Ga naar inhoud

Uitgerekend juli/augustus 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@eslief mooi moment met kerst; prachtige foto, mooie meiden!

Origineel ook!

Wij wachten echo maandag af.. vindt t zo eng weer.

We hebben nog niks vertelt, kan niet lang meer duren heb al buikje (normaal best slank, dus valt op) zo onwerkelijk dat ik eigenlijk niet eens over durf te praten. Klein dorp hier, praten heeft grote gevolgen; )

• Reacties 440
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een leuke foto Eslief!! Ben benieuwd naar de reacties. Fijn dat je nu de datum voor de echo hebt.

Wij gaan het met kerst vertellen aan mijn ouders, ze weten dat ik punctie heb gehad, maar hebben nog niet naar het resultaat durven vragen. Daarna eerst maar eens de echo. Mijn vriend heeft 2 zonen die van niets weten, heel benieuwd hoe ze gaan reageren. Ben gelukkig niet al te misselijk dus ze merken er niet veel van.

Simha ook hier niet bepaald dik, hopelijk houdt mn buikje zich nog een aantal weken in. Scheelt wel dat het winter is met een trui of vest valt het niet zo op.

Geplaatst

@simha.. ik vind het ook doodeng maar probeer positief te blijven.. vandaag de laatste testen gedaan die ik had en die zijn positief:) ik had eigenlijk willen wachten tot na de echo.. maar zo samen met kerst eten en kotsmisselijk zijn is lastig..

@karin1979 mijn oudste komt uit een vorrige relatie en is 12.. na het misselijk zijn en mijn humeur had ze het snel geraden.."mam ben je zwanger".. toen heb ik haar een test laten doen om te kijken.. ze was zo blij:) de jongste snapt er niks van en houden we graag een beetje dom.. maar ze weet het wel dus als we het zelf willen vertellen moeten we opschieten;)

Mijn laatste testjes die ik in huis had.. ben ik de enige die het testen niet los kan laten? Vind dat best moeilijk..

dcef213f8391afd4a82c148974bc677c.jpgd4bf5c8c1390c49e1c520d22c1a622ed.jpg

Geplaatst

@eslief Haha, ja dan wordt het lastig ontkennen. Fijn dat ze het leuk vinden. Jongens zijn wat dat betreft een stuk minder opmerkzaam.

Je testen zijn weer mooi, krijg je er een beetje vertrouwen in? Ik vind het zelf nog steeds onwerkelijk. heb nog 1 test over, die zal er binnenkort ook wel aan gaan.

Geplaatst

Ik vind het lastig.. moet het van mezelf geloven maar vind het vooral eng.. vandaag bij de internist geweest.. heb weer de spullen gekregen om mijn bloedsuiker te meten.. zit ik alweer meteen hoog met mijn suikers.. jakkes!! Dus dat word de hele zwangerschap meten en hopelijk voorlopig zonder insuline.. zonder prikken was dus voor korte duur

Geplaatst

Ach..wat vervelend nou eslief. Hoop dat het te hanteren valt.. weer mooie testen!

Hier weer prachtige echo gehad. Baby a en baby b zoals ze nu in computersystemen ziekenhuis staan; ) ook perfect qua zwangerschap s duur. Nog heel onwerkelijk en blijf behouden. Curretage is nog maar net achter de rug, moeilijk te geloven.

Toch wordt het echter, volgende afspraak is bij gyn ( was nou nog bij ferti)

Geplaatst

@simha wouww wat fijn dat alles goed was.. kan me het dubbelen gevoel hellemaal voorstellen.. 5jan afspraak is al snel! Hopelijk niet erg ziek?

Geplaatst

Uitgerekende datum

Simha 01-08-2015

Diana1974 02-08-2015

Karin 17-08-2015

Eslief 25-08-2015

Echo

Simha 2de echo 05-01-2015

Karin1979 1e echo 06-01-2015

Eslief 1e echo 12-01-2015

Geplaatst

Kan de ander niet aanpassen. Dus maar zo dan:)

Uitgerekende datum

Simha 01-08-2015

Diana1974 02-08-2015

Karin 17-08-2015

Eslief 25-08-2015

afspraken

Simha gyn 05-01-2015

Karin1979 1e echo 06-01-2015

Eslief 1e echo 12-01-2015

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik zou me graag aan willen sluiten. Ben na een lange medische molen en een tijdje gestopt te zijn, nu net zwanger van de ivf poging. Ik heb endometriose en mag en kan alleen via ivf zwanger worden. En dit is nu dus gelukt! 10 dec was de punctie, 13 dec de terugplaatsing en op 24 dec gehoord dat het is gelukt. Hcg waarde was al 116 en daarom hoeft er niet nog een keer een bloedtest gedaan te worden en mochten we al een echo afspreken. Die is op 14 januari. Ik kan niet wachten. Vind het zo moeilijk te geloven. Helemaal omdat ik steeds wat bruinverlies heb en dat begon nog voor we de uitslag kregen. Volgens het VUmc kan dit en zien ze dit vaak. Dus probeer positief te zijn maar ppfffff lukt niet altijd.al ben ik wel misselijk de hele dag door en zijn buik en borsten ook opgezet. Poeh dit is een langer verhaal geworden dan ik dacht. Sluit me dus graag aan hihi.

Groetjes eve

Geplaatst

Hoi eve.

Welkom hier gefeliciteerd.

Ik heb met mn 1e zwangerschap ook bloed verloren en heb een prachtige zoon.ik loop ook in vu en had alleen de punctie de 8e en tp 11e

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ook ik ben uitgerekend in augustus (21e), maar ik kan het nog niet geloven. Logisch denk ik na al die jaren mmm.

Wij zijn blij en onzeker tegelijk. Heb ook niet veel zw-kwalen dus slaat de twijfel vaak toe.

8 januari hebben wij onze eerste echo. Superspannend!

Geplaatst

Thanks diana. Wij liggen dan dichtbij elkaar qua datum. Vindt jij de vu ook zo prettig? Ben tot nu toe erg tevreden. Ben jij ook nog aan de utrogestan? Het geeft me moed dat jij een gezonde zoon hebt ondanks het bloedverlies. Vandaag was het de hele dag bijna niets en nu opeens weer iets meer en ook wat roze. Blijf het raar en eng vinden... Heb geen buikpijn meer gelukkig. Tel echt de dagen af naar de echo!

Zuuske, hier hetzelfde gevoel blij en onzeker. Kan het nog steeds niet helemaal geloven. Ben soms zelfs blij dat ik aardig misselijk ben hihi. Nou allemaal op naar de eerste echo!

Groetjes eve

Geplaatst

Eve en zuuske welkom en gefeliciteerd!

Diana ik had ook de tp op 11 november. Lucky Day!

Heel herkenbaar dat onzekere gevoel; moet wel zeggen dat het t wat helpt nu wat mensen het om ons heen weten. Er over praten maakt echter, maar ook zooooo kwetsbaar!

Geplaatst

Vandaag bij verloskundige geweest.

Was zeer tevreden volgende week bloedprikken. Hopelijk geen suiker nog net als bij de 1e zwangerschap.

Vu goed begeleid volgende week laatste controle daar hopelijk krijgen we janneke.

Groetjes

Geplaatst

@diana heb je nog geen controlle voor de suiker? Ik heb meteen weer een nieuwe suikermeter gekregen en ben alweer druk met bloed prikken.. volgens de internist zien ze het vaak de eerste 12 weken al en is het juist belangrijk het onder controlle te houden vanwege de aanmaak van de organen etc. Maar ik weet niet hoe extreem je het had;) ik heb de vorige keer best veel inculine moeten spuitrn al vanaf week 25.. ik heb nu 90% kans om het weer te krijgen en zal ook de hele zwangerschap maandelijks naar de internist moeten en dagelijks bloedsuiker meten.. ben het na 2 weken al zat..

Hoe is het met iedereen? Hier druk.. we hebben het met kerst verteld en iedereen was zo blij:)echt heel erg leuk..

Welkom nieuwelingen gefeliciteerd!!

Geplaatst

Welkom Eve en Zuuske !

Ben net terug van lang weekend weg met mn vriend. Was echt ff lekker.

Het gaat op zich goed, niet veel kwaaltjes, maar daardoor wel onzeker. Merk dat ik echt zenuwachtig wordt voor echo volgende wk.

Vanaf wanneer melden jullie je aan bij vk?

Geplaatst

Hoi allemaal,

Hoe gaat het met iedereen? Hier gaat het goed! Bruinverlies is nu 3 dagen voorbij dus voel me erg opgelucht. Ben regelmatig misselijk en ben nog nooit zo blij geweest om misselijk te zijn :). Ik las bij eslief en diana dat jullie met suiker zitten. Balen zeg! Ik heb een trage schildklier al jaren en ben nu ook flink verhoogd. Denk dus dat ik ook bij de gyn moet blijven.. Eind januari gesprek met internist.

Nou dames ik wens jullie een hele fijne jaarwisseling! Op naar een mooi spannend jaar met hele mooie en bijzondere tijden.

Groetjes eve

Geplaatst

@diana ik blijf nu nog mooi onder de 7 en nuchter onder de 5.. dus heb nog geen klagen:)

@eve ik had nog nieterns gereageerd sorry.. rot van het bruine verlies maar goed nieuws dat het gestopt is:) ik zal een geplande keizersnede krijgen in week 38 dus mag lekker bij de gyn blijven;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden