Ga naar inhoud

Overzichtje behandelingen april/mei

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ook ik doe weer mee:

Nieuwe pogingen te starten in de toekomst:

- Lentezon: in aug./ sept. ( als ik er weer klaar voor ben ): 3e IVF poging

- Sann: waarschijnlijk augustus op voor 3e ICSI poging

- Fleur: waarschijnlijk augustus op voor 2e ICSI poging

- Lis: rond 10 juli beginnen met gonalf voor 2e poging ivf brusje ebbe.

- Miss Daantje: gestopt met IVF op 29-04, zo snel mogelijk na de operatie

weer beginnen

- Stéphanie, we kunnen ons na eerstvolgende menstruatie weer melden in

Nijmegen. (1e cryo-tp middels icsi mislukt, nog 2 cryo's in Nijmegen).

- Lila2002, (TP Cryo's van ICSI-1 is mislukt) even een maandje (of 2) rust en

dan gaan we op voor ICSI-2.

- Mari; 1e icsi mislukt, geen cryo's; in afwachting van 2e poging maar wel even

rust.

Voortraject

- Lily71: 27 april start

- Desiree; 1e icsi, 1 mei deca, 13 mei echo

- Bri: 3 mei deca, 17 mei puregon

- Nicolas: 23 april uitgangsecho, 11 mei deca

- Yvonne: 1e IVF, 26 april deca, 6 mei uitgangsecho (lange protocol)

- Natasja (otjes): 2e IVF, 26 mei 1e FM (mijn verjaardag), 28 mei 2e FM, 30 mei 3e FM

- Nora: 1e IVF, 23 mei deca (lange protocol)

- Mariek: 1e cryopoging van 1e ICSI: eind mei uitgangsecho

- Draakje: 2e icsi, 18 mei start pil, 1 juni start deca, 18 juni 1ste fm

- Pebbels: 1e IVF, 14 mei deca

- Marianne: mei start verkorte kuur

- Kim: 1e icsi, cryo tp

- Anne: 2e icsi, 27 mei start decapeptyl, 10 juni 1e echo

Wachtbankje

- Astrid: 5 mei tp, testdag 19 mei?

- Priya 08 mei tp 2 emmies; testdag 20 mei

- Nicky?

- Hildever: 14 mei terugplaasing, 28 mei testen

Zwanger!

- Milen : zwanger! ( dd 24-02-08)

- Claire: zwanger!

- Renata: zwanger!

- Diana: zwanger!

- Niki: zwanger! 13/3 tp, 4e echo vrijdag 9/5

- Estrhalita: zwanger (21/4 echo)

- Monique : 1e IVF, zwanger (test 2/4)

- Lautje: zwanger!

- Valesca; Zwanger

• Reacties 270
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
halfkreupel, met een klotsende buik van al het overtollige vocht en posttraumatische stress van de punctie... geen aanrader dus ;-) Laat die top 10 maar zitten :tongueP:

Ik wil niemand bangmaken maar mijn 1e punctie ervaring was ook traumatisch! Komt ook door litteken weefsel dat het bij mij links extra pijn doet.

Ze hadden mij alleen plaatselijk verdoofd en verder geen (slaap) pil gegeven door mijn astma klachten. Ik heb het geweten! Echt dagen naar van geweest, geestelijk dan met name, de pijn: onbeschrijfelijk.

ik dacht watvoor een gevoel meot er nu in godsnaam in een paar follikels zitten...nou VEEL gevoel dus!

De 2e keer ging een stuk beter, ik kreeg deze keer wel een pil want zo erg astma heb ik niet en die pil had amler effect op mij! Maar toch was t kantje er net af en bovendien het duurt misschien 5 minuten maar daarna ben je er vanaf ....

dus ach komt goed!

Geplaatst

Wat balen, Yvonne, dat je er zo'n last van hebt!

Ik voelde inderdaad ook wel ongeveer elke stap, maar dat deed niet echt zeer... voelde het gewoon.

Hoop dat je je snel beter voelt.

Weet je al hoeveel eitjes er bevrucht zijn?

Groetjesssssss

Geplaatst
Ik heb echt vreselijk veel pijn en bij elke beweging die ik doe doet het zeer. Marieke had jij ook zoveel napijn? Ik heb morgen vrij, maar ik moet donderdag weer werken en hoop dat ik dan weer een beetje kan lopen.

He Yvonne,

Ja, ik heb het ook behoorlijk gevoeld. Punctie duurde ongeveer een half uur, met een kleine pauze tussen links en rechts voor mij om even een beetje bij te komen. Absoluut geen pretje, erg pijnlijk. Ik heb de dagen erna vooral liggend doorgebracht. Ben 3 dagen thuis gebleven. Wat goed hielp was een warme kruik (zo'n zachte). Net genoeg vullen zodat ie goed warm wordt, de extra lucht eruit persen en dan lekker op je buik leggen. De warmte verzacht de pijn.

Heel veel succes, meid! Weet je al wat meer over de bevruchtingen??

Geplaatst

He Yvonne!

Nou als ik jou was zou ik nog maar ff rustig aan doen, en als je nog steeds zo'n last hebt morgen, niet gaan werken hoor!

Ik ben in totaal ongeveer 3 weken thuis geweest. Mocht zowiezo niet meer werken al voor de punctie, ivm de overstiumulatie. En ik heb zeker 1,5 week flinke buikpijn, maagpijn en darmpijn gehad. Niet fijn dus!!

Ik had 27 eitjes trouwens!!!

Dus ws sta ik op nummer 1 in de top 10!! :wink0:

Vandaag hoor je hoeveel er bevrucht zijn?

Spannend, veel succes!

liefs kim

Geplaatst

Heb mezelf weer op de wachtbank gezet

Nieuwe pogingen te starten in de toekomst:

- Lentezon: in aug./ sept. ( als ik er weer klaar voor ben ): 3e IVF poging

- Sann: waarschijnlijk augustus op voor 3e ICSI poging

- Fleur: waarschijnlijk augustus op voor 2e ICSI poging

- Lis: rond 10 juli beginnen met gonalf voor 2e poging ivf brusje ebbe.

- Miss Daantje: gestopt met IVF op 29-04, zo snel mogelijk na de operatie

weer beginnen

- Stéphanie, we kunnen ons na eerstvolgende menstruatie weer melden in

Nijmegen. (1e cryo-tp middels icsi mislukt, nog 2 cryo's in Nijmegen).

- Lila2002, (TP Cryo's van ICSI-1 is mislukt) even een maandje (of 2) rust en

dan gaan we op voor ICSI-2.

- Mari; 1e icsi mislukt, geen cryo's; in afwachting van 2e poging maar wel even

rust.

Voortraject

- Lily71: 27 april start

- Desiree; 1e icsi, 1 mei deca, 13 mei echo

- Bri: 3 mei deca, 17 mei puregon

- Nicolas: 23 april uitgangsecho, 11 mei deca

- Yvonne: 1e IVF, 26 april deca, 6 mei uitgangsecho (lange protocol)

- Natasja (otjes): 2e IVF, 26 mei 1e FM (mijn verjaardag), 28 mei 2e FM, 30 mei 3e FM

- Nora: 1e IVF, 23 mei deca (lange protocol)

- Mariek: 1e cryopoging van 1e ICSI: eind mei uitgangsecho

- Draakje: 2e icsi, 18 mei start pil, 1 juni start deca, 18 juni 1ste fm

- Pebbels: 1e IVF, 14 mei deca

- Marianne: mei start verkorte kuur

- Anne: 2e icsi, 27 mei start decapeptyl, 10 juni 1e echo

Wachtbankje

- Astrid: 5 mei tp, testdag 19 mei?

- Priya 08 mei tp 2 emmies; testdag 20 mei

- Nicky?

- Hildever: 14 mei terugplaasing, 28 mei testen

- Kim : 19 mei 3e cryopoging uit de 1e ivf/icsi, 3 juni testen

Zwanger!

- Milen : zwanger! ( dd 24-02-08)

- Claire: zwanger!

- Renata: zwanger!

- Diana: zwanger!

- Niki: zwanger! 13/3 tp, 4e echo vrijdag 9/5

- Estrhalita: zwanger (21/4 echo)

- Monique : 1e IVF, zwanger (test 2/4)

- Lautje: zwanger!

- Valesca; Zwanger

Geplaatst

Super, Kim! Heel veel succes op de wachtbank!! Ben ook benieuwd of je 1 of 2 hebt laten terugplaatsen...

Hilde, how are you? Houd je het nog een beetje vol?

Geplaatst

Ja hoor, ik houd het prima vol. Ik voel gewoon niets, dus niets om me zorgen over te maken.

Ik doe rustig aan, en ja, het gaat heus wel eens door mijn hoofd, zou ik zwanger zijn of niet... Maar ja, ik krijg toch pas woensdag zekerheid, dus ik hoef me er nu niet druk over te maken...

Groetjessssssssssssssssssss

Geplaatst

Dag lieve meiden,

Ik heb geweldig nieuws, er zijn er maar liefst 15 bevrucht. Ik ben zo blij! Ze zouden mij bellen tussen 15.00 uur en 17.30 uur. Toen ze om 16.15 uur nog niet hadden gebeld, had ik zoiets van het is vast mislukt maar gelukkig belde ze vijf minuten daarna.

Ik voel me vandaag ook al stukken beter. Ik voel me eierstokken nog wel, maar niet meer zo heftig als gisteren. Ik heb vandaag gewoon wat huishouden kunnen doen en ik ben net gefietst naar mijn schoonmoeder om even achter de computer te kunnen zodat ik jullie kan informeren. Ik heb pas vanavond laat de beschikking over de laptop van mijn vriend, maar dan lig ik vast al in bed.

Vrijdagochtend gaat het gebeuren om 9.10 uur. Ze gaan dan de beste terugplaatsen en ik hoop natuurlijk op cryoos want dan ga ik ook wat relaxter de wachtweken in omdat ik dan weet dat ik meerdere kansen heb. En dus niet die rottige punctie weer moet ondergaan. Ik vind het allemaal reuzespannend.

Vrijdag ga ik eindelijk plaatsnemen om de beruchte wachtbank. Dus ik kom jullie bijna vergezellen. Dit geldt natuurlijk voor de dames die er al op zitten.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

Gisteren hield ik het niet langer uit en heb getest. Negatief. Ik ben dus niet zwanger, de poging is mislukt. Ik begin nu een beetje ongesteld te worden en ben met de bolletjes gestopt. Ik baal erg, maar toch geef ik de moed nog niet op. Op zich ging alles redelijk goed, hopelijk krijgen we nog een kans. 9 juni hebben we een nagesprek, dan zullen we het wel horen.

Ik vond alleen de laatste week van het wachtbankje een crime, maar verder is me alles erg meegevallen. Alleen wel erg zonde van alle moeite... voor niets. Nu maar even uitrusten en me storten op de komende verhuizing. Dinsdag is het zover!

Iedereen hier bedankt voor de lieve reacties het medeleven, ik zal nu even offline zijn (ook ivm de verhuizing), maar zal zeker af en toe komen buurten!

Liefs Priya

Geplaatst
Dag lieve meiden,

Ik heb geweldig nieuws, er zijn er maar liefst 15 bevrucht. Ik ben zo blij! Ze zouden mij bellen tussen 15.00 uur en 17.30 uur. Toen ze om 16.15 uur nog niet hadden gebeld, had ik zoiets van het is vast mislukt maar gelukkig belde ze vijf minuten daarna.

Ik voel me vandaag ook al stukken beter. Ik voel me eierstokken nog wel, maar niet meer zo heftig als gisteren. Ik heb vandaag gewoon wat huishouden kunnen doen en ik ben net gefietst naar mijn schoonmoeder om even achter de computer te kunnen zodat ik jullie kan informeren. Ik heb pas vanavond laat de beschikking over de laptop van mijn vriend, maar dan lig ik vast al in bed.

Vrijdagochtend gaat het gebeuren om 9.10 uur. Ze gaan dan de beste terugplaatsen en ik hoop natuurlijk op cryoos want dan ga ik ook wat relaxter de wachtweken in omdat ik dan weet dat ik meerdere kansen heb. En dus niet die rottige punctie weer moet ondergaan. Ik vind het allemaal reuzespannend.

Vrijdag ga ik eindelijk plaatsnemen om de beruchte wachtbank. Dus ik kom jullie bijna vergezellen. Dit geldt natuurlijk voor de dames die er al op zitten.

Liefs,

Yvonne

Ha Yvonne, gefeliciteerd meid!! En heel veel succes met het verdere verloop. Ik zal voor je duimen dat het allemaal goed gaat.

Groetjes, Priya

Geplaatst

Hoi Priya,

Wat een rotnieuws voor je. Ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat je nog een poging mag doen.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

He Priya, wat balen!!!

Heel veel succes met de verhuizing.

Wauw, Yvonne, da's topnieuws!!!

Fijn dat je ook al weer wat bent opgeknapt.

En vrijdag is gewoon lekker achterover hangen!!!

Groetjesssssssssss

Geplaatst

Wow, super, Yvonne! Lekker gevoel is dat, he! Hoop dat je de cryootje niet nodig zult hebben...heel veel succes met de terugplaatsing!!!

Geplaatst

Hallo Dames

Maandag moest ik bloed en urnie inleveren en allebei negatief.

We gaan gewoon voor de 2 de keer poging doen.

Ze vondt dat mijn hgc telaag was en vandaag ben ik ongi geworden.

Groetjes van Astrid

Geplaatst

Hallo allemaal, voor de dames die helaas niet zwanger zijn, ik leef met jullie mee, maar probeer positief te blijven voor de volgende behandeling.

Hoi Yvonne, super zeg ik hoop dat ik ook zoveel bevruchte eitjes krijg en dan flink wat cryo's ben ik er net zo als jij hopelijk ook in 1 keer vanaf.

Liefs Cindy

Geplaatst

Hoi Astrid,

Heel veel sterkte met het verwerken van deze mislukt poging meid. Ik leef met je mee.

Liefs,

Yvonne

Geplaatst

hallo meiden;

yvonne gefeliciteerd en veel succes vandaag en hopelijk op heel veel cryo's.

Vooral veel toppertjes!

Priya: sorry dat je test negatief was, ik wens je deze dagen veel sterkte toe.

Astrid; ook heel veel sterkte en erg balen.

Ik probeer niet veel te lezen hier, want word soms een beetje bezorgd, maar kan het soms toch niet laten.

veel liefs en sterkte

pebbels

Geplaatst

hallo!

vandaag laatste spuit gezet van deca en puregon!

Vanochtend had ik me laatste meting, heb in totaal 12 mooie grote eiblaasjes, zelfs al 2 van 21 cm. Ben vanmiddag gebeld voor het afspreken van de punctie. zondag 25 mei gaat het gebeuren, ben nu al best een beetje zenuwachtig aan het worden. Ik lees dat jij yvonne mooie bevruchte eitjes hebt. super geweldig! vandaag de terug plaatsing?

nou ik lees dat me er nog wel wat staat te wachten, ik krijg gelukkig wel verdoving en een roesje, daar ben ik heel blij mee.

op naar zondag!!

en voor alle dames die niet zwanger zijn, kop op! heel veel sterkte.

Liefs

Desiree

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden