Ga naar inhoud

ICSI nov / dec 2015

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je ash. Het is gewoon *****. Je weet dat je geen garanties hebt, maar je blijft toch hoop houden!

Gelukkig is mijn man mijn steun en toeverlaat. Hij heeft me getroost en is er voor me. Straks weer de moed bijelkaar zoeken en dan gaan we er weer voor!

jij ook sterkte!

• Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja ik begrijp je. Voel met je mee!

Ik kan pas in januari weer terecht. Klinkt ver maar uiteindelijk wil je gewoon doorgaan, maar moet je lichaam een break nemen.

Ik hoop dat het je nog gaat lukken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst

@tien: ik hoop ook dat we morgen horen hoeveel er in de donor haar linkereierstok aan het groeien is. Ikzelf gebruik decapeptyl en progynova (om het baarmoederslijmvlies dik te maken). Wanneer de donor haar pregnyl spuit, start ik met utrogestan.

Wat jammer dat je poging mislukt is ! Sterkte!

@Hood PGD staat voor pre implantatie genetische diagnostiek. Ik heb een erfelijke ziekte. Wanneer de embryo groot genoeg is, wordt een cel uitgezogen en naar Maastricht gebracht. Daar wordt onderzocht of het ook ziek is.

Wat goed om te horen dat er zoveel eicellen zijn gevonden! Heb je een roesje gekregen tijdens de punctie?

@minima Morgen is idd weer een uitgangsecho voor de donor. Zij is nu voor de 10e dag Gonal F aan het spuiten.

Zelf hebben we al 6 PGD pogingen gehad, waarbij er maar 3 terugplaatsingen zijn geweest.

@femke wat vervelend dat je poging mislukt is! Ik ben na 3 PGD pogingen over gestapt van zorgverzekering. Ik vroeg aan de telefoon of ze naar mijn medisch verleden gingen kijken (ook van de IVF), uiteindelijk zouden ze dit niet doen en ben ik overgestapt. Dit is al wel 2 jaar geleden geweest.

@ash ook sterkte, balen dat het niet gelukt is !

Geplaatst

Nee er word niets naar maastrischt gebracht! Heb alleen een pilletje gekregen dat ik wat slomer werd diazepam, paracetamol en naxaprofen meer niet! Volgende keer gebeurd dit niet meer zonder verdoving. Heb nog steeds heel veel pijn, maar ook vooral veel spierpijn. Denk dat ik alle spieren in mijn lichaam heb aangespannen ook decspieren die ik niet eens wist dat ik ze had!

Geplaatst

Van het ziekenhuis moest ik vandaag een zwangerschapstest doen, tegen alle verwachtingen in is deze positief.

morgen naar het ziekenhuis.

Ik heb geen pregnyl gebruikt, wel ovitrelle, 2 wkn geleden.

Geplaatst

Wow Femke dat is wel even schrikken dan. Maar hoe verklaren ze het bloeden dan? was het niet veel en het was dus ook geen ongesteldheid?

Hood hoe is het nu met je? Wanneer heb je de terugplaatsing?

Hier vandaag een hartje gezien. Ben wel opgelucht al zou ik blij zijn als ik de 12 weken voorbij ben.

Geplaatst

Gefeliciteerd Femke!! Super nieuws

Wat fijn dat je het hartje hebt gezien minima!! Komt allemaal goed gaan we voor!

Ik lig alweer heer de dag plat nog heel erge pijn. Mag zowiezo niets doen! Veel drinken dus heel veel naar de wc. Hopelijk woensdag als ik geen overstimulatie heb..

Geplaatst

Wat een goed nieuws Femke! Gefeliciteerd!

Afgelopen vrijdag was mijn vriend met de donor naar het ziekenhuis voor een folikel meting. Dit keer is haar linker eierstok niet gevonden. Rechts zaten er waarschijnlijk 4, maar nog niet zo heel groot. Ze heeft bloed moeten prikken om te kijken hof het hormoonspiegel overeenkomt met de grootte van de eitjes. ’s Middags belde het ziekenhuis mij dat ze nu 225 eenheden moet gaan spuiten. Maandag moet ze weer terug voor controle. Gelukkig had ik heel veel Gonal F in huis, dus hoeven we nu niet bij te kopen!

Vanmorgen kon ik zelf ook mee naar de controle. We werden dit keer in een andere kamer binnen gevraagd. De donor en ik zeiden dat de stoel anders was, zei de dokter dat dit makkelijker was voor haar, omdat zij meer vrijheid had om met het echo apparaat te draaien. Dus wij dachten dat dit bedacht was, omdat de vorige keer de linker eierstok niet gevonden kon worden. Maar later zei de dokter dat ze nog niet had gekeken naar de vorige meting. Dus nu lijkt het me nogal waarschijnlijk dat dit expres zo was gedaan.

Voor mijn donor was het in elk geval wel fijn, want de linker eierstok was zo gevonden. Ze begonnen met rechts 2 folikels van 10, links ongeveer 6 van 10. De punctie die ongeveer woensdag zou plaatsvinden, wordt dus opgeschoven. Aankomende donderdag moet de donor weer terug voor controle. Dan zal de punctie zaterdag of zondag zijn.

Geplaatst

Fmke1979 ook van mij een gefeliciteerd met je zwangerschap. Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid, bloed kan ook van de innesteling zijn of misschien een vaatje wat geknapt is.

Hood lekker rustig aan doen. Drinken helpt goed, bij mij heeft het er in ieder geval voor gezorgd dat ik geen overstimulatie had.

marinademix fijn dat het nu wel een goede echo was en dat er follikels groeien. Nu op naar donderdag.

Geplaatst

Vanavond ook bij een osteopaat geweest. Via het forum werd me dat aangeraden. Nu ik het heb gedaan, vraag ik me af wat wijsheid was.... confused.gif Van alles werd gevoeld, gedrukt en geduwd. Na een half uur kwam het eindoordeel, er was van alles mis. Bekken, buik en stuitje. Mocht ik deze keer niet zwanger worden, dan moet ik maar weer terugkomen voor andere sessies. Katjingggggg 78,-

Geplaatst

Hallo dames, ik val in een actief gesprek binnen zeg heb me zojuist aangemeld! Wat een berichten allemaal! Spannend voor iedereen! Ik heb gisteren mn 3e tp gehad en nu wachten op het resultaat. Zijn er nog meer dames in behandeling bij het EMC Rotterdam? Fijne avond!

Geplaatst

@femke1979 wat een goed nieuws voor nu. Vasthouden aan het positieve en blijven hopen.

Hier voor een 4e dag oprij last van brandend maagzuur na onze 1e poging ivf. Erg sceptisch en voorzichtig hopen maar je weet het niet. Het speculeren is het meest frustrerend.

Geplaatst

@stef87 ik loop in EMC en SFG. Heb begin november eerste tp gehad. Die is helaas mislukt. Werd afgelopen donderdag ongesteld. Mag in januari nog een poging wagen, heb nog 1 eitje over.

In ieder geval succes met de wachtweken.

Geplaatst

@ash zo dat is flink balen en zo te lezen ook de ontdooistop in december dat je pas in januari weer kan... ik zal voor je duimen!

Geplaatst

@stef87 ja idd. Ze zeiden dat in het SFG tegen mij. Maar ja dan maar nog een maandje wachten.

Geplaatst

@ash ja geduld is een schone zaak wij hebben bij tp 2 ook ruim 12 weken op de volgende moeten wachten. En ja je kijkt er zo naar uit he...

Geplaatst

@femke1979 jeetje zeg! Toch hoeft het niets te betekenen is mij verteld. Anders zou ik vragen of je bij de poli terecht kan voor controle. Sterkte!

Geplaatst

@stef87 zo das ook best een tijdje ja. Iedereen zegt nu kan je onbezorgd de feestdagen vieren. Maar ik was liever zwanger dan dat ik me moet druk maken of ik alcohol etc mag.

Geplaatst

@ash hier idem dito... al die verkeerde hapjes en alcohol kan mij gestolen worden! Hihi

Ja klopt vorige keer was het een vroege miskraam begin september. Toen moest ik 1 maand wachten maar mijn cyclus kwam niet op gang... duurde maar liefst iets meer dan 9 weken... tja dan is geduld hebben het enige wat je kan!

Geplaatst

@stef87 ja das idd niet leuk. Ik heb nu pas 1x een tp gehad, hoopte natuurlijk dat het in 1x goed ging. Maar ja, helaas 1 dag voordat ik mocht testen werd ik ongesteld.

Geplaatst

@ash dat had ik ook bij de eerste tp. Was een verse tp toen maar had van de punctie ook een flinke bloeding in mn eierstok. Mijn punctie liep ook niet ideaal helaas... daar was ik moet ik ook eerlijk zeggen het meest bang voor... maar goed die is nu achter de rug nu hopen dat deze tp het red. Hierna nog 2 in diepvries

Geplaatst

@stef87 ja ik begrijp je. Ik vond de punctie hel. Mijn vriend zat naast me en toen ze prikte, kreeg ik tranen in mijn ogen. Hij was machteloos. De dagen erna pfff, ik dacht nooit meer haha. Maar ja nu afwachten tot half januari. Ik hoop voor je dat de tp goed gaat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden