Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Ik ben nieuw hier, we staan echt nog helemaal aan het begin van het traject en weten dus ook nog heel erg weinig behalve dan dat we twee en halve week terug uitslag hebben gehad van het zaad onderzoek van mijn vriend en deze niet goed was, er werden helemaal geen zaadcellen gevonden. Aanstaande vrijdag 2 Januari mogen we voor het eerst naar de gynaecoloog. Gevoelens gaan van sprankje hoop naar vrees dat het helemaal nooit meer gaat lukken. Veel onbegrip, het gaat allemaal wel goed komen, mensen hebben geen idee hoe het voelt wanneer de kans sterk aanwezig is dat het helemaal nooit wil lukken of hoe zwaar het gaat worden om het traject in te gaan. Het is immers zo vanzelfsprekend kinderen krijgen. Uit een vorig huwelijk heb ik drie zoons wat het onbegrip mogelijk nog groter maakt, dat mijn vriend een evengrote kinderwens heeft van zichzelf is ook maar vreemd, hij heeft er immers nu drie.

Liefs Snowflower

Posted

Snowflower, helaas leer je nu je echte vrienden kennen. Ik herken wat je zegt, hoe moeilijk het ook is, jullie relatie en jullie gezin is belangrijk, focus je op wat belangrijk is voor jou en jullie. Laat de buitenwereld maar kletsen, ieder klein stapje in jullie traject is weer een stapje dichterbij. Houd moed en vertrouwen en het komt toch allemaal weer neer op jullie liefde voor elkaar.

heel veel liefde, licht en vertrouwen in jullie traject.

Liefs Hope&Faith

Posted

Hoi,

Hilly hij ziet ze als zijn zoons gelukkig maar ze snappen zijn vaderschap wens niet, dat hij, het allerliefst van zichzelf en samen met mij een kindje wil. Dat hij alles een keer mag mee maken, de test, echo, geboorte, gebroken nachten, kindje in een draagzak op zijn buik dragen etc. Zijn wens is echt heel vurig. Maar hij heeft er nu drie, en vier is zó veel, zo word er gereageerd. Idd vrienden en omgeving maar ook zelfs familie (mijn kant), nu de zaken zo liggen is het bij de laatste groep wel veranderd.

Vandaag naar de gynaecoloog geweest, ik heb zelf alleen een echo gehad en dat zag er goed uit. De gynaecoloog vond het ook niet noodzakelijk om mij verder te onderzoeken. Mijn vriend moet a.s. woensdag opnieuw nog eens zijn goedje inleveren en voor 28 Januari hebben we een afspraak staan bij de uroloog voor verder onderzoek. Vanacht heb ik er zelfs nog over liggen dromen maar nu voel ik mij toch rustiger, ze waren vriendelijk en de afspraken worden vlot ingepland, we hadden nog eerder naar de uroloog gekund alleen was die tijd niet te combineren met de kids ivm school etc.

Liefs Snowflower

Posted

Dank je,

jullie beginnen aan jullie tweede IVF poging? Ik heb het forum nog niet echt onder de duim en begrijp nog niet alles van wat er geschreven word of wat er bedoelt word of waar ik zoeken moet maar ik wil ook graag met anderen meeleven, ik zal alles dus nog even moeten uitpluisen.

Liefs Snowflower

Posted

Vandaag opnieuw semenanalyse, 28 Januari naar de uroloog en daar krijgen we ook de uitslag. Volume was wel een stuk groter dan de vorige keer, het dubbele. Hopen toch stiekem op een ietsje pietsje gunstiger uitslag. Afwachten maar weer...

Posted

Heel veel sterkte de komende tijd.

Jullie probleem is erg herkenbaar, bij ons zijn maar 25 levende cellen gevonden. Ze hebben ons gerust gesteld dat ze voor icsi maar 4 nodig hebben, dus dat stelde ons wel weer een beetje gerust.

Ik hoop echt dat jullie wens in vervulling mag gaan.

Zou niet al te druk maken wat de omgeving zegt, die hebben al heel snel een mening klaar helaas. Je weet straks op wie je kan bouwen en wie niet. Hier zitten we allemaal in hetzelfde schuitje en snappen we wat je door maakt.

Sterkte de komende tijd

Posted
Dank je,

jullie beginnen aan jullie tweede IVF poging? Ik heb het forum nog niet echt onder de duim en begrijp nog niet alles van wat er geschreven word of wat er bedoelt word of waar ik zoeken moet maar ik wil ook graag met anderen meeleven, ik zal alles dus nog even moeten uitpluisen.

Liefs Snowflower

hi snowflower, dank je, het is de tweede keer ICSI geworden er zijn twee rijpe eicellen gevonden waar de ICSI opeis toegepast en beide zijn bevrucht, vrijdag mogen we ze ophalen, heerlijk gevoel nu.

op het forum start januari is er een lijstje, kan je zien waar iedereen mee bezig is.

Sterkte met jullie onderzoeken en uitslagen.

Liefs Hope&Faith met Hope en Faith

Posted

Spannend zeg voor jullie beiden. Zijn ze alle 25 bewaard voor ICSI Tammy? Als er maar 4 nodig zijn lijkt dat in verhouding weer veel en geeft dat ook mij hoop, al vinden ze er maar een paar goede levende cellen, als ze maar wat vinden. Het is eigenlijk ongelooflijk hoe snel we alles bijstellen, het liefst wil iedereen natuurlijk spontaan zwanger raken maar als dat niet lukt en je komt in deze situatie terecht klamp je je al snel vast aan die paar strohalmen.

Sommigen zien het liefst dat we er mee stoppen, of dan maar donorzaad word er geopperd maar je wilt toch het allerliefst een biologisch kindje samen en het zal zwaar worden maar dat heb je er dan tóch voor over, dat snapt niet iedereen. Mijn vriend sluit KID niet uit maar dat is dan toch de allerlaatste optie wanneer niets anders mogelijk is. Men snapt niet dat je het er voor over hebt omdat ze zelf niet voor de situatie staan.

Spannend hope en faith, ik zal mee gaan lezen, ik hoop dat deze poging wel gaat slagen. Worden ze beiden terug geplaatst? (Klinkt zo raar om het zo te zeggen.) Mijn duimen zullen over uren draaien, ik hoop zo voor je dat het nu wel goed mag gaan!!

Liefs Snowflower

Posted
Spannend zeg voor jullie beiden. Zijn ze alle 25 bewaard voor ICSI Tammy? Als er maar 4 nodig zijn lijkt dat in verhouding weer veel en geeft dat ook mij hoop, al vinden ze er maar een paar goede levende cellen, als ze maar wat vinden. Het is eigenlijk ongelooflijk hoe snel we alles bijstellen, het liefst wil iedereen natuurlijk spontaan zwanger raken maar als dat niet lukt en je komt in deze situatie terecht klamp je je al snel vast aan die paar strohalmen.

Sommigen zien het liefst dat we er mee stoppen, of dan maar donorzaad word er geopperd maar je wilt toch het allerliefst een biologisch kindje samen en het zal zwaar worden maar dat heb je er dan tóch voor over, dat snapt niet iedereen. Mijn vriend sluit KID niet uit maar dat is dan toch de allerlaatste optie wanneer niets anders mogelijk is. Men snapt niet dat je het er voor over hebt omdat ze zelf niet voor de situatie staan.

Spannend hope en faith, ik zal mee gaan lezen, ik hoop dat deze poging wel gaat slagen. Worden ze beiden terug geplaatst? (Klinkt zo raar om het zo te zeggen.) Mijn duimen zullen over uren draaien, ik hoop zo voor je dat het nu wel goed mag gaan!!

Liefs Snowflower

Heey Snowflower,

nee hoor klinkt voor mij helemaal niet raar, ze worden idd beide teruggeplaatst. Nog 3 nachtjes slapen en dan mogen we ze om 10.00 ophalen in Gent.

positieve energie daar geloof ik in. Voelt ook heel goed.

onbegrip daar lopen veel mensen tegen aan, maar dat zegt idd iets over het onvermogen van die ander. En dat kan je ze dan eigenlijk ook niet aanrekenen. Blijf bij jullie zelf en doe wat goed is en voelt voor jou en je partner.

Hoop dat jullie binnenkort meer duidelijkheid krijgen.

Liefs Hope&Faith met Hope en Faith in Gent

Posted

Super spannend zeg, hoe voel je je? Lijkt me een mix van emoties! Dus de ICSI vind plaats in Nederland? Mag je zelf kiezen waar? In zwolle doen ze ook ICSI, dat zou voor ons het fijnst zijn ivm de afstand en het is ook een goed ziekenhuis. Worden ze vervoerd in een koelbox? En wanneer is dan de terugplaatsing? Je moet ze dan zelf naar jullie ziekenhuis brengen?

Ja hoop ik ook, nu nog een dikke week voor we de uitslag van de semenanalyse krijgen. Merk gewoon dat ik er toch weer meer mee bezig ben. Je hoopt ook toch op iets beter nieuws, tegen beter weten in natuurlijk. Ik hoop dat het te doen is voor mijn vriend, hij heeft vervelende ervaringen gehad in het verleden waardoor onderzoek op dat gebied extra gevoelig en zwaar liggen en als klap op de vuurpijl ook nog een fobie voor naalden. Zegt wel heel veel over zijn kinderwens... Maar heb het wel te doen met hem, dan onderga je het liever zelf. Bloed prikken en gynaecologische onderzoeken heb ik al zo vaak ondergaan, laat mij het dan maar dragen maar helaas kan ik het niet voor hem ondergaan.

Liefs Snowflower

Posted
Super spannend zeg, hoe voel je je? Lijkt me een mix van emoties! Dus de ICSI vind plaats in Nederland? Mag je zelf kiezen waar? In zwolle doen ze ook ICSI, dat zou voor ons het fijnst zijn ivm de afstand en het is ook een goed ziekenhuis. Worden ze vervoerd in een koelbox? En wanneer is dan de terugplaatsing? Je moet ze dan zelf naar jullie ziekenhuis brengen?

Ja hoop ik ook, nu nog een dikke week voor we de uitslag van de semenanalyse krijgen. Merk gewoon dat ik er toch weer meer mee bezig ben. Je hoopt ook toch op iets beter nieuws, tegen beter weten in natuurlijk. Ik hoop dat het te doen is voor mijn vriend, hij heeft vervelende ervaringen gehad in het verleden waardoor onderzoek op dat gebied extra gevoelig en zwaar liggen en als klap op de vuurpijl ook nog een fobie voor naalden. Zegt wel heel veel over zijn kinderwens... Maar heb het wel te doen met hem, dan onderga je het liever zelf. Bloed prikken en gynaecologische onderzoeken heb ik al zo vaak ondergaan, laat mij het dan maar dragen maar helaas kan ik het niet voor hem ondergaan.

Liefs Snowflower

@Snowflower de eerste alinea is dat een reactie op mijn verhaal? Ik snap het niet helemaal.

wij hebben voor Gent gekozen, nadat we een jaar door het UMC aan het lijntje te zijn gehouden.

de tp is vrijdag. Dus gaan ze lekker warm met ons mee naar huis.

hoop dat dit hele traject ook goed verloopt voor je vriend. Het is allemaal een zwaar traject. Succes en sterkte

liefs Hope&Faith met Hope en Faith.

Posted

Ja klopt, ik denk dat ik het zelf niet goed begrijp hoe het in elkaar zit. Dus ze moeten warm gehouden worden thuis en dan word de terugplaatsing in Gent gedaan? Ik ging er namelijk van uit dat het ingevroren moest worden tot de terugplaatsing. Ik moet nog veel leren. ;-) Voelt toch raar om zo over jullie hopelijk toekomstige kindje(s) te praten. Vrijdag, wauw spannend hoor en dan afwachten tot je kunt gaan testen. Word de zwangerschap ook gedeeltelijk in Gent begeleid? Of helemaal? Of in Nederland. Mijn moeder denkt dat de hele zwangerschap in het ziekenhuis gevolgd word of mag je als alles goed gaat ook naar een verloskundige?

Posted
Ja klopt, ik denk dat ik het zelf niet goed begrijp hoe het in elkaar zit. Dus ze moeten warm gehouden worden thuis en dan word de terugplaatsing in Gent gedaan? Ik ging er namelijk van uit dat het ingevroren moest worden tot de terugplaatsing. Ik moet nog veel leren. ;-) Voelt toch raar om zo over jullie hopelijk toekomstige kindje(s) te praten. Vrijdag, wauw spannend hoor en dan afwachten tot je kunt gaan testen. Word de zwangerschap ook gedeeltelijk in Gent begeleid? Of helemaal? Of in Nederland. Mijn moeder denkt dat de hele zwangerschap in het ziekenhuis gevolgd word of mag je als alles goed gaat ook naar een verloskundige?

hi snowflower,

de bevruchting is er en onze embryo's zijn in het laboratorium in Gent aan het delen tot een blastocyste is een embryo van vijf dagen oud. Vrijdag is de terugplaatsing, dan worden ze door de arts in Gent in mijn baarmoeder teruggeplaatst. Dan zitten ze warm in mij. Dus waar ik de komende maanden heen ga, gaan zij ook mee, omdat ze in mij zitten, lekker warm.

dan hebben we wat ze noemen de wachtdagen, ik moet middels een bloedtest de zwangerschapstest doen, is protocol van Gent.

dit doe ik in NL

dan de eerste Echo is weer in Gent.

en de rest van de zwangerschap doen we in NL. Ivm medische indicatie staan we dan onder begeleiding van een gyneacoloog. Dit kan per vrouw verschillend zijn.

het invriezen van embryo's doen ze wanneer er meer sterke embryo's zijn. Je hebt 1 of twee tp's, wij 2 ivm leeftijd.

dit noemen ze cryos. Deze ontdooien ze wanneer de vrouw weer zwanger wil worden, dan hoef je niet de hele mallemolen door met injecties (toetjes) en de follikelmetingen FM en de punctie.

ik schrijf met mataforen dus snap ook wel dat het niet helemaal duidelijk is, hoop nu wel.

Liefs Hope&Faith met Hope en Faith

Posted

Ja ik begrijp het nu een stuk beter. Hoe hebben jullie alles ervaren? Heeft jou man ook die punctie voor Tese onder gaan? Hoe heb je je eigen punctie ervaren? Zijn ze beiden erg pijnlijk? Wat een vragenvuur heh?

Ik zal sowieso in het ziekenhuis moeten bevallen ivm een eerdere keizersnede maar verder geen reden denk ik. Wel heb ik continu last van blaasontstekingen, nu de zesde in een jaar tijd, schimmelinfecties, vaginose maar deze is behandeld. De gynaecoloog zag iig geen reden om na de echo nog verder te onderzoeken aangezien het duidelijk was dat mijn vriend geen zaadcellen heeft of in ieder geval het niet daar aanwezig is waar het aanwezig zou moeten zijn.

Klinkt wel lief dat ze lekker warm bij jou zitten en overal mee naar toe gaan waar jij ook bent, ik hoop het van harte dat ze lekker negen maanden mogen blijven zitten.

• 5 weeks later...
Posted

Ik ben ook nieuw hier, vandaag voor het eerst en heb jouw topic helemaal gelezen Snowflower.

Wij zijn ongeveer 3.5 week geleden erachter gekomen dat mijn vriend heel slecht zaad heeft.

Ondertussen is hij naar de uroloog geweest, heeft hij een echo gehad, en een 2e zaadonderzoek waarbij alles goed was behalve weer zijn zaadonderzoek.

We hebben 2 weken geleden gelijk een afspraak met de gynocoloog gehad die ook gelijk de optie IVF/ICSI met ons besproken heeft.

Bij mij is er toen gelijk onderzoek gedaan, en een uitstrijkje gemaakt, bloed geprikt en een inwendige echo gepland.

Dit alles was gelukkig goed (bij mij is dus alles helemaal goed).

Van deweek zijn wij gebeld door de gyno met de uitslag van het 2e zaadonderzoek, en dat het voor ons dus echt IVF/ICSI gaat worden.

19 Februari hebben wij weer een afspraak met de gyno voor vragen en verdere stappen te bespreken.

Onze voorkeur gaat uit naar het LUMC, omdat zij in de top 3 staan met slagingsprecentages, omdat zij een korte wachtlijst hebben en omdat het redelijk dichtbij is.

Wij komen zelf uit haarlem, maar in haarlem voeren ze geen IVF/ICSI uit.

Wij staan dus ook helemaal aan het begin, en ik moet je zeggen dat ik echt doodsbang ben voor alles wat er komen gaat.

Ook wij hebben veel negatieve reacties, want wij zijn nog erg jong (ik ben 22, en mijn partner is net 24)

Buiten dat zijn wij wel al 8 jaar samen, gaan wij dit jaar trouwen en wonen wij al 4 jaar samen en is onze kinderwens ongekend groot.

In deze moeilijke tijd kom je er echt achter welke mensen er voor je zijn en welke totaal niet.

Het meest bange ben ik voor de punctie, en natuurlijk mijn allergrootste angst; dat het misschien niet gaat lukken.

Ik zal je volgen, en ik hoop dat er voor jullie samen een mooi wondertje mag komen.. ookal gaat dat op een andere manier dan de natuurlijke manier.

Liefs

Posted

Ja erg heh, jullie leeftijd doet er niet toe... Zeker niet als jullie al lang samen wonen...

Bij mijn verloofde ook :-) is er twee keer helemáál niets gevonden. Ze vermoeden syndroom van Klinefelter en de kansen op zelfs icsi zijn daarom al nihil voor ons. Hij heeft bloedonderzoek gehad en gisteren de echo, maar wij moeten nog twee weken wachten vanwege dna onderzoek, deze duurt namelijk 5-6 weken, helaas geven ze ons dan pas alle uitslagen dus we weten nog helemaal niets en hebben het zwaar omdat zelfs icsi misschien geen mogelijkheid is. Ik begrijp je heel goed dat je doodsbang bent dat ben ik ook zowel voor de uitslagen (definitieve klap) als ook het traject. Ik hoop het ook voor jullie dat het mag lukken!

Liefs