Ga naar inhoud

Uitgetekend oktober 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Danlon: Wat een ontzettend nare reactie! Snap heel goed dat je dat niet leuk vond.

Petra14: wat gek dat de een zegt om de twee weken en de ander over pas veel later.

Wij hebben vandaag een goede echo gehad. Erg fijn om twee goed groeiende kindjes te zien! Ze kon wel een plekje zien waar waarschijnlijk een vaatje was geknapt, daar zat nog wat vocht. Maar kon geen kwaad verder.

Ik heb kleuters, dus het wordt sowieso een dik knuffel gebeuren als ik morgenmiddag op school kom. Vandaar dat ik ook nog een mail ga sturen naar de ouders, want ik weet niet wat ze thuis gaan vertellen. Ze kunnen de meest mooie verhalen vertellen of...helemaal niets! hahaha!

Dit was de laatste keer in de fertiliteitskliniek. Gut...kreeg de tranen in mijn ogen.... het zijn toch de mensen die ervoor hebben gezorgt dat wij zwanger zijn en die er ondanks mijn leeftijd nog vertrouwen in hadden.

Nieuwe fase....op naar de gynaecoloog!

• Reacties 219
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@danlon, wat belachelijk !!! Dat zeg je toch niet tegen een zwangere?!?!

Ik vertelde het aan mijn man en die werd helemaal kwaad, hij zou een klacht indienen bij die kraamzorg.

ze weten niet wat je voorgeschiedenis is maar dan nog, zoiets kan je gewoon niet zeggen.

@meis, fijn dat de echo goed was. Dat geeft rust.

Ik weet niet hoe jij erin staat maar het lijkt mij ook wel fijn dat ze konden zien wat de oorzaak van de bloeding was. Dat het een adertje was die geen kwaad kan.

Het is echt een afsluiting van een periode he? Dat je nu naar de gyn mag. Opeens ben je "gewoon" een zwangere.

Ik heb ook weer een echo gehad. Nu bij de verloskunde van het AMC. En het was een gewone echo, geen interne meer dat was wel heel fijn. Alles was helemaal goed en jet ukje was al 3,8 cm en was heel erg aan het bewegen! Echt bizar om te zien, zo klein en al bewegen met die benen.

Ze zijn bij het AMC bezig met een test of ze eventuele afwijkingen zoals een open ruggetje of grote hartafwijkingen al kunnen zien met 13 weken. Dit om al zekerheid te geven voor de 20 weken. Dus ze vroegen of ik mee wilde doen.

Een extra echo? Eh, ja hoor!!!! Dat wil ik wel, elke kans om even bij de kleine te mogen kijken pak ik aan. Anders was het pas weer bij 20 weken. Nu mag ik na de Pasen weer. Ik heb er nu al zin in!

Bij mij is de misselijkheid trouwens nog steeds niet minder, eigenlijk alleen maar erger...... Dat is wel een beetje jammer. Afgelopen weekend was ik met vriendinnen weg (ze weten het) maar dat was wel zwaar, ik was telkens sl heel vroeg moe dus ze stuurden mij al eerder naar bed. En telkens misselijk, zelfs een paar keer overgegeven. Gelukkig waren ze heel lief voor mij.

Geplaatst

@meis, heerlijk weer een bevestiging..en ben je nu wat rustiger over de bloedingen?

Haha lijkt me verstandig de ouders ook te mailen!

Echt afscheid dan he..zo vertrouwd dan. Maar ook voor hun fijn! Afscheid in de positieve zin..

@d@@ntje, ik heb eerst een potje gejankt, mijn moeder en man het verteld en de reactie was:hallo zeg dat laat je je toch niet zeggen! Even hormonen opzij en dan jezelf zijn. Dus ik heb een officiële klacht ingediend. Reactie: excuses en ze gaan folders aanpassen zodat duidelijk is wanneer je je kan aanmelden. Daar had ik geen goed gevoel bij. Excuses over onduidelijkheid folder of ovwr wat gezegd is...wij gaan voor een andere kraamzorg.

Wat heerlijk een normale echo en wat groot al! Lig je op schema met je uitgerekende datum? Oh super die test! Groot gelijk dat je dat doet haha..

De misselijkheid heb ik ook nog hoor. Af en toe ook nog kotsen.wel fijn dat je dan begripvolle vriendinnen hebt die er rekening mee houden!

Geplaatst

Hebben jullie dat ook?

Ik merk dat ik niet goed tegen zielige/erge verhalen kan. Nu met dat vliegtuig ongeluk, bij ons op het werk waren ze aan het praten dat die mensen 8min hebben geweten dat ze dood gingen. En ik zit alleen maar aan die ouders met die twee baby'tjes te denken. Ik kan er gewoon niet tegen. Ik zit nu gewoon verschrikkelijk te huilen op het toilet, hoe kan ik mijn jank gezicht nu uitleggen aan mijn collega's die niks weten. Ik kan moeilijk zeggen dat het de hormonen zijn. (Wat natuurlijk wel de reden is)

Geplaatst

Herken ik d@@ntje...een collega vertelde dat haar vader is opgegeven..ik zit mee te janken met haar..

Nu hebben ze het hier de hele dag over die ramp... Ik begin weer..

Het zijn uiteraard gewoon de hormonen! Ik weet niet hoe de verhoudingen op jouw werk zijn maar ik zeg meestal laat me maar even...leg het later wel een keer uit..maar of dat bij jou werkt weet ik niet.

Geplaatst

Hey allemaal,

Vraagje...vanavond gaan we mijn schoonvader en schoonzus en een oom en tante en oma vertellen dat het gelukt is..ik heb niet zo'n goeie band met ze( behalve oma).

Mijn man vind het leuk om het een beetje op een originele manier te doen. We hebben mijn schoonzus sokjes met i love tante gekocht.

Ik weet niet hoe mijn schoonvader zal reageren. En dacht zelf fotolijstje met tekst ofzo. Vorige keer toen het mislukt is was mijn schoonvader zelfs toen we het nieuws niet heel erg blij. En dat het mislukt was kon hem ook niet veel schelen..tenminste leek zo..

Mijn schoonmoeder is vorig jaar na een ziekbed op 14 oktober overleden op 54 jarige leeftijd. Iemand die ons zo graag een kindje gunde...op 18 oktober was de begrafenis. Laat dit nu net mijn uitgerekende datum zijn wat het emotioneel nog wat moeilijker maakt( en ik ben al zo jankerig).

Hebben jullie tips hoe het mijn schoonfamilie te vertellen? En dan met name de datum...

Geplaatst

Pfff jeetje Danlon....wat lastig zeg.

Ik zou in eerste instantie het gewoon doen op de manier wat jij zelf prettig vindt. Je bent heel erg bezig met de anderen.(logisch hoor, zo ben ik ook!) Ik denk dat jullie hele mooie ideeen hebben om het te vertellen! De uitgerekende datum is lastig, maar toch ook heel mooi, zij die het jullie zo gunde en dan ben je net op die datum uitgerekend!

Als je dat lastig vindt kan je het ook vaag houden, of ervoor of erna gaan zitten. Maar ik zou je vooral adviseren om bij jezelf te blijven, hoe lastig dat ook is. ...en niet zelf het woord nemen, laat dat maar over aan je man!

Succes..!!

Geplaatst

@danlon, sommige mensen zijn nu eenmaal wat terughoudender. Misschien is hij wel blij maar vind hij het moeilijk om te uiten. Probeer je er niet te druk over te maken, het is geweldig nieuws watvoor reactie hij ook geeft.

De datum is voor de hele familie natuurlijk erg gevoelig zeker omdat het zo recent is en ze het jullie zo gegunt heeft.

De mannier om te vertellen met de sokjes en lijstje is heel leuk. Weet je al wat je in het lijstje schrijft? Anders zijn er opkleur labbetjes of rompertjes waar iets met opa op staat.

En idd wat meis zegt. Als jij het moeilijk vind om te vertellen kan je man het doen, het is zijn familie.

Succes vanavond, het komt vast goed.

Geplaatst

Ik ben gewoon erg emotioneel..

Haha klopt meis dat ik bezig ben met anderen...nooit anders gedaan haha.. En ik laat het inderdaad aan mijn man over..ik heb een te grote brok in mijn keel denk ik en het is zijn familie.

Ja d@@ntje ik probeer ook te denken dat hij terughoudend is maar hij accepteert mij niet echt als schoondochter dus denk niet dat dat het probleem is. Hij wil controle hebben en dat heeft hij over mij niet want ik leef mij eigen leven waar mijn schoonvader niks over te zeggen heeft hihi.

Ja die datum is eigenlijk wat het voor mij het zwaarst maakt..en daarom wil ik steeds uitstellen.. Maar dat kan natuurlijk ook niet, wil ook niet dat ze het via via horen ...

Bedankt voor jullie tips!

Geplaatst

Het is op zich wel goed gegaan.

Oma begon gelijk te huilen en iedereen die binnenkwam kreeg het te horen. Ze was zo blij! Stilhouden werkt niet bij haar haha..

Oom begon te springen en maf te doen...die heeft zelf geen kinderen dus heeft altijd een beetje dat gevoel bij ons..tante was ook superblij.

Schoonzus heeft net 3 maanden nieuwe vriend, die dacht dat het voor haarzelf was, i love tante sokjes...ik heb gevraagd of Ze zwanger was maar dat was niet zo. Ik denk dat ze er toch wat moeite mee had dat haar jongere broertje nu eerder kindje krijgt.

Mijn schoonvader hadden we een gedichtje gedaan in lijstje.

Op een bijzondere datum is het zover

Dan wordt geboren onze kleine ster

Oma is er helaas niet meer bij

Zij heeft hierbij geholpen, dat weten wij.

Hij snapte het eerst niet. Toen kregen mijn man en ik een knuffel en reageerde hij heel blij, tegen iedereens verwachting in. Toen hij de datum vroeg zei hij nou ja, dat is dan niet anders. Is niet leuk maar je veranderd er niks aan. Ik heb toen maar gezegd dat ik het juist bijzonder vind..hij vond het vooral lastig. Ik moet waarschijnlijk eerder bevallen door mijn dubbele baarmoeder dus toen ik dat zei werd hij rustiger.

Op zich is het mij meegevallen gelukkig. Heb lekker met oma samen even gehuild en schoonpa en schoonzus hebben het er niet meer over gehad. Tante zei wel jippie nu kan ik shoppen!

Geplaatst

Dat klinkt overwegend positief danlon.

Fijn dat het verteld is en je het achter de rug hebt. Dan hoef je je daar geen zorgen meer over te maken.

Geplaatst

Ik mag donderdag voor de intake bij de plaatselijke VK. Ben dan 10.1 wk. Bij 11.1 week ga ik als het goed is voor de laatste x naar het ZH voor een echo. Als dat goed is dan ga ik het aan iedereen bekend maken.

Weten jullie trouwens wanneer ze naar het hartje gaan luisteren? Ik weet het niet meer zo goed van de vorige x nl.

Gaat het verder goed met iedereen? Misselijk, moe oid. Hoeveel weken zitten jullie nu ongeveer?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Hoi hoi,

Wij mogen 14 april weer voor een echo, voor het eerst bij de gyneacoloog ivm de tweeling.

Ik ben nu 12.5 weken.

Bij mij hadden ze al bij de eerste echo al de hartjes laten horen, ik was toen 7 weken. Ik ga ervan uit dat je bij de volgende controle het hartje te horen krijgt Madelin!

Ik voel mij met name moe, ik hoop dat dat nog weggaat. Ik hoop dat als ik weer wat meer ga werken, ik ook weer wat meer energie krijg. Misselijkheid valt wel mee, hoe is dat bij de anderen?

Danlon: hoe was je echo?

Geplaatst

Halo allemaal

vandaag ben ik 11+5 deze week mocht ik gaan afbouwen met de medicijnen. Eindelijk van die vervelende bollen af!!!

Ik had afgelopen dagen nog erg veel last van misselijkheid en moeheid, maar ik moet zeggen dat het volgens mij minder wordt, ik denk ook doordat ik die medicijnen niet meer heb. Ik ben er zooooooo blij mee.

Volgende week ga ik het op mijn werk vertellen, dat is toch wel weer spannend!!

en volgende week donderdag hebben we weer een echo. Dat is een speciale echo die getest wordt bij het AMC om te kijken of ze rond de 13 weken al grote afwijkingen kunnen zien zodat dat niet pas bij 20 weken is.

Wij hoorde het hartje ook al bij de eerste echo dus dat zullen ze bij jou ook wel laten horen.

Geplaatst

Heb idd het hartje gehoord vandaag en voor het eerst drong het echt pas door dat er een klein mensje in mij groeit daar diep binnenin, heel ontroerend. Bij de echo 2 weken geleden had ik dat nog niet. Wat een heerlijk geluid! Volgende week de echo.

Geplaatst

Hallo dames,

Ik wens jullie heel veel succes verder in de zwangerschap.

Ondanks dat ik nog last heb van alle hormonen, misselijkheid en vermoeidheid kreeg ik zojuist bericht dat er geen kloppend hartje meer is.

Volgende week curettage, zaterdag gaat de gynaecoloog in duitsland nog controleren en dan maken we afspraak. Misschien dat ik het af en toe nog zal volgen maar ik zal helaas niet meer actief deelnemen..

Geplaatst

Ah nee Danlon!

Wat erg!

Oh, wat vind ik dat verschrikkelijk voor jullie.....

heel veel sterkte om dit te verwerken, dat is niet niks.

Geplaatst

Ah meisje toch, had je vandaag een echo? Wat een verschrikkelijk bericht! Ach wat een pijn! Sterkte. Hoeveel weken was je? ach, ik heb gewoon geen woorden voor jullie verdriet!!

Geplaatst

Ja verschrikkelijk. Ik kan ook niet stoppen met huilen. Ik krijg morgen nog een controle echo op mijn verzoek want vind het zo bizar. Volgens de vorige echo zou ik nu 10wk5d week zijn. Gestopt met groeien en is nu grootte van 10,5? Ik vind dat bizar dus we hebben even gebeld. Ze konden namelijk vorige keer hartje niet zo makkelijk zien.. En deze verloskundige heeft de eerste keer andere erbij geroepen omdat ze dacht dat t leeg vruchtzakje was en ik twijfel of ze t dan goed gezien heeft..Maar dit is natuurlijk ook ik die mezelf nog wat hoop geeft.

Geplaatst

Ik geef je groot gelijk dat je nog een keer laat kijken.

Ik hoop voor je dat het zo is en ga voor je duimen, elk beetje hoop is iets......

Wat een nacht zal dit worden. Hoe laat is het morgen?

Geplaatst

Och nee! Wat een verdrietig nieuws Danlon! Groot gelijk dat je echt zekerheid wil hebben.. Oh wat hoop ik dat de vk een fout heeft gemaakt. Dikke knuffel iig voor jullie!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden