Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2014

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

*breek ff in*

Aspirine is idd een bloedverdunner, dus alleen als je een cryo teruggeplaatst krijgt kun je eerder starten met het gebruiken! Als je een punctie in de planning hebt zou ik niet eerder starten dan een paar dagen na de punctie, juist omdat het een bloedverdunner is! Aspirines zijn geen snoepjes!

*breekt weer uit*

• Reacties 697
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Beanie, ik krijg indd een cryo terug geplaatst

dhana, wanneer raad je me aan te beginnen?

sally fijn dat je een cryo tp krijgt, maar overleg eerst met je arts. Iedere vrouw is anders, wat voor de een wel werkt werkt voor de ander misschien juist averechts. Ik snap heel goed dat je graag zwanger wilt worden en blijven, maar doe geen overhaaste dingen waar je later misschien spijt van krijgt.

sorry voor mijn ongevraagde advies.

knuff Hope& Faith

Geplaatst

@sally goed dat je je verdiept in de vitamines etc. Door mijn forumvriendinnetjes ben ik dat ook gaan doen en de kruidvatvitamines gaan gebruiken.. ik heb nog nooit zulk goed resultaat gehad dus zeker aanrader.. kinderasprines worden veel gebruikt en ik hoor er goeie dingen over.. zelf heb ik me er nooit in verdiept maar zaf echte medicijnen ook nog niet zitten.. maar was zeker iets waar ik me anders ook in was gaan verdiepen.. wens je veel succes en ga je volgen:)

Geplaatst

@sally accupunctuur schijnt heel goed te helpen en word veelal ook vergoed door de zorgverzekering.. ff chekke.. vond ik doodeng en een stap te ver.. zonder problemen stak ik naalden in mijn buik maar bij het idee van die ieniemienie naaldjes kreeg ik schrik;)

Geplaatst

Ik heb mijn arts gezegd dat ik de aspirines nam en dat was bij een verse Emmy tp. Ik heb het 2 mnd geslikt en ben gestopt voor de punctie. Ik vind dat je je arts altijd op de hoogte moet brengen van ALLES dat je slikt ter bevordering van het zwanger worden.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst
Ik heb mijn arts gezegd dat ik de aspirines nam en dat was bij een verse Emmy tp. Ik heb het 2 mnd geslikt en ben gestopt voor de punctie. Ik vind dat je je arts altijd op de hoogte moet brengen van ALLES dat je slikt ter bevordering van het zwanger worden.

Sent from my iPhone using Tapatalk

helemaal mee eens Dhana, succes de 25ste, Eslief wanneer heb jij je echo? En Sally doe wat je gevoel je ingeeft maar overleg alles met je arts.

Geplaatst

Wij gaan uit van 1 maar het zouden er zomaar 2 kunnen zijn:) ik ben dan 8 weken dan zouden ze het moeten zien.. veel buikpijn dus vind het moeilijk positief te zijn.. we zullen heel blij zijn als we een kloppend hartje mogen gaan zien

Geplaatst
Wij gaan uit van 1 maar het zouden er zomaar 2 kunnen zijn:) ik ben dan 8 weken dan zouden ze het moeten zien.. veel buikpijn dus vind het moeilijk positief te zijn.. we zullen heel blij zijn als we een kloppend hartje mogen gaan zien

door het hele traject heen steeds weer tussen hoop en vrees, is het lastig om het ook echt te geloven, vertrouw op je lijf, je bent niet voor niets zwanger geworden. Als ik het goed onthouden heb, heb je je directe omgeving met kerst vertelt dat jullie zwanger zijn toch? Hoe reageerden ze?

ben blij voor jullie, las nog even je onderschrift, geeft mij ook weer hoop.

vandaag veel buikpijn, dus wie weet zitten er dinsdag wel meer.

succes volgende week op naar een kloppend of twee kloppende hartjes.

xx

Geplaatst

Hoi allemaal,

Minima, heel veel sterkte met de operatie die je gaat krijgen. Ik hoop dat er wat aan te doen is en dat je daarna snel zwanger wordt!

En Sally, dat is een hele waslijst wat je gaat doen! Ik zou het inderdaad ook overleggen met de arts. Zelf neem ik mama totaal van Davitamon na de terugplaatsing en nu ook een multivitamine voor een vrouw vitaal. En ik ga de volgende keer voor accupunctuur voor de tp en paar dagen erna..

Sterkte en veel succes mamapapa!

En hope & faith, dat wist ik helemaal niet dat verse tomatensoep koortsverlagend is! Ik las het toen maar ik was te ziek om het te maken. Ik weet het, het ging/gaat hier zo rond daar geef ik mezelf ook niet de schuld van, was flink balen! Hoe gaat het met jou?

Spannend Eslief, bijna de echo! Ben benieuwd of het er 2 zijn :-)

Geplaatst
Hoi allemaal,

Minima, heel veel sterkte met de operatie die je gaat krijgen. Ik hoop dat er wat aan te doen is en dat je daarna snel zwanger wordt!

En Sally, dat is een hele waslijst wat je gaat doen! Ik zou het inderdaad ook overleggen met de arts. Zelf neem ik mama totaal van Davitamon na de terugplaatsing en nu ook een multivitamine voor een vrouw vitaal. En ik ga de volgende keer voor accupunctuur voor de tp en paar dagen erna..

Sterkte en veel succes mamapapa!

En hope & faith, dat wist ik helemaal niet dat verse tomatensoep koortsverlagend is! Ik las het toen maar ik was te ziek om het te maken. Ik weet het, het ging/gaat hier zo rond daar geef ik mezelf ook niet de schuld van, was flink balen! Hoe gaat het met jou?

Spannend Eslief, bijna de echo! Ben benieuwd of het er 2 zijn :-)

Ha Plien,

fijn dat je weer beter bent, ga je nog verder met de IVF?

xx

Geplaatst

@eslief, ja door jou ben ik erin gaan verdiepen en begon ik vitamines te slikken.

Ik heb mijn gynaecoloog verteld dat ik tarwekiemolie slik en vitamine b pillen en ze vond dat goed. Ze vond niet dat dat in mijn nadeel kon werken. Heb alleen nog niks over de aspirine gezegd. Misschien neem ik die ook niet in en ik ga inderdaad ook aan de acupunctuur. Ik hoop echt dat het allemaal bij zal dragen dit keer.

Geplaatst

@eslief, ja door jou ben ik erin gaan verdiepen en begon ik vitamines te slikken.

Ik heb mijn gynaecoloog verteld dat ik tarwekiemolie slik en vitamine b pillen en ze vond dat goed. Ze vond niet dat dat in mijn nadeel kon werken. Heb alleen nog niks over de aspirine gezegd. Misschien neem ik die ook niet in en ik ga inderdaad ook aan de acupunctuur. Ik hoop echt dat het allemaal bij zal dragen dit keer.

Geplaatst

Hoop ik ook voor je, maar gebruik ook je verstand, hoe graag je ook zwanger wilt worden.

Liefs Hope&Faith

Geplaatst
Hoop ik ook voor je, maar gebruik ook je verstand, hoe graag je ook zwanger wilt worden.Liefs Hope&Faith
Ja dankjewel lieverd. Maar voor zover ik weet zijn deze vitamines niet schadelijk voor je
Geplaatst

Ner klopt geen van de vitamines is schadelijk en bij ook geen 1 is er gevaar als je er teveel van zou nemen.. dat pies je uit en word gewoon niet opgenomen in je lichaam;) alleen asprine dat weet ik niet..

Geplaatst
Ner klopt geen van de vitamines is schadelijk en bij ook geen 1 is er gevaar als je er teveel van zou nemen.. dat pies je uit en word gewoon niet opgenomen in je lichaam;) alleen asprine dat weet ik niet..
Ja inderdaad. Ik denk dat ik het bij deze tp niet zal proberen met aspirine. Pas als deze ook niet lukt dan bij de tp daarna.
Geplaatst

*breekt nog ff in*

Ik denk dat H&F een wijze raad geeft... Misschien Sally, kun je eens kijken in het (oude) topic van Alan Beer, prednisolon etc.? Daarin staat ook behoorlijk veel over vitamines die gebruikt kunnen worden. Ascal (of kinderaspirine) heeft echt wel veel bijwerkingen, google daar maar eens op. Hou mij ten goede, ik ben geen tegenstander, integendeel, ik heb het zelf ook gebruikt vanaf de TP waarbij ik uiteindelijk zwanger ben geworden (en gebleven). Maar toen wel meteen tot week 36 van de zwangerschap moeten gebruiken, en daarbij ook tot 6 weken na de bevalling dagelijkse heparine-injecties. Nou ben ik bekend met een stollingsafwijking. Vandaar dat ik wel moest. In de literatuur is overigens ook geen bewijs voor de meerwaarde van aspirine, iig bij dames zonder stollingsafwijking zou het geen verschil maken.

Sally, misschien ter overweging: kijk ook eens voor de p.ipelle.... Is inmiddels ook al best e.e.a. over te vinden en er zijn genoeg succesverhalen na p.ipelle! Geen bijwerkingen, klein ingreepje en zou de kans op innesteling met 50% vergroten... Heb ik ook gehad voor mijn laatste IVF waaruit mijn zoontje geboren is dus ik geloof daar echt in! (Stuur maar een PB als je wilt weten waar je dit kunt laten doen).

*breekt weer uit*

Geplaatst

Als je geen stollingsproblemen hebt, dan zal aspirine niks doen. Ook ik zou het absoluut wél tegen mijn arts zeggen...

Ik slik/slikte:

Voor, tijdens en nu nog:

Prenatal Nutrients Solgar

Fish Epa Orthica

Vitamine D Orthica

Metformine (medicijn, voorgeschreven)

Voldoende eiwitten binnenkrijgen

Inmiddels niet meer:

Foliumzuur Tuinen

Utrogestan (medicijn, voorgeschreven)

Tot posi test:

Tarwekiemolie Tuinen

Tot punctie:

Ubiquinol Tuinen

Na TP:

Granaatappelsap

Kern van ananas

Geplaatst

Ik heb ook bij iedere zwangerschap een kinderaspirine geslikt. Was ook altijd zwanger maar of dat daaraan lag....

nam ook vanaf de punctie/tp granaatappelsap van pom en zwangerschap multivitamine.

Een kinderaspirine dagelijks kan zowieso geen kwaad hoor. Alleen moet je er wel rekening mee houden dat je makkelijker Door blijft bloeden na een verwonding.

Geplaatst

Thnx dames! Om eerlijk te zijn zal ik alles proberen wat zou kunnen helpen (wat natuurlijk niet schadelijk is) ik hoop echt dat het dit keer raak zal zijn

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden