Ga naar inhoud

Uitgerekend juli/augustus 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@zuuske dat is schrikken. Fijn dat je zo snel langs kon komen en dat alles goed is. Hopelijk nu geen bloedverlies meer.

@eslief gefeliciteerd! !! Nu genieten!

Ik heb de 20ste ook intake bij de vk.

Hoe is het met de andere dames?

Eve nog even volhouden, dan mag jij ook kijken.

• Reacties 440
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Eslief, gefeliciteerd! Wat een wonder.

Super! Geeft de burger moed.

@Noah, hoe gaat het? Doe rustig aan hoor! En met 1 eileider kun je ook zwanger worden inderdaad maar bij mij was die ook aangetast bleek later. Je eisprong daar heeft het geen invloed op hoor, die gaat gewoon door.

Je lijf moet nu gaan ontzwangeren, hoe klote is dat. Drie gaatjes had ik ook en bij de tweede operatie kreeg ik er nog twee bij.....

Het heeft verder geen invloed op je kansen met ICSI geven ze aan. En het kán!!

Liefs,

Moes

Geplaatst

*breek even in*

Eslief, wat goed zeg, gefeliciteerd met de goede echo.

@noah, heel veel sterkte de komende tijd.

* breek weer uit*

Geplaatst

Ppffff dames de tijd gaat zo langzaam.. Ben echt de uren aan het aftellen tot morgen. Word nu ook wel nerveus voor de eerste echo. Hoe is het met iedereen?

Geplaatst
Ppffff dames de tijd gaat zo langzaam.. Ben echt de uren aan het aftellen tot morgen. Word nu ook wel nerveus voor de eerste echo. Hoe is het met iedereen?

Eve ja dat lijkt me ook lastig, maar morgen zie je je kindje voor het eerst knuff

@eslief mooie echo, op naar de volgende echo xx

liefs Hope&Faith met Hope en Faith

Geplaatst

@diana1974 mooi nieuws weer, top. Hele geruststelling? !

@eve1978 succes met de spanning.. Hoop dat je nog wat afleiding hebt.. Hoop op een prachtige echo!

Geplaatst
Thanks dames! Probeer mezelf flink bezig te houden.

Diana wat fijn dat de nekplooi meting goed is!

Hi eve, ja dat gevoel herken ik, steeds van stapje naar stapje. Ff wat anders, hadden jullie na de punctie( afgelopen zondag gehad) ook zo'n buikpijn? Ben de vorige keer gaan werken maar dat lukt nu echt niet.

Geplaatst
De laatste keer had ik enorme buikpijn.. zelfs tot de tp.. alles deed zeer

Ok, heb nu geen koorts gelukkig, liever buikpijn hoor, wil gewoon dat alles optimaal is wanneer de Tp er is.

dus dit is normaal, vandaag geen pijnstilling genomen. Wanneer heb je weer een echo?

Geplaatst

Over 4 weken als ik 12 weken ben en daarna word ik ontslagen;) ik had zoveel pijn na de punctie dat ik zelfs dacht aan overstimulatie ofzo.. maar was niks aan de hand

Geplaatst
Over 4 weken als ik 12 weken ben en daarna word ik ontslagen;) ik had zoveel pijn na de punctie dat ik zelfs dacht aan overstimulatie ofzo.. maar was niks aan de hand

Zo dat gaat echt snel....ben je dan niet meer onder controle van een gynacoloog of ga je nu naar een andere afdeling?

Geplaatst

Bij ons zit fertiliteit in een ander gebouw:) normaal mag je daarna naar de verloskundigen maar omdat ik al 2 keizersnedes heb gehad en die nu weer krijg mag ik meteen naar de gyn

Geplaatst

Hoi hope,

Balen dat je zoveel last hebt van de punctie. Heel herkenbaar.de dagen na mijn punctie had ik erg veel pijn en kon niet normaal bukken. Ik had 14 eitjes, en liep net voor de punctie ook krom. Bij de terugplaatsing zagen ze dat mijn eierstokken nog vol vocht zaten en werd me verteld echt rustig aan te doen. Dat heeft geholpen. Dus hope luister goed naar je lichaam en houdt echt rust. Weet je al wanneer je de tp hebt? Liefs

Geplaatst
Bij ons zit fertiliteit in een ander gebouw:) normaal mag je daarna naar de verloskundigen maar omdat ik al 2 keizersnedes heb gehad en die nu weer krijg mag ik meteen naar de gyn

wel fijn dat je onder toezicht van een gynaecoloog blijft, op naar de 12 weken...

Geplaatst
Hoi hope,

Balen dat je zoveel last hebt van de punctie. Heel herkenbaar.de dagen na mijn punctie had ik erg veel pijn en kon niet normaal bukken. Ik had 14 eitjes, en liep net voor de punctie ook krom. Bij de terugplaatsing zagen ze dat mijn eierstokken nog vol vocht zaten en werd me verteld echt rustig aan te doen. Dat heeft geholpen. Dus hope luister goed naar je lichaam en houdt echt rust. Weet je al wanneer je de tp hebt? Liefs

hi eve, ja dat doe ik nu zeker, vorige keer dacht ik omdat doenik allemaal wel ff.

nu neem ik e het mijn rust, maar dat valt me niet mee.

de tp heb ik vrijdag om 10.00 uur in Gent, nu voor twee blastocystes, vorige keer voor twee driedaagse embryo's.

maar nu zijn de voorwaarden wel beter, geen koorts, geen werk, medicatie voor schildklierhormoon

echt alles opzij gezet voor deze poging.

Hoe gaat het met jou?

Liefs Hope&Faith met Hope en Faith in Gent.

Geplaatst

@hope goed dat jullie in alle rust nu deze poging kunnen doen. Ik ga voor jullie duimen as vrijdag!

Karin ik mag om 13.45 uur. Bbrrrr sta stijf van de zenuwen. Terwijl ik toch echt flinke zwangerschapssymptomen heb. Ben gewoon onzeker. Maar dat herkennen jullie natuurlijk als geen ander... Ik laat morgen weten hoe het was!

Geplaatst

Veel succes !

Ik heb Gent gebeld vandaag en heb het hele verhaal vertelt.

Ze schrokken enorm ze vonden het verschrikkelijk voor ons.

En vrijdag mogen we al op gesprek komen.niet dat t wat opleverd..

.maar ben gewoon benieuwd wat proff de sutter ervan vind.

Ja gewoon pure pech ..

Vandaag ging het ietsje beter....heb weer wat gegeten en we zijn heel even naar ikea

Geweest, daar wat gegeten.maar was wel erg moe daarna dus vanmiddag weer even gerust.

Ben alleen nog heel gevoelig....er hoeft maar iets verkeerds gebracht te worden, dan ben ik al emo..

Maar ja hoort r allemaal bij....het voelt echt als een soort van rouwproces.

Geplaatst

@noah het is ook een rouwproces.. potverdikke het is ook niet niks.. eindelijk zwanger en eindelijk een kloppend hartje en dan al deze ellende.. fijn dat ze in gent zo snel een gesprek doen.. ff je ei kwijt en ff spreken met hun.. dikke knuffel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden