Ga naar inhoud

Uitgetekend oktober 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou.... Mijn reactie komt niet door.

Cerah, spannend hoor vandaag weten jullie of het een jongen meisje is!!!

Wat leuk en spannend

Ik hoop dat de bloedingen nu stoppen of over zijn, wat een onzekerheid geeft dat.

Meis, jij weet over anderhalve week wat je wondertjes zijn! Hartstikke leuk!

Wij hebben een drukke tijd achter de rug.

Mijn zusje is 2 weken geleden met een ernstige zwangerschapsvergiftiging opgenomen.

Ze hebben het kindje met 35 welen gehaald, daarna moesten ze met nog wat problemen in het ziekenhuis blijven maar gelukkig mochten ze gisteren naar huis!!!

Dus nu kunnen we weer opgelucht ademhalen 😊

• Reacties 219
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

We krijgen een meisje! :happydance::love10: Prachtige echo gehad, wat is het toch bijzonder dat alles erop en eraan zit en alles werkt! Het is echt een wonder.. Inmiddels is het bloeden ook wel minder geworden, het is nog niet over maar het gaat de goede kant op. Hopelijk stopt het snel, dan ga ik helemaal genieten van mijn zwangerschap. Doe ik nu ook wel hoor, maar dat bloedverlies zit toch steeds wat dwars.

Wij hebben trouwens de 20 wk echo op 2 juni, volgende mijlpaal! Gaat toch best snel die tijd..

@Daantje, dat is ook even heftig geweest voor je zusje, gelukkig is wel alles goed inmiddels. Willen jullie het geslacht ook weten?

@Meis, oh spannend, je 20 wk echo komt al dichterbij! Leuk hoor, om te weten of je straks 2 jongens of 2 meisjes in je buik draagt (of heb je 2 emmy's teruggeplaatst gekregen, dus dan een 2-eiige tweeling?). Ik heb trouwens de geslachtsbepaling zelf betaald, gewoon een pretecho geboekt :)

Hoe is het met de anderen?

Geplaatst

Cerah, wat leuk!

Gefeliciteerd met jullie meisje, dat wordt lekker jurkjes kopen!!!

Wat een geruststelling dat alles goed gaat en de bloedingen minder zijn. Geniet lekker van jullie kleine meisje in je buik!

Wij willen trouwens niet weten wat het wordt, de vorige keer was ook een verrassing en dat vonden we erg leuk. Nu twijfel ik wel een beetje ik zou het wel willen weten, maar mijn man absoluut niet dus dan doen we het niet.

Geplaatst

Cerah, wat leuk, een dochter! Geweldig hoor! Nu hopen dat de bloedingen snel overgaan!!

Wij hebben twee eitjes teruggeplaatst gekregen, we zouden dus ook een jongen en een meisje kunnen krijgen. Ik ben erg benieuwd! De tijd gaat idd erg snel, de eerste weken kon ik wel vooruit kijken, maar nu denk ik wel eens....huh....weer een week voorbij!

Daantje, bij mijn vorige zwangerschappen wist ik het ook niet. Het is echt leuk, die verrassing op het eind!

Maar met de tweeling krijgen we zoveel echo's dat ik te nieuwsgierig ben! Gelukkig mijn vriend ook.

Hoe is het met de andere dames?

Geplaatst

HEy hey,

Lang geleden !

Fijn Al de nieuwtjes van jullie te lezen.

Hier alles oke.

Vorige weeknog een serieus ongeval gehad met de wagen.

Buiten een hersenschuddingen en whiplash was alles oke.

Na alle onderzoeken n voor de mama ook ons kleintje gaan checken.

Op 14 weken dan zelf gezien dat we een jongetje verwachten.

Ondertussen 16 weken, morgen op controle bij de gynea.

En benieuwd.

Liefs stephanie

Geplaatst

Stephanie, wat zal je geschrokken zijn!

Gelukkig gaat alles goed met jou en het kleine mannetje!

Wat leuk een jongetje!!

Geplaatst

Hoi hoi,

Wat leuk Stefanie, dat je een jongetje krijgt! Wij hebben vanmiddag de 20 weken echo, erg spannend.

Wat naar dat je zo' heftig ongeluk hebt gehad, gelukkig gaat het goed met de baby en met jou.

Heb je nog last van je nek?

en hoe was het bij de gyn?

Geplaatst

Gisteren de 20 weken echo gehad en alles is goed met de beide baby's! Helemaal blij dat ze allebei gezond zijn!

Wat wij ook heel leuk vinden is dat wij een jongen en een meisje krijgen!!! Geweldig!

Hoe is het met de andere dames? Hebben jullie ook binnenkort de 20 weken echo?

Geplaatst

Wat fijn dat alles goed is meis! En een jongen en een meisje.. Super leuk!

Ik heb 2 juni de 20 weken echo. De tijd vliegt echt voorbij hè?

Stephanie, hoe gaat het nu? Leuk dat jullie een jochie krijgen :-)

Daantje jij houdt het dus spannend.. Heeft ook wel wat natuurlijk. Hoe gaat het met jou?

Hier zijn de bloedingen helemaal gestopt, zoooo fijn! En voel me prima dus lekker genieten en hopen dat ik dus kleine binnenkort ga voelen!

Geplaatst

@meis, gefeliciteerd !!!

Een koningskoppel, jongen en meisje wat verschrikkelijk leuk!!

@cerah, wat fijn dat de bloedingen gestopt zijn!

Wat een opluchting zal dat zijn.

Wij hebben komende dinsdag de 20 weken echo.

Toch wel weer spannend hoor!

Ik voel mij verder goed, we zijn net een midweekje weg geweest, lekker met ons dochtertje op pad in Nederland. Heel erg leuk!

• 2 weken later...
Geplaatst

Daantje: hoe was je 20 weken echo?

Cerah: wat fijn dat de bloedingen zijn gestopt! Niet meer terug gekomen in de tussentijd?

Iedereen vraagt aan mij of ik last heb van de warmte, dat valt eigenlijk wel mee, niet anders dan anders. Ik vind het eigenlijk wel lekker!

Heeft iedereen de 20 weken echo gehad?

Geniet van het weer

Geplaatst

20 wk echo was helemaal goed!

Heel mooi om te zien, ons dochtertje van bijna 3 was mee en ze snapte wat er te zien was heel erg leuk allemaal.

Ze vonden alleen dat het buikje in verhouding dikker was dan bv de lengte van de beentjes (had mijn dochtertje ook) dus daarom moet ik volgende maand een GTT (suikertest) laten doen.

En dat is echt smerig!

Ik heb er nu al geen zin in. Maar beter dat dan achteraf horen dat ik wel suiker heb en dat het met ukje niet goed gaat.

De vorige keer was er trouwens niks aan de hand, dus ik maak mij er niet (te veel) zorgen om.

Ik heb ook (nog) geen last van de warmte, geen dikke enkels gelukkig!

Geplaatst

Daantje

Fijn dat de 20 weken echo goed was! Had je de vorige keer wel suiker?

Leuk dat je dochter mee was en dat ze het snapte!

Hebben jullie ook al een mooi buikje?

Ik doe de cursus samen bevallen en daar zit ik met stellen die tussen de 28-33 weken zijn. Zelf ben ik 22 weken. dit is omdat de cursus in augustus waarschijnlijk te zwaar voor mij zou zijn. Alleen door de tweeling heb ik al zo'n dikke buik.....dat het niet opvalt dat ik minder ver ben. Hahaha!

Gelukkig is het allemaal kind, want ik ben nog maar 4 kilo aangekomen.

Geplaatst

leuk te lezen dat het zo goed gaat bij iedereen met het kleine wonder!

Hier vandaag de 20 wkn echo gehad.

Alles prima in orde!

Officieel een jongetje en mama hoeft geen suikertest te doen !

Wat ben ik daar blij om! attachment.php?attachmentid=6085&stc=1

Geplaatst

Wat mooi Stephanie!

Gefeliciteerd met jullie zoon!

Meis, leuk z'on cursus!

En tja, met 2 erin groeit je buikje natuurlijk wel sneller!

Is de groep wel leuk? Heb je wel een beetje aansluiting?

Ik zit ook te denken aan een cursus, vorige keer heb ik zwangerschapsyoga gedaan. Dat was erg leuk. Misschien ga ik dat nu weer doen. Maar ik had ook iets gezien over een mindfulnes zwangerschapscursus, misschien is dat wat.

Ik merk dat ik er nu iets minder mee bezig ben als met de eerste, het is al zo druk met de peuter in huis.

Ik vind het wel moeilijk, ik wil de nieuwe baby niet tekort doen, ik wil net zo bewust er mee bezig zijn als de eerste keer.

Maar het is gewoon drukker.

Ik weet het nog niet.......

De vorige keer had ik trouwens geen suiker dus dat verwacht ik nu ook niet.

• 4 weken later...
  • 1 maand later...
Geplaatst

Ht is alweer lang geleden dat iemand hier geschreven heeft. Volgens mij heeft iedereen het druk of zit op een ander forum.

ik ben bijna 32 weken, het gaat goed, maar wel zwaar met twee hummels in mijn buik.

mocht er niet meer gereageerd worden, dan wens ik iedereen een voorspoedige bevalling en veel geluk met de kleine!

• 1 maand later...
Geplaatst

Hey dames,

Ik zie dat het hier heel stilletjes is. Ik hoop dat het allemaal goed gaat!

Ik heb nog even een tijdje meegelezen...we hebben afgelopen donderdag weer een positieve test gehad dus we gaan er.weer voor.

Heel veel succes allemaal met de laatste loodjes, ik denk aan jullie!

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden