Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo Allemaal,

Ook al zijn we al bijna 2,5 jaar bezig, ik heb toch besloten mij aan te melden hier.

Wij hebben al hele trajecten achter de rug, inclusief klachten tegen het UMCG.

onze geschiedenis: Na ons huwelijk besloten te stoppen met de pil, onze kinderwens was al jaren groot maar door buikklachten nog niet eerder aan durven beginnen. Al vrij snel zou er een zwangerschap zijn ontstaan, binnen enkele maanden. Helaas uitgelopen op een missed abortion bij 5 weken en 4 dagen. Bij de Echo werd al gezegd dat de baarmoeder wat afwijkend leek. Bij de curretage is dit bevestigd..niet 1 maar liefst 2 baarmoeders! 1 op de 200 vrouwen heeft een afwijking maar laat die van mij nu volgens de arts eigenlijk niet voor te komen. Doorverwezen naar het UMCG, het plaatselijke ziekenhuis heeft niet genoeg kennis.

In het UMCG werd ik vooral gezien als proefobject en werd weinig gedaan met mijn kinderwens. Uiteraard wel veel co´s en arts assistenten maar in plaats van mee te denken dachten ze het wiel opnieuw te moeten uitvinden. Elke maand veel pijnklachten. Ze wilden starten met behandeling, ik heb eerst een test voor mijn man geeist. Dit zou allemaal perfect zijn.

Na veel pijnklachten, waar niks mee gedaan werd, besloten een second opinion te vragen. Dit heb ik zelf geregeld want maanden wachten bij het UMCG duurde mij te lang.

Binnen 1 week een afspraak bij ziekenhuis in Duitsland. Zo´n ontzettend fijn gevoel! Binnen een week een afspraak voor operatie, mijn buik zat vol met endometriose. Zwanger worden zal op die manier niet makkelijk zijn en zeker in combinatie met mijn afwijkende baarmoeder niet handig. Na de operatie een half jaar rust. Helaas nog niet zwanger. Doorverwezen naar een Kliniek in Duitsland.

Vorig jaar in Juli zijn wij gestart met onze ovulatie inductie. Dit sloeg goed aan, ik kreeg met een zeer lage dosering al 2 eitjes. We waren superblij, helaas...geen zwangerschap. De arts vond het na 2 maanden welletjes en heeft besloten om mijn man opnieuw te testen. Niks Perfect! grensgevalletje, en eigenlijk net iets meer aan de minder goede kant...Kortom, op deze manier gaat het niet lukken.

Besloten IVF/ICSI traject in te gaan. In oktober zijn we begonnen met spuiten. Geweldig resultaat. 10 perfecte eitjes. Hiervan zijn 9 goed bevrucht.

Wij geven niks om de vergoeding van onze zorgverzekeraar, alles wat we krijgen is mooi meegenomen. Het advies van onze arts is 2 terugplaatsingen. Dan krijg je niks vergoed, wij betalen dus vanaf het IVF/ICSI traject vrijwel alles zelf. In november zijn er 2 embryos, 4 cellig, teruggeplaatst. Helaas wederom geen resultaat.

Wij hebben even een pauze ingelast, in de koude dagen lekker op vakantie geweest. Mijn cyclus is normaal geworden ondertussen en ik merkte dat de rust mijn lichaam goed deed.

Nu in januari zijn wij gestart met een extra ronde. Ik probeer het vooral te zien als een bonus ronde. Er zijn 7 cryo´s ingevroren. Er zijn 2 ontdooid. en WAUW! ze zijn gewoon goed uit het ontdooiingsproces gekomen en hebben zelfs een start gemaakt met delen!

Alles ziet er voor de 2e keer rooskleurig uit...nu is het afwachten..Ik krijg hormonen, omdat mijn baarmoeder niet normaal is en er minder plek voor innesteling is nemen ze geen risico´s.

We zitten nu in de wachtweken, door de gladheid ben ik van ´t weekend gevallen, gelukkig niet op mijn buik...en nu heb ik vandaag nog een fikse blaasontsteking te pakken..Het lijkt allemaal zo positief maar we krijgen elke keer weer tegenslagen.

Ik ben zelf erg onzeker over het traject, heb niet zoveel vertrouwen meer door alles wat er al gebeurt is en kreeg daarom het advies eens mee te praten op forums..vandaar mijn aanmelding.

en ik vind het knap als jullie dit lange verhaal gelezen hebben maar de ingewikkeldheid zorgt dat ik het niet in een korte zin kan zetten... ;)

Ik hoop dat ik met dit forum wat meer rust krijg en wat ervaringen kan delen!

• Replies 814
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hallo danlon, welkom op het forum!

Leuk dat je jezelf hebt voorgesteld aan de anderen; wij wensen je een goede tijd op Het IVF-Moeders Forum.

Posted

Hoi Danlon,

welkom op dit forum, voor mij eindigt onze kinderwens, maar de hoop blijft.

ik lees nog steeds mee, omdat er een band is ontstaan en de meiden ook niet in de steek wil laten.

heel veel plezier op dit forum, zijn echt topdames.

hoop dat je ook medisch geholpen wordt.

wij zijn overgestapt van UMC naar Gent, Gent is echt aan te raden, zij zijn lief en proffesioneler en gaan verder dan nl.

succes.

liefs Hope&Faith

Posted

Hoi Danlon, welkom en zoals de meeste hier heb je een heel verhaal en verleden, maar wel weer een uniek verhaal. Ik hoop dat je hier inderdaad je verhaal kwijt kan en je er ook echt iets aan hebt.

Op dit moment hebben we een behoorlijke groep die meeschrijft in wie start er in januari 2015 in ICSI. Hier schrijven de meiden die op dit moment een IVF, ICSI of een cryo behandeling ondergaan. (januari en februari) schrijf en lees je daar gezellig mee?

Heel veel succes en sterkte in deze wachtweken!

• 3 weeks later...
Posted

Hai dames ik ben lianne ben 31 jaar na veel verdriet van mijn miskraam in 2013 lukt het ons niet om weer zwanger te worden alles van binnen was een zooitje niks klopte meer. Nieuwe huisarts genomen nam mijn klachten serieus en door gestuurd naar fertiliteitskliniektwente kliniek twente mocht ik daar beginnen yeah helemaal happie, moest ik een uitstrijkje in januari 2014 BAM misse boel uitslag pap 3b. Alles weer stop zetten augustus goeie uitslag mocht weer verder 29 september kijk operatie gehad endometriose helemaal dicht wat wij natuurlijk raar vonden omdat ik zwanger was geweest. 7 oktober begonnen met mijn 1ste ivf verliep heel goed bij de punctie had ik 20 eitjes waar van ernu 11 in de vriezer zitten en 1 er was terug geplaatst helaas niet gelukt. Zijn we in januari

Posted

Sorry er ging wat mis.

Zijn we in januari gestart op een natuurlijke manier een terug plaatsing te doen werkte me lichaam tegen mijn baarmoederslijmvies zakte weg kreeg 4 dagen na mijn menstruatie lichte bloedingen en dat bleef aanhouden tot de echte menstruatie. Nu heb ik het zelfde weer zelfs met progynova hopen dat het afzakt. Kent iemand misschien dit? Ben zo bang en verdrietig dat ik weer een teleurstelling moet onder gaan

Posted

Hey Liantje,

Ik ken progynova niet dus kan je helaas daar niet mee verder helpen. Helaas zijn er vaak teleurstellingen...ik hoop dat je dit keer wat beter bericht krijgt!!! Succes in ieder geval.

Je hebt misschien mijn verhaal gelezen. Er is veel mis gegaan..misschien geeft het je een beetje hoop dat ik nu zwanger ben geworden, nog even spannend want het is nog pril maar het kan wel met allerlei tegenslagen nog lukken..

@madelin, ik moest even een beetje ontdekken hier...heb me daar niet bij aangemeld want ik had al een positieve test(gelukkig) heb wel bij uitgerekend oktober deelgenomen. Hoop dat ik velen daar zie.

@hope en faith, wat een teleurstelling. Ik ben dus onder behandeling in Oldenburg, Duitsland en ben daar echt heel goed over te spreken. Ik zit erover te denken nu ik een positieve test heb daar ook heen te gaan. Mocht je ooit twijfelen. Duitsland is echt aan te raden!

Posted

Vraagje waar hebben ze jou dan precies aan geopereerd ? De tweede baarmoeder of ook de endometriose omdat ze tegen mij hebben gezegd dat de endometriose niet te verwijderen is.

Groetjes Lianne

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Posted

In nederland wilden ze mijn 2e baarmoeder verwijderen. Dit zou schade toebrengen aan mijn "goede" baarmoeder dus ik heb dat geweigerd. Daardoor wilden ze in Nederland niks meer doen.

In duitsland was de conclusie dat ik elke maand als ik ongesteld wordt endometriose krijg doordat de tweede baarmoeder geen uitgang heeft. Daar is het heel normaal dat ze de endo verwijderen, ze zijn er van overtuigd dat het de kans op zwangerschap vergroot als het weg is. De operatie was dus om endometriose te verwijderen. En mijn buik zat er vol mee.

Het hangt er misschien van af waar je de endometriose hebt zitten. Maar ik was na 1 gesprek met de arts in duitsland zo erg gerust gesteld, de operatie was ook binnen een week. Ik was zo opgelucht..ivf en icsi wordt daar overigens niet in het ziekenhuis maar in een kliniek gedaan. Uiteindelijk ben ik naar die gegaan wat de duitse gynaecoloog de beste vond.

Ik ben wel iemand die eigenwijs is en heel erg naar mijn eigen lichaam luistert . Ik ben dus op eigen houtje naar een ziekenhuis in duitsland gegaan, heb het verhaal uitgelegd, hun laten kijken en hun mening gevraagd..

Mijn advies: luister goed naar je eigen lichaam en als je ook maar enige twijfel hebt, een second opinion kan nooit kwaad en de artsen horen daar ook gewoon aan mee te werken..

Groetjes danlon

Posted

Bedankt dat je zo snel gereageerd je hebt mij echt aan het denken gezet ga het ook goed uit zoeken. Ik endometriose zoals ik het begreep in de eileiders zitten die zitten dus helemaal dicht en heb baarmoeder slijmvlies aan de buiten kant.

Posted

Ik ben ook echt blij dat ik me toch heb aangemeld was ook eigenwijs haha mijn moeder bleef aandringen. Nu kan ik je het delen met lot genoten. Das wel fijn want iedereen zegt wel begrijp je maar ze kennen het niet want het is allemaal best zwaar zwaarder dan ik zelf had verwacht.

Posted

Haha dat herken ik!! Ik heb ook zo'n moeder. Ik moet af en toe nog wel even wennen hoe het hier werkt maar inderdaad fijn dat je met anderen kan praten die hetzelfde hebben.

Wel vervelend allemaal dat het bij jou ook zo moeilijk gaat! Ik heb dus ook maar 1 normale eileider..daar hebben ze een cyste verwijderd waardoor die weer toegankelijk is.

Ik heb wel icsi/ivf met medicatie gehad. Misschien dat dat gebruikelijk is in du...maar op Zich is het ook wel een geruststelling..

Ik ga voor je duimen!! Wanneer mag je weer verder?

Posted

Ik heb dinsdag weer controle hopen dat me baarmoeder slijmvlies mee werkt anders word het weer huilen ben ik bang voor. Ik zou als de progynova mee werkte en mijn bloedingen niet had de 23ste terug plaatsing hebben maja dat gaat hem niet worden.

Ik heb metde ivf ook medicatie gehad moest spuiten decapytel en follitropine daarna 1x pregnyl ik zat net op het randje van over stimulatie ze hadden 20 eitjes verwijderd. Er liggen er 11 op me te wachten das dan wel weer een voordeel.

Hoeveel weken ben jij nu dan?

Posted

Dat is wel heel mooi! Ik vond de ronde zonder al die spuiten veel rustiger. Hoefde alleen estradiol pilletjes en dan utrogestan(alleen in duitsland hebben ze ook een gel ipv utrogestan dus heb ik daar voor Gekozen. Hoeft maar 1x per dag).

Weet je, teleurstellingen heb je elke keer weer. En hoe goed je je ook voorbereid, dst gevoel blijft. gooi het er lekker uit! Ik heb mezelf elke keer 1 dag gegeven om heel veel te huilen en daarna weer door en kijken hoe verder. Ik was zelfs al bezig met adoptie...had de grens gezet, april niet dan adoptie, mede door de teleurstellingen.. Het waren er veel bij ons hoor! Ruim 2,5 jaar geprobeerd. En daarvoor 7 jaar ziekenhuisbezoek voor buikklachten.

Wij hadden 10 goede eitjes waarvan 9 goed bevrucht zijn. Uitzonderlijk dus! Liggen nu nog 5 in de vriezer.

Ik zou nu vandaag precies 6 weken zijn volgens de freya site..ze zeggen in de kliniek dat het definitief vast te stellen is als ze kunnen meten..

Posted

Dus een hele spannende tijd bij jullie hopen dat je snel precies weet.

Grappige is dat ik ook met mezelf heb afgesproken dat ik 1 dag verdrietig mag zijn. Ik hoop echt dat alles goed verloopt voor jullie na alle ellende, al dat verdriet doet je ook niet goed vind ik zelf brengt veel stres mee.

Als ik dinsdag meer weet dam stuur ik een bericht moet al vroeg naar de kliniek half 10 afspraak dan laat ik zo snel mogelijk weten hoe het verliep.

Posted

Zo daar ben ik weer, het was niet goed. Wat ik al had verwacht. Vrijdag weer controle en een nieuw plan waarschijnlijk spuiten ik hoor vrijdag meer. Dan bericht ik weer.

Liefs Lianne

Posted

He balen! Wat zul je een rotdag hebben. Morgen en donderdag maar alle moed weer bij elkaar proberen te zoeken om er vrijdag tegenaan te kunnen..laat je vandaag lekker gaan en even verwennen...

Sterkte en denk goed om jezelf!!! Uiteindelijk gaat het lukken

Posted

Ja was zeker weer een rot dag maar goed we van positief op naar vrijdag en we zullen het weer gaan horen.

Bedankt dat je reageert

Posted

@Liantje Ik ga aan je denken vrijdag. Ik weet dat het zwaar is en leef ontzettend met je mee. Ik wou dat ik iedereen kon helpen om te voorkomen dat ze moeten doormaken wat wij hebben gehad...kan helaas niet..enige wat ik kan zeggen... Hou dat lampje aan het einde van de tunnel aan..

Posted

Hai Danlon, dat vind ik ontzettend lief van je dank je voor je steun. Ik ga ook echt het lampje aan houden moet gewoon dit is mijn wens en mijn enige wens moet ik 1000% voor gaan anders heb ik geen vrede met me zelf,dat gevoel zul je wel herkennen

Posted

Haiii ja gaat wel goed hoor. Vanmorgen ja geweest heb nu een rust maand hopen op geen te vroege bloedingen dan heb ik 17 maart weer controle en de volgende menstruatie beginnen met spuiten. Heb ik met ivf goed op reageert hopen dat ik dat nu ook dan ga doen. Ben ook zo er erg ongesteld word er gek van moet het echt in de gaten houden word je moe van.

Hoe gaat het met jou en hoe voel jij je??

Posted

Ik hoop voor je dat je lichaam meewerkt...niks is frustrerender!

Oh dat is wel fijn dat je daar dan weer mee mag beginnen!

Ongesteldheid had ik ook ontzettend last van altijd...verschrikkelijk.

Ik voel me op zich prima. Merk wel dat is erg vermoeid ben maar goed ik denk dat er ook niks hoeft te veranderen nu en dat is natuurlijk onzin. De misselijkheid is wel verschrikkelijk! Ben gister doodziek geweest..vandaag gaat het gelukkig wat beter..