Ga naar inhoud

Toch ook maar aangemeld

Aanbevolen Berichten

• Reacties 814
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
De pijn die vergeten we nooit weer ben geen pieper maar dat was echt niet te doen heb 2 dagen na de tijd als een klein kind zitten te huilen ik kon werkelijk niks das me nog nooit overkomen.

Ik heb 150 de eerste keer gespoten ga nu 125 spuiten bij 100 was ze bang dat het misschien te laag was. Ik zei ook ben het er helemaal mee eens . Heb er nu ook veel positieve zin dus we gaan er weer helemaal voor. Kijk jou voorbeeld minder eitjes maar wel een topper erbij dat wil toch elke vrouw.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat is zo Liantje, beter een paar van goede kwaliteit idd.. Maar ja dat blijft een verassing! Voor hetzelfde geld heb je weer zoveel en zijn ze nu wel van goede kwaliteit. Het is zo'n wonder dat het allemaal zo kan... Wij gaan er ook voor straks, een tweede topper! Zou zo mooi zijn...

Geplaatst

@danlon geniet lekker van je sushi (lus ik niet een keer gehad ziek van geweest) en je vrije dagen.

Ik heb ook een weekje vakantie lekker van genieten

@ janneke het is echt een wonder gelukkig hebben we nog kans.

Allemaal spannend en afwachten weer.

Vind het heel fijn om het met jullie er over te hebben jullie weten waar over gepraat word.

Fijne weekend

• 3 weken later...
Geplaatst

Hallo dames

We gaan weer beginnen 23mei deca spuiten en vanaf 2 juni gonal f erbij.

29 mei en 11 juni controle spannend weer vol op zin in.

Hoe gaat het bij jullie?

Geplaatst

Spannend!! Moet gewoon goedkomen nu!

Ik ben al een week aan het menstrueren, de eerste dag superblij maar werd al snel minder...veel pijn en bloeden dus erg moe erdoor..maar we weten nu wel dat we halverwege juni weer starten!

Geplaatst

Ja toch zal toch mooi zijn als we een keer beloond worden he voor als onze inspanning en pijn en verdriet.

Vervelend dat je z'n last hebt van je menstruatie ik ken het zeker ook heftige bloeding.

Hebben jullie al een datum wanneer jullie terecht kunnen

Geplaatst

Ja dat er een wonder mag gaan gebeuren...

Ja heel vervelend maar dat komt mede doordat ik altijd mn buik in menstrueer..

Wij kunnen zodra ik menstrueer(volgende maand) bellen en krijg ik afspraak voor 3e dag. Er zijn nog 5 cryos dus dan gelijk beginnen en hopen dat ze goed ontdooien..

Geplaatst

Hoe komt het dan dat je je buik in menstrueer heb jij dan endometriose?

Ik hoop ook dat je cryos goed ontdooien blijft spannend

Geplaatst

Hoi dames, wij zijn nog steeds aan het wachten op het evaluatiegesprek.. Volgende week woensdag eindelijk!!! Ik ben wel benieuwd of ze alle bloedonderzoeken etc dan weer overnieuw doen, dat is natuurlijk al 3 jaar geleden inmiddels. Ik vraag me af wanneer we dan weer kunnen beginnen, ik hoop snel.. Voel me heel goed, dat scheelt echt even geen hormonen... En dan is het nog maar van de cryo terugplaatsingen, laat staan een klassieke straks, oef!

Fijn Liantje dat jullie weer zijn begonnen!!! En bij jou Danlon duur het ook niet meer zo lang...

Geplaatst

Ohhh bij jou is de start ook weer in zicht. Fijn janneke! Niet teveel bij stilstaan met al die hormonen... Denk dat je dan nog gekker wordt, tenminste zou ik zelf hebben hihi..

Geplaatst

Ja de tijd gaat toch sneller dan gedacht! Zou dat helpen denk je? Ik weet nog te goed van de vorige keer dat ik ontzettend last had van hoofdpijn, opvliegers en een wandelend lijk dat amper in staat was om te werken hahaha. Ik reageer nogal te goed op medicatie, dat is met alles zo, maar wie weet valt het nu mee hihi.. Hoop ik dan maar, gelukkig is het maar tijdelijk...

Geplaatst

Oh das vervelend dat je z'n last van de hormonen hebt. Ik heb totaal geen last gehad alleen opvliegers hopen dat ik nu het zelfde reageer.

Geplaatst

Ik had zo af en toe ook z'n moment zei me vriend altijd zo begin je weer onredelijk te doen hormoontje moest ik altijd lachen

Geplaatst

Gelukkig hebben wij het voor over. Heb er ook echt zin in deze keer voel me goed hopen dat het gevoel goed blijft

Geplaatst

Probeer de goede vibe dan maar vast te houden Liantje, ik zou het niet kunnen... Ik denk er steeds aan wat er allemaal fout kan gaan onder invloed van hormonen, groeit het goed, genoeg eicellen, worden ze bevrucht, zijn er cryo's.. pfff. De vorige keer was ik zo ontzettend blij met de cryo's, terwijl de eerste verse bleef plakken.. En de cryo's alle drie nu niet... Stap voor stap ga ik straks het proces in anders kan ik het niet overzien ofzo, klinkt gek... Terwijl ik bij de eerste cryo's heel positief was.. Nu twijfel ik heel sterk of er ooit een tweede zou komen maar goed we zijn nu ook gelukkig. Ik denk zelfs al erover na wat ik zou doen als het niet gaat lukken. Ik zou dan voor een kindje willen zorgen, een pleegdochter/zoon. Lijkt me mooi om een vergeten kind een veilige omgeving te bieden, een thuis.

Geplaatst

Ik herken het janneke...alleen hebben wij nog geen kindje...we hebben wel een pleegje..weekend en vakantieopvang..maar moet eerlijk zeggen dat ik meer over adoptie nadenk dan perspectief (langdurige opvang) van pleegkind...er komt daarbij zoveel onzekerheid, ik zou t niet aankunnen als kindje na paar jaar terug moet naar ouders...maar het moet gewoon lukken hoor!! Blijf positief, als het gelukt is, moet het dus ook een tweede keer kunnen..

Geplaatst

Ik weet ook niet waarom ik doe, het is inderdaad immers een keer gelukt. Maar het is zo'n wonder, wie zegt dat we nog een keer zoveel geluk hebben. Naja toen we begonnen was ik zo bang om kinderloos te blijven dat we het ook over andere opties hebben gehad, zoals donorzaad en adoptie. En nu is voor ons pleegzorg zeker een optie, misschien omdat we een zoontje hebben. Dat lijkt me ook moeilijk inderdaad, ik zou dan het kind mee willen geven dat we er altijd voor hem/haar zullen zijn.

Misschien is opties hebben voor mij iets om er mee om te kunnen gaan, een stukje zelfbescherming ofzo. En misschien sta ik sowieso wel open voor pleegzorg maar dan als onze zoon wat ouder is, ik wil er dan ook veel voor het kind zijn.

Wat goed dat jullie dat doen! Hopelijk is het voor jullie gauw raak, hoe gaat het nu met je na alles wat er gebeurd is?

Ik ben nu zelf na een maand weer ongesteld geworden, dat is ook wel een wonder met PCOS :-) Ik ben aan het afvallen, inmiddels 9 kilo kwijt en nog 4 te gaan... Denk dat het ook de kansen vergroot...

Geplaatst

Dat is het bij iedereen denk ik...bij ons is het of samen...of adoptie...donor helpt bij ons niet omdat probleem bij ons allebei zit..

Het blijft zwaar..en ik voel me nog steeds niet mezelf, ben erg labielig maar er is vorig jaar al zoveel bij ons gebeurt dat ik bij psych loop...en ik moet eerlijk bekennen dat ik een goeie te pakken heb! Ze. Geeft me tips en helpt me beslissingen te maken zoals dat ik even afstand heb genomen van mijn schoonfamilie... Alleen maar altijd negativiteit en spanning.. Kan ik nu niet zo goed mee om gaan..ik wil me weer mezelf voelen voor we beginnen maar heb nog even de tijd.. En dit is natuurlijk wat altijd in mn hoofd blijft ...ik zal als t wel weer lukt de eerste 14 weken nog niet durven geloven en vertellen.. Vond het nu al moeilijk.. En dan vertel je t en gaat t alsnog mis...we hebben wel gezien wie om ons geven..

Wat goed van je dat je afvalt!! Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook strijd heb met mn gewicht...ik heb meegedaan aan een lifestyle change...in een challenge, die loopt volgende week af..de kilo's vliegen nog niet echt naar beneden..maar ik kan al na 2,5 week een broek maat kleiner...ook fijn...hoe doe jij t?

Bij mij zitten mn hormonen en diabetes en glutenallergie wat in de weg...

Geplaatst

Hey meisjes wel allemaal positief blijven he wij zijn sterk wij kunnen het aan. Ik ben ook heel bang en onzeker gelukkig is mijn vriend dan de gene die me weer positieve woorden inpraat. De angst dat het gaat lukken die heb ik ook maar mijn eerste ivf was zo stres vol dat wil ik deze keer niet heb nu meer rust en dingen kunnen verwerken wat ik toen niet kon omdat alles te snel is gegaan en mijn inschatting gewoon helemaal verkeerd was.

@janneke niet bang zijn voor de cryos ik snap wat je bedoeld ik had er 11 niks was er van over helaas ik was heel boos op alles en iedereen. Maar nu denk ik het had zo moeten zijn ze waren niet goed en sterk genoeg.

@danlon goed en sterk van je dat je de negatieve mensen even overal buiten laat dat kan je er nu niet bij gebruiken. Ik heb zelf nu ook hoe hard het ook klinkt schijt aan mijn families gekregen ze denken er allemaal zo makkelijk over en vragen nooit om je en als je ze dan ziet doen ze net of ze gek zijn ben daar klaar mee met zulke mensen die wil ik niet langer om me heen hebben. De mensen die wel aan me denken deel ik alles mee..

En met jullie natuurlijk

Geplaatst

Positief blijven is goed...maar soms een dipje hebben ook..je mag best emoties hebben heb ik gemerkt, anders hou je t niet vol..

Neem gewoon de tijd en we gaan er voor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden