Ga naar inhoud

Uitgetekend oktober 2015

Aanbevolen Berichten

• Reacties 219
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Herhaling echo gehad...helaas zelfde bericht. Deze verloskundige was wel begripvoller..

Het is erg verdrietig, ik vind het eng te zien en wil ook liever dat het zo snel mogelijk weggehaald wordt. Morgen naar de kliniek in duitsland, kijken ze nog een keer en dan plannen we gelijk curettage. met geluk kan dit dinsdag al..

Geplaatst

Ach jeetje wat rot! Wanneer denken ze dat het hartje gestopt is met kloppen? Kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk de curettage hebt.. Poeh ik vind het zo rot en oneerlijk voor jullie. Heel, heel veel sterkte meis.

Geplaatst

Zelfs de verloskundige zei...er zijn gewoon mensen die je het zo graag gunt. Er is bij jullie zoveel mis gegaan... Gister of eergister...dus echt kort..

Ik hoop dat er bij jullie allemaal alleen nog maar positieve berichten komen!!

Geplaatst

Danlon! Wat een naar bericht lees ik! Wat verschrikkelijk! Dit was toch het laatste wat je had verwacht...... Heel veel sterkte met dit grote verlies.

Ik denk aan je...

Geplaatst

Danlon, in Duitsland nog een echo gehad? Heel heel veel sterkte meid. Zo verschrikkelijk om dit vlak voor de 12 weken te moeten horen, je verwacht dan natuurlijk dat het inmiddels wel goed zit.

Ik heb gisteravond een bloeding gehad, schrok me kapot! Hele wc pot rood. Ziekenhuis gebeld, omdat bloeding inmiddels wel is gestopt moet ik nog een dagje afwachten en morgen weer bellen. Pfff wachten is killing! Heb sinds gister ook buikpijn, nare combi met bloedverlies. Misschien is het ook wel een blaasontsteking, kan het maar moeilijk plaatsen wat het is.

Hoe is het met de anderen?

Geplaatst

@cerah, ja en de arts was erg ontdaan. Inderdaad vlak voor de 12 weken wordt het niet echt meer verwacht. Ik begon het eindelijk een beetje zelf te geloven..

Wat naar! Even een geruststelling voor je...ik heb geen bloeding gehad of buikpijn hoor..dus dat hoeft t niet te betekenen..

Blaasontsteking kun je zelf vaak wel zien...in doorzichtig potje plassen. Moet doorschijnend zijn, dus je moet er doorheen kunnen kijken...als je utrogestan gebruikt wat moeilijker te zien want dan heb je witte vlokken ervan..gadver zeg dat afwachten is ook niks!!

Vervelend he, die dingen waarvan je niet weet wat de oorzaak is..sterkte!!! Ik hoop dat het allemaal niks voorstelt..

Geplaatst

@cerah, wat naar!!!

mag je vandaag wel op controle komen?

Ik hoop het wel voor je, dat je vandaag te horen krijgt wat het was.

Sterkte.

Vandaag ga ik het op mijn werk bekend maken dat ik zwanger ben. Ik vind het helemaal spannend!

Ik ben nu 12 + 4 . Vorige week was ik opeens erg onzeker, ik was gestopt met de uterogestan en progynova volgens schema en van de ene op andere dag was ik niet meer misselijk en niet meer moe!

In eerste instantie was ik helemaal blij en toen bedacht ik mij ineens dat het ook mis kon zijn.

Maar gelukkig was ik gisteren kotsmisselijk! Haha, wat kan je daar blij om zijn. Dus ik denk dat mijn lichaam de hormonen even zelf weer op pijl moest brengen.

Geplaatst

Leuk daantje, toch heel spannend he om het definitief bekend te maken aan iedereen...fijne dag en geniet van de reacties!

Cerah, gaat het nog steeds goed?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Geplaatst

Danlon, hoe gaat het nu met je, idd zware tijden...

cerah: wat vervelend zo'n bloeding. Mag je vandaag op extra echo komen, ik mocht steeds langskomen. Je maakt je toch hartstikke ongerust en je wilt weten waar het vandaan komt.

ik hoop dat ze wat antwoorden kunnen geven. Je gerust kunnen stellen!

Daantje; veel plezier met vertellen! Leuk!

Vanmiddag ga ik weer naar het werk, afspraken maken hoe nu verder. Ivm het rustig aan doen.

verder wordt de vermoeidheid wat minder en de misselijkheid ook. Hou alles beter vol. Erg fijn! Het klopt....ik kom in de betere tijden! Tweede trimester! (Ben 13.4 weken).

Geplaatst

Bedankt allemaal voor jullie berichtjes. Lief dat jullie nog aan me denken.

Morgen curettage. Hopelijk geeft dat wat meer rust. Geen last maar de emotionele kant valt me toch erg zwaar..iemand van jullie dit al een keer meegemaakt?

@madelin heel zwaar.. Ik weet ook niet zo goed hoe ik er mee om moet gaan. Ik moet rouwen, hoe dan..ik ben iemand die vooral vooruit kijkt..

@cerah, hoe gaat het nu met je?

@d@@ntje, veel plezier!

@meis, blijf goed om jezelf denken hoor! Jij kan als enige bepalen wat je wel en niet kan..de kleintjes gaan voor

Geplaatst

Danlon, heel veel sterkte morgen en de tijd daarna! Natuurlijk denken we nog aan jou, volgens mij denken wij allemaal juist aan jou! Ik hoop echt dat het morgen allemaal mee valt, ik heb zelf geen ervaring met een curettage dus heb geen tips voor je. Kan je alleen een hele dikke virtuele knuffel geven..

Daantje, wat leuk om het te vertellen. Hoe waren de reacties? Bij mij weten vrijwel alle collega's het al, maar die wisten ook van de behandeling dus sommigen wisten het al met ruim 4 weken.

Meis, wat heerlijk dat jij al in het tweede trimester zit. Geeft mij ook hoop, aangezien jij ook meerdere bloedingen hebt gehad.

Ik heb gister heel erg buikpijn gehad, kon af en toe amper lopen en plassen. Was echt niet grappig. Heb vandaag urine laten controleren bij de HA omdat ik het vermoeden had dat ik misschien een blaasontsteking had. Bleek geen duidelijke blaasontsteking, maar was ook niet helemaal schoon dus is op kweek gezet. Morgen krijg ik daarvan de uitslag. De buikpijn is sinds gisteravond laat gelukkig wel verminderd. Nu is het nog zeurend aanwezig, maar ben wel in staat geweest om te werken. Bloeden is sinds zondagavond ook niet meer teruggekomen, alleen wat oud, bruin bloed. Volgens het ziekenhuis geen reden tot zorg dus zij willen eigenlijk dat ik wacht tot vrijdag, dan heb ik al een echo gepland staan. Vind ik ook wel prima, maar mocht er toch weer helderrood bloed komen wil ik wel eerder een echo. Het is dus weer afwachten..

Geplaatst

@danlon, natuurlijk denken we aan je!

Wat jij nu doormaakt is waar wij bang voor zijn..... Heel veel sterkte morgen en de tijd erna.

@cerah, vrijdag pas, dat duurt nog lang.

Hopelijk krijg je dan een mooie echo te zien.

@meis, heb je de laatste tijd geen bloedingen meer gehad?

Gaat het beter nu je rust hebt?

Ik hoop dat je een mooie balans kunt vinden met wat je kunt en wil doen op je werk.

Vandaag op mijn werk was heel leuk. Het is een traditie om anoniem spritsen te trakteren.

Dan weet iedereen meteen dat er iemand zwanger is, dan is alleen de vraag wie.

Ze vonden het alleen niet zo moeilijk deze keer :)

Ze wisten al heel snel dat ik het ben!

Geplaatst

Hey lieve allemaal,

Gister was de curettage in duitsland bij de arts die weet van onze geschiedenis en ook de vorm van mijn baarmoeder kent.

Ze hebben nog een precieze echo gedaan, het hartje is gestopt bij 11wk.en 2 dagen, dus toch in de 12e week! Het kindje zat nog steeds mooi op zn plek en de placenta was ook nog doorbloed, dat was dus niet de oorzaak.

Doordat mijn baarmoedermond nog wat gesloten was moest ik.eerst vaginale pillen, vond dat emotioneel best zwaar want het kindje van bijna 5 cm kon er niet uit..dan is het toch een echt kindje.

Geplaatst

Ho te snel verzonden.

De curettage is goed verlopen. Ze hebben alles weg kunnen halen. Na die tijd was ik erg verdrietig maar ook heel erg opgelucht dat het achter de rug was.

De arts is een beer van een vent. En die is vooraf nog even komen praten. Naja praten. Ik kreeg een dikke knuffel dat hij het erg vond en dat het zeker een keer goed ging komen. Er werden net zoveel baby's geboren als er miskramen waren. Nou toen hij me een knuffel gaf hield ik het niet droog..dat verwacht je niet van een arts.

Ze hebben alles wat eruit is gehaald opgestuurd voor onderzoek in de hoop dat ze de oorzaak kunnen achterhalen.

Volgende week heb ik nog een nacontrole. Dan 3 maanden wachten en mogen we weer een nieuwe poging gaan doen.

We willen nog iets doen ter nagedachtenis aan dit kindje. Iemand nog tips? Mijn psycholoog adviseerde een boompje te planten ofzo.

Ik vind het echt superlief dat jullie aan me denken. De schoonfamilie horen we niks van, de akelige schoonzus stuurt alleen maar berichtjes dat ze gaat samenwonen(net 3 maanden relatie).. alsof ons dat nu interesseert. Buren komen met bloemetjes, mijn kant van de familie stuurt kaartjes..het doet ons goed dat er zoveel mensen meeleven.

Zo weer een lang berichtje hihi... Ik heb slecht geslapen vannacht, toch emotioneel en buikpijn gehad. Nu maar even lekker anderhalf week bijkomen en dan evt nog een week..

Ik vind het nog steeds leuk om te lezen dat het bij jullie allemaal nog goed gaat...laat de dikke buikenfotos straks maar komen!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden