Ga naar inhoud

Wat nu?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zoveel vragen in 1 keer weer dan hé?! Was alleen wel erg klein en ze zag het hartje geloof ik niet kloppen dus das nooit goed natuurlijk maar om alleen maar te doemdenken word het leven er ook niet leuker van

• Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

jah maar bij 6 weken heoft het hartje nog niet te kloppen? misschien even fertiliteits afdelig belleb?

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Geplaatst

Bij de tp ben je al 'ruim' 2 weken. Op t moment dat je positief test (meestal omgerekend dag 28 van jr cycles--14 dagen na eisprong) ben je 4 weken zwanger. Wanneer ben je voor t laatst ongesteld geweest? En hoeveelste dag in je cycles is de tp geweest?

Verstuurd vanaf mijn GT-S7580 met Tapatalk

Geplaatst
Bij de tp ben je al 'ruim' 2 weken. Op t moment dat je positief test (meestal omgerekend dag 28 van jr cycles--14 dagen na eisprong) ben je 4 weken zwanger. Wanneer ben je voor t laatst ongesteld geweest? En hoeveelste dag in je cycles is de tp geweest?Verstuurd vanaf mijn GT-S7580 met Tapatalk
Ik word niet ongesteld dus eigenlijk geen idee....
Geplaatst
Pfft, lastig joh. Waar heb je je echo gehad? Bij een 'gewone' gyn, of bij je eigen fertiliteits afdeling? Verstuurd vanaf mijn GT-S7580 met Tapatalk
Bij mijn eigen fertiliteit, in Amersfoort maar de terugplaatsing is in utrecht geweest en om het verhaal nog even terug te halen dat was op zondag 16 oktober en het was een cryo blastocyste
Geplaatst

Jeetje Ar87 wat een achtbaan.. pfff wat wil je gewoon duidelijkheid hebben hè

Volgens mijn berekening ben je nu exact 7wk. En had er al wel echt hartactie moeten zijn. Het gaat om de punctie/eisprong vanaf dan gaat de berekening. Blasto is ook al 5 dagen oud en tel je er ook bij op. Vandaar 7wk en 4-7-2017 de uitgerekende datum.

Soms hoor je dat ze traag zijn, maar meestal is dat ook geen goed teken

Ik hoop op een wonder voor jou bah wat een onzekerheid weer zeg..

Geplaatst
Jeetje Ar87 wat een achtbaan.. pfff wat wil je gewoon duidelijkheid hebben hè Volgens mijn berekening ben je nu exact 7wk. En had er al wel echt hartactie moeten zijn. Het gaat om de punctie/eisprong vanaf dan gaat de berekening. Blasto is ook al 5 dagen oud en tel je er ook bij op. Vandaar 7wk en 4-7-2017 de uitgerekende datum.Soms hoor je dat ze traag zijn, maar meestal is dat ook geen goed tekenIk hoop op een wonder voor jou bah wat een onzekerheid weer zeg..
Ik ga ook van het ergste uit maar toch wil ik altijd een klein sprankje hoop houden...
Geplaatst

Even nog over die hart activiteit, ze heeft er ook niet erg goed naar gekeken omdat het haast te klein was om te zien.... Dus laat ik nogmaals maar zeggen: hoop doet leven?

Geplaatst

Ar ik ben het eens met de berekening van Remmir. Tijdens de ovulatie/punctie/bevruchting ben je precies 2 wk zwanger. Ik had de TP 1 dag later dan jij en m'n embryo was toen 6dg oud. Dus dan zijn wij op precies dezelfde datum uitgerekend (als jouw blasto 5 dg oud was). Dan was je met de echo op 15/11 precies 7 wk. Ik had 1 dag later echo en bij het opmeten kwam ze eerst op 6w en daarna op 6w6d, dat is met deze termijn nog zo'n gepriegel... Alleen wel zorgwekkend dat er geen kloppend hartje te zien was. Fijn dat je snel weer terug mag. Ik duim voor je!

Geplaatst

Lieve allemaal,Vandaag weer geweest er is niks meer te zien dan een leeg vruchtzakje.... Ik was erop berekend maar maakt me niet minder verdrietig, we konden kiezen om te wachten tot de miskraam vanzelf zou komen of hem opwekken, we hebben gekozen om nog 1 week te wachten en maandag gaan ze het opwekken, zie er enorm tegenop maar voelt denk ik op zo n moment ook als een opluchting

Geplaatst

Heftig meid. Heel heftig, alle hoop weg. Maar t mag je hopelijk ook weer rust gaan brengen, nu de stress erom weg valt. Heel veel sterkte met alles de komende tijd. Dikke knuffel.

Verstuurd vanaf mijn GT-S7580 met Tapatalk

Geplaatst
Heftig meid. Heel heftig, alle hoop weg. Maar t mag je hopelijk ook weer rust gaan brengen, nu de stress erom weg valt. Heel veel sterkte met alles de komende tijd. Dikke knuffel.Verstuurd vanaf mijn GT-S7580 met Tapatalk
Vooral de rust die het hopelijk gaat brengen ben ik erg aan toe... en in het nieuwe jaar gaan we er gewoon weer fris tegenaan hou ik mezelf op dit moment maar voor
Geplaatst
Lieve allemaal,Vandaag weer geweest er is niks meer te zien dan een leeg vruchtzakje.... Ik was erop berekend maar maakt me niet minder verdrietig, we konden kiezen om te wachten tot de miskraam vanzelf zou komen of hem opwekken, we hebben gekozen om nog 1 week te wachten en maandag gaan ze het opwekken, zie er enorm tegenop maar voelt denk ik op zo n moment ook als een opluchting

heel veel sterkte!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Geplaatst

Ach Ar87 .. wat een achtbaan van hoop, verdriet toch weer hoop en nu weer verdriet.. Sterkte .. ik hoop dat er snel rust komt en heel veel bij de volgende poging!

Geplaatst

Onze berichtjes hadden elkaar gekruisd, Ar87.

wat onzettend verdrietig! Nu maar langzaam aan het idee wennen.

Ik heb in juni hetzelfde meegemaakt. Ook ik heb nog even gewacht in de hoop dat het spontaan zou komen. En na die week boden ze gelukkig aan om weer te kijken. Ik voelde me nog zo zwanger, dus ik had het echt nodig om nogmaals te zien dat er echt geen levende zwangerschap meer zat, voordat ik het met medicatie om zeep ging helpen.

Heel veel sterkte, neem alle tijd van de wereld om er bovenop te komen.

Straks ga je het hopelijk als een lichtpuntje zien dat je wel zwanger kunt worden.

Geplaatst

Gelukkig zijn de lichtpuntjes er al wel maar zie gewoon heel erg tegen de 'echte' miskraam op.... We zijn zowieso 2,5 jaar bezig geweest in het ziekenhuis voor ons eerste wonder, alles geprobeerd ook kwa medicijnen en uiteindelijk bij ivf gelukt, nu onze eerste cryo van de 4 die er lagen was ik gelijk zwanger dus was natuurlijk ongelooflijk!!!! Maar die paar weken die we nu bezig zijn geweest voor ons tweede wonder hebben me nu al zoveel meer verdriet gedaan dan zowieso die vorige 2,5 jaar.Nog nooit zoveel gehuild nog nooit zo n achtbaan meegemaakt me nog nooit zo down gevoeld..... Ik hoop dat het ook een beetje aan de medicijnen ligt waar ik nu mee gestopt ben dus we zullen zien.... Als ik eerst maar weer 'gewoon' ben van binnen dan kunnen we weer verder opbouwen

Geplaatst

pff pittig hè, Ar87. Het is dus ook voor jullie tweede wonder, dat had ik nog niet eerder begrepen.

Hoewel ik ook al moeder heb mogen worden, ervaar ik het gaan voor een tweede kindje als zwaarder dan de eerste keer.

Wil het zo graag nog een keer meemaken. En twee van die kruimeltjes door het huis zien krummelen... Door de miskramen is het onbevangene er echt wel vanaf.

Onze eerste IVF voor de tweede is vorige week gestrand. Gelukkig nog een flink aantal in de vriezer. Ergens bracht het einde van de IVF ook een soort opluchting. Nog even niet die vreselijk moeilijke eerste weken van een zwangerschap in. Hoewel ik voor de zwangerschap van mijn dochter ook een miskraam had en tijdens de zwangerschap op de één of andere manier zo vol vertrouwen zat.

Er zit natuurlijk niks anders op dan de miskraam straks maar gewoon over je heen laten komen. Moet je de medicatie of mag je ook kiezen voor curettage? Het wordt zo verschillend ervaren. De één heeft een paar uur flink last, bij mij duurde het juist veel langer. En kwam het heftigst toen mijn man al weer aan het werk was.

sterkte!

Geplaatst
pff pittig hè, Ar87. Het is dus ook voor jullie tweede wonder, dat had ik nog niet eerder begrepen.Hoewel ik ook al moeder heb mogen worden, ervaar ik het gaan voor een tweede kindje als zwaarder dan de eerste keer.Wil het zo graag nog een keer meemaken. En twee van die kruimeltjes door het huis zien krummelen... Door de miskramen is het onbevangene er echt wel vanaf.Onze eerste IVF voor de tweede is vorige week gestrand. Gelukkig nog een flink aantal in de vriezer. Ergens bracht het einde van de IVF ook een soort opluchting. Nog even niet die vreselijk moeilijke eerste weken van een zwangerschap in. Hoewel ik voor de zwangerschap van mijn dochter ook een miskraam had en tijdens de zwangerschap op de één of andere manier zo vol vertrouwen zat.Er zit natuurlijk niks anders op dan de miskraam straks maar gewoon over je heen laten komen. Moet je de medicatie of mag je ook kiezen voor curettage? Het wordt zo verschillend ervaren. De één heeft een paar uur flink last, bij mij duurde het juist veel langer. En kwam het heftigst toen mijn man al weer aan het werk was. sterkte!
Er is helaas niks vanzelf in gang gaan zetten deze week ( tot nu toe ) stoppen met de medicijnen heeft helaas niet geholpen ( die moest ik tot 10 weken na de terugplaatsing blijven nemen als ik zwanger was ) dus maandag worden de medicijnen gegeven, als dat niet helpt dinsdag nog een keer en anders word het idd curettage, waar ik niet op zit te wachten en de dokter wilde dat natuurlijk ook het liefst niet!Ik zal je eerlijk zeggen ben best wel bang!! Hoe het gaat voelen allemaal... De wee gevoelens zijn anders niet erg als je het voor je kindje doet maar nu is al die pijn voor niks waar ook nog eens veel verdriet bij komt dus zie er erg tegenop! Heb maandag vrij en mocht het nodig zijn dinsdag ook ookal lukt het maandag......
Geplaatst

Nog even een vraag: stel dat ik kan kiezen? Waar moet ik voor gaan? Gelijk curettage of toch de pillen? Hoor over die pillen ook erg veel negatieve reacties ook kwa pijn

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden