Ga naar inhoud

Uitgerekend juli/augustus 2015

Aanbevolen Berichten

• Reacties 440
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekende datum

Simha 01-08-2015

Diana1974 02-08-2015

Karin 17-08-2015

Zuuske 21-08-2015

Eslief 25-08-2015

Eve1978

Noah 28-08-2015

afspraken

Karin1979 1e echo 06-01-2015

Diana1974 echo vu 06-01-2015

Zuuske 1e echo 08-01-2015

Noah 1e echo 09-01-2015

Eslief 1e echo 12-01-2015

Eve1978 1e echo 14-01-2015

Diana1974 combinatietest 20-01-2015

Simha

Geplaatst

@simha wanneer mag je voor de volgende afspraak?

@diana1974 veel succes morgen!! Lekker spieken

@karin1979 spannend!! Morgen de eerste echp wat zal je zenuwachtig zijn

Geplaatst

@simha erg fijn dat de echo goed was!

Hier gelukkig bijna niet misselijk. wel regelmatig duizelig.

@diana1974 succes morgen!

@eslief ja heel heel zenuwachtig. moet wel eerst werken dus de tijd gaat wel snel.

Geplaatst

Karin 1979 en Diana 1974

Ik zie dat jullie morgen jullie eerste echo hebben....ooooh wat spannend !

Hoe voelen jullie je.....al symptomen ?

Succes morgen we horen lezen het van jullie toch ?

Ik heb vr de eerste echo

Geplaatst

Nou hier in Blaricum stond de echo op de 12e.

Maar ik loop in gent en hun wilden dat ik de 9e een echo ga doen.

Ik was allang blij.....dat zijn weer een paar daagjes minder wachten.

Geplaatst

Spannend allemaal! Veel succes en plezier diana en karin. Eslief ik mag 2 dagen na jou. Ook ik ben flink onzeker en leef echt naar de echo toe. De tijd kruipt voorbij. Hoe voelen jullie je? Veel kwaaltjes? Ik heb last van een zwaar gevoel in mijn onderbuik en misselijk. Nou heel veel succes vandaag voor degenen die de echo vandaag hebben.

Geplaatst

Ik heb er 2 teruggeplaatst gekregegen.

Ben ook zoo onzeker en de tijd kruipt voorbij.dit word een lange week.

De ene dag zijn mijn borsten gevoelig andere dag weer niet.dat maakt me ook zo onzeker, en wat ik ook af en toe heb zijn krampjes soort van ongi gevoel..ik heb gelezen dat dat je baarmoeder is die groeit.je gaat echt overal op letten he nu !!je weet ook niet meer wat je voelt of wat he moet voelen gék word je ervan. Het moet echt gauw vrijdag zijn hoor pfffff ben je zwanger......is het nog zo onzeker .

Geplaatst

Nou noah inderdaad... Denk je yes ik ben zwanger komen er weer hele andere onzekerheden om de hoek! Had ik ook niet verwacht. En al het lezen en rondspeuren op internet wat al die kwaaltjes betekenen pffff maak mezelf ook soms echt gek hihi. Maar gelukkig ben jij dus vrijdag al aan de beurt! Ik mag pas de 14de

Geplaatst

We zijn eervol ontslagen vu wel vreemd nu je weet dat je met dit 2 spruitje klaar bent in ivf centrum.

Alles goed nu terug naar het ziekenhuis in ons woonplaats vu wil dit graag

Geplaatst

Wat fijn karin en Diana! Gefeliciteerd!

Eervol ontslagen..flinke mijlpaal!

Diana; waarom blijf jij onder controle ziekenhuis?

20 jan heb ik weer controle gyn. Mis de verloskundigen nu al wat; het fijne psychische praatje over kwaaltjes en klachten kan soms zo opluchten. (Of je angsten uiten) gyn is er "gewoon" echo, meting.. en daar sta je weer buiten. Alhoewel.. De echo is fantastisch!

Geplaatst

Gisterenochtend en gisteravond enorme kramp in me buik gehad...vreselijk heb bijna niet geslapen!

Heb gebeld,maar schijnt normaal te zijn.je baarmoeder groeit ineens heel snel.

Zolang er geen bloedverlies is is het goed.

Dit maakt me dus nóg onzeker der he bah !

En je kan alleen maar weeeer afwachten.

Geplaatst

Ik had ook al gebelt.. krijg er echt schrikt van.. die krampen zijn doodeng!! Ben blij als ik een echo gehad heb en kan zien dat het goed zit.. ik dacht na de wachtweken niet meer bang te zijn om naar de wc te gaan.. maar tis nu erger.. vind het ook lastig mee om te gaan

Geplaatst

Hoe voelt het bij jou aan ?

Bij mij is het net of ,je kan het vergelijken met darmkrampen.dat doet ook zo zeer.

Maar als je dan naar de wc bent geweest dan ben je het kwijt en dan zijn die krampen ook gelijk weg.

Maar met dit dus niet.ik weet gewoon niet waar ik t zoeken moet.denk alleen maar wanneer houd t op!!

Nu is het weg hoor.

Wat zeiden ze tegen jou

Geplaatst

Tegen mij zeiden ze dat in deze periode de baarmoeder keihard moet werken en je daardoor krampen krijgt.. het voelt idd als darmkrampen en ook weer als een soort erge menstruatiekrampen.. laag in de buik.. geen bloed was gewoon goed en ik hoefde me geen zorgen te maken.. nou zo werkt dat niet he.. ik hoop iets relaxter te zijn als de echo goed is.. maar voor nu ben ik nog niet overtuigd dat die dat ook gaat zijn.. het spookt maar door mijn hoofd.. 3 icsi pogingen misluky waarom zal nummer 4 wel goed gaan... ik probeer dus maar een beetje de dagen door te komen.. nog 5 nachtjes tot de echo.. ben stiekem jaloers op jouw:) jij mag over 2 dagen al

Geplaatst

Oh eslief...wij denken echt exact hetzelfde.

Kan jij je echo niet eerder krijgen...zou het gewoon vragen.

Mijn punctie was de 5e en de 10e tp .

Zou het echt vragen....al is het maar voor je gemoedsrust.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden