Ga naar inhoud

Uitgetekend oktober 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@cerah, jeetje wat heftig! wat een onzekerheid maar als je ´iets´ hebt gezien...dan moet er toch wel wat zijn toch! Ik had in 2013 een levenloos vruchtje...dan zie je echt helemaal niks hoor..Ik hoop voor je dat je goed bericht krijgt, ik ga voor je duimen! wat kunnen 2 weken dan weer lang duren..sterkte..

@D@@ntje, Ja heel veel bolle buiken! en op zich was ik er ook liever geweest als ik een bolle buik had. Zonder denken ze namelijk dat je niet zwanger bent. En als je dan ergens info wil moet je er om gaan vragen(heb ik bij sommige dingen wel gedaan), jaja ik ben ook zwanger ook al zie je het niet...Ik vond het wel heel erg leuk dat sommige gewoon vroegen, is iemand bij u in verwachting? JA IK!! yess ik kan het zeggen hihi..geeft op zon beurs wel een leuk gevoel. Ik was hier met mijn oma, schoonzus en moeder..en heb hier mijn oma het verteld. Nou die wou alles leegkopen haha..erg leuk..veel ideeen opgedaan. Ben je er wel eens geweest?

Wij hebben trouwens verder niet veel gekocht hoor...dat gaat me nog wat te ver..wil eerst die 12 weken over zijn dan geef ik mezelf toestemming te shoppen hihi..

• Reacties 219
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat herken ik helemaal danlon!

Zo leuk (maar ook spannend) om het hartop te zeggen.

Ik weet nog dat ik zwanger was van mijn dochter, ik was toen ongeveer 8 weken en ging met mijn vriendin(due he wist) lunchen. Ik zag op de menukaart een broodje geitenkaas staan, maar ja, mag dat wel is het van gepasteuriseerde melk of rauwe melk, weet ik veel?

Dus ik vraag het heel omslachtig zinder te zeggen dat ik zwanger ben aan de serveerster, en die gaat het in de keuken vragen. Hoor ik uit de keuken heel hard de kok terugschreeuwen "is het voor een zwangere??? Dan kan het gewoon hoor!!"

Dus de serveerster komt terug, en vraagt of het ivm zwagerschap is, dus ik zeg ja. Ok, dan is het geen probleem!

Wat heb ik gelachen met mijn vriendin. Dat was de eerste keer dat ik in het openbaar zei dat ik zwanger was.

Voor mijn gevoel was dit wereldnieuws!

En idd spulletjes kopen heb ik na 12 wk een beetje gedaan en pas echt los na 20 weken!

Geplaatst

Hahaha geweldig d@@ntje, ik herken dat helemaal!

Bij de eerste keer( via de normale weg) heb ik het bij 5wk en 6 dagen verteld. Vervolgens missed abortion..ik kon iedereen het slechte nieuws vertellen... En alsof dat nog niet erg genoeg was, werd mijn schoonzus boos..nou had ze net iedereen verteld dat ze tante werd en kon ze weer zeggen dat het niet zo was..straks gingen ze slecht over haar denken...dat heeft me zo geraakt..ik ben wat voorzichtiger... En uiteraard hoort zij het nu niet eerder dan 12 wk...ik wou het eigenlijk helemaal niet meer vertellen hihi

Geplaatst

hey dames,

Gisteren de dag van men leven gehad...

Op men werk ( in een rustoord) hevige krampen gaan krijgen met uitstraling naar de rug.

Op aanraden van de hoofdverpleegster een dr laten komen.

Die rade me op zijn beurt aan, toch naar het UZ gent te gaan.

Zodat we zeker konden zijn dat alles in orde is met het kindje.

Aangekomen op de spoed, bloed laten nemen.

Dan terug naar een ander gebouw, gebracht met een ambulance van ziekenvervoer.

Echo'tje, alles dik in orde.

Alles ziet eruit zoals het er hoort uit te zien.

Uitslag van het bloed HCG over de 5000!

Het is waarschijnlijk ( door de vele operatie's in de buik) weefsel dat verplakt zit en nu met veel pijn gaat loskomen.

Paniek voor niets ;)

Vandaag rustig weer aan het werk :)

Liefs stephanie

Geplaatst

@stephanie, wat zal jij bang zijn geweest!

Gelukkig weer je nu wat die pijn veroorzaakt en heb je meteen gezien dat het met de kleine goed gaat.

Geplaatst

Hey dames,

3 tips van mijn balinees schoonzusje:

1. Eet geen ananas tijdens je zwangerschap

2. Eet weinig tot geen kroepoek

3. Drink regelmatig kokoswater of kokosmelk( jonge kokosnoot is het beste maar hier lastiger te krijgen.

Ik dacht ik deel het even. Je hoeft er natuurlijk niks mee te doen (en zeker niet bang worden), maar dit is wat bij hun. in de cultuur wordt geadviseerd. Ik denk baadt het niet schaadt het niet!

Geplaatst

Stephanie, wat schrikken. Maar gelukkig had je een goede echo.

Danlon, waarom geen ananas en kroepoek?

Wat super belachelijk van je schoonzus trouwens, heel egoïstisch..

Geplaatst

Oh even ter info...zijn 2 verschillende schoonzusje hoor...de ene is balinees... De andere van mijn man zijn kant..

Ananas en kroepoek zou volgens hun cultuur grotere kans op miskraam geven...tja ik geloof op het moment alles en doe dan ook alles om dat te voorkomen...

Geplaatst

Haha had al zo'n vermoeden Danlon. Ik zit er precies hetzelfde in als jou, wil ook zeker geen risico nemen. Scheelt dat ik dat toch nauwelijks eet :)

Geplaatst

@meis, wat super zeg! Echt een tweeling.Wat moet dat overdonderend zijn geweest om twee keer zoiets moois te zien :)

@cerah, jeetje ook spannend zeg! Ik heb overigens wel vaker dit soort verhalen gehoord.. 6 weken is ook erg vroeg. Hopelijk over 2 weken meer te zien! Fijn dat je je in ieder geval geen zorgen maakt.

@stephanie, wat een schrik zeg! Fijn dat alles goed was maar jeetje wat lijkt me zoiets eng zeg.

@danlon, wat een belachelijke reactie van je schoonzus zeg! Alsof de wereld om haar draait!

Ik heb 17 maart een echo. Tenminste... Mogelijk dat ik hem nog moet verzetten. Het is op een dinsdag en dat is de vrije dag van de collega van mijn man. En het werk moet wel gebeuren, dus mogelijk dat mijn man niet mee kan. Zijn collega was vorige week op vakantie dus morgen gaat hij het even vragen en misschien dat zijn collega dan een dag wil ruilen. En anders moeten we gaan verzetten.

Vandaag was voor mij stiekem toch een beetje een spannend dagje. Vorige keer was dit het moment dat het mis ging.

Nu ben ik vreselijk moe en vreselijk misselijk (vreemd genoeg eind van de middag en de hele avond) dus ik heb nu zeker het gevoel dat het goed gaat.

Zijn jullie ook zo moe? Ik kan het me niet meer herinneren van mijn eerste zwangerschap. In ieder geval ga ik nu mijn bed in... Even een lange nacht maken want morgen weer werken.

Geplaatst

@Liedje, spannend vandaag. Gelukkig ben je goed misselijk ;)

Maar ik herken het wel hoor, ik ben ook erg moe en misselijk de hele dag door. Volgens mij was dat de vorige keer minder. Of zouden we dat toch weer vergeten zijn?

Ik vind het ook best zwaar met een peuter erbij. De vorige keer was het simpel, geen zin om te koken? Dan halen we wat, of even wat makkelijks. Nu wil je toch dat die kleine goed eet. En meteen na het eten voeten omhoog en lekker op de bank? Nu moet er nog even gespeeld worden, dan de kleine tanden poetsen evt. in bad, pyjama aan verhaaltje lezen en naar bed. En dan het uitslapen! Wat is dat ookalweer? Maar ik zou het voor geen goud willen missen :)

Nu ben ik trouwens aan het werk..... Dit weekend nachtdiensten op het laboratorium van een ziekenhuis. Dat is nu echt verschrikkelijk! Na 12 weken mag je stoppen met diensten maar dat is nu dus nog niet, terwijl je in die eerste weken juist zo moe bent. Ik vind het echt een marteling. Maar ja, op mijn werk weten ze het nog niet dus ik moet ze gewoon doen. Als het goed is zijn dit de laatste voor het komende jaar!!!!

Geplaatst

@liedje, ik herken dat ook absoluut. Moe heel erg maar die misselijkheid... Pfff ik sta smorgens op en moet gelijk kokhalzen...smiddags trekt het even weg en dan begint het weer, de hele dag door.

Ik heb mij vandaag maar even ziekgemeld op het werk, even bijkomen van de afgelopen dagen en proberen wat energie te krijgen. (anders moet ik om 6 uur al uit bed)

Ik dacht eerst dat het de griep was, maar dat trekt niet weg natuurlijk...hebben jullie tips om de misselijkheid wat draaglijker te maken?

Geplaatst

@d@@ntje, op zich goed dat je gedwongen wordt goed te eten. Voor jezelf ook alleen maar beter! Wat heftig nachtdiensten! Nog even maandje volhouden en dan kun je wat meer ontspannen..

Geplaatst

Hallo dames,

Hoe gaat het met jullie?

Komen er binnenkort nog echo's aan?

Ik ben echt aan het aftellen.... 11maart nog een week !

Geplaatst

Gemberthee zou moeten helpen tegen de misselijkheid heb ik gelezen. Maar dat klinkt echt zo smerig dat ik het nog niet heb geprobeerd.

Hier overigens nog niet spugen. Iemand anders al wel?

Ik trek ook af naar de echo maar moet nog iets langer wachten. Spannend hoor danlon!

Geplaatst

@d@@ntje, wat fijn! Komt eindelijk dichterbij! Ik ga vandaag voor het eerst naar de verloskundige. Als het haar lukt de echo te doen kan ik daar blijven tot de 30e week. Toch wel spannend!

@Liedje, ja gember zou goed werken..bij mij niet helaas..het is ook echt smerig haha. Ik heb verse gember in plakken gedaan en daar thee van gemaakt. Ondertussen al medi gekregen van de huisarts...in 4 dagen. 3 kilo kwijt! Nou kan ik dat gelukkig wel hebben maar toch..de medi probeer ik zoveel mogelijk niet te nemen..

Geplaatst

Hoi....

Ik zit thuis....kreeg gisteravond een bloeding...niet heel erg, maar toch....vanochtend gebeld met de verpleegkundige van het fertileitskliniek. Ik moet rustig aan doen. Morgenvroeg weer bellen, hoe het gegaan is vandaag.

ben bang dat het mis gaat....

Geplaatst

@Meis, wat schrikken! Welke kleur had het dan?

Verder geen lichamelijke klachten?

Ik heb aan het begin ook een bloeding gehad..gelukkig is dat maar bij 1 dag gebleven...ik hoop dat het allemaal meevalt en je beide kindjes nog goed zijn! Het hoeft natuurlijk helemaal niks te betekenen. Bloedingen komen heel vaak voor aan het begin van de zwangerschap en kan zoveel oorzaken hebben. Doe rustig aan, lekker plat liggen en je laten verwennen (het advies van mijn gyn toen).

Geplaatst

@meis, wat een spanning geeft dat. Natuurlijk maakt het onzeker maar het hoeft echt nog niet te betekenen dat het mis is! Hopelijk hoor je morgen wanneer je voor een extra controle mag komen. Doe rustig aan, idd lekker op de bank. @danlon succes bij de verloskundige! Je bent wel heel veel afgevallen in korte tijd, gelukkig krijg je medicijnen tegen de misselijkheid. Tegen de misselijkheid helpt bij mij om telkens kleine beetjes te eten. Zorgen dat je maag niet helemaal leeg is. Maar goed ook bij mij is dat niet altijd een succesformule, van de week toen ik spruitjes aan het schoonmaken was ging het ook weer helemaal mis, met overgeven en al. Mijn moeder die er toevallig was heeft het toen maar afgemaakt voor mij. Ik hou trouwens normaal gesproken wel van gember, dus dat ga ik nog even in huis halen.

Geplaatst

@d@@ntje, ik normaal ook met gember.. Maar nu even niet jak..tenzij de misselijkheid weg is. Ik heb net de echo gehad, even geschrokken!! Ze zag een leeg vruchtzakje.. Pfff collega erbij...en die kon het terugvinden met kloppend hartje...advies wel naar gynaecoloog dus dat ga ik nu regelen..

Vreselijk he die misselijkheid! Ik kook niet meer haha..mag mn man doen. Ik eet nu ook kleine beetjes...crackers en griekse yoghurt..dan krijg ik nog even vitamine b enzo binnen..na avondeten trekt het vaak weg, dat verdeel ik nu in 2x.

Ik heb me nu ook aangemeld bij moeders voor moeders, jullie ook?

Geplaatst

@danlon, dat was schrikken!!! Gelukkig zit het toch allemaal goed.

@meis, hoe is het gegaan gisteren? Is het weer rustig?

Ik heb mij (nog) niet aangemeld bij moeders voor moeders. Vorige keer heb ik dat wel gedaan maar nu met doe stomme bollen vind ik het lastig. En een tweejarige die telkens met mij mee wilt naar de wc.... Ik zie het nog niet echt zitten. Maar vind eigenlijk wel dat ik het zou moeten doen.

Geplaatst

Meis, wat schrikken! Hoe is het nu met je? Nog contact gehad met het ziekenhuis? Ik hoop zo voor je dat de bloeding is gestopt het dat de kleintjes nog lekker warm binnen zitten bij jou.

Danlon, wat een naar beeld zo'n leeg vruchtzakje toch? Je had toch al wel eerder een echo gehad of ben ik nu in de war? Bizar dat de ene arts de kleine niet kan vinden en de andere wel.. ik hoop stiekem dat mijn arts (gyn in opleiding) de vorige keer gewoon wat problemen met het apparaat had. De volgende echo heb ik wel bij een oudere ervaren gyn dus ga er vanuit dat hij mij wel een mooi kloppend hartje kan laten zien :)

Ik heb mij al wel aangemeld bij moeders voor moeders en ben zelfs al 2wk aan het plassen in kannetjes! Ik kreeg de kannen bij precies 5wk en mocht direct beginnen omdat de test duidelijk genoeg was.

Verder gaat het hier wel goed afgezien van mijn vermoeidheid. Gelukkig werk ik nu 24 uur dus dat is nog wel vol te houden. Qua eten heb ik steeds zin in van alles, maar als ik het dan eenmaal ruik dan heb ik opeens geen eetlust meer. Op de een of andere manier heb ik ook zin in zure dingen (zure haring, zuurkool), maar vervolgens krijg ik geen hap door mijn keel. Lekker handig haha!

Hoe is het met de rest?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden