Ga naar inhoud

Uitgetekend oktober 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ah wat klink je sterk al zal je jezelf niet zo voelen waarschijnlijk. Neem idd de tijd om te verwerken, het was al zo'n echt kindje al! Bijna 12 weken, dan was je verder dan je dacht toch want je had het over ruim 10 weken.

Dat boompje is idd een goed idee denk ik, bij mijn miskraam heb ik het zakje op kunnen vangen, ik hoefde geen curretage en dat heb ik begraven in het bos achter ons huis waar we elke dag de hond uitlieten. Ik ben niet zo van die dingen maar het heeft ons echt geholpen en nog steeds als we er langs lopen staan we er soms even bij stil. Toen heeft mijn man er een paar stenen op gelegd zodat we wisten waar het was.

Wat jammer dat je zo weinig meeleven krijgt van de andere kant, dat doet zeer.

Heel veel sterkte vandaag, in tegenstelling tot jouw gevoelens wordt het volgens mij buiten een hele mooie dag, probeer je de zon op te vangen vandaag?

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Reacties 219
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Danlon, je kunt bij een begraafplaats een gedachte plekje voor je kindje huren. Ik heb zelf ook een curretage moeten ondergaan een paar jaar geleden. Ik heb haar een naam gegeven en een gedenksteen geplaatst. Het heeft mij de rust gegeven en ik ga daar heen wanneer ik daar behoefte aan heb. Dan praat ik tegen haar. Ik hoop dat je je verdriet en je miskraam een plekje kunt geven.

heel veel liefde, licht en kracht.

liefs Hope&Faith

Geplaatst

Danlon: wat heftig allemaal. Ik had gister al een heel verhaal geschreven naar je, maar dat was opeens verdwenen. Wat fijn dat je zo'n meelevende arts hebt, die je situatie kent. Het is ook niet niks. Rust goed uit! Zelf heb ik twee keer een curretage gehad. Je moet er echt even van herstellen.

En je schoonzus.....stuur haar een berichtje, dat je het harsikke fijn vindt dat ze gaat samenwonen, maar dat jij / jullie nu in een rouwproces zitten, dat je net je kindje bent verloren en dat je hoopt op wat steun. Als ze daar naar op reageert, zou ik echt even afstand nemen.

Kaats die bal maar terug, want ze kost je teveel energie. Wat een gek mens zeg!

Geplaatst

@madelin, nee zo voelt het nog even niet hoor. Ja volgens de verloskundige liep ik achter, was niet zo toen zo toen ze de inwendige echo deden. Wij hebben t niet meegekregen omdat het niet echt fijn was om te zien en ik vond het wel een fijn idee dat ze gingen kijken wat de oorzaak is geweest. Ik ga als het lekker warm.wordt mijn hangmat in denk ik! Mijn man is aan het werk.dus mijn.moeder komt vandaag even een paar keer.

@ hope en faith,

Dat vind ik ook een..mooi idee! Ik ga daar eens naar informeren, wij gaan ook regelmatig naar mijn opas graf en mijn schoonmoeder.. Ik dacht er eerst heel licht over, merk dat dat toch wat tegenvalt.

@ meis, haha heb ik ook wel eens gehad, dan net niet goed verzonden..

Ik heb in 2012 in nederland een curettage gehad, dit is niet goed gegaan. Ze hebben de verkeerde baarmoeder gecuriteerd en ik heb een baarmoeder ontsteking gehad. Ben daarom blij dat ze nu goed gekeken hebben. Achteraf was ik toen net zwanger ipv de 5 weken die ze dachten. voelde toen niet echt als verlies van een kindje...hcg was maar 25.. Dat heb ik nu wel met zoveel weken en het kindje heeft ook geleefd.. Ik ga daarom nu de tijd nemen, ben blij dat ik die ook op mijn werk krijg en blij dat ik het daar nog niet iedereen verteld had.

We hebben besloten mijn schoonfamilie de komende tijd even te negeren. Ze weten wat er speelt, ze weten dat ik curettage had...en dan krijg je een appje we zijn zo blij, we hebben het huisje. Dat werd te gek. Wij zijn namelijk niet blij net na de curettage. We gaan voor Onszelf kiezen en vooral tijd voor elkaar nemen.

Geplaatst

danlon, wat heftig is het toch. En al zo ver, dat is idd een echt kindje.

Een boompje of gedenkplek is idd een goed idee een mooie mannier om het kindje te herdenken en te helpen bij het hele rouwproces.

Wat goed dat je de tijd neemt om te herstellen en te proberen het een plekje te geven.

Overhaast niks en denk aan jezelf en wat jou en je man kan helpen en als daar bepaalde mensen even niet bij passen, dan niet.

Heel veel sterkte, dikke knuffel!

Geplaatst

Van mijn kant goed bericht. Echo ruim 11 weken was goed, hoef niet meer naar het ZH en mag verder bij de VK. Vandaag ook bekend gemaakt met een leuke mail met foto's. Kheb nl nogal wat broers en zussen dus om het allemaal tegelijk bekend te maken is lastig vandaar een mail..

Geplaatst

Danlon, fijn dat je het achter de rug hebt en dat je zo'n lieve, begripvolle arts hebt. Die familie kan inderdaad even de boom in als ze zo gevoelloos reageren. Neem goed de tijd samen met je mannetje om dit allemaal een plekje te geven. Met 11 weken is het inderdaad al een heel kindje, dat kan je niet zomaar even naast je neer leggen en verder gaan. Dikke knuffel voor jou, heb echt respect voor de manier waarop je hiermee omgaat. Ik wens je in de toekomst een gezonde zwangerschap toe meid!

Madelin, wat een opluchting weer, een goede echo! Fijn dat je naar de vk over mag, voelt toch veel minder klinisch dan het ziekenhuis he?

Valt me trouwens op dat hier veel meiden zijn die al eens een curettage hebben ondergaan, wat naar voor jullie allemaal. Na al dat wachten, de teleurstellingen eindelijk zwanger en dan een curettage. Ik hoop dat het hier met de rest van de zwangerschappen allemaal voorspoedig mag verlopen!

Ik heb morgenmiddag mijn echo, vind het wel echt heel spannend na die bloeding en buikpijn. Hoop zo dat alles goed is met ons ukje.

Geplaatst

Dan heb ik de hele dag om voor je te duimen... Het gaat redelijk, heb af en toe nog wel buikpijn maar met pijnstillers goed mee om te gaan. Emotioneel valt het me wel tegen, veel te veel tijd om erover na te denken maar dat is misschien ook goed voor de verwerking. Het voelt allemaal nog erg onwerkelijk eigenlijk..

Geplaatst

Alles was goed! Super opgelucht en een mooie echo gehad. Nu lekker uit eten met mijn mannetje :)

Danlon kan me voorstellen dat het erg onwerkelijk is. Neem je tijd meid. Knuf voor jou!

Geplaatst

Madelin en cerah, wat fijn dat jullie een goede echo hebben gehad! Dat is toch elke keer een hele opluchting.

Ik heb een speciale 13 weken echo gehad waar ze als test alles controleren wat er bij een 20 weken echo wordt gedaan.

Ze meten het bovenbeenbotje (9mm) en ze kijken of de nieren er zijn (ja dat kunnen ze zien!!!) en kijken naar de bloedflow in het hartje. En alles zag er helemaal goed uit!!!

Zo geweldig dat dit allemaal al te zien is.

Het heeft mij heel veel gerust gesteld en heb nu echt het vertrouwen dat het allemaal goed gaat.

Iedereen mag het nu ook echt weten, het voelt zo anders!!!!

fijne dag allemaal!

Geplaatst

Ha meiden! Hoe is het met jullie?

Daantje, wat fijn dat alles er goed uit zag. Heerlijk!

Ik heb vandaag de intake bij de vk gehad. Super fijn, om nu gewoon als een normale zwangere door het leven te gaan. Maar de mmm is nog niet helemaal weg, ik kreeg de vraag of ik een SEO of een GUO wilde. Ivm ICSI heb ik een indicatie voor een GUO. Nadeel is weer dat dit niet bij de vk praktijk gedaan kan worden, maar dat ik daarvoor moet reizen. Hebben jullie hier al over nagedacht? Wat doen jullie en wat zijn wat jullie betreft de voordelen van de GUO?

Geplaatst

Wat is seo? Ik heb ook een GUO gepland staan maar dat heeft niets met de mmm te maken. Ik heb een broertje (na de geboorte overleden) met een open ruggetje. Vandaar automatisch een uitgebreide echo. Ik heb het bij mij 1e ook gehad en moet daar idd voor naar het ZH maar dat is maar 15 min rijden.

Heb je ook het hartje gehoord?

Geplaatst

Seo is de gewone 20 weken echo, guo is uitgebreidere. Hartje afgelopen vrijdag al gehoord in het ziekenhuis, nu niet omdat de afspraak niet goed gepland was en we daarom in een andere ruimte zaten. Ach, komt volgende keer wel. Het scheelt mij 40 minuten rijden als ik voor de guo kies ;-)

Geplaatst

Hoi hoi,

Daantje, fijn dat je een goede echo had! Nu lekker aan iedereen vertellen dat je zwanger bent!!

Danlon: Hoe gaat het met jou? Lukt het een beetje om het een plekje te geven? Neem je tijd hiervoor.

Cerah: Fijn he, als je het hartje weer hebt gehoord!

Wij hebben eergister weer een echo gehad, alles zag er goed uit. Althans... dat denk ik... Hartjes gehoord! Erg fijn! Er is er een die veel beweegt en er is een die lekker chill ligt. haha, ben benieuwd of we dat verchil straks ook gaan merken!

We waren voor het eerst bij de gyneacoloog in het ziekenhuis. Was wel anders hoor. Ik vond het minder persoonlijk. Ze was erg medisch. Anders dan ik gewend ben bij een verloskundige en bij de fertileitsklinkiek. Misschien had ik niet de juiste persoon, dat kan natuurlijk ook. Voelde me een van de zoveel, alsof ze moe was en naar huis wilde hahaha.

Wij krijgen over 5 weken de 20-weken echo. Geen idee of dat een SEO of GUO is..... drie kwartier voor elk kindje. Ze gaan dan alles bekijken en ik hoop dat we dan het geslacht te horen krijgen!!

Wij hebben niet gekozen voor bloedtesten of andere pre onderzoeken. Er werd gezegd dat het lastiger was bij een tweeling (bloedtesten) en zelf dacht ik...wat als er nou iets is met een van de kindjes, welk kindje is dat dan..... Ik vind het allemaal erg lastig, helemaal na het traject wat we zijn doorlopen.

We wachten de 20 weken echo af.

Als het 1 kindje was geweest, dan hadden we het waarschijnlijk wel gedaan. Gek eigenlijk he.

Geplaatst

Hey allemaal,

Vind het zo'n geruststelling te zien dat het bij jullie allemaal nog goed is..

Ik heb vandaag nacontrole gehad...mijn lichaam doet eindelijk wat hij hoort te doen..baarmoeders zijn al bezig met Zelfreiniging en normale opbouw..we mogen over 2 maanden opnieuw beginnen en daar ben ik blij om. Scheelt toch weer een maandje.

@meis, onze verloskundige zei: wat doe je met de uitslag? Zou het je uitmaken als een kindje down heeft? Een hazenlip? Een open ruggetje? Natuurlijk kun je je dan voorbereiden maar vaak kun je wel beter genieten als je het niet weet..maar dat verschilt per persoon.. Succes in ieder geval! Gaat vast goedkomen

Geplaatst

He? Ik zie nu pas dat ik dit topic uitgeTekend oktober 2015 heb genoemd!

Dat is ook stom......

Het lukt mij niet om te veranderen jammer genoeg.

danlon, fijn de je lichaam doet wat het moet doen. En houd moed! Het gaat lukken!

fijn dat het verder goed gaat met iedereen!

Hier ook alles goed, vandaag het hartje gehoord bij de vk. Dus weer helemaal blij!

Geplaatst

Daantje: dat was mij idd ook al opgevallen! Hahaha!

Fijn dat je weer het hartje hebt gehoord!

Hoe is het met de rest van de dames?

Voelen jullie al iets? Ik voel de kindjes al twee weken, maar het begint nu duidelijker te worden. Echt leuk! Niet altijd hoor. Af en toe, met name als ik druk ben geweest en dan ga zitten. Dan.... Plop...plop...! Hihihi!

Geplaatst

Meis, wat leuk dat je ze al voelt!

ik denk het af en toe ook maar denk dan weer, dat kan toch nog niet? Ook omdat mijn placenta aan de voorkant zit.

Maar misschien..... Het is iig leuk om te denken 😊

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo meiden,

Het is stil hier..... Ben benieuwd hoe het met iedereen gaat. Voelt iedereen zich beter nu die in het tweede trimester zit?

Of zijn er nog meiden misselijk/moe.

Hier gaat het goed, ik blijf moe, maar dat is wel te doen, in de ochtend voel ik mij weer lekker fit! Over twee weken de 29 weken echo. Spannend.... Kijken of alles goed is met de tweeling!

Willen jullie weten wat het wordt?

Bij mijn vorige zwangerschappen was het steeds een verrassing. Maar met de tweeling willen we het graag weten.

Geplaatst

Ja het is hier zeker stil! Vermoeidheid is vervelend, maar denk ik ook niet zo gek want je lichaam is 2 wondertjes vanuit iets minuscuuls aan het creëren! Leuk meis dat jullie het willen weten. Wij ook, we hebben woensdag een geslachtsbepaling, heel benieuwd!

Hier gaat het redelijk, maar kan veel beter. Voel me op zich wel goed, maar al 3 wk lang bruin bloedverlies en nu in totaal ook 4 helderrode bloedingen gehad. Vk heeft ons doorgestuurd naar de gyn, daar bleek bloed bij de vliezen te zitten. Is natuurlijk niets aan te doen, maar wel fijn om te weten dat het met de uk goed gaat. Dus hopelijk ben ik er snel vanaf en kan ik wat zorgelozer gaan genieten.

Geplaatst

Cerah, morgen geslachtsbepaling! Wat leuk! Ga je het bekend maken aan iedereen of wil je het voor jezelf houden? Geslachtsbepaling, heb je dat zelf geregeld? Veel plezier in ieder geval!!!

Wat naar dat je bloedingen hebt gehad, of nog hebt...het maakt je zo onzeker, maar gelukkig is alles goed met de baby.

Holeplijk houdt het snel op en kan je lekker onbezorgd genieten.

Bij mij is het gelukkig opgehouden en kan ik beter genieten van de zwangerschap. 18 mei hebben wij de 20 weken echo. Dan ben ik 19 weken. Spannend!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden