Ga naar inhoud

ICSI nov / dec 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo damens,

Ik praat eigelijk af en toe mee bij icsi sep okt maarja eigelijk is dat al voorbij!

Ik zal me even kort voorstellen

Wij zijn bijde 25jaar en bezig met de eerste icsi poging.

Na 9 maanden ong omdat mijn cyclus niet regelmatig was. Bleek dat ik pcos had. En mijn partner zeer weinig zaad. Kan op spontane zwanger schap zou dan ook nihil zijn.

Meteen naar het ziekenhuis voor eerste extra folikekmeting. Dit doen ze voor de pcos want dan kan het te veel eiblaasjes worden.

En altijd fijn sta jje gisteren op de verjaardag vvan je buurtjes ja wij zijn zwanger was de eerste keer raak. Slik en feliciteren... En dan zijn de meeste al zo lang bezig.

.succes damens!

• Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nadat we vrijdag blij waren dat alle 4 de eicellen bevrucht waren en zijn gaan delen, kregen we gisteren helaas het nieuws dat alle 3 de embryo's het niet gered hebben.

Nu hangt het af van de embryo die teruggeplaatst is. Al heb ik daar ook niet alle vertrouwen in. Ik voel namelijk niks. Geen buikpijn geen gevoelige borsten. Zit nu op wachtdag 4 na de tp.

Geplaatst

@femke1979 ik snap je gevoel helemaal. Ze hadden bij mij 10 eicellen weggehaald. Uiteindelijk 4 bevrucht, ik heb nu 1 tp gehad op 4 november en kreeg van de week brief thuis dat er maar 1 cryo over is. Ik moet aankomende vrijdag testen, als ik niet zwanger ben heb ik ook nog maar 1 over. Ik heb trouwens afgelopen week ook geen last gehad van kwaaltjes alleen toen ik pregnyl prikte kreeg ik krampen en pijnlijke borsten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst

Ash, dank je voor je reactie. Hier geen pregnyl, maar ovitrelle. Van de pregnyl kreeg ik ook last van mijn borsten.

Spannend vrijdag testen! Ik mag volgende week vrijdag testen.

Geplaatst

@femke1979 ja maar toch elk uur naar de wc gaan om te kijken of ik toch niet ongesteld ben geworden haha.

Geplaatst

Echt vervelend als je bijna geen tot geen cyro's hebt in de vriezer. Wij hebben zelfs pogingen gehad waarbij we helemaal geen terugplaatsing hebben gehad, omdat er bij het onderzoek voor PGD alleen maar zieke embryo's waren. Omdat we nu zelf moeten betalen, hebben we gekozen voor eiceldonatie.

Geplaatst

Vandaag een echo gehad, liggen 24 eiblaasjes klaar voor de punctie!! Dus dat is een flink aantal! Maak we wel zorgen om de punctie hoor.. Zondag om half 10 heb ik hem.. Hopelijk doe het niet te veel zeer.. En worden er veel bevrucht.. Heel spannend

Geplaatst

@minima de testdrang begint nu toch wel een beetje te komen. Ik heb nog twee testen die houdbaar waren tot augustus. Misschien dat ik die van het weekend toch maar ga gebruiken. Eerder kon ik zelf goed inschatten of het gelukt was of niet maar nu bij de tweede geeft mijn lichaam geen signalen meer. Of in ieder geval niet zoals ik het gewend was. Ene moment denk ik dat het mislukt is (grootste deel van de tijd) omdat ik niet voel wat ik bij mijn zwangerschap voelde maar af en toe is er toch een sprankje hoop. Al hele week regelmatig lichte krampen en het bloedverlies dat bij danlon een goed teken was. Ik ben er nog niet uit of ik nog een paar dagen wil vast houden aan het sprankje hoop. Wil in ieder geval met ochtend urine testen dus maar een kans per dag om het te doen.

Hoe is het bij jou? Nog twee weken te gaan. Ik vind het snel gaan naar daar denk jij vast anders over!

Geplaatst

Tien, ik begrijp je wel hoor, ik was er ook van overtuigd dat het niet gelukt was, ik was dan ook zeer verrast dat er een plus stond. Deed de test een beetje tussendoor. Wel met ochtendurine en later op de dag nog drie testen gedaan en ook allemaal positief. Je hebt vanmorgen niet al getest? Ik ga voor je duimen dat het positief is en blijft.

Ik heb de echo trouwens naar voren gehaald. Ik mag aankomende maandag al komen. Ik ben zo benieuwd en hoop natuurlijk een hartje te zien. Dus nog maar twee nachtjes slapen.

Geplaatst

Ik heb afgelopen woensdag een tp gehad van onze allereerste ivf en heb sinds 2 dgn last van lichtelijk brandend maagzuur.

Iemand bekend met symptomen van de eerste dgn na tp?

Geplaatst

Wauw wat een mooi aantal Hood! Doe je alleen ICSI of ook PGD?

Deze vrijdag was mijn vriend met de donor naar het ziekenhuis voor een folikel meting. Dit keer is haar linker eierstok niet gevonden. Rechts zaten er waarschijnlijk 4, maar nog niet zo heel groot. Ze heeft bloed moeten prikken om te kijken hof het hormoonspiegel overeenkomt met de grootte van de eitjes. ’s Middags belde het ziekenhuis mij dat ze nu 225 eenheden moet gaan spuiten. Maandag moet ze weer terug voor controle. Gelukkig had ik heel veel Gonal F in huis, dus hoeven we nu niet bij te kopen!

Geplaatst

@minima Nee, nog niet getest vandaag. Weet ook niet of ik morgen durf. Maar uiterlijk dinsdag met het toch gebeuren. Vind het vorige keer prettiger om af te wachten maar omdat ik nu utro gebruik kan dat niet. Poeh, krijg al buikpijn bij het idee. En wat waardeloos is het toch dat je alles wat een goed teken kan zijn om door de bollen kan komen.

@cyn Spannend, eerste keer de wachtweken. Hopelijk heb je wat afleiding komende twee weken. Na hoeveel dagen is de emmy terug geplaatst?

@Marina Hopelijk groeien er links ook een paar. Maandag ook meer duidelijkheid over aantal links denk ik? Gebruik jij nu ook medicatie?

@Hood Succes morgen.

Geplaatst

@tien spannend! Bijna weet je of je zwanger bent.. Maar nog niet ongesteld dus dat is een goed teken!

@minima hopelijk zie je snel een hartje kloppen lijkt me echt een mooi en bijzonder moment!

@marinadeMix ik krijg icsi ja, maar wat is PGD?

Om half 10 is het zover! Knijp hem wel met 24 eiblaasjes! Ben niet snel bang maar nu toch wel een beetje! Hopelijk worden vandaag veel embryotjes gemaakt..

Wat ook niet helpt is dat ik een beetje grieperig ben. Ook moet ik niet alleen vandaag rustig aan doen maar de komende dagen, ivm overstimulatie tegen te gaan..

Succes met zwanger worden hopelijk gaat het ons allemaal lukken!

Geplaatst

Helaas....test is negatief. Op naar de volgende tp dan maar.

@minima morgen al echo, super spannend! Ik hoop op een heel mooie echo! Hoe ver ben je?

Geplaatst

Hè wat jammer tien. Ik had het zo voor je gehoopt. Veel sterkte en voor straks weer de moed om verder te gaan. Hebben jullie nog cryo's?

hood bij jou is het nu achter de rug. Ik hoop dat de punctie is meegevallen en dat er een mooi aantal eitjes uitkomen. Nog belangrijker dat ze bruikbaar zijn en straks goed doordelen. Veel rust nemen en goed water drinken. Succes

Geplaatst

Marinaindemix morgen dus weer een echo voor jullie donor. Is ze al lang aan het stimuleren? Dit is jullie eerste poging toch?

femke1979 hoe is het met jou!

cin36 ik ben niet bekend met brandend maagzuur zo vroeg na tp. Ik ken het wel van in mijn zwangerschap maar dit was pas later. Hopelijk heeft het iets goeds te betekenen? Hoe voel je je nu?

Geplaatst

Sorry dat ik het zo zeg punctie was een hel!! 26 eiblaasjes aangeprikt! En mag komende week noet werken moet heel rustig aandoen.. Vriendje lief viel bijna flauw.. Nu aan het wacht hoeveel eicellen er zijn gevonden."

Geplaatst

@hood 26 zijn best veel. Mijn eerste punctie paar weken terug was ook hel, ik zei gelijk dit doe ik nooooit meer haha. Veel succes met tp en je wachtweken.

Geplaatst

Ja echt verschrikkelijk... Hopelijk hebben we dadelijk genoeg cryo's dat dit niet meer hoeft. Zijn 21 eicellen gevonden!! Dus hier heel blij om en zaad van mijn vriend was ook beter dan eerst.. Woesdag ochtend krijgen we te horen hoeveel er bevrucht zijn. Maar moet eerst bloedprikken om te kijken hoe het gaat met overstimulatie. Anders vind er geen terugplaatsing plaats..

Geplaatst
@minima Nee, nog niet getest vandaag. Weet ook niet of ik morgen durf. Maar uiterlijk dinsdag met het toch gebeuren. Vind het vorige keer prettiger om af te wachten maar omdat ik nu utro gebruik kan dat niet. Poeh, krijg al buikpijn bij het idee. En wat waardeloos is het toch dat je alles wat een goed teken kan zijn om door de bollen kan komen.@cyn Spannend, eerste keer de wachtweken. Hopelijk heb je wat afleiding komende twee weken. Na hoeveel dagen is de emmy terug geplaatst?@Marina Hopelijk groeien er links ook een paar. Maandag ook meer duidelijkheid over aantal links denk ik? Gebruik jij nu ook medicatie?@Hood Succes morgen.
@Tien, ik heb vorige werk vrijdag de echo gehad, zondag de punctie waar ik vreselijk veel last van gehad heb en woensdag de terugplaatsing. Vrij snel gegaan allemaal. Nu afwachten in de 2 wachtweken Vervelend dat er bij jou een negatieve uitslag is vandaag. Hoop voor een beter resultaat de volgende keer@Minima, ik heb verder geen symptomen maar ik denk dat mijn lichaam nu al die medicatie troep aan het verwerken en afvoeren is. Ik ben niet zo van die troep dus lichaam gooit het er weer uit. Het is nu flink afleiding zoeken en poging tot sporten en dan strak en met goede gezondheid het verdere traject in. Welke kant het dan ook op mag gaan.
Geplaatst

@hood wow das best veel! Dat komt wel goed allemaal. Even paar dagen wachten nu dan.

Geplaatst

Hier helaas vandaag ongesteld geworden, 9 dgn na de tp en dwars door de utro heen.

ookal had ik het wel verwacht, het komt hard aan!

veel gehuild....

nu een beetje aan het rondkijken voor een andere verzekering. Die meer dan 3 pogingen vergoeden.

Geplaatst

@femke1979 wat erg voor je! Ik ben donderdag ook ongesteld geworden. Ik weet hoe je je voelt. Ik hoop dat je genoeg steun hebt in je omgeving, want weet hoe zwaar het is. Ik huil ook nog steeds.

Heel veel sterkte toegewenst en hoop dat je idd nog elders terecht kan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden