Jump to content
Sign in to follow this  
Suzzy

Hoe kan ik 'helpen'...?

Recommended Posts

hallo meiden,Allereerst voor degene die een kindje hebben moeten laten gaan heel veel sterkte! Het lijkt me verschrikkelijk, ik denk dat je je het niet kunt voorstellen hoe erg het moet zijn om dit mee te moeten maken....daar gaat mijn vraag ook over!Tuurlijk kan ik het me indenken, en zelfs na 5 miskramen kan ik het me een beetje voorstellen, maar een kindje in je armen en dat moeten laten gaan....nee dat gevoel ken ik gelukkig niet, maar weet natuurlijk dat het verschrikkelijk moet zijn!Mijn buurmeisje moet helaas hetzelfde meemaken, haar zwangerschap wordt beëindigd....ik zou zo graag iets voor haar doen, maar weet niet wat je op zo'n moment zou willen. Alles lijkt in mijn ogen verkeerd te vallen....ik kan me voorstellen dat ze denkt wat moet ik met bloemen als ons kind er niet meer is...of een condoleancekaartje terwijl je een gefeliciteerd-kaart zou willen hebben...ik weet niks doen is nog veel erger...dus vandaar dat ik hoop dat iemand mij een tip kan geven!

Hoi Suzzy,

Wij hebben dit bijna 2 jaar geleden mee gemaakt. Ons meisje was toen bij 24 weken zwangerschap geboren en overleden.

Wellicht kan je aan haar melden dat ze een afspraak kan maken met Early birds. Zei komen in t ziekenhuis en maken kosteloos prachtige fotos van hun kindje en met hun erbij als ze dit willen.

Dit was voor ons van enorme waarde! Wel al bellen al voor ze bevallen zijn!

Verder wilde ik alles hebben waar mijn dochter haar naam op stond. Zodat iedereen kon zien dat mijn dochter mijn dochter was. Aangezien je met lege handen staat.

Ik weet niet hoe hun er in staan maar waarom geen felicitatie kaart?

Wij hebben 130 kaarten gehad waarvan maar 3 kaarten met gefeliciteerd een dochter.

Voor ons voelde t ook als *gefeliciteerd * hebben op de uitvaart ook met zn alle beschuit met muisjes gegeten. Tuurlijk is t dubbel. Maar ons meisje was ook geboren en wij waren papa en mama en dat was/is zo bijzonder.

Verzin daarin een mooie tekst in de kaart. Hopelijk snap je me een beetje ;-)

En.weet niet of jullie bij de uitvaart van? Want dan zou je wel bloemen.mee kunnen nemen. Ons meisje is begraven en die lag bedolven onder de vele rozen,gerbra s en knuffels. Kortom ik denk dat alles wat je geeft wel goed is.

Veel mensen vinden t erg als er een naaste een kindje overlijd voor en na t overlijden is iedereen er voor je. Na de begrafenis of crematie hoor je van een handje vol mensen nog maar iets en beginnen mensen er niet meer over want tja je moet toch gewoon doorgaan? Weet alleen dat t erg belangrijk is indien t een goede vriendin is er na die tijd ook echt voor haar te zijn en veel over haar kindje te praten. Met moederdag en de verjaardag een kaartje sturen en mocht je eens iets symbolische met bijv een vlinder tegen komen meenemen!! T zijn die hele kleine dingetjes die een mama van een verloren kindje zoveel doen!

Mn verhaal is iets langer geworden maar hopelijk heb je er iets aan. Sterkte voor je vriendin!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Oh, wat een fijn nieuws @Kiona77 sowieso 2 in de vriezer, dat zijn toch weer mooi 2 extra kansen, echt top! Even doorduimen nog dan dat die andere 2 nog lekker doordelen een dagje en alsnog worden ingevroren morgen. Ik denk dat je super opgelucht bent nu. Ik heb ook blasto's teruggeplaatst gekregen Kiona, ook 5 dagen oud. 1 'gewone' blasto en 1 vroege blasto waren het, dus die eerste is ietsje verder in ontwikkeling. Dus in principe zou ik ook na 10 dagen al kunnen/mogen testen, maar ik hou maar gewoon 3 december aan al ben ik op 30 november officieel 'over tijd' Hopelijk zijn ze hier inmiddels ingenesteld, want schijnbaar gebeurt dat binnen de 48 uur met een blasto 🙂 Fijn dat je zo een fijne en begripvolle arts hebt en dat hij je toch extra bollen heeft voorgeschreven. Ik snap ook niet zo goed waarom ze hier in NL allemaal zo moeilijk er over doen, want het kan geen kwaad als je 'teveel' progesteron hebt. Fijn dat je bms er perfect uit zag, dan kan hij/zij lekker innestelen en verder groeien. Ik heb ook een fototje van de kinderen gekregen, ze hebben me aangewezen waar ze zitten en daar zie je idd 2 stipjes, maar je moet het wel weten, anders zie je het niet. In NL vragen ze dat meestal niet idd, ze doen gewoon eentje, maar als je boven de 38 hebt dan mag je kiezen voor 2, ze hebben liever geen meerlingzwangerschappen dus de meesten hebben het er daarom niet over en doen net alsof de neus bloedt. Het is denk ik idd leuk als je zoontje niet alleen opgroeit, hij heeft nu dan ook een leeftijd dat hij het bewust mee maakt enzo. Mijn zoon is alleen opgegroeid en die vond dat niet altijd even leuk, ondanks dat hij altijd met vriendjes mocht afspreken, als er niemand voorhanden was, dan was die wel alleen. Hij heeft het niet als vervelend ervaren, maar had wel zoiets van als ik dan toch aan dit begin dan is wel mijn wens om 2 kindjes te mogen krijgen. Dat hoeft niet tegelijk, dat mag ook omstebeurt, maar nu er dan toch 2 in zitten mogen ze ook allebei blijven. Ik aai nu dan maar iedere dag mijn buik en zeg, jullie zijn welkom kindjes, blijf maar mooi zitten. En dan nu samen op het bankje Kiona. Fijn dat we het samen kunnen delen, dat voelt iets minder alleen he? Vanaf nu duim ik voor ons beidjes Kiona! 🤞🙏🍀  
    • Hoi meiden,  Heb de terugplaatsing achter de rug. Ik had 3 hele mooie embryo's van hele goede kwaliteit. Hiervan hebben ze er 1 terug geplaatst en 2 ingevroren. De overige 2 embryo's houden ze nog een dagje langer in de broed kast. Als die goed doorontwikkelen worden die morgen alsnog ingevroren.                                                Ik mag na 10 dagen testen @Kitje omdat ik een terugplaatsing had van een blastocyste, dat is een embryo van 5 dagen oud. Na mijn iui behandelingen mocht ik altijd na 14 dagen testen. Dan moest er eerst een bevruchting plaats vinden en nu is het al een embryo wat alleen nog in moet nestelen.  De arts was super aardig en begripvol. Ik kreeg zonder moeite voor 2 weken extra ustrogan. Hij zei dat het niet echt nodig was maar begreep wel dat het voor mij nu extra spannend was nadat het mis is gegaan.    Mijn baarmoederslijmvlies zag er perfect uit zei hij. Ik kreeg ook een echo mee waarop te zien is waar ze het embryo hebben geplaatst. Niet dat je het embryo ziet maar je ziet wel het uiteinde van het slangetje.  Ze hebben aan mij niet gevraagd of ik er 1 of 2 wilde. Ik snap wel dat je er voor 2 hebt gekozen @Kitje . Het is super leuk als ze elkaar hebben. Mijn zoontje is 2, bijna 3, en ik vind het juist zo leuk voor hem als hij niet alleen opgroeit.                                                  Nu maar veel bidden en hopen dat er mooie kindjes geboren worden. Fijn om niet alleen op het wacht bankje te zitten, Kitje! 
    • Ja, goed idee @Aslyn je kan altijd proberen idd, wie weet wordt er wel inene iemand spontaan zwanger ofzo en belt die de behandeling af, you never know, maar ik zou zeker bellen idd. Zeker als je niet zo piep meer bent dan telt iedere maand. Hoop zo voor je dat je eerder kunt dan januari! Ja, toen ik besloot voor 2 heb ik ook bewust het risico op twins genomen, aan de ene kant denk ik dan wel van oeh, dat gaat nog wat worden in mijn eentje, maar aan de andere kant heb ik wel voor hetere vuren gestaan, dus dit gaat me ook lukken. Het zal druk zijn, maar dat geeft niet, want ik weet ook dat als die kleine wel was blijven zitten dat ik na zijn geboorte ook was gegaan voor een broertje of zusje omdat ik niet weer een kind alleen wil laten opgroeien, als er dan 2 tegelijk komen dan ben ik meteen klaar en groeien ze lekker samen op. Het zal zijn voor- en nadelen wel hebben ook en ik zou het echt als een kadootje zien als ik ze allebei mag houden. Ah, ok, ja daar had ik ooit wat van gelezen, maar helpt dus niet. Heb ook positieve verhalen gehoord over baarmoedermassage en acupunctuur, maar heb er uiteindelijk niks mee gedaan. Hier is er weer een dagje voorbij iig, die eerste wachtweek vind ik altijd nog wel gaan, maar vanaf het weekend gaat het spannend worden. Tot nu toe ben ik er nog best relaxed in. Ik hoop het ook dat het ons jaar wordt, het jaar waarin wij allemaal een kindje gaan krijgen (of kindjes).... Keeping the fingers crossed here! 🤞
    • @Kitje ik hoop zo graag voor je dat het een tweeling wordt, zou toch geweldig zijn? Mijn 2 zussen hebben beiden een tweeling, ze zijn zo leuk. Zal misschien wel erg druk worden in je huis, maar dat is toch juist gezellig.  Ik tel ook af met jullie.  fingers crossed..  ik ga morgen nog eens het ziekenhuis bellen en vragen of zij mij niet op de lijst kunnen zetten, mocht er iemand uitvallen, dat ze mij kunnen bellen 🙂   je had trouwens eerder aangegeven over innestelings kruiden / thee, ik heb ze geprobeerd en bij mij heeft het niet gewerkt.    ik had wel kruiden gebruikt om m’n baarmoeder op te warmen voor dat het werd teruggeplaatst en daarna had ik positief getest.  ik ga ze weer bestellen.  Oww dames ik hoop zo graag dat 2021 ons jaar wordt. 
    • Dankjewel @Siepie lief van je. Ja, als we alle positieve signs just interpreteren dan zou het helemaal goed moeten komen toch? Mazzel met de trein en dan ook nog eens op jouw verjaardag testen, dat moet gewoon helemaal goed komen toch? Ben vanavond bij mijn moeder geweest, haar verteld dat de terugplaatsing is geweest, ze vond het net zo spannend als ik en vertelde dat ze een soort van droom had gehad van mij met een tweeling... 😬 Ja, zegt ze, hoe ga je dat dan doen in je eentje? Dat zien we dan wel weer, maar die kans is niet zo heel erg groot, laten we eerst maar eens deze 2 weken door zien te komen... 😅 In Letland was het koud, brrr.. Het vroor er gisterochtend en de weg was spekglad, moest nog goed uitkijken met lopen dat ik niet uitgleed enzo. Met onze contactpersoon was het prima, ze stond in het vliegveld op me te wachten, daar was ik verrast over want de vorige keer mocht ze niet naar binnen. Met de doctor was het ook goed en de zuster was lief voor me. Niemand heeft naar mijn zoontje gevraagd, ik heb er verder ook niks over gezegd verder, het ging voornamelijk over deze poging en de embryo's enzo. Ze waren verder behulpzaam als anders, zijn met me naar de apotheek gereden voor de medicatie en ook weer netjes naar het hotel gebracht. Ze loopt dan echt met me mee naar binnen dat ze zeker weet dat ik safe binnen ben en ze vroeg me te appen als ik veilig thuis was. Dus dat maar netjes gedaan gister en toen kreeg ik als antwoord dat ze blij was dat ik thuis was en dat ik haar moest laten weten als er bijzonderheden waren. Nou, @Kiona77 morgen is jouw dag... De dag van de terugplaatsing. Hopelijk zijn ze er nog alle vijf zodat je een mooie terugplaatsing krijgt. Succes alvast en ik zal voor je duimen! Laat je nog even wat weten? Dan zitten we gezellig samen op het wachtbankje 🙂  
  • Topics

Important Information

Terms of Use