Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hi ik ben Margot,

Gisteren deze site gevonden - aangezien ik nu in 2ww zit- google ik enorm veel...

Ff voorstellen.

Ik woon in Rotterdam en ben 38, mijn man 47.

We zijn getrouwd ca.13 jaar.

ook 13 jaar geleden was is zwanger geworden - maar toen moest ik het weghalen door medische redden (operatie, veel medicijnen, slechte gezondheid ...)

Toen was ik 25.. en de doctor die het heeft aanbevolen (Utrecht) zei dat zodra ik zwanger wil zijn zou ik geen problemen krijgen want het valt nog binnen 7 weken..

Het was een heel pijnlijke ervaring- tot nu toe als ik eraan denk- begin ik te huilen.

Later heb ik een drukke baan gevonden en dacht- nou ja.. ik ben toch niet zo oud... dus ff wachten...

zo rond mijn 30ste verjaardag- dacht ik het is tijd.... en zo ging het tot 2-3jaar geleden... zonder stress dachten we... komt goed een keer...

helaas is het niet gebeurd..

ik ben begonnen met allerei OPK testjes, appjes... en een jaar later- nog steeds niets...

Een jaar geleden dachtik- dit kan niet langer.. Dus we gingen naar onze huisaarts- met gelijk een verwijzing naar St franciscus Ziekenhuis, in Rotterdam

Ze hebben gekeken naar mijn grafieken in de appjes (temperatuur)- en zeiden: we zien geen problem, je ovulert. Ze hebben nog gecontroleerd of mijn eileiders niet geblokeerd zijn 9en dat waren ze niet)- en dat was alles. geen bloed, geen hormone checks, niets.

We gingen direct naar IUI.

Bij de eertse IUI is gebleken dat de sperma van mijn man niet goed is (heel weinig en niet zo beweiglijk). We hadden na opwerking- alleen 1 mln

Bij de 2de IUI- was ik gebeld- dat de sprma daadwerklijk zo slecht was- dat het geen zin heft om te komen... het best als we beginnen te denken aan ivf-Icsi.

Bij de 3de IUI- zelfde situatie zoals bij IUI#1. net voldoende...

Maar helaas nog steeds geen resutaat...

Toen hebben we gehoord- dat het geen zin heft om verder met IUI's door te gaan...

Ik had mijn eerste IVF/ icsi (vers) in November.... Ik had 16 eitjes- daarvan 1tje getransferd in November en 10 bevroren.

nog steeds geen resultaat...

1 maand rust en nu ben ik na mijn 1ste cryo in 2ww... Afgelopen maandag had ik de transfer.

nog paar dagen.. en als ik niet ongesteld word - mag ik testen.... helaas voel ik overall pijn - alsof ik ongesteld zou zijn....

vreselijk dit wachten,

iig Hallo Idereen!!

groetjes,

Margot

Posted

Hallo Margot12, welkom op het forum!

Leuk dat je jezelf hebt voorgesteld aan de anderen; wij wensen je een goede tijd op Het IVF-Moeders Forum.

Posted

Hoi, ja erg spannend.

ik heb namelijk gisteren positieve zwangeschaptest

alleen de hele tijd stevige krampen... alsof ik ongesteld wordt...

Nu is het 14 dagen na de terugplaatsing... Dus een beetje laat voor de innestelling, toch? Ik ga morgen ziekenhuis bellen..

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use