Ga naar inhoud

Endometriose en nu starten met ivf...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het is erg fijn dat je morgen gewoon precies weet hoe/wat.

Ondanks dat ik me toch wel rustig heb gehouden, ben ik onwijs moe. Verder sta ik op met gespannen borsten en heb ik af en toe steken in m'n buik. Toen ik vanmiddag lang stond, merkte ik ook pijn in m'n onderrug. Zal allemaal wel door de Utrogestan komen.

Morgen weer werken en om eerlijk te zijn heb ik daar niet echt zin in. Morgen is een stressvolle dag.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 408
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Het is erg fijn dat je morgen gewoon precies weet hoe/wat. Ondanks dat ik me toch wel rustig heb gehouden, ben ik onwijs moe. Verder sta ik op met gespannen borsten en heb ik af en toe steken in m'n buik. Toen ik vanmiddag lang stond, merkte ik ook pijn in m'n onderrug. Zal allemaal wel door de Utrogestan komen. Morgen weer werken en om eerlijk te zijn heb ik daar niet echt zin in. Morgen is een stressvolle dag. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat spannend toch, dat wachten... ondanks dat het een stressvolle dag word toch maar de rust bewaren. En niet te veel van jezelf vragen en verwachten. Pak je rust daar waar kan er gebeurt nogal wat met je! Lichamelijk en in dat mooie koppie.Tot morgen dames! Dikke knuffel
Geplaatst

Ik laat me niet zo snel opfokken, hoop dus ook dat ik morgen die rust kan bewaren.

Hoe laat mag je morgen?

Geplaatst
Ik laat me niet zo snel opfokken, hoop dus ook dat ik morgen die rust kan bewaren. Hoe laat mag je morgen?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Oh dat is erg fijn. Ik heb dat ook, ik laat me niet snel opjagen. Om 11u en we hebben individueel de instructie. Super fijn, weer een gelukje!
Geplaatst

@Hopefullness: Al kijk ik heel erg naar die biertjes weet ik dat ik waarschijnlijk na een halve al stop omdat het verkeerd valt. Ik ben de afgelopen 4 maanden 20 kg afgevallen, mijn lichaam is zo veranderd. Ik denk niet dat het nog tegen alcohol kan. maar goed de gedachte om ff door te zakken is ook leuk. Al heb ik wel een klein beetje stress omdat mijn outfit nog niet af is

Heel veel succes vandaag!! Ik duim voor je.

@Juul: succes met werken. Ik zit op het randje van mijn en ik probeer zin te maken om op te schieten. Moet vandaag naar kantoor. Had jij ook slapeloze nachten van die Lucrin??

Geplaatst

@Karin: Ja, die slapeloze nachten herken ik zeker van mijn periode Lucrin.

Op dit moment probeer ik ook zin te maken.....Maar goed, er zal gewerkt moeten worden

Geplaatst
@Hopefullness: Al kijk ik heel erg naar die biertjes weet ik dat ik waarschijnlijk na een halve al stop omdat het verkeerd valt. Ik ben de afgelopen 4 maanden 20 kg afgevallen, mijn lichaam is zo veranderd. Ik denk niet dat het nog tegen alcohol kan. maar goed de gedachte om ff door te zakken is ook leuk. Al heb ik wel een klein beetje stress omdat mijn outfit nog niet af is Heel veel succes vandaag!! Ik duim voor je.@Juul: succes met werken. Ik zit op het randje van mijn en ik probeer zin te maken om op te schieten. Moet vandaag naar kantoor. Had jij ook slapeloze nachten van die Lucrin??Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat is idd niet niks! Wat goed zeg! 20 kilo. Dat lichaam zal idd na een halve al denken, wat doet ze me nou toch!? 😅 wat word je outfit? Tot straks dan hoor je weer van me! Ws vanavond moet direct door naar cursus. Maar zodra ik thuis ben post ik!
Geplaatst

Daar ben ik dan! Vandaag de instructie gehad en dat was erg prettig. Helaas geen start datum gekregen. Deze krijg ik over de post met mijn persoonlijke schema. Beetje jammer vind ik het wel... had zo gehoopt op een datum... maar ja ik ga morgen weer bellen. Hopelijk is er weer een mooi gaatje... ik heb nu toch wel zin om te starten. Word weer vervolgt...

Geplaatst

Hebben ze aangegeven wanneer je je schema kunt verwachten? Een indicatie qua startdatum heb je ook nog niet gehad?

Je geduld wordt op de proef gesteld.....

Geplaatst
Hebben ze aangegeven wanneer je je schema kunt verwachten? Een indicatie qua startdatum heb je ook nog niet gehad? Je geduld wordt op de proef gesteld.....Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja beetje wel ja, maar gelukkig voor mij ben ik iemand die snel zelf belt als het me te onduidelijk of te lang is. Nee niks gezegt. Ik vroeg nog waar kan ik ongeveer op rekenen toen zei ze: starten in januari ws. Maar ik denk dat ze starten met gonal f (zei dd arts die ons de instructie gaf)bedoelt... dus ja... zeg het maar... Daarom ga ik morgen bellen. Hopelijk weet ik dan wat meer...
Geplaatst

9 jan start ik met spuiten🎉 mijn schema digitaal ontvangen🤓 wat fijn!

Maar Karin dat houd in dat we niet gelijk op gaan. Dat zou leuk geweest zijn, maar dit is ook prima! Ik ben zo blij!

Geplaatst

Owwww wat fijn dat je schema binnen is. Ik kan me voorstellen dat je blij bent. Jammer dat je niet rond dezelfde datum kunt beginnen, maar 9 januari is nog wel te doen toch!!!

Je hebt neem ik aan wel aangegeven dat je menstruatie eraan zit te komen? Ik ken zelf gonal f niet. Ik moet Decapeptyl en Menopur spuiten.

20 kg is inderdaad aardig wat, maar ik heb 30 kg als doel dus ik moet nog even .

Het thema is Burning Man. Dat is een evenement in de VS dat een week duurt en vind plaats in een woestijn. Op de laatste dag wordt er een wicker man in brand gestoken (ik denk dat de normale thema's op waren). Outfit is daarom erg lastig. Maar ik heb een heel fout jaren 80 zwart netshirtje gekocht en een roze neon tutu en groene neon beenwarmers. En dan hebben we van die glowsticks gekocht waar je armbandjes van kunt maken en die gaan we door die gaatjes steken. Oke klinkt heel raar maar in het donker is het een leuk effect. Dit is een voorbeeld: http://m.lovethispic.com/image/104120/glow-in-the-dark-neon-outfit

Dan hebben we ook glow in the dark accessoires gekocht bijv een bril in de vorm van een hartje en een bunny diadeem waar je glowsticks in kunt doen. Neon make-up, haarverf en body verf. Wat zullen we voor gek lopen, maar ja vorig jaar was het thema musical en was ik verkleed als Cats dus voor gek lopen doe je altijd

Geplaatst
Owwww wat fijn dat je schema binnen is. Ik kan me voorstellen dat je blij bent. Jammer dat je niet rond dezelfde datum kunt beginnen, maar 9 januari is nog wel te doen toch!!! Je hebt neem ik aan wel aangegeven dat je menstruatie eraan zit te komen? Ik ken zelf gonal f niet. Ik moet Decapeptyl en Menopur spuiten.20 kg is inderdaad aardig wat, maar ik heb 30 kg als doel dus ik moet nog even . Het thema is Burning Man. Dat is een evenement in de VS dat een week duurt en vind plaats in een woestijn. Op de laatste dag wordt er een wicker man in brand gestoken (ik denk dat de normale thema's op waren). Outfit is daarom erg lastig. Maar ik heb een heel fout jaren 80 zwart netshirtje gekocht en een roze neon tutu en groene neon beenwarmers. En dan hebben we van die glowsticks gekocht waar je armbandjes van kunt maken en die gaan we door die gaatjes steken. Oke klinkt heel raar maar in het donker is het een leuk effect. Dit is een voorbeeld: http://m.lovethispic.com/image/104120/glow-in-the-dark-neon-outfitDan hebben we ook glow in the dark accessoires gekocht bijv een bril in de vorm van een hartje en een bunny diadeem waar je glowsticks in kunt doen. Neon make-up, haarverf en body verf. Wat zullen we voor gek lopen, maar ja vorig jaar was het thema musical en was ik verkleed als Cats dus voor gek lopen doe je altijd Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Haha klinkt goed! En ziet er indrukwekkend uit, dat gaat zeker goed komen! Heel veel plezier alvast! Ik start vanuit de pil, 1e 4 dagen spuit ik decapeptyl en slik ik de pil door. Daarna moet ik tijdens mijn decapeptyl spuiten toch menstrueren en dan kan ik 22 jan starten met Gonal F. Heb ik niet gevloeid moet ik bellen. Nu is het echt wachten geblazen... ik hoor wel van je hoe het jou vergaat.
Geplaatst

Dank je

Je schema klinkt in ieder geval spannend.

We moeten het gewoon op ons af laten komen. En het goede doel in onze gedachte houden. Mijn dokter zei: er hoeft maar 1 goed eitje tussen te zitten. En daar hou ik me maar aan vast. Ik zal je vrijdag laten weten of die eerste injectie echt zo moeilijk was om te zetten.

Geplaatst
Dank je Je schema klinkt in ieder geval spannend. We moeten het gewoon op ons af laten komen. En het goede doel in onze gedachte houden. Mijn dokter zei: er hoeft maar 1 goed eitje tussen te zitten. En daar hou ik me maar aan vast. Ik zal je vrijdag laten weten of die eerste injectie echt zo moeilijk was om te zetten. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heb je met de instructie niet jezelf geprikt? Ik wel... viel reuze mee...
Geplaatst

Nee ik heb geen instructie op mezelf gekregen. Baal ik wel een beetje van eigenlijk. Maar goed ik ga er morgen zo min mogelijk over nadenken en het gewoon doen..

Geplaatst
Nee ik heb geen instructie op mezelf gekregen. Baal ik wel een beetje van eigenlijk. Maar goed ik ga er morgen zo min mogelijk over nadenken en het gewoon doen..Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tip die ze mij gaf. Zet eerst de naald losjes op je buik en druk hem er dan in. Ik ben het gewent bij anderen te doen en dan prikje als het ware door, zonder pauze op de huid. Maar bij jezelf werkt dat echt goed. En je voelt er geen sikkepit van... laat maar weten hoe het is gegaan.
Geplaatst

Nou ik heb nu 2 prikken gezet. Vond het best heftig hoor, maar het is gelukt.

Geplaatst

Het prikken is even wennen, maar dat gaat snel genoeg. Ik vond het lastig om aan het einde nog goede plekken te vinden. Bij ons duurde de stimulatie, zowel bij poging 1 als bij poging 2, langer dan aanvankelijk gepland.

Zet 'm op Karin!

Geplaatst
Nou ik heb nu 2 prikken gezet. Vond het best heftig hoor, maar het is gelukt. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Blij dat het je gelukt is. Ik hoop dat de bijwerkinging gaan meevallen. Ik hoop voor mezelf dat de bijwerkingen mee gaan vallen
Geplaatst

Hoi,

Kan ik nog meeschrijven?

Ook ik heb endo..

Sinds okt 2015 weten we het omdat ik al geruime tijd geen pil meer slikte en toenemende buikpijn kreeg, in feb 2016 operatie gehad. Advies om eerst zelf te proberen helaas zonder resultaat.. nu door naar IVF! Komende donderdag beginnen met spuiten en dan na een aantal stoppen met de pil.. begin jan uitgaansecho.. vind het zo spannend! Hopelijk snel positief nieuws

Liefs, Flower

Geplaatst
Hoi,Kan ik nog meeschrijven?Ook ik heb endo..Sinds okt 2015 weten we het omdat ik al geruime tijd geen pil meer slikte en toenemende buikpijn kreeg, in feb 2016 operatie gehad. Advies om eerst zelf te proberen helaas zonder resultaat.. nu door naar IVF! Komende donderdag beginnen met spuiten en dan na een aantal stoppen met de pil.. begin jan uitgaansecho.. vind het zo spannend! Hopelijk snel positief nieuwsLiefs, Flower
Hoi Flower, tuurlijk mag je meeschrijven! Daar zijn deze forums toch voor! Het is ook allemaal best spannend! Begrijp ik het goed dat je de eerste dagen Decap en de pil gebruikt? Dat gaat voor mij nl ook op. Ik start 8 jan met spuiten en heb 31 jan mijn eerste echo. Voel je vrij om alles te delen, dat doe ik nl ook 😉 Succes meid!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden