keer besproken. Hopelijk komt ze met een geruststellend antwoord en kan ik verder onbezorgd de poging afmaken met natuurlijk een super resultaat.

Ook voor jullie duim ik door.

Geplaatst
Tweede Wens, ik denk dat je een morula bedoelt (meestal dag 4 emmy) morula's doorlopen ook 3 stadia's voordat ze een blastocyste worden. ,Een morula is dus een voorstadium van een blastocyste (meestal dag 5 Emmy).

Ik weet niet meer wie het vroeg over ervaringen met een morula...., maar er ligt er nu eentje te slapen in zijn bedje boven. Dus ik kan wel zeggen dat dit een goede ervaring was, ha ha :happydance:.

zal ik nu morgen testen of zal ik nog een dagje wachten :happy:.??? Aan de ene kant wil ik nog in de ongewisse blijven. Ik weet dat het niet zo verstandig is morgen, want als de test wilt is.., is er nog geen zekerheid, omdat het nog betrekkelijk vroeg is.

In elk geval breken nu wel mijn allerlaatste wachtdagen aan.

Ik was degene die naar een morula vroeg.

Bij mij hebben ze een morula graad 2 terug geplaatst. Die was na 1 dag ingevroren.

Geplaatst

@dieke dat zou wel heel gaaf zijn! Maar heb bij eerdere tp's ook gerommel in mijn buik gevoeld. Zonder resultaat. En de ander voelt niets en is zwanger.

Wanneer had jij de tp?

Geplaatst

Dankjewel voor jullie reacties. Ik wacht echt tot morgen met testen, want heb vandaag een lange dag op mijn werk. Dit is de eerste keer dat ik echt niet eerder test. Jullie horen het morgen!

ICSI 1 2014 tp 1: mei, cryo tp: 3 juli

ICSI 2 2014 tp 1: 31 oktober

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden