Ga naar inhoud

Uitgetekend oktober 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@stephanie1990. Dat is precies mijn gevoel... Ik ben kind aan huis in het ziekenhuis in Oldenburg. Ik heb zoveel drama gehad hier in nederland dat ik er tegenop ga zien..dat is niet goed natuurlijk. (ergens ben ik stiekem een beetje angstig dat ik woensdag hoor dat het niet goed is dus ik ben voorzichtig met dingen plannen hihi)

• Reacties 219
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kmt allemaal wel in orde lieverd!

Gewoon poss. Denken.

!

@stephanie1990. Dat is precies mijn gevoel... Ik ben kind aan huis in het ziekenhuis in Oldenburg. Ik heb zoveel drama gehad hier in nederland dat ik er tegenop ga zien..dat is niet goed natuurlijk. (ergens ben ik stiekem een beetje angstig dat ik woensdag hoor dat het niet goed is dus ik ben voorzichtig met dingen plannen hihi)
Geplaatst

@meis gefeliciteerd !!

Woensdag de echo wat spannend!

Hopelijk krijg je een mooi wondertje te zien.

Moeilijk is deze periode he?

De test is positief maar het is allemaal nog niet zeker.

Mensen om mij heen (lees familie die het weet) zijn zo positief en elke keer zeg ik weer dat we de echo nog moeten afwachten om te kijken of het allemaal wel goed zit.

Ik wil niet negatief zijn maar het is een soort zelfbescherming denk ik.

En de keuze voor een gyn of verloskundige?

Ik zou echt doen waar je je het best bij voelt.

Ookal is het (iets) verderweg.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Morgen mijn 2e echo en de laatste eerst... Spannend. Vandaag verloskundige gesproken, die belt mij donderdag terug en dan gaan we kijken of zij eerst de controle kunnen doen. Op zich wel goed gevoel bij. Ze gaan overleg houden met de gyn in duitsland. Dat is echt super!

Hoe gaat het nu met jullie allemaal? Ik moet zeggen dat ik meer last krijg van misselijkheid.. Hoop dat dag een goed teken is.

Geplaatst

@danlon, succes met de echo vandaag!

Fijn dat je een goed gevoel hebt bij de verloskundige, dat scheelt al heel veel. En als ze dan goed overleg pleegd met Duitsland moet dat helemaal goed komen.

Misselijk heb ik nu ook steeds meer.

Ik moet echt opletten dat ik op tijd iets eet.

Volgens mij idd een goed teken!!!

Geplaatst

Danlon, spannend, jij vandaag ook een echo. Hoelaat moet jij?

Wij hebben onze eerste echo om kwart voor vier..... Wat duurt wachten nu lang!!!

Ga je vandaag beslissen welke gyn je gaat nemen? Ik lees in je verhalen een lichte voorkeur voor Duitsland, wat ik heel goed snap! Doe wat goed voor jou voelt.

D@@ntje; herkenbaar....wij zeggen ook steeds.....we moeten de echo nog afwachten! Eerst zien dan geloven.

Ik word ook steeds misselijker, met vlagen heel erg. Gelukkig nog niet boven de pot gehangen. En groeien jullie al? Ik heb het idee dat ik al een heel klein bolletje heb.... Broeken zitten ook niet meer zo lekker.

Of houdt mijn lichaam mij voor de gek....we zullen het straks zien.

gebruiken jullie nog Ustrogan? Ik moest na de positieve test afbouwen. Ik hoor daar hele verschillende verhalen over.

Geplaatst

He allemaal,

De tweede echo was goed! Heb een hartje zien kloppen en was heel groot geworden! Alles ziet er goed uit. Vond het wel een gek idee dat dit de laatste keer bij hun is. De arts gaf aan dat ik elke 2 weken een echo moet, toen ik fe naam van mijn gyn zei, zei ze dat ik dat gewoon moest doen. Dat is vertrouwd en zij heeft goede ervaringen met hem. Hij is ook directeur van een vrouwenkliniek dus besloten dat te doen.

@meis spannend zeg! Je bent er dus nu..vandaag kun je niet anders dan geloven.. Ik gebruik trouwens crinonegel. Dat is hetzelfde als utrogestan alleen dan 1x per dag een gel ipv 3x 4 balletjes per dag. Dit had ik daarom liever. Volgens mij kennen ze dit in nederland niet. Ik moet het nemen tot 12 weken zwangerschap. Ik heb ook nog estradiol. Dat moet ik ook nemen tot 12 weken. Ben blij als ik daarmee klaar ben!!

Laat je weten hoe het is gegaan? Denk aan je!!

Geplaatst

Ik kom me hier ook voorzichtig melden.

Vrijdag de 13e terugplaatsing gehad van een prachtige cryo van 6 dgn. Maandag bloedtest gehad (en vandaag pas uitslag pffff) en die was heel erg positief.

Vanmorgen toch ook maar even een plastest gedaan en die kon niet positiever.

Ondanks dat toch nog wel een beetje gereserveerd... In december de verse poging gedaan, toen zwanger, maar dat werd een miskraam. Ik durf nog niet heel erg blij te zijn dus.

Het is voor ons de tweede, we hebben al een zoontje van 2,5. Ook een cryootje, dus we weten dat daar leuke kindjes uit voort komen :)

Geplaatst

Gefeliciteerd!!!

We snappen denk ik allemaal je gevoel...zelfs zonder de miskraam herken ik het zelf.

Wel fijn dat je weet hoe het is..je weet dan wat je kan verwachten. Zelf heb ik die onzekerheid nog, het is allemaal zo nieuw.

Heel veel succes!! Weet je al wanneer je echo krijgt?

Geplaatst

@danlon, wat fijn dat de echo weer goed was! En al zoveel gegroeid. Dat geeft moed.

Ook fijn dat je nu besloten hebt waar je onder controle blijft, dat geeft ook rust.

@meis, hoe is jouw echo gegaan?

@cerah, klopt het dat jij vandaag een echo hebt?

@liedje, gefeliciteerd !!!!!

Je "naam" komt mij heel bekend voor, wanneer was je van je kindje van 2,5 uitgerekend? Juli 2012 toevallig?

Wat fijn dat we ondertussen al met aardig wat mensen zijn!

Ik wens ons allemaal prachtige kindjes toe!

Geplaatst

Oh ja over die meds ik gebruik uterogestan, 3 maaldaags 2 bollen (ik wordt er gek van!) en estradiol 2 maal daags 2 pilletjes. Dit moet ik gebruiken tot 12 weken.

Geplaatst

Danlon, wat fijn dat je een goede 2e echo hebt gehad. Heerlijk!!

Daantje, klopt ik heb vanmiddag mijn 1e echo. Goed onthouden ;) Spannend hoor.. ik ben nog maar 6 wk dus ik hoop dat er al een knipperlichtje te zien is, ook al hoeft dat nog niet heb ik zo om mij heen gehoord.

Meis, hoe was jouw echo?

Ik ben inmiddels ook al gestopt met de utro. Moest het na de positieve test afbouwen. Doordat ik dat toch wel spannend vond, was ik van plan om stiekem ietsjes langer door te gaan. Maar ben het toen toch glad vergeten, dus ach ik ga er maar vanuit dat mijn lichaam het zelf ook wel kan.

Echt apart dat iedereen een ander protocol heeft. Zou toch juist denken dat er wel een gouden standaard zou zijn en dat iedereen dat zo zou gebruiken.. Maar het is echt afhankelijk van het zhuis protocol.

Liedje, welkom!! Zeker spannend gezien je mk, maar lekker positief blijven denken he.. hoe moeilijk dat soms ook is.

Geplaatst

Het verschil in uterogestan heeft er mee te maken (zover uk het heb begrepen) of je een punctie/eisprong hebt gehad of niet.

Als dat zo is is het niet nodig om langer utrogestan te gebruiken want dan wordt je lichaam getriggerd om die hormonen zelf aan te maken door de stoffen die vrij komen uit het gele lichaam.

Maar als ze zoals bij mij de hele cyclus stil leggen en er een cryo terug geplaatst wordt dan heb je die stoffen uit het gele lichaam niet en moet je dus door gaan met die medicijnen.

Zo leggen ze het uit in het AMC, maar misschien denken ander ziekenhuizen daar weer anders over 😊

Geplaatst

Zit wel wat in, Daantje. Klopt want idd degene die een verse tp hebben gehad die mochten al stoppen. Nu weet ik niet hoe het protocol in mijn ziekenhuis is bij een cryo tp, heb ik nooit gehad.

Geplaatst

Hoi hoi!

Gister de echo gehad! We zagen een heel mooi kindje met een mooi hartje kloppen, we waren helemaal blij! Gelukkig er is er een blijven plakken! Maar toen zei de gynaecoloog .... Dan gaan we nu naar de andere kijken! Grote verbazing, en we begonnen met tranen in onze ogen te lachen!! Net zo'n mooi kindje met een mooi kloppend hartje! Niet te geloven.... Ze zijn beide blijven plakken....!!!! We krijgen een tweeling! Verklaart ook waarom ik mijn broeken al erg strak vond gaan zitten!

We zijn er heel blij mee!

Morgen ben ik 8 weken, dus het was garantie tot de deur zei de arts. Over vier weken hebben we weer een echo en dan blijf ik onder behandeling in het ziekenhuis ivm de tweelingzwangerschap. Erg fijn idee!

Geplaatst

Daantje: Klinkt heel logisch, had ik alleen zelf nooit bedacht, maar dat klopt natuurlijk, je maakt dan niet dat hormoon aan.

Cerah: spannend!!! Je eerste echo!!! Denk aan je!

Geplaatst

@meis, wat geweldig!!!!!

Prachtig dat er twee zijn blijven plakken, wat bijzonder.

Gefeliciteerd met deze tweelingzwangerschap.

Natuurlijk geven ze geen garantie maar dit is nu prachtig, op naar de volgende echo!

Geplaatst

@meis, wat een fantastisch nieuws!! Gefeliciteerd! Garantie kunnen ze nooit geven...gewoon lekker blij zijn..

@cerah succes! Zal aan je denken vanaf de negenmaandenbeurs hier😊

Geplaatst

Meis, wat geweldig dat ze beide zijn blijven plakken. Gefeliciteerd!! Lekker van genieten.

Ik heb vandaag mijn echo gehad, maar dit gaf alleen maar onzekerheid. Ik ben vandaag precies 6 weken. Er was eerst alleen een leeg vruchtzakje te zien. Na heel lang proberen werd er toch in een hoekje 'iets' gezien. Na een tijdje dachten we ook dat we het zagen knipperen, maar was wel onduidelijk. De gyn gaf wel aan dat ze het traag vond voor deze termijn.

Ze kon dus ook echt niet zeggen of het goed zit en benoemde dat we over 2 wk moeten terug komen om te zien of het gegroeid is of dat het toch geen goede zwangerschap is. Nog even spannende weken voor ons dus.

Maar op zich maak ik me nog niet zo druk. Het was nu gewoon heel erg vroeg, we hebben iets zien knipperen dus ik ga er vanuit dat het goed zit. Manlief was wel een beetje van slag en ook boos dat we nu al voor een echo mochten komen omdat dit alleen maar onzekerheid geeft. Hopelijk over 2 weken meer duidelijkheid dus.

Geplaatst

@cerah, 6 weken is idd nog erg vroeg. Hopelijk logt het daar aan en is het over 2 weken goed te zien. Ik duim voor je.

@danlon, heb je leuke inspiratie opgedaan op de negen maanden beurs? Je zult vast een heleboel dikke buiken tegen gekomen zijn!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden