Jump to content

Uitgetekend oktober 2015

Recommended Posts

Posted

Ik heb gezocht naar dit onderwerp....

Maar volgens mij stond het er nog niet tussen.

Ik heb afgelopen maandag mogen testen na een cryo traject.

En het is positief!

Volgens de berekeningen op de freya site zou de uitgerekende datum 16 oktober zijn!

Spannend!!!!!!

Hopelijk komen er meer dames die zich hier kunnen aanmelden.

• Replies 219
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hallo D@@ntje,

Gefeliciteerd!

ik kan met je meepraten alhoewel ik heb nog wel wat moeite heb om het zelf te geloven.

Ook kom ik op 16 oktober volgens freya! en heb ook een cryo traject gehad. Ik volg het traject in Duitsland en doen ze standaard een bloedtest. Dus ik had woensdag bericht gekregen dat het positief was. Dit weekend toch maar even zelf nog getest, dikke positief.

Moet eerlijk zeggen dat ik gisteravond bang was, ik verloor een beetje bloed. Net te horen gekregen dat dit normaal is en ik me geen zorgen moet maken.

Woensdag krijg ik mijn eerste echo, spannend! ik krijg dan ook te horen hoeveel....ik heb namelijk 2 terugplaatsingen gehad. en jij?

Geniet lekker!!

Posted

gefeliciteerd D@@ntje en danlon,

volgens freya is mijn uitgerekende datum 14 oktober.

Het is voor mij ook allemaal zo onwerkelijk. Na onze eerste icsi behandeling ben ik dan toch zwanger.

Maar zo onzeker.

Heb nergens last van. Fijn zou je denken. Maar maakt me ook zo onzeker. Nog 2 weken en dan de echo. Ik hoop dat de tijd snel gaat.

Posted

foutje! ik had bij freya optie 3 moeten kiezen in plaats van 4...

ik moet iets langer wachten...18 oktober.

jij ook gefeliciteerd jamilha36!

Posted

Gefeliciteerd Danlon en Jamhila !

Wat fijn dat jullie al zo snel een echo krijgen!

Ik moet wachten tot 11 maart .....

Pffff duurt echt lang.

En ja onzeker, verschrikkelijk !

Het is ook allemaal zo onwerkelijk.

Je bent hier al zo lang mee bezig en dan opeens is het zover.

Maar of je echt blij durft te zijn......

Natuurlijk is dit een prachtige stap in de goede richting.

Maar ik denk telkens, het is niet voor niks dat mensen het pas bij 12 wk vertellen.

Er kan nog zoveel mis gaan.

Maar dat mag ik niet van mijzelf zeggen.

Ik hoop zo voor ons allemaal dat dit goed gaat.

Posted

@jamilha, ik voel eigenlijk ook nog niet echt iets. Beetje gevoelige borsten.... Maar dat kan ook door de meds komen.

Wat fijn dat nu met de 1e ICSI het gelukt is.

Heb je hiervoor ook al veel behandelingen gehad?

@danlon, waarom ben je naar Duitsland voor behandeling? Woon je ook in het oosten of was dat voor jullie een betere optie?

Ik ben niet nieuwsgierig hoor 😉

Posted

@ d@@ntje, Ik heb een afwijkende baarmoeder(2 baarmoeders waarvan maar 1 op de baarmoedermond is aangesloten). In nederland werd ik vooral als proefpersoon gezien en ik had veel pijn waar niks mee werd gedaan. Ik woon in oost groningen, hoorde dat ze in duitsland medisch gezien verder zijn en daar afspraak gemaakt. Gelijk goed gevoel! Ze hebben mijn man ook gecontroleerd, ook niet zoals het hoort daarom icsi/ivf. En nu uiteindelijk dus met resultaat.

Ik wordt wel extra gecontroleerd.. Dus morgen al mijn eerste echo. Spannend! Wanneer krijg jij je eerste echo? En hoeveel tp heb jij Gehad? Ik heb 2 cryo tp gekregen om de kans groter te maken..

En ik ben heeeeel nieuwschierig hihi...zo spannend allemaal en vooral veel onzekerheid...ik durf ook niet zo heel goed blij te zijn..

Posted

Hee meiden! Gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschap!

Ik heb op valentijnsdag positief getest na een eerste verse tp van ICSI 1! Zoo bijzonder en heel onwerkelijk nog. Inderdaad aan de ene kant zijn we super blij, maar het is ook wel heel erg spannend hoor. Nog nooit eerder zwanger geweest, dus geen idee hoe ik me moet voelen haha. Voel me op zich prima, maar wel last van krampen bij mijn baarmoeder, alsof ik ongesteld ben. Ga er maar vanuit dat er van binnen wat aan het groeien is, anders maak ik mezelf helemaal gek.

Mijn uitgerekende datum is volgens Freya 22 oktober en ik heb de 26e al mijn eerste echo!! Eerder dan ik had verwacht, maar mij hoor je niet klagen ;)

Danlon, jij dus morgen al de eerste echo. Veel plezier! Hopelijk ziet alles er goed uit. Bijzonder dat je 2 baarmoeders hebt, daar had ik echt nog nooit van gehoord.

Posted

@danlon, wat fijn dat je in Duitsland meteen goed geholpen werd en er een goed gevoel bij hebt.

Wat spannend of er 1 of 2 zijn blijven plakken!

Ik zal morgen voor je duimen!

Bij ons is dit de 3e cryo tp van 1 cryo.

De 1e verse ICSI poging was in 2011 en daar is in 2012 onze prachtige dochter uit geboren!

@cerah, gefeliciteerd !

Wat super dat met de 1e ICSI poging de test nu positief is!

Wat onwerkelijk is het allemaal he?

En krampen horen er allemaal bij hoor :)

Fijn dat de 26e al een echo wordt gedaan.

Onze 1e echo is pas 11 maart!

Dat duurt nog zoooooo lang

Posted

Hey allemaal,

Vandaag heb ik mijn eerste echo gehad...en jaja de kleine was al te zien! Oke je ziet niet superveel maar het is toch wel iets! Dit was voor mij wel ren bevestiging dat het echt is..

Ik krijg volgende

week nog een keer een echo omdat ik ook een beetje bloed had verloren had zondag. Ik moet deze week rust nemen. Mag niet werken, maar wel thuis achter de computer. En gelukkig kan ik thuiswerken!

Er is 1 blijven plakken. De ander kon nog maar kon ze nu niet goed zien. Ik denk zelf dat dit de bloeding van zondag is geweest..

@cerah, gefeliciteerd! Wat mooi op valentijnsdag! Ik kreeg te horen als ik krampen had dat ik meer moest drinken..misschien dat dat een beetje verlicht. Helemaal weg gaat het bij mij ook niet.

@ d@@ntje, wat spannend dat je zolang moet wachten!! Aan de andere kant, je ziet wel gelijk veel meer..

Nou allemaal, hoop dat we met zn allen deze spannende weken doorkomen. Met positieve gedachten moet het lukken toch?

Posted
@jamilha, ik voel eigenlijk ook nog niet echt iets. Beetje gevoelige borsten.... Maar dat kan ook door de meds komen.

Wat fijn dat nu met de 1e ICSI het gelukt is.

Heb je hiervoor ook al veel behandelingen gehad?

@danlon, waarom ben je naar Duitsland voor behandeling? Woon je ook in het oosten of was dat voor jullie een betere optie?

Ik ben niet nieuwsgierig hoor 

Hallo D@@ntje,

We zijn al wel lang bezig. Maar niet met behandelingen. Na lang wikken en wegen vorige zomer besloten toch een behandeling te starten. Voor ons was direct duidelijk dat ICSI de enig mogelijkheid zou zijn. In samenwerking met een TESE behandeling. Deze bleek wonderlijk genoeg niet nodig te zijn. En nu dus al in de eerste ICSI behandeling direct raak!

Ben jij ook zwanger na de eerste behandeling?

Posted

@danlon, wat goed dat er wat te zien was op de echo!!

En het zat dus op de goede plek.

Misschien was de bloeding idd die ene die ze nu niet kunnen vinden... Maar geweldig dat die andere goed zichtbaar was, fijn dat ze al voorzorgsmaatregelen haffen genomen door er meteen al twee terug te plaatsen.

Doe nu idd maar rustig aan!

Wees zuinig op dit mooie wondertje :)

Posted

Hè wat raar, ik zie nu je reactie pas jamilha

Het lijkt mij heel zwaar om eerst te proberen en zo lang te wachten en dat het telkens maar niet lukt.

Geweldig dat het nu dan met de 1e ICSI meteen raak is!

Ik hoop zo dat de echo en alles ook goed is.

Bij ons was het direct duidelijk dat het ICSI moest zijn. Wij hebben nooit zelf kunnen "proberen"

Mijn man heeft namelijk in 2001 zaadbalkanker gehad. Toen is er zaad ingevroren voor de bestralingen omdat anders de kans was dat hij onvruchtbaar zou worden aan die ene die hij nog over had.

Hij werd gelukkig niet onvruchtbaar maar wij waren nog maar net bij elkaar en nog niet toe aan kinderen.

Maar in 2007 toen wij er wel aan begonnen te denken kreeg hij voor de tweede keer zaadbalkanker dat was een hele zware tijd voor hem en ons samen. Je bent bang dat hij dood gaat en denkt ook, dat je kinderen wel kunt vergeten.

Toen heeft hij een herstelperiode gehad waarin we samen ook alles op een rijtje hebben gezet.

In 2011 zijn we tien begonnen met ICSI, en ook bij ons was het toen in 1 keer raak!!!!!

In 2012 hebben wij een prachtige dochter gekregen!

Nu zijn we bezig voor de tweede, in mei 2014 zijn we begonnen met cryo's want we hadden er nog 7 in de vriezer vanaf 2011.

Dat is een paar keer mis gegaan tot nu!

Dat is mijn verhaal 😊

Posted

Hallo,

ik mag mij ook hier melden, ik denk dat ik rond 9 oktober uitgerekend ben.

Woensdag hebben we de 1e echo, erg spannend. Het is mijn eerste IVF en ik heb twee embryo's teruggeplaatst gekregen.

ik voel mij wel goed, met vlagen super misselijk en pijnlijke borsten.

Ik heb al kinderen uit een eerdere relatie, dus weet hoe het is om zwanger te zijn. Jammer genoeg weet ik ook hoe het is om een miskraam te krijgen. Ik heb twee miskramen gehad.

De eerste weken.....spannend voor ons allemaal!

Posted

D@@ntje, heftig verhaal!

Zware tijd hebben jullie achter de rug!

Danlon, morgen eerste echo!! Spannend! Ook twee terugplaatsingen. Spannend hoor!

Posted

Gefeliciteerd allemaal!

@ meis, ik heb eerste echo al gehad! Erg bijzonder want het was te zien maar woensdag spannender want dan moeten we hartje horen..de pijnlijke borsten herken ik absoluut!

@ stephanie1990: ik ben vooral erg bang om blij en gelukkig te zijn. De onzekerheid heeft nog de overhand. Maar we hebben ook zo lang gewacht en de wens is zo groot! Ik heb overigens wel af en toe buikpijn. Vooral zere borsten en bij opstaan misselijk. Ik ga dus standaard later uit bed nu haha. En mrt jou? Al beetje last vab zwangerschapsklachten?

Posted

@danlon, ik moet zeggen de pijnlijke borsten kan ik nog goed verdragen, ik ben wel ongemakkelijk maar zou niet moeten braken momenteel.

enkel de laatste dagen ben ik wat gaat vloeien... bruin, kan dit kwaad ?

Posted

@stephanie1990 braken doe ik gelukkig ook niet! Ik heb ook wat vloed gehad. Gebruik je utrogestan? Kon daar van komen zei mijn arts. Ik had daarnaast ook wat bloedverlies en als ik dat weer krijg moet ik plat liggen en wachten tot het over gaat. Het zou verder geen kwaad kunnen maar als je twijfelt gewoon even gaan bellen, dat kan je echt geruststellen!

Ik denk persoonlijk dat het bij mij een cryo is geweest. Er zijn 2 teruggeplaatst en er was 1 op de echo te Zien..

Posted
@stephanie1990 braken doe ik gelukkig ook niet! Ik heb ook wat vloed gehad. Gebruik je utrogestan? Kon daar van komen zei mijn arts. Ik had daarnaast ook wat bloedverlies en als ik dat weer krijg moet ik plat liggen en wachten tot het over gaat. Het zou verder geen kwaad kunnen maar als je twijfelt gewoon even gaan bellen, dat kan je echt geruststellen!

Ik denk persoonlijk dat het bij mij een cryo is geweest. Er zijn 2 teruggeplaatst en er was 1 op de echo te Zien..

Naar wat ik zie op het internet ben ik ook reeds gerust.

Zal toch blij zijn voor de eerste echo. 10/03.

Posted

@stephanie1990 Dat snap ik! Wat kan wachten dan lang duren he! Ik krijg overmorgen een 2e keer echo. Ik heb extra controle door mijn afwijkende baarmoeder. Fijn maar daardoor ook wat onzeker. Als alles goed is zal dan de behandeling in de kliniek stoppen. Dan moet ik kiezen wat ik wil. Verloskundige in nederland, gynaecoloog in nederland of de gynaecoloog in Duitsland waar ik vaker ben geweest... Ik ben er nog niet over uit..

Posted

Haha goed punt...maar de arts wil vanaf wk 30 extra controle en plannen... Wss keizersnede.. En daar is het zo dat je week van te voren wordt opgenomen. Groningen is voor mij 3 kwartier en Oldenburg 1 uur..dat is ook het grote verschil niet

Posted

@danlon.

Denk er eens goed over na.

De pro's en conta's naast elkaar leggen.

Bij ons is het het uz gent, we gaan daar blijven gaan, is een kwartiertje rijden.

We zijn daar nu toch kind aan huis :-P .