Ga naar inhoud

zwanger 2016

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ahhh scheetigg :):) ik werk op een kdv haha dus oefen al heel lang 😂

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoe gaat het hier met iedereen? Zijn de harde buiken onder controle te houden?

Marjon succes morgen maar ook veel kijk plezier

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

hee remmir. ik heb heel veel overgegeven. ben morgen 13 weken en het lijkt iets af te nemen al durf ik dat niet hardop te zeggen haha! hoe is het met jou?

Geplaatst

Piene dan hoop ik dat het nu rap minder wordt.. je hcg piek is nu voorbij iig

Hier alles goed. Weinig kwaaltjes.. ben er relaxt onder, maar besef het op de 1 of andere manier ook niet echt.. heel raar en ervaar het ook heel anders dan bij mijn vorige zwangerschap. Eerst maar zorgen dat we de eindstreep halen..

Geplaatst

liantje ik heb wel steeds meer goede dagen maar ook nog steeds slechte. bv afgelopen zaterdag en zondag slecht en ma di voelde ik me goed en vandaag heb ik ook idee dat ik me goed voel:) jij noet meer overgeven liantje?

remmir hoever ben jij

groetjes

Geplaatst

Piene heb er wel dagen tussen zitten dat ik misselijk ben maar gelukkig niet overgeven wel kokhalzen, en veel plassen allemaal kleine plasjes dan denk ik dat ik hoog nodig moet. Tot nu toe mag ik niet klagen over me zwangerschap.

Geplaatst

Net eerste echo gehad.

Ben morgen 6 weken volgens hun berekening

Helaas te vroeg voor hart actie te zien.

Volgende week woensdag terug komen

Zie bijlage voor echo foto.

Vruchtzakje zit er en ergens boven in moet hij zij zitten haha

Echt zien kun je het nog niet

Geplaatst

Wat jammer Marjon, nu snap ik ook waarom ze mij pas met bijna 7 weken lieten komen.

Nog een week wachten

Geplaatst

Jammer Marjon. Hoe berekenen ze dat dan?

Ik heb morgen de echo en heb de dag voor jou de tp gehad. Ik ben morgen 6.4wk! Hoe kun jij dan morgen pas 6wk zijn? Want dan zal er bij mij ook geen hartje te zien zijn morgen.

Geplaatst

Ik heb met de tweeling de echo met 6.2wk gehad. Toen de kloppende hartjes gezien.

Maar ik weet nu niet hoe ik moet tellen.. ik heb de punctie/eisprong aangehouden voor de telling en dan zou ik morgen 6.4wk zijn, maar als Marjon morgen 6wk is dan ben ik pas 6.1wk zeg maar en tel ik niet goed.

Ik hou maar in mijn achterhoofd dat ik ook een kans heb om geen kloppend hartje te zien. Morgen hopelijk voor de laatste x naar Düsseldorf en afsluiten..

Geplaatst

Hun tellen eerste dag laatste menstruatie ik kreeg 22 september menstruatie.

Ik zelf tel 8 oktober terugplaatsing van 5 dagen oud embryo dus 4 oktober de zogenaamde bevruchtingsdag

Embryo was 8 oktober uit vriezer gehaald dus die dag tel ik mee 4 5.6.7.8 oktober is dus 5 dagen oud dus 4 oktober zogenaamd bevrucht ma dan in een schaaltje haha. Dus vanaf 4 oktober 38 weken vooruit. Doe ik vanaf 4 oktober 2 weken terug die je dus kado krijg kom ik op 20 september uit maar toen had ik nog geen menstruatie . Ma gaat me om de bevruchtingsdag lijkt me maja.

Dus vandaag 6 weken 1 dag. Snappie?

Toch mocht ik dat zo niet tellen erg vreemd maja. Dus morgen 6 weken volgend hun.

Wanneer was jou eerste dag laatste menstruatie? En hoe oud was jou embryo?

Succes we horen het wel hoop op een hart actie maar houdt er rekening mee dat je misschien te vroeg bent.. duim voor je

Geplaatst

Marjon, dan is je 'punctie/ovulatie' toch theoretisch op 3 oktober geweest? Dan was je embryo op 4 okt 1 dag oud en op 8 okt 5 dg oud.

Het slaat bij een ICSI/IVF nergens op om eerste dag laatste menstruatie te nemen. Dat doe je als je niet exact weet wanneer je eisprong was, dan heb je tenminste een richtpunt, want die menstruatie weet je wel. Bij ICSI/IVF weet je bijna tot op de minuut nauwkeurig hoe laat de bevruchting was! Wie heeft jouw berekening gedaan, fertiliteitsziekenhuis of verloskundige? Ik zou nog even met ze gaan praten want het heeft ook effect op wanneer je verlof ingaat, wanneer je zou worden ingeleid als baby later komt, etc. (al maakt het bij jou niet veel dagen verschil).

Geplaatst

Mijn embryo was ook 5 dagen oud. Ik heb de tp op 7 oktober gehad dus de punctie/bevruchting was 2 okt. Op Freya kun je de exacte datum uitrekenen met een blastocyste.

Mijn ongesteldheid was 19-9.. dan zou ik dus 6.3 zijn.

Ach ik zie en hoor het straks wel!

Geplaatst

ik ga er maar gewoon vanuit wat ziekenhuis zegt. babys groeien de eerste 12 weken hetzelfde dus ze meten het gewoon op :)

Geplaatst

Je hebt gelijk olijfje.

Ik kan er ook niet tegen haha slaat eik nergens op ma ik denk nu ook.. We weten het allemaal precies en dan gaan ze nog de standaard regel aan houden. Vind dat helmaal niet leuk. En ook niet eerlijk ! Haha

Heb smmijn verhaal al uitgelegd. Ma hun blijven bij hun verhaal ik Veldhoven in het MMC

Geplaatst

Hoe deed de biometrist bij jullie de eerste echo.

Voelde me echt een nummertje. Ze deed echt zo standaard niet zo van ...leuk voor jullie waarschijnlijk is het gelukt ofzo..

Wij vonden het erg speciaal maar hun niet volgens mij.

Een vriendin van me zegt.. hun doen gewoon nog voorzichtig omdat ze geen hartje gezien hebben.. vond het niet leuk van ze hoe ze deed. Wij waren kwijt blij

Geplaatst

ik heb mn eerste echo gehad op de fertiliteitsafdeling en ze was zo blij voor me :) nu zit ik bij verloskunde

Geplaatst

ik was trouwens 7weken en 2 dagen marjon. ze wilden bij mij niet eerder echo doen omdat de kans dan bestaat er geen hartje te horen is. wanneer mag je weer

Geplaatst

Ik heb last van de griep gatver net de verloskundige gebeld moest koorts meten gelukkig was dat normaal maat word gek van de hoofdpijn en keelpijn en ben niet voor uit te branden. Ook nog slecht geslapen pfff wat kan iemand zich dan ellendig voelen

Geplaatst

ooo bah dat kun je er niet bij hebben he! lekker onder de wol en uitzieken liantje! beterschap

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden