Ga naar inhoud

Overzichtje behandelingen april/mei

Aanbevolen Berichten

• Reacties 270
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Dees,

Dat ziet er bij jou ook mooi uit meid, gaat lekker opschieten voor je. Ik krijg wel verdoving en een roesje, maar geen narcose.

Ik laat maar allemaal over me heen komen. Ik zal vanavond nog iets rustgevends innemen als ik ga slapen. Ik hoop dat alles goed gaat. Ik laat morgen wel weer van me horen.

Groetjes,

Yvonne

Geplaatst

Het gaat vast goed Yvonne!

Als ik je niet weer spreek morgenochtend (denk het niet) dan zou ik zeggen: heel veel succes! Dat het een goede oogst mag worden!!!

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Heel veel succes morgen, Yvonne! Hoop dat je veel mooie eitjes hebt gebroed (vast geen goed Nederlands, maar je begrijpt wat ik bedoel ;-) )

Geplaatst

Sinds gisteren roze slijm. Ik vertrouw het voor geen meter. Sinds zaterdag praktisch geen buikpijn meer, maar ook geen zwangerschapsverschijnselen. Ik weet nu niet meer of ik nu morgen of overmorgen mocht testen (verschillende bronnen zeggen verschillende dingen). Ik heb eigenlijk de hoop al op gegeven. :sad: Ik denk dat de bolletjes de bloedingen wellicht tegenhouden. Ik weet echt niet meer wat ik moet denken. Behalve dat het zo zonde is van die 2 mooie emmies die ik had...

Geplaatst

Priya, wat erg maar je moet de hoop nog niet opgeven. Roze slijm is nog geen bloed hoor. Gewoon nog een test doen morgen.

En voor de rest van de meiden, bedankt voor jullie reacties.

Tot morgen!

Yvonne

Geplaatst

hoi Priya,

Ik hoop zo voor je dat het niet is anders heel erg vervelend en rot voor je.

Veel sterkte.

pebbels

Geplaatst

Bedankt voor jullie medeleven. En ja, het is nog geen bloed, maar normaal gesproken is dit altijd een eerste voorteken ervan, al duurt het nu wel langer dan normaal... om gek van te worden! Morgenavond ga ik testen, of ik nu wel of geen bloed heb. Langer houd ik het niet uit...:waiting:

Geplaatst

Nieuwe pogingen te starten in de toekomst:

- Lentezon: in aug./ sept. ( als ik er weer klaar voor ben ): 3e IVF poging

- Sann: waarschijnlijk augustus op voor 3e ICSI poging

- Fleur: waarschijnlijk augustus op voor 2e ICSI poging

- Lis: rond 10 juli beginnen met gonalf voor 2e poging ivf brusje ebbe.

- Miss Daantje: gestopt met IVF op 29-04, zo snel mogelijk na de operatie

weer beginnen

- Stéphanie, we kunnen ons na eerstvolgende menstruatie weer melden in

Nijmegen. (1e cryo-tp middels icsi mislukt, nog 2 cryo's in Nijmegen).

- Lila2002, (TP Cryo's van ICSI-1 is mislukt) even een maandje (of 2) rust en

dan gaan we op voor ICSI-2.

- Mari; 1e icsi mislukt, geen cryo's; in afwachting van 2e poging maar wel even

rust.

Voortraject

- Lily71: 27 april start

- Desiree; 1e icsi, 1 mei deca, 13 mei echo

- Bri: 3 mei deca, 17 mei puregon

- Nicolas: 23 april uitgangsecho, 11 mei deca

- Yvonne: 1e IVF, 26 april deca, 6 mei uitgangsecho (lange protocol)

- Natasja (otjes): 2e IVF, 26 mei 1e FM (mijn verjaardag), 28 mei 2e FM, 30 mei 3e FM

- Nora: 1e IVF, 23 mei deca (lange protocol)

- Mariek: 1e cryopoging van 1e ICSI: eind mei uitgangsecho

- Draakje: 2e icsi, begin mei start pil, eind mei deca

- Pebbels: 1e IVF, 14 mei deca

- Marianne: mei start verkorte kuur

- Kim: 1e icsi, cryo tp

- Anne: 2e icsi, 27 mei start decapeptyl, 10 juni 1e echo

Wachtbankje

- Astrid: 5 mei tp, testdag 19 mei?

- Priya 08 mei tp 2 emmies; testdag 20 mei

- Nicky?

- Hildever: 14 mei terugplaasing, 28 mei testen

Zwanger!

- Milen : zwanger! ( dd 24-02-08)

- Claire: zwanger!

- Renata: zwanger!

- Diana: zwanger!

- Niki: zwanger! 13/3 tp, 4e echo vrijdag 9/5

- Estrhalita: zwanger (21/4 echo)

- Monique : 1e IVF, zwanger (test 2/4)

- Lautje: zwanger!

- Valesca; Zwanger

NB : Natas ( otjes) succes op je follikelmeting he..op je verjaardag!

Geplaatst

Ja Lentezon de eerst fm op mijn verjaardag. De tweede fm op de 1e verjaardag van mijn tantezegstertje Julie en het kan zo zijn dat de terugplaatsing op mijn vaders sterfdag is. Als dat zo is dan kan het niet fout gaat zou je zo zeggen...

Geplaatst

Hoi Hilde,

Nou, ik ben terug uit het ziekenhuis. Ik was bloednerveus. Ik kreeg dormicum en dat voelde heerlijk alleen de pijn werd er niet minder om. Het is een pijn die ik niet kan beschrijven. Ik vond het absoluut geen pretje, maar gelukkig is het achter de rug.

Ze hebben 20 eitjes gevonden en dat is dus behoorlijk veel. Ik heb dus nu kans op overstimulatie. Ik moest nog bloed laten prikken in het ziekenhuis en daar krijg ik morgen de uitslag van. Verder moet ik 2 liter water drinken en mezelf elke dag wegen.

Mijn vriend had erg veel moeite met het produceren van zijn zaad. Het is uiteindelijk wel gelukt, maar een gedeelte was op zijn buik terecht gekomen en moest hij in het potje schrapen. Wij hebben nog gebeld naar het ziekenhuis en ze vertelden dat zijn zaad voldoende was dus ik hoop dat er morgen een paar eitjes goed bevrucht worden. Als het allemaal goed gaat heb ik vrijdag de terugplaatsing. Dus nu afwachten. Ik lig nu onder een dekentje en doe het maar rustig aan vandaag. Morgen heb ik ook vrij genomen dus dan kan ik ook nog rusten.

Ik hoop op goede bevruchtingen en ook op cryos want ik hoop dit nooit meer mee te maken.

Jullie horen morgen van me.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

20 eitjes!!! Wow, Yvonne, wat een topscore!

Ik kan me de punctie goed voorstellen, had zelf ook zoveel follikels... geen pretje, he.

Rust maar lekker uit, het is allemaal achter de rug. En veel, veel water drinken. Ik moest destijds 3-4 liter per dag drinken.

Duim voor je dat er heel veel eitjes bevrucht zullen raken!

groetjes,

Marieke

Geplaatst

Jeetje, 20 eitjes. Dat is wellicht een record op deze site?

Kan me voorstellen dat het heerlijk is als de punctie achter de rug is. het is niet iets waar ik me op verheug. Waarom moet je eigenlijk veel water drinken bij overstimulatie? Succes met wachten! En rust lekker uit.

groeten, Nora.

Geplaatst

Ik heb goed nieuws, het ziekenhuis belde net dat mijn bloed goed was en dat betekent dat ik vrijdag gewoon een terugplaatsing mag hebben mits er bevruchting heeft plaatsgevonden en dat hoor ik morgen.

Ik moet wel terug komen voor controlen volgende week dus ze blijven me wel in de gaten houden. Ik heb nu wel onwijs last van mijn eierstokken en mijn buik is helemaal opgezwollen. Verder voel ik me wel goed.

Je moet veel water drinken omdat bij overstimulatie de weefsels vocht gaan vasthouden en je dus kan uitdrogen en verder denk ik om het teveel aan hormonen weer uit te scheiden dmv urine.

Ik kan niet wachten totdat ik morgen hoor dat er bevruchting heeft plaatsgevonden. Dan heb ik weer rust!

Groetjes,

Yvonne

Geplaatst

hoi Yvonne,

wat fijn zeg 20 eitjes, Ik ben zo blij voor je en hopelijk zijn er veel eitjes bevrucht.

heel veel geluk gewenst deze dagen.

groetjes

Geplaatst

Ik hoop heeeeeeeeel hard met je mee Yvonne! Maar er zullen er toch vast wel een paar tussen zitten bij 20 eitjes!!! En inderdaad... lekker rustig aan doen de komende dagen!!!

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Hahaha, er kan zo onderhand een top 10 samengesteld worden.

Jullie kwamen na de punctie vast half kreupel het ziekenhuis uit?

Groetjes.

Geplaatst

halfkreupel, met een klotsende buik van al het overtollige vocht en posttraumatische stress van de punctie... geen aanrader dus ;-) Laat die top 10 maar zitten :tongueP:

Geplaatst

Ik heb echt vreselijk veel pijn en bij elke beweging die ik doe doet het zeer. Marieke had jij ook zoveel napijn? Ik heb morgen vrij, maar ik moet donderdag weer werken en hoop dat ik dan weer een beetje kan lopen.

Groetjes,

Yvonne

Geplaatst

Hoi Yvonne, wat een geluk zeg 20 eitjes, nu hopelijk zijn er flink wat bevrucht en heb je ook cryo's.

Veel beterschap, hoop voor je dat het snel over is.

Liefs Cindy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden