Ga naar inhoud

zwanger 2016

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik breek even in. Heb al lang niet meer gekeken. Olijfje volgens mij zaten wij in 2015 op hetzelfde wachtbankje. We waren toen beide zwanger. Wat leuk om te lezen dat je weer zwanger bent, nog even doorzetten. Succes met de laatste loodjes. Wij hebben in oktober 2015 een gezonde tweeling (jongen & meisje) gekregen en afgelopen januari is daar nog een klein meisje bij gekomen. Geheel spontaan.

Groetje

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Whaaah Nynk gefeliciteerd! Dat is fantastisch nieuws en ook nog spontaan?! Ik heb nog vaak aan je gedacht als ik af en toe met eentje al wanhopig werd van de krampjes en het slaapgebrek, en jij dan met twee!! Maar lijkt me ook supergezellig dat ze samen kunnen spelen en nu met 1,5 wordt dat alleen maar leuker lijkt me. Hoe zou het gaan met Vlindermama en Madelin?

Ons tweede jongetje komt begin juli. Hij was de eerste cryo van deze poging en ook meteen raak (lang leve Gent en prednison). Jij veel geluk met je babybunch gewenst!

Geplaatst

Hoi dames! Wie is er zwanger geworden van een cryo blasto? 🍀 Ben benieuwd☺️

Geplaatst

Hoi dames hoe gaat het met jullie? Wat houd een cryo blasto in eigelijk?

Ik ben nu weer voor het eerst ongesteld geworden na de bevalling nou heb het echt niet gemist wat een pijn en wat ben ik het erg zeg.

Mila doet het super goed.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

hee hee Liantje suuupergefeliciteerd allereerst !en alle pijn vast dubbel en dwars waard !

een blastocyste cryo is een cryo die al in een verder stadium is de cellen zijn dan al ontelbaar en al een soort klompje heb er twee plaatjes bijgevoegd

Geplaatst

Dat is snel Liantje! Niet leuk maar ergens ook wel fijn om je eigen lijf weer terug te hebben, qua hormonen enzo?

Onze was idd met 5 dg ingevroren (de verse met 5 dg teruggeplaatst). Dat betekent dat er dus wel veel afvallers waren die op dag 4 nog leefden en in Utrecht dus zouden zijn teruggeplaatst, maar wat mij betreft liever in t lab dood dan in mijn buik terwijl ik indertussen zit te wachten en te hopen op zwangerschap. Na ontdooien nog nachtje in t lab gebleven, dus pas met 6 dg teruggeplaatst (later kan nauwelijks want dan loop je het risico dat je de dag van innesteling mist).

Meeste embryo's zijn met 5 dg zo ver dat ze het stadium van blastocyst hebben bereikt, andere iets eerder of later.

Geplaatst

Wat fijn om te horen Remmir en olijfje😊🍀 hadden jullie last van kwaaltjes na de tp? Bij mn vorige twee tp had ik echt overal last van (tevergeefs) en ik moet zeggen dit keer eigenlijk niet. Alleen af en toe steken in mn rechtereierstok en beetje zwaar gevoel in mn onderbuik. Verder niks. Is dat juist positief of niet 😋

Geplaatst
Wat fijn om te horen Remmir en olijfje😊🍀 hadden jullie last van kwaaltjes na de tp? Bij mn vorige twee tp had ik echt overal last van (tevergeefs) en ik moet zeggen dit keer eigenlijk niet. Alleen af en toe steken in mn rechtereierstok en beetje zwaar gevoel in mn onderbuik. Verder niks. Is dat juist positief of niet 😋
Ja ik ook van een blastocyste! Morgen eerste echo, dus heel spannend of alles goed is 🤗 Wachtdag 8 had ik een licht positieve test in handen. Had ook anders die dag mijn menstruatie verwacht!
Geplaatst

@ Wilhelmina wat fijn dat het zo goed met je gaat! Heel spannend de eerste echo morgen! Hoop dat alles er goed uit ziet en t hartje super goed bonkt! Het was ook jou derde tp toch? Hoop dat het dit x ook is gelukt. Voel alleen naast af en toe krampjes niet zo heel veel. Had jij dit wel? Veel plezier morgen!! 😘

Geplaatst

Bedankt voor de uitleg. Ik kreeg alleen te horen of het goede matige of slechte eitjes of cryos waren en Mila is van een matige of een slechte cryo ze hadden er twee terug geplaatst niet dat het wat uit maakt ze is het mooiste meisje van de hele wereld.

Geplaatst

Nee precies wat super fijn zeg dat je een dochter hebt gekregen op deze manier!! 🌸Echt fantastisch moet dat voelen. Ook een prachtige naam Mila! Het is je gegund. Hoop dat ik over 9 dagen ook eindelijk een positieve test in mn handen mag hebben 😊🙏

Geplaatst
@ Wilhelmina wat fijn dat het zo goed met je gaat! Heel spannend de eerste echo morgen! Hoop dat alles er goed uit ziet en t hartje super goed bonkt! Het was ook jou derde tp toch? Hoop dat het dit x ook is gelukt. Voel alleen naast af en toe krampjes niet zo heel veel. Had jij dit wel? Veel plezier morgen!! 😘
Ja heel spannend. Merk dat ik nog steeds gepast blij zeg maar. Durf nog niet echt.. Voelde rond die dag 8 mijn borsten en beetje druk onder in mijn buik. Dacht of ik krijg mijn menstruatie of het is raak!Nu niet echt ergens last van. Borsten nog wel en mijn reuk is heel sterk!Succes Sas!!
Geplaatst
Ja heel spannend. Merk dat ik nog steeds gepast blij zeg maar. Durf nog niet echt.. Voelde rond die dag 8 mijn borsten en beetje druk onder in mijn buik. Dacht of ik krijg mijn menstruatie of het is raak!Nu niet echt ergens last van. Borsten nog wel en mijn reuk is heel sterk!Succes Sas!!
Ohh wat fijn zeg! Ben heel benieuwd naar je echo morgen laat je t weten? Dankje😊❤️🙏
Geplaatst

@ sas je hebt pas een terug plaatsing gehad begrijp ik spannend de wachtdagen ik duim voor je. Hoeveel behandelingen heb jij gehad?

Geplaatst

Dankjewel Liantje, lief van je❤️😊 Dit is mn derde terugplaatsing. Heb nu voor t eerst een cryo blastocyste terug gekregen op dag 6 teruggeplaatst. Dus hoop dat dit m gaat worden. Heb sinds gister en vandaag als ik wakker wordt een beetje zeurderige menstruatiekramp. Herken jij dat toevallig? Vandaag wachtdag 4.

Geplaatst
Ohh wat fijn zeg! Ben heel benieuwd naar je echo morgen laat je t weten? Dankje😊❤️🙏
Echo gehad! Hartje klopt goed en inimini te zien!Over 2 weken afspraak voor intake en echo! Spannend dus weer!Hoe voel je je?
Geplaatst
Echo gehad! Hartje klopt goed en inimini te zien!Over 2 weken afspraak voor intake en echo! Spannend dus weer!Hoe voel je je?
Wauwwww !!! Jeeeeej super fijn echt blij voor je!! 😊 ik voel me goed. Sinds gister af en toe beetje zeurderige menstruatiepijn. En heb t idee dat mn borsten iets gevoeliger worden.. nu wachtdag 4. Hoop zo dat het positief is 🙏🙏😊 vandaag erg emotioneel kan om alles huilen..
Geplaatst

Wilhelmina gefeliciteerd! Mooie mijlpaal!

Sas hou vol, je kunt alleen maar wachten op de test, alle rest aan signalen is één grote mindf*ck waar je helemaal gek van wordt en die twee kanten op betekenis kan hebben. Lekker de spanning eruit huilen en vroeg naar bed, dan is het sneller morgen

Geplaatst

Remmir is je verlof al begonnen? Ik kijk er best naar uit, mijn fiets lijkt niet meer genoeg versnellingen te hebben en baby doet non stop de wave, zodat collega's het ook zien. Één probleempje: we zoeken nog een naam.

Geplaatst

@ olijfje. Ja ik weet het, vorige keer had ik een hele berg aan kwaaltjes op mn lijstje staan en het is helaas niks geworden. Wat wel anders is dit keer is de misselijkheid die komt opzetten nadat ik heb gegeten. Dat is nieuw sinds vandaag. Maar goed wat je zegt, ik probeer realistisch te blijven. En ik heb met mezelf afgesproken nie te tempen en mezelf gek te maken en ook niet eerder te testen. Vorige keer werd ik erg down toen ik te vroeg had getest en drie dagen erna ongesteld werd. 😊🙏 maar blijf hoop houden!Hoe is t met jou nu? Je mag bijna met verlof lees ik? Hoeveel weken nu? 😘

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden