Ga naar inhoud

Uitgetekend oktober 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier gaat het goed, vandaag een extra echo gehad, had weer een bloeding gehad. Gelukkignwas er niks aan de hand met de baby's, ze waren al lekker aan het bewegen! Zo leuk!!

Zijn jullie ook zo moe?? Bij mij wordt de vermoeidheid erger en de misselijkheid minder.

• Reacties 219
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ meis dat herken ik. Ik ben ook minder misselijk en soms heb ik echt even een powernap nodig..

Ik heb vandaag weer een echo gehad. Met de kleine alles nog goed. Wel had ik een cyste in de baarmoeder naast het kindje. Daar ben ik best van geschrokken. Het zou normaal zijn er erbij horen, maar toch klinkt het eng. Volgens de verloskundige gaat die binnenkort knappen en krijg ik veel buikpijn. Zou geen kwaad kunnen voor de kleine. Dat hoop ik dan maar! Begint nu echt al op een mensje te lijken.

Geplaatst

@Liedje hoe was jouw echo vandaag?

@meis, wat spannend en vervelend dat er weer een bloeding was. Gelukkig is het met de kleintjes goed maar eng blijft het wel.

@danlon, dat is ook naar een cyste. Gelukkig kan het geen kwaad maar echt prettig is het niet. Ook het vooruitzicht dat het gaat knappen en pijn doen klinkt ook best eng.

Bij mij blijft de misselijkheid en de moeheid.

Ik ga gelijk naar bed als mijn dochter slaapt. Dus afgelopen dagen lig ik er al om half 9 in.

En vandaag was ik op mijn werk met glycerine bezig (een stroperig goedje met een weeïge lucht) nou, verschrikkelijk! Ik stond gewoon te kokhalsen! Mijn collega en vriendin (die het weet) heeft het van mij overgenomen. Ik kon het gewoon niet.

Geplaatst

Liedje en Danlon, fijn een goede echo!

Danlon: lijkt mij ook niks als je weet dat je een cyste hebt naast je kindje.....maar dan weet je wel dat de buikpijn daar vandaan komt. Heb je binnenkort een controle om te kijken of de cyste weg is? Of doen ze er verder niks mee?

Bij mij blijft het een drama mét die bloedingen......gister naar mijn werk en jahoor......dat stukje fietsen was al teveel druk...dus weer een bloeding. Ben halverwege de dag wel naar huis gegaan. Heb er ook echt wel last van. Kom amper de trap op (op het werk). Heb dan meteen last van mijn buik.....

Het klinkt alsof ik al 35 weken zwanger ben.....ben nog maar ruim 10 weken... Hahaha, waar gaat dit heen!

Op mijn werk denken ze wel mee, moet ook deze week thuis blijven. Binnenkort naar de Arbo.

Als het maar goed gaat met de baby's!

Geplaatst

@liedje, fijn dat alles goed is.

@meis, wat naar dat je zoveel bloedingen hebt en zoveel last van je buik! Weten ze hoe het kan dag je al zo snel last van die bloedingen hebt? Zit er misschien een ader op een lastige plek dat die telkens een beetje beschadigd wordt?

Maken de artsen zich geen zorgen? Zij weten het natuurlijk beter dan dat wij kunnen verzinnen.

Nou, doe idd maar rustig aan. De kleintje en jij zijn nu het belangrijkste. Het is niet zomaar iets dat je zwanger bent dus het is fijn dat je werk ook mee denkt wat het beste is.

Geplaatst

Beste dames,

Allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap :). Al meerdere jaren lees ik mee op het forum waar ik erg veel aan heb gehad. Hopelijk mag ik met jullie meeschrijven. Na 8 jaar medische molen ben ik spontaan zwanger en uiteraard nog erg in spanning. Morgen een tweede echo. Hopelijk hebben we veel steun aan elkaar.

Geplaatst

@petra14, wat bijzonder dat je nu spontaan zwanger bent! Gefeliciteerd! Succes bij de 2e echo morgen, hoeveel weken ben je? Heb je al een kloppend hartje gezien?

Geplaatst

Petra14 wauw wat bijzonder, gefeliciteerd! Wanneer ben je uitgerekend?

Meis, wat naar al die bloedingen. Het schijnt toch regelmatig voor te komen tijdens zwangerschappen en hoeft niets te betekenen, maar snap heel goed dat je toch elke keer schrikt. Sterkte! Wanneer heb je weer een echo?

Liedje, gefeliciteerd met je goede echo. Heerlijk gevoel hè.

Danlon wat balen van de cyste, gelukkig houden ze alles wel goed in de gaten. Ik hoop dat de klachten meevallen..

Hier gaat het wel goed. Wordt soms wat onzeker of alles wel goed zit omdat ik maar weinig klachten heb. Niet misselijk, wel wat vermoeider dan anders. Borsten groeien helaas ook niet zo door, terwijl dat wel zou mogen van mij :-D

Geplaatst

@ Liedje super dat je een goede echo hebt gehad. Even weer wat meer zekerheid.

@ Daantje vervelend dat je zo misselijk bent. Hopelijk wordt het snel minder. ( schijnt toch bij 12 weken te zijn). We hebben afgelopen vrijdag kloppend hartje gezien. Ben ongeveer nu 9 weken.

@ Cerah. Kan mij voorstellen dat je wat onzeker wordt als je geen klachten hebt. Ik heb de eerste zes weken ook niets gemerkt. Heel klein beetje misselijk. Het is dat mijn vriend op een test aandrong anders had ik nu in Afrika gezeten voor werk :)

@ Danlon. Balen van de cyste. Hopelijk heb je er niet al te veel last van. Heb net als jij een afwijking aan mijn baarmoeder ( eenhoornig), dus elke twee weken naar het ziekenhuis. Jij ook?

@ Meis. Hopelijk stoppen je bloedingen snel. Lekker rustig aan doen als het kan.

Hopelijk ben ik verder niemand vergeten :) Fijne avond allemaal

Geplaatst

@liedje, super! Fijn dat je die bevestiging hebt he..

@d@@ntje, ja ik vind dat ook doodeng klinken..er zijn zo blij en nu toch weer angstig..

@meis, ik krijg sowieso elke 2 weken al een echo.. Maar verder laten ze het zo..er zijn vorig jaar rond de 36 endometriose cysten verwijderd bij mij.. Dit kan weer ren nieuwe zijn maar weghalen is te risicovol.. Wat vervelend met je bloedingen zeg! Ach wel 10 weken van 2... Telt dat niet een beetje dubbel? Hihi. Er staat je nog wat te wachten dan... Neem goed je rust! Dat is het enige wat je kunt doen. Wel fijn dat ze meedenken op je werk. Scheelt een hoop stress. Ik heb trouwens een scheurkalender en een app..daarin staat wel dat je deze periode (tussen 8en 10 weken) bloedingen kan krijgen waar je niet ongerust over hoeft te zijn. Hoop voor je dat het snel stopt.

@petra14, van harte gefeliciteerd met je kleine wonder! Wat geweldig dat het dan spontaan gelukt is. Succes met je echo morgen! Heb je al kloppend hartje gezien? Hoever ben je nu?

@cerah, tot nu toe weinig klachten, gister beetje last van buik maar dat kan ook door echo komen omdat t bij mij wat lastiger is.. Wees blij dat je weinig klachten hebt..geloof me, met klachten ben je waarschijnlijk net zo onzeker hihi..

Geplaatst

Hoi hoi,

Petra 14: Wat een goed nieuws, spontaan zwanger! Was je niet super verbaasd? Hoe was je echo gister?

Cerah: Lastig he, die onzekerheid, bij mijn vorige zwangerschap had ik ook niet veel last van de hormonen. Vroeg mij ook af of ik wel echt zwanger was...haha. Dat hoort erbij, pas als je echt begint te groeien gaat de onzerkerheid weg. Wanneer mag jij weer voor een echo?

Danlon: Welke app heb jij? Ik hebde app Zwanger&Zo. Jee joh, dat waren heel wat endiometrose cysten die je had. Hopelijk heb je van deze verder geen last.

D@@ntje: De artsen maken zich geen zorgen om de bloedingen, alles ziet er rustig uit, geen stolsels of ander rare dingen die de bloedingen kunnen veroorzaken. Hoe is het met je misselijkheid? Nog steeds zo erg? Lukt het wel met eten?

Vanmiddag mag ik naar de Arbo arts. Ben erg benieuwd wat hieruit komt. Heb al opdracht gekregen van vriendinnen, dat ik wel moet zeggen waar het op staat..... hahaha. Ik vind het af en toe lastig om voor mijzelf op te komen. Doordat ik deze week niet heb gewerkt gaat het ook wel goed met mij. Geen bloedingen meer gehad na dinsdag. Ben hier heel erg blij mee!

As woensdag weer een echo, de 12 weken echo. Toch wel weer spannend.

Begint jullie buik al wat te groeien? Ik heb al echt een klein bolletje.

Geplaatst

Goedemorgen!

Gister bij de Arbo arts geweest. Ik moet de aankomende weken thuis blijven en dan als ik denk dat het weer kan halve dagen gaan werken. Hij ging ervan uit dat ik niet meer volledig (8 uur op een dag) zou gaan werken.

Meteen mijn directeur gebeld en ze gaan het regelen. Voelt wel fijn, ik moet nu echt op mijzelf gaan letten en gaan broeden!

Hoe is het met de andere dames?

Nog misselijk? Moe? Wanneer gaan jullie het aan iedereen vertellen? Of weet iedereen het al?

Fijn weekend!

Geplaatst

@meis, wat lekker dat ze meewerken. Kun je eindelijk eens goed om jezelf denken. Er gebeurt natuurlijk ook wel erg veel in je lichaam.

Wat super dat je geen bloedingen meer hebt gehad!

Ik heb nog steeds last van misselijkheid, tot een uur of 3 nu. Het is wel anders dan een paar weken terug. Wat draaglijker. Gelukkig mag ik wat meer thuiswerken van mijn leidinggevende. Dat is de enige en nog een hele goede collega op mijn werk die het weten.

Mijn ouders weten het wel.. Mijn schoonvader en ooms en tantes en oma's vertellen wij het volgende week. Ik durf het eerlijk gezegd nog niet goed te vertellen. Morgen 10 weken maar deze week een nare ervaring met kraamverzorging waardoor ik weer lekker onzeker ben.

Heb jij het iedereen al verteld?

Geplaatst

Bij ons weten de meesten het wel. Nog niet alle collega's op mij. Werk. Die ga ik dit weekend een mail sturen.

Wij hebben al drie echo's gehad, dat maakt je (ondanks de bloedingen) wel zekerder, waardoor we het durfden te vertellen. Woensdag weer een echo. Ik hoop gewoon dat het goed blijft gaan!

Vevelend dat je nog steeds zo misselijk bent. Ik heb dat met vlagen, gelukkig maar, want met een tweeling kan dat heel erg zijn. Daarin tegen ben ik heel erg moe! Hahaha!

Geplaatst

Haha ja dan kan het inderdaad wel veel erger zijn! Gelukkig maar dat dat bij jou dan meevalt..

Wij hebben al 4 echos gehad ondertussen..en inderdaad ben ik wat zekerder dan(ongeveer een week hihi) dan een paar dagen onzeker en heb ik weer een echo. Maar komt denk ik meer door mijn nare ervaring vorige keer en weinig begrip vanuit de schoonfamilie dat we het nog even stil houden..de oma's kleppen teveel dus daarom moesten die nog even wachten haha..

Het gaat gewoon goed woensdag!! Ik heb 2 april pas weer echo maar moet maandag de gynaecoloog in duitsland bellen voor de eerste afspraak. Hoop stiekem deze week nog een echo te krijgen..

Geplaatst

Meis, fijn dat ze er goed op reageren op het werk. Inderdaad, lekker voor jezelf zorgen hoor. Geen betere reden dan een zwangerschap.

Danlon, zou leuk zijn als je toch nog een echo krijgt! Vervelend he, praterige familie leden. Weet er alles van, mijn schoonmoeder heeft ook haar mond niet kunnen houden over onze behandelingen met als gevolg dat volgens mij al veel te veel mensen van mijn zwangerschap weten :( Niet leuk!

Hoe is het met de andere meiden hier?

Met mij gaat het goed, eigenlijk nog precies hetzelfde. Moe, niet misselijk, buikje wat opgezet (vooral 's avonds). Hopelijk met 12 weken wat minder moe, maar tot nu toe mag ik niet klagen!

Geplaatst

Hoi meiden, ik zou graag met jullie mee willen schrijven. Tot nog toe durfde ik het niet zo goed maar afgelopen week heb ik bij 8wk een echo gehad en die was helemaal goed. Ik ben nu 8,5 wk zwanger van mijn 2e kindje (1e keer ook via IVF) en het gaat heel goed. 28 oktober ben ik uitgerekend.

Wij hebben het alleen nog maar aan de ouders verteld en 2 vriendinnen. Ik heb eerlijk gezegd nog heel erg de behoefte om het nog even voor onszelf te houden en er in stilte van te genieten en aan het idee te wennen dat we als alles goed gaat een kleintje bij krijgen.

Geplaatst

@madelin, gefeliciteerd!!!! En welkom natuurlijk!

@meis, heel verstandig om deze periode thuis te blijven. Zeker nu je geen bloedingen hebt gehad nu je niet hoefde te werken. Gelukkig wordt er door de Arbo arts en je werk goed rekening met je gehouden.

Wij hebben het aan mijn ouders, zusjes, schoonmoeder, zwager en 3 vriendinnen verteld.

Na de Pasen is het 12 wk geweest en dan mag iedereen het weten en ga ik het ook op mijn werk vertellen.

Spannend hoor!

Geplaatst

@ Madelin; Gefeliciteerd met je goede echo

@ Meis: Fijn dat je het even rustig aan kan doen en dat de bloedingen wegblijven.

@ Cerah fijn dat je niet veel klachten hebt. Geniet ervan :)

@ Danlon Hopelijk neemt de misselijkheid snel af maar fijn dat je ook thuis kan werken.

Wij hebben afgelopen donderdag echo gehad. Was even in paniek, want had bruin bloedverlies. Mochten gelukkig meteen komen en hartje weer gehoord :)

Morgen hebben we de intake bij de verloskunde in het ziekenhuis en horen dan precies hoeveel weken we zijn. Denk ongeveer 9-9,5 week. Erg spannend weer. Wij hebben het wel tegen familie gezegd en vrienden. Konden ons mond niet houden, zijn zo blij dat we na 8 jaar zwanger zijn :) Fijne avond allemaal.

Geplaatst

Petra14: fijn dat je het hartje hebt gehoord, nooit fijn die paniek.

Ik heb vandaag weer een bloeding gehad....:(( geen idee waarom en waardoor.... gister had ik behoorlijk wat bandenpijn..en was ik even op mijn werk. Pfff....wordt er naar van. Gelukkig hebben we morgen een echo. Dan maar weer verder bespreken.

Als morgen alles goed is dan ga ik de donderdagmiddag naar school en de kinderen in mijn groep vertellen dat ik zwanger ben. Ouders beginnen vragen te stellen waarom ik niet op school ben. Hoorde van mijn collega dat er een ouder was die bang was dat ik een ernstige ziekte had. Lief die betrokken ouders!

Danlon: wat voor nare ervaring had je met kraamzorg, wat naar dat je daar onzeker van werd zeg.

Geplaatst

@meis, ik belde kraamzorg om te vragen vanaf wanneer ik mij moest aanmelden...toen vroeg ze hoelang ik zwanger was. Ik zei in de 10e week. Het antwoord was nouuu dan hoef je je nog niet aan te melden want de kans is nu heel groot dat het mis gaat je kan er niet vanuit gaan dat het goed gaat. Je kan vanaf 15 weken weer contact opnemen want dan hebben wij wat zekerheid.

Denk dat ik verder niks hoef uit te leggen😊 de Verloskundige zei Dat ik Even moest bellen omdat het niet in folder Stond...

Wat vervelend dat het door blijft gaan! Heel veel succes met je echo morgen! Gaat vast goed komen.. Spannend hoe ze gaan reageren dan donderdagmiddag.. Hoe oud zijn de kinderen?

Geplaatst

Danlon: Wat een rare reactie van de verloskundige. Dat zeg je toch niet. De arts zei net tegen mij dat kans op miskraam nu aanzienlijk kleiner is. Wanneer heb je weer een echo. Jij hebt ook een afwijking aan je baarmoeder toch. Wij waren net in het ziekenhuis voor intake bij verloskunde. Ze gaf aan dat ik pas over 5-6 weken terug kon komen, terwijl ivf arts zei elke twee weken controle?? Over twee weken wel de 12 weken echo.

Meis vervelend dat je weer een bloeding hebt gehad. Krijg je nog extra echo's. De kinderen uit je klas zullen wel super blij zijn met het goede nieuws :)

Geplaatst

@petra, was kraamverzorging hoor niet verloskundige. Ja ik heb een afwijking...jij ook?

Wat lang zeg! Je was toch al over de 8 weken?

Ik heb behandeling in duitsland gehad en die hebben geadviseerd elke 2 weken controle. Ik loop nu bij een gewone verloskundige voor echo's en vanaf 17 april weer naar gynaecoloog. Maar dan wel weer in Duitsland.

De verloskundige waar ik loop doet normaal elke 3 weken maar bij mij dus elke 2 weken. ik heb 2 april weer echo.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden