Ga naar inhoud

Endometriose en nu starten met ivf...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Haha beroepsjunkie, leuk verwoord. Vandaag ging het al makkelijker, alleen prikt het bij toedienen herken jij dit ook? Ik moet iedere ochtend spuiten, heb nu vakantie maar wil het graag op hetzelfde tijdstip doen dus vroeg de wekker!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat prikken bij het toedienen is herkenbaar. Haal je de spuiten van tevoren uit de koelkast? Dat wil nog wel eens werken. Daarnaast is het goed om de dosis niet te snel te spuiten.

• Reacties 408
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Haha beroepsjunkie, leuk verwoord. Vandaag ging het al makkelijker, alleen prikt het bij toedienen herken jij dit ook? Ik moet iedere ochtend spuiten, heb nu vakantie maar wil het graag op hetzelfde tijdstip doen dus vroeg de wekker!

Ja bij mij prikt het ook soms. De linkerkant van mijn buik daar prikt het minder dan de rechterkant. Dus dan maar aan de linkerkant prikken

Ik prik nu in de avond (Decapeptyl) maar als alles de 28ste goed is, dan ga ik in de ochtend Menopur erbij prikken. Dan moet ik die ook in de avond erbij prikken.

Geplaatst
Ik hoefde ook niet op mezelf te oefenen. Ik vond de eerste keer prikken wel heftig hoor. De tweede keer was idd makkelijker. Ik heb nu 8 x gespoten. Ik ging er echt voor zitten, maar vanavond hoefde ik niet eens meer te zitten. voel me net een beroepsjunkie Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hahaha op gegeven moment ben je over die drempel heen en vind je het heel gewoon...
Geplaatst

Hopelijk hebben jullie een fijne kerst gehad!

Herkend iemand dit; sinds de spuiten doe ik snachts geen oog meer dicht ben klaar wakker pas als ik sochtends de deca gespoten heb val ik in slaap... 3jan maar vragen of de spuiten niet savonds mogen

Geplaatst
Hopelijk hebben jullie een fijne kerst gehad!Herkend iemand dit; sinds de spuiten doe ik snachts geen oog meer dicht ben klaar wakker pas als ik sochtends de deca gespoten heb val ik in slaap... 3jan maar vragen of de spuiten niet savonds mogenVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ben nog niet begonnen met spuiten, dus kan je niet helpen... hoe is het verder met je? Verder geen klachten op de spuiten? 3jan je eerste echo? Liefs
Geplaatst
Hopelijk hebben jullie een fijne kerst gehad!

Herkend iemand dit; sinds de spuiten doe ik snachts geen oog meer dicht ben klaar wakker pas als ik sochtends de deca gespoten heb val ik in slaap... 3jan maar vragen of de spuiten niet savonds mogen

Hoi Flower, mijn kerst was ok. Hoe was die van jou?

Ik slaap al een tijd slecht. Het is bij mij begonnen toen ik de Lucrin injecties kreeg, nu met deca is het niet minder (of meer) geworden. Ik spuit in de avond.

Ik ben wel sinds de hormoon injecties wel heel de tijd verkouden. Mijn weerstand is heel erg laag.

Geplaatst
Ik ben nog niet begonnen met spuiten, dus kan je niet helpen... hoe is het verder met je? Verder geen klachten op de spuiten? 3jan je eerste echo? Liefs

Wanneer mag jij beginnen met de spuiten? Verder geen klachten dus dat is wel fijn! 3jan is de uitgangsecho als die goed is mag de volgende stimulatiespuit erbij

Geplaatst
Hoi Flower, mijn kerst was ok. Hoe was die van jou?

Ik slaap al een tijd slecht. Het is bij mij begonnen toen ik de Lucrin injecties kreeg, nu met deca is het niet minder (of meer) geworden. Ik spuit in de avond.

Ik ben wel sinds de hormoon injecties wel heel de tijd verkouden. Mijn weerstand is heel erg laag.

Mijne was ook prima, ben ook wel blij dat het weer achter de rug is.. mm dus waarschijnlijk is in de avond spuiten geen optie.. vervelend dat je telkens verkouden bent zeg

Geplaatst

Het wachten is vaak zo vervelend. Heb zometeen weer een echo. De minuten tikken langzaam voorbij

Geplaatst

Zo dat zit er ook weer op. Op dit moment zijn er 10/11 eiblaasjes zichtbaar. Heb net mijn eerste Menopur injectie gehad. 2-1 heb ik weer een afspraak.

Geplaatst
Wanneer mag jij beginnen met de spuiten? Verder geen klachten dus dat is wel fijn! 3jan is de uitgangsecho als die goed is mag de volgende stimulatiespuit erbijVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoi hoi, ik mag 8 januari starten en ik heb er heel veel zin in! Ik hoop ook dat ik nauwlijks bijwerkingen heb... spannend dus! Ik hoop dat je goed produceerd en dat je snel de punctie hebt. Ik duim weer voor je!
Geplaatst
Zo dat zit er ook weer op. Op dit moment zijn er 10/11 eiblaasjes zichtbaar. Heb net mijn eerste Menopur injectie gehad. 2-1 heb ik weer een afspraak.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat zijn er al aardig wat! Nog geen punctie in zicht? Je zou toch zeggen dat 10 voldoende is... of zijn ze nog niet groot genoeg? Spannend zeg! Ook voor jou ga ik duimen... dat word zeker het wachtbankje van januari 🙄
Geplaatst
Dat zijn er al aardig wat! Nog geen punctie in zicht? Je zou toch zeggen dat 10 voldoende is... of zijn ze nog niet groot genoeg? Spannend zeg! Ook voor jou ga ik duimen... dat word zeker het wachtbankje van januari

Het gaat niet om het aantal, maar wel om de grootte van de follikels. Moet, als ik me niet vergis, minimaal 19-20 mm zijn.

Geplaatst
Het gaat niet om het aantal, maar wel om de grootte van de follikels. Moet, als ik me niet vergis, minimaal 19-20 mm zijn. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heey Juul, Hoe is het? Ja ik dacht ook dat het met de grootte te maken had... daarom vroeg ik het extra... Ik lees wel mee op het wachtbankje, maar vind het niet zo snel mijn plaats om daar van alles te vragen... ik leer er wel veel van 😉 liefs
Geplaatst
Heey Juul, Hoe is het? Ja ik dacht ook dat het met de grootte te maken had... daarom vroeg ik het extra... Ik lees wel mee op het wachtbankje, maar vind het niet zo snel mijn plaats om daar van alles te vragen... ik leer er wel veel van liefs

Dit forum is uitstekend om al je vragen te stellen. Ik doe dat ook en dat helpt!

Met mij gaat het redelijk. De teleurstelling moet verwerkt worden en de helse menstruatie met ook flinke pijn in m'n eierstokken (al een week lang nu) werkt daar niet echt aan mee. Morgen moet ik, nadat ik sinds afgelopen vrijdag vrij was, weer werken. Het weekend is al wel in zicht

Hoe gaat het verder met jou?

Geplaatst
Heey Juul, Hoe is het? Ja ik dacht ook dat het met de grootte te maken had... daarom vroeg ik het extra... Ik lees wel mee op het wachtbankje, maar vind het niet zo snel mijn plaats om daar van alles te vragen... ik leer er wel veel van 😉 liefs
Owww srry Juul, ik lees het net op het wachtbankje. Ik had tijdens mijn menstruatie daar heel veel pijn aan omdat mijn endo daar zat/zit... maar geen ervaring met spuiten en pijn... nog niet(hopelijk) althans.
Geplaatst
Dit forum is uitstekend om al je vragen te stellen. Ik doe dat ook en dat helpt!Met mij gaat het redelijk. De teleurstelling moet verwerkt worden en de helse menstruatie met ook flinke pijn in m'n eierstokken (al een week lang nu) werkt daar niet echt aan mee. Morgen moet ik, nadat ik sinds afgelopen vrijdag vrij was, weer werken. Het weekend is al wel in zicht Hoe gaat het verder met jou?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja met mij gaat het wel goed. Ik heb heel erg bewust genoten van de hoeveelheid energie ik heb gekregen na de operatie. Ik ben aan de pil dus ook geen ongi en dus geen pijn gelukkig. Ook de feestdagen nog genoten van alles en nu heb ik gewoon heel veel zin om te starten. Ik wil zo graag plaats nemen op een wachtbankje...
Geplaatst
Owww srry Juul, ik lees het net op het wachtbankje. Ik had tijdens mijn menstruatie daar heel veel pijn aan omdat mijn endo daar zat/zit... maar geen ervaring met spuiten en pijn... nog niet(hopelijk) althans.

Tijdens het spuiten had ik ook niet veel pijn hoor. Dat viel wel mee....

Ik weet vrijwel zeker dat de endo de boosdoener van de pijn is, maar ik heb het nog niet eerder zo gehad in m'n eierstokken. Na poging 1 had ik deze pijn ook. Daarom ook contact met de gynaecoloog als het volgende week nog zo gevoelig is.

Geplaatst
Ja met mij gaat het wel goed. Ik heb heel erg bewust genoten van de hoeveelheid energie ik heb gekregen na de operatie. Ik ben aan de pil dus ook geen ongi en dus geen pijn gelukkig. Ook de feestdagen nog genoten van alles en nu heb ik gewoon heel veel zin om te starten. Ik wil zo graag plaats nemen op een wachtbankje...

De pil is bij mij niet betrouwbaar.....ik breek daar dwars doorheen Dat maakte ook dat ik nooit echt de stopweek heb kunnen overslaan....

Geplaatst
Tijdens het spuiten had ik ook niet veel pijn hoor. Dat viel wel mee....Ik weet vrijwel zeker dat de endo de boosdoener van de pijn is, maar ik heb het nog niet eerder zo gehad in m'n eierstokken. Na poging 1 had ik deze pijn ook. Daarom ook contact met de gynaecoloog als het volgende week nog zo gevoelig is. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat doe je goed! Even na laten kijken en ff over babbelen... hopelijk valt het mee... ik ben zooo benieuwd hoe mijn endo reageerd op de spuiten en het hele traject...
Geplaatst
De pil is bij mij niet betrouwbaar.....ik breek daar dwars doorheen Dat maakte ook dat ik nooit echt de stopweek heb kunnen overslaan....Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Oei dat is ook heftig! Daar heb ik gelukkig geen last van! Ik kan onbeperkt doorslikken en nog geen druppie verliezen😉
Geplaatst
Dat zijn er al aardig wat! Nog geen punctie in zicht? Je zou toch zeggen dat 10 voldoende is... of zijn ze nog niet groot genoeg? Spannend zeg! Ook voor jou ga ik duimen... dat word zeker het wachtbankje van januari

2 januari gaan ze weer kijken hoe groot ze zijn geworden door de Menopur. Ze verwacht wel dat de punctie in die week gaat plaatsvinden. Ik krijg dan ook mijn antibiotica kuur voor de cystes.

Geplaatst
2 januari gaan ze weer kijken hoe groot ze zijn geworden door de Menopur. Ze verwacht wel dat de punctie in die week gaat plaatsvinden. Ik krijg dan ook mijn antibiotica kuur voor de cystes. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik krijg ook een kuurtje na de punctie. Ivm de endo... ik ga voor je duimen! En dan word het dus zeker wachtbankje Januari😆
Geplaatst
2 januari gaan ze weer kijken hoe groot ze zijn geworden door de Menopur. Ze verwacht wel dat de punctie in die week gaat plaatsvinden. Ik krijg dan ook mijn antibiotica kuur voor de cystes.

Ik hoop dat jouw follikels snel reageren op de menopur. Hoeveel eenheden moet je spuiten? Moet je ze zelf klaarmaken? Vond dat de eerste dag zo gek.

Geplaatst
Ik hoop dat jouw follikels snel reageren op de menopur. Hoeveel eenheden moet je spuiten? Moet je ze zelf klaarmaken? Vond dat de eerste dag zo gek. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat had ik met de pregnyl idd... dat je dat zelf moet maken😲 ik weet nu al niet meer hoe dat moet... komt tegen die tijd wel weer...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden