Ga naar inhoud

Ik ben nieuw!

Gast Nora

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fijn dat alles in orde is.

Met mij gaat het nu wel weer goed. Op een lelijk litteken na (heel fijn!) ben ik lichamelijk weer helemaal bij. Geestelijk op zich ook wel. Al vind ik het meestal nog wel erg oneerlijk allemaal. Maar ja, als ik eenmaal met de behandeling kan beginnen, heb ik ook weer een goede kans! Eindelijk! Begin wel ongeduldig te worden, dus wacht met smart op de intake van dinsdag. Dan horen wel eindelijk meer. Inderdaad hopen dat we voor de zomervakantie nog van start kunnen!

• 2 weken later...
Geplaatst

Bedankt voor je reactie op mijn blog.

Ik moet nog even wegwijs worden op deze site.

Dus ik hoop dat dit berichtje goed overkomt.

Het is idd zo,dat het moeilijk is als andere mensen denken dat kinderen krijgen zo vanzelfsprekend is, Terwijl er er genoeg mensen zijn zoals wij die er hard voor moeten knokken zowel lichamelijk als emotioneel, om een kindje te kunnen krijgen.

Maar het lijkt me wel leuk om ervaringen met elkaar uit wisselen, en elkaar te steunen, daar waar het nodig is .Want zulke behandelingen zijn gewoon zwaar om in te gaan.

Omdat je een strijdt voert.

Liefs Elvira

Geplaatst

Hoi Elvira,

Het is inderdaad erg prettig om ervaringen uit te wisselen. Je weet wel dat je niet de enige bent, maar hier komen alle lotgenoten, de mensen die echt begrijpen waar je doorheen gaat, samen. Weet je al wanneer je gaat beginnen? Je schreef op je blog iets over de voorbereidingen?!

Ik zit nu op mijn menstruatie te wachten. De volgende cyclus, op dag 21, mag ik dan namelijk beginnen! Heel spannend. Nu heb ik de laatste maanden een korte cyclus gehad en nu ik ongeduldig ben laat het natuurlijk weer op zich wachten. Uiteraard!

Groeten, Nora.

Geplaatst

Hoi Nora

Ik zelf zit ook nog te wachten op mijn menstruatie,

Als ik menstrueer dan kan ik beginnen met het slikken van de pil.

En dan moest ik ook meteen het ziekenhuis bellen voor de startdatum voor het spuiten van de hormonen. en de uitgangsecho.

Het is erg spannend natuurlijk ook voor jou!

Er maarop hopen dat je niet te veel bijwerkingen krijgt van de hormonen.Het is natuurlijk bij iedere vrouw weer anders.

Ik hoop dat het bij jou ook meteen raak is

En ik vind deze forum wel fijn.

Want je kan met iedereen erover praten.

Die in het zelfde traject zitten want buitenstaanders die begrijpen het moeilijker.althans wel bij mij in de omgeving.

Maar heel veel succes en ik zal voor je duimen dat je cyclus snel op gang mag komen dan kun je starten met de behandeling

Liefs Elvira

Geplaatst

Hoi Elvira,

Duimen heeft geholpen. Gisteravond ongesteld geworden. Betekent dat ik 23 mei ga beginnen (het lange programma). Begin juni de uitgangsecho. Nu het zo dichtbij begint te komen, begin ik toch wel een beetje zenuwachtig te worden. Krijg ik last van de bijwerkingen? Ga ik het heel zwaar krijgen? Wat nu als het een teleurstelling wordt? Argh. Je kan je zelf helemaal gek maken! De een hoeft maar gezellig met z'n partner in bed te kruipen en heeft elke maand opnieuw een kans, en wij moeten dit 'doorstaan'. Pfff.

Hoe zit dat eigenlijk met de pil? Waarom moet je die slikken? En hoelang? Ik hoef dat namelijk helemaal niet?!

Wanneer verwacht je ongesteld te worden? Spannend hoor. Inderdaad hopen dat het bij ons meteen raak is! Please.....

Groeten, Nora.

Geplaatst

Oh nu wordt het echt spannend dus je bent ongesteld geworden

Super joh.Maar ik zou gewoon zo goed mogelijk ontspannen,En gewoon denken van Ik zie wel wat er gebeurt, En gewoon denken van Alle pijn en moeite wordt beloont met een kindje.!Gewoon positief proberen te blijven Dat probeer ik zelf ook hoor soms is het wel moeilijk maar ja

Ik las dat jij de pil niet hoefde te slikken.

Ik moet de pil slikken om dat geslachtskliertje wat in men hersenen zit uit te schakelen want anders krijg ik cyctes op het moment dat ik ga spuiten met de hormonen,aldus volgens mijn gynaecoloog.

Want ik heb toen ik kunstmatige inseminatie deed ook een keer cyctes gehad op men eierstok en aangezien de ivf behandeling zwaarder is ,moet ik dus de pil slikken ook om straks te voorkomen dat ik last krijg van overstimulatie,

Ik moet ergens tussen de 16 en 21 mei ongesteld worden dus dat duurt nog eventjes. maar ik vind het ook zeer spannend,omdat het voor mij ook de allereerste ivf behandeling is en waar ik me zelf het drukst om maak is de punctie van hoe dat in zen werking gaat

Want door de operaties die ik gehad heb.

Heb ik chronische buikpijn aan overgehouden en ook dat men baarmoedermond zeer gevoelig is geworden want ook tydens de inwendige echos kon ik wel ddor de grond zakken van de pijn.Dus daar zit ik een beetje mee Ik krijg tydens de punctie wel een roesje en diclofinac 100mg en slaappilletje van te voren.Weet jij al of je ook een roesje krijgt,

Je mag er altijd om vragen in het ziekenhuis,

Nou heel veel succes en sterkte en zet m op he meid!

Liefs Elvira

Geplaatst

Hai! Superspannend inderdaad, al zie ik me nog niet met een naald zitten. Je hebt helemaal gelijk hoor. Gewoon over je heen laten komen, maar goed dat gaat me de ene keer beter af dan de andere. Soms grijpt het me gewoon een beetje aan. Niet zo gek, want zo lang geleden is het nu ook weer niet dat ik het slechte nieuws vernam.

Ik las dat jij ook al een heel traject achter de rug hebt! Lijkt me ook erg moeilijk. Je hebt tenlotte al wat teleurstellingen achter de rug.....

En ik kan me voorstellen dat je op ziet tegen de punctie. Ik ook hoor! Hallo zeg, het is me niet nogal wat. M'n man trok ook zowat wit weg toen hij het las. Ik ga speciaal starten met een ontspanningscursus zodat ik de IVF wat relaxter ervaar, hoop ik.....En nou zeg, als jij al last hebt van een echo dan mogen ze je flink wat pijnstillers geven! Wat ontzettend vervelend. Maar wat je zegt, gewoon mondig zijn. Wij moeten de pijn tenslotte doorstaan.

Jij ook heel veel succes (nu nog met wachten).

Groeten, Nora.

Geplaatst

Dames,

Allemaal heel veel suc6 met de ivf...

Ik moet helaas ook IVF ondergaan en vindt het allemaal behoorlijk eng,

maar is helaas niet anders ik wil heel graag mama worden,

als ik op een normale manier zwanger kon worden was ik niet al zo snel begonnen ben net 25 geworden, maar ja je weet maar nooit hoe dingen kunnen lopen en hoe lang het kan duren voor ik echt mama mag worden vandaar.....

hebben jullie enige idee hoe lang het een ivf sessie nou duurt?

Geplaatst

Ja het is ook echt vervelend allemaal,ook die pijn

Wat ik begrepen heb van mijn gynaecoloog is dat ik tydens de punctie wel een roesje en pijnstillers krijg,Maar dan is het afwachten of de pijnmedicatie en het roesje(Dornicum)Goed inwerkt want ik vraag me dan af

Dat als je de echokamer binnenkomt,dan zie je alles al klaarliggen en dan ben ik toch wel bang dat ik dan een beetje in paniek raak,Waardoor de medicijnen misschien niet goed inwerken.

Ik had vorig jaar ook dat tv progamma gezien Babyboom daar zag je ook hoe de punctie in zijn werk gaat, En toen dacht ik al van Ojee waar ben ik aan begonnen.

Maar ik probeer gewoon rustig te blijven en te wachten wanneer mijn menstruatie op gang komt,En dan kan ik starten.

Weet jij trouwens of je partner erbij mag zijn als je de punctie krijgt,Dat vraag ik me af? ik ben het namelijk niet tegengekomen in het voorlichtingsboekje dat ik gekregen had van de arts.

Nu je ongesteld bent geworden begin je dan meteen nu met het spuiten van de hormonen omdat ik las dat jij niet aan de pil hoefde?

Groetje Elvira:icon_sunny:

Geplaatst

Hai Elvirazonnetje,

Volgens mij krijg je voldoende pijnstilling hoor. Het is alleen zo dat je eierstokken niet verdoofd kunnen worden, en dan is het gewoon erg gevoelig als er in geprikt wordt. Wat ik zo lees, is dat de behandeling per vrouw verschillend wordt ervaren. De een noemt het een eitje, de ander vond het gruwelijk. Maar dan nog; kiezen op elkaar, je weet waarvoor je het doet, en het duurt niet zo lang (je zit soms langer in de tandartsstoel). En zo'n roesje werkt wel hoor! Daar kunnen de zenuwen niet tegenop! Toen ik dec een bbz had waarvoor ik met spoed geopereerd moest worden, was ik ook zo zenuwachtig als de pest. En echt, 1 tablet en ik was heel goed weg. Die ziekenhuizen hebben apotheken met hele leuke pilletjes! Verder denk ik dat het belangrijk is om zo ontspannen mogelijk te zijn. Ik ga speciaal een workshop tai chi volgen ter ontspanning en voor de ademhalingstechnieken. In mijn brochure stond ook dat je muziek mag meenemen.......en je vent natuurlijk! Dat wordt juist gewaardeerd!

Maak je dus niet te zenuwachtig, daar maak je het alleen maar erger van. Het zal niet de leukste ervaring in je leven zijn, maar het kan alleen maar meevallen en voor je het weet is het achter de rug!

Ik begin op de 21e dag van mijn cyclus (zit nu op dag 5) met spuiten. Volgende week vrijdag heb ik mijn mapgesprek waarin ik uitgebreid informatie krijg.

Groetjes, Nora.

Geplaatst

Hoi ik ben nicky en heb net een ivf behandeling achter de rug nu nog afwachten of het gelukt is. We weten het de 19de mei. Het spuiten is niet zo erg en het weghalen van de eitjes valt goed mee. Een lichte volledige verdoving, je slaapt en voelt er niks van. Daarna is het gevoel net of je heel stijf bent en je regels hebt. maar na een dagje is het voorbij. Terug plaatsen van de eitjes voel je niet. Het enige nadeel is daarna wachten en wachten tot het zover is dat je weet of je zwanger bent of niet. Succes en laat je niet ontmoedigen want we weten waarom we het doen he. Veel sterkte voor jou en je partner :laughing1:

Geplaatst

Hoi Nicky,

Wat ontzettend spannend! Lukt het een beetje met wachten? Het schijnt het ergste van het gehele traject te zijn. Ervaar jij dat ook zo? Heel veel succes.

Was dit trouwens je eerste behandeling? Hoe heb je het ervaren?

Groeten, Nora.

Geplaatst
Hoi ik ben nicky en heb net een ivf behandeling achter de rug nu nog afwachten of het gelukt is. We weten het de 19de mei. Het spuiten is niet zo erg en het weghalen van de eitjes valt goed mee. Een lichte volledige verdoving, je slaapt en voelt er niks van. Daarna is het gevoel net of je heel stijf bent en je regels hebt. maar na een dagje is het voorbij. Terug plaatsen van de eitjes voel je niet. Het enige nadeel is daarna wachten en wachten tot het zover is dat je weet of je zwanger bent of niet. Succes en laat je niet ontmoedigen want we weten waarom we het doen he. Veel sterkte voor jou en je partner :laughing1:

Wordt je zodanig verdooft dat je inslaap valt, is dat bij iedereen hoor dit nu voor het eerst, dat zou echt geweldig zijn...

Geplaatst

Volgens mij is dat in elk ziekenhuis weer anders. Ik heb zaterdag de punctie en krijg van te voren diclofenac en daar een zusje van de morfine geloof ik, maar ik ben wel gewoon bij...

Vraag het in de gesprekken met de arts die je hebt. Die kunnen je daar wrs. duidelijkheid over geven.

Groeten

Geplaatst

Eindelijk bericht gekregen van het ziekenhuis...

Ik mag 29 mei komen voor een intake gesprek, het begin is er in ieder geval.

Ik lees hier verschillende verhalen trouwens. Sommigen moeten wel de pil slikken en anderen niet, wanneer moet dat wel? Ik kan namelijk helemaal geen pillen slikken, neem zelfs nooit een aspirine. Dus als ik dat zou moeten dan heb ik best wel een probleem :-( Kan iemand mij daar meer over vertellen?

Groetjes Marjon

Geplaatst

Hoi Marjon,

Spannend allemaal he? En er blijven ook zoveel vraagtekens.

Of je de pil moet slikken of niet, hangt o.a. af van het protocol wat de ziekenhuizen gebruiken, en dat is overal anders.

Als ik jou was zou ik het gewoon vragen de 29e. En ook aangeven dat je tabletten niet weg krijgt. Zoeken ze vast naar een heel mooi alternatief!!!

Groetjessssssssssssssssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden