Jump to content

Recommended Posts

Posted

Lieve allemaal,

Ik ben hier sinds vandaag nieuw op het forum.

Allereerst hoop ik dat jullie allemaal, hoe jullie weg ook zal lopen, ooit in jullie armen mogen sluiten waar jullie zo op hopen.

Ik zal mij even voorstellen!

Ik ben 22 jaar oud, en mijn partner is net 24 jaar oud. Wij zijn al 8 jaar samen, wonen al 4 jaar samen en gaan dit jaar trouwen (op 01-09-2015)

Wij hebben een onwijs grote kinderwens, en nadat wij 14 maanden natuurlijk bezig zijn geweest begon het toch wat te kriebelen.

Toen is mijn vriend in December doorverwezen voor een zaadonderzoek, welke hij in Januari heeft gedaan.

Al snel was de uitslag er, (ik geloof na 2 dagen al!) en bleek dat hij helaas erg slecht en zwak zaad heeft.

Wij zijn toen terecht gekomen bij de gyno in het KG in haarlem, waar alles heel snel is gaan rollen voor ons.

Bij binnenkomst voelde wij ons al snel heel serieus genomen, waar wij bang voor waren was dat wij door onze leeftijd misschien niet snel serieus genomen zouden worden.

De gyno vertelde eerst over de uitslag van mijn vriend zijn zaad onderzoek, waarna zij meer vertelde over eventuele vervolgstappen en onderzoeken die zij ons wilde laten doen.

Mijn vriend kreeg gelijk verwijzingen voor een bloedtest, de uroloog, een echo, en een 2e zaadonderzoek.

Ik kreeg gelijk een kort inwendig onderzoek waarbij er gelijk een uitstrijkje werd gemaakt (standaardprocedure).

En ook ik kreeg doorverwijzingen; een inwendige echo, en een bloedonderzoek.

Dezelfde middag hebben wij gelijk alle afspraken gemaakt en bloed laten prikken en de week erop konden wij al terecht voor alle onderzoeken.

Wij waren verbaasd over hoe snel het allemaal ging en dat gaf ons een fijn gevoel.

Deze week zijn wij gebeld met alle uitslagen; bij mij was alles goed (gelukkig!) en bij mij vriend was ook alles goed op zijn zaad-onderzoek na.

Zijn zaad is echt heel erg slecht en zwak, waardoor ons verteld werd dat het echt IVF/ICSI gaat worden.

Ik moet zeggen dat wij bij de uitslag van het eerste onderzoek al erg verdrietig waren, maar toen wij deze week het 'officieel' hoorde.. pff wat was dat lastig!

Wat een verdriet en wat een angst, we zijn zo ontzettend bang dat wij misschien wel nooit samen een kindje kunnen krijgen.

Gelukkig hebben wij 19 Feb een volgende afspraak bij de gyno om te bespreken over hoe verder en zodat zij eventuele vragen van ons kan beantwoorden.

Ikzelf heb eergisteren gelijk 2 ziekenhuizen gebeld waar onze voorkeur naar uit gaat om te kijken wat de wachttijden zijn.

Onze voorkeur gaat nu dus uit voor het LUMC (ziekenhuis in Leiden).

In haarlem doen ze geen IVF/ICSI waardoor onze voorkeur uitging voor het VU-MC (amsterdam) of het LUMC (in Leiden dus..)

Ons is verteld dat er eigenlijk geen wachtlijst is in Leiden, en je eigenlijk een maand na de intake daar al kan beginnen met de behandeling.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoelang het duurt voor je op intake kan, en ik moet zeggen dat het wachten tot 19feb voor mijn gevoel al heel lang is.

Verder vraag ik me af hoe jullie de IVF/ICSI ervaren, de start van de medicatie? Hebben jullie veel bijwerkingen gehad en welke? Hoe hebben jullie de punctie ervaren? En het terugplaatsen?

En als je dan WEL zwanger bent, hoe is jullie zwangerschap dan verlopen? Gezonde kindjes geboren of toch afwijkingen/risico's?

Liefs,

Phylicia

Posted

Hoi Phylicia,

Het is altijd heftig als een stel de mmm in moet. Ik wens jullie alvast heel veel sterkte de komende tijd. Probeer iig te genieten van de aankomende spannende tijd met jullie bruiloft.

Mijn ervaringen in kort; wij hebben hetzelfde 'probleem' als jullie, heel slecht zaad. Ik heb wel allerlei onderzoeken (kijkoperatie ed) gehad maar daar was niets aan de hand.

Ik kan me idd herinneren dat ik ook die vragen had over risico's maar dat heb ik uit mijn hoofd gezet. Wel hebben wij er jaren over gedaan om de stap IVF te nemen.

Maar wij hebben een enorm gezonde zoon waarvan ik me elke dag weer verbaas over zijn ontwikkeling, zo geweldig om te zien.

Ik zou zeggen, ga er blanco in en ik hoop dat de toekomst jullie een kindje brengt waar jullie zo naar verlangen. 't is toch ff een raar ding he, die kinderwens...brrr.:-)

Punctie ed. ervaart echt iedereen anders, je kan wel kijken op internet wat de ervaringen daarvan zijn maar als je de dingen zelf meemaakt dan weet je het pas.

Welkom op het forum!

Posted

Lieve allemaal,

Verder vraag ik me af hoe jullie de IVF/ICSI ervaren, de start van de medicatie? Hebben jullie veel bijwerkingen gehad en welke? Hoe hebben jullie de punctie ervaren? En het terugplaatsen?

En als je dan WEL zwanger bent, hoe is jullie zwangerschap dan verlopen? Gezonde kindjes geboren of toch afwijkingen/risico's?

Liefs,

Phylicia

O ja, je vraag over bijwerkingen, ik heb er nooit heel veel last van gehad. Bij IUI iig meer dan bij IVF en dat waren gewoon de hormonen (GonalF) beetje opvliegerig enzo maar kan ook te maken hebben met het spannende traject waar je dan in zat, dacht ik altijd maar.

Terugplaatsing pijnloos en een voorbeeld zwangerschap, geen rare kwaaltjes, 11 dagen overtijd gelopen, geen afwijkingen!

Posted

Welkom Phylicia,

Ik kijk zelf niet meer vaak op het forum, maar dat ik jou verhaal las dacht ik kon het zelf geschreven hebben.

Wij (waren) ook jong begonnen met onze kinderwens ik was 21 en mijn man 25.

In mijn handtekening kun je kort zien hoe het ons is verlopen, maar een geweldig mooi einde!!!

Laat alles over je heen komen en het is inderdaad een hele moeilijke rot weg wat jullie nog begaan moeten.

Maar het is het allemaal absoluut waard!!

Heel veel sterkte in de weg die jullie gaan moeten.

Gr Moedeloos

Posted

Welkom meid

Ik zelf was ook heel jong 22 toen we te horen kregen dat mijn man slecht zaad had

Helaas moeten jullie de malle mollen in

Iedereen ervaart het anders hopelijk gaat jullie wens snel in vervulling

Bij ons is goed afgelopen wij hebben gezonde dochter via isci gekregen en is gezond

En een wonder gekregen afgelopen januari

Liefs

Posted

Lieve allemaal

Bedankt voor de reacties.

Vandaag was onze afspraak bij de gyno en kregen wij alle uitslagen. Alle uitslagen waren goed, allebei gezond op het zaad na.

Ze hadden het zaad ook bewerkt (als ik het goed zeg) waarbij de vcm 0,2 is en ze dus denken aan icsi.

Verder was het een fijn gesprek, schat ze onze kansen hewl goed in doordat we nog zo jong zijn en het bij mij gezond is.

En het fijnste nieuws; 16 maart intake bij het Lumc!

Ik ben zo blij dat het relatief snelgaat allemaal!

Superfijn.. Wil zo graag starten.

Liefs

Posted

Welkom op het forum! En wat fijn dat je al zo snel voor de intake kan komen.

Zoals Madelin al zegt: het is altijd heftig als een stel de medische molen in moet. Jouw leeftijd is inderdaad een groot voordeel. Wij zijn ooit gestart met icsi, vanwege het enorm slechte zaad van manlief toen ik al 35 was. Tja, achteraf veel te lang gewacht met de stap naar de medische molen. (als ik dit eerder had geweten...) Dankzij de icis behandelingen was het ons gegeven om 2 prachtige en gezonde kindjes te krijgen.

Ik denk dat iedereen de medische molen op zijn eigen manier beleefd. Zelf had ik altijd weinig last van de hormonen op het gebeid van gemoedstoestand en emoties, alleen de kilo's vlogen er bij iedere behandeling aan. Ik startte tegelijketijd met een vriendin en zij ervaarde weer hele andere klachten. En die verschillende ervaringen kan je hier ook teruglezen. Probeer er zo veel mogelijk open in te gaan.

Wat betreft de pucties: ook die ervaart iedereen anders. Sterker nog: ik heb in totaal 6 puncties achter de rug en heb zelfs daarin verschillende ervaringen, varierend van verschrikkelijk tot erg goed te doen.

Ik wil je iig heel veel succes wensen!