Ga naar inhoud

Endometriose en nu starten met ivf...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik herken die pijn aan de eierstokken maar al te goed. Ik heb die pijn 24/7 vanwege de cystes die aan mijn eierstokken zitten. Het valt daarom niet meer onder "pijn", meer een ongemakkelijk zeurderig gevoel. Het klinkt heel raar maar ik ben er "gewend" aangeraakt. Je pijngrens gaat omhoog. Ik merkte het pas toen ik zware pijnstillers had, dat ik ff niets voelde. Wat heerlijk was dat. Na de operatie was dat gevoel ook weg, maar na 2 mnd kwam het weer terug en bij een echo werd het bevestigd, want de cystes waren ook weer terug.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 408
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ik herken die pijn aan de eierstokken maar al te goed. Ik heb die pijn 24/7 vanwege de cystes die aan mijn eierstokken zitten. Het valt daarom niet meer onder "pijn", meer een ongemakkelijk zeurderig gevoel. Het klinkt heel raar maar ik ben er "gewend" aangeraakt. Je pijngrens gaat omhoog. Ik merkte het pas toen ik zware pijnstillers had, dat ik ff niets voelde. Wat heerlijk was dat. Na de operatie was dat gevoel ook weg, maar na 2 mnd kwam het weer terug en bij een echo werd het bevestigd, want de cystes waren ook weer terug.

Mijn pijngrens ligt ook erg hoog. Ik heb de pijn bij m'n eierstokken nooit eerder zo gevoeld, daarom ben ik er ook alert op. De pijn in m'n buik was voor mij heel normaal geworden.....Vanwege allergieën mag ik enkel paracetamol en pijnstilling bestaande uit opiaten.

Geplaatst
Zo dat zit er ook weer op. Op dit moment zijn er 10/11 eiblaasjes zichtbaar. Heb net mijn eerste Menopur injectie gehad. 2-1 heb ik weer een afspraak.

Hopelijk heb je snel de punctie! En zitten we samen op het wachtbankje

Geplaatst
Ik hoop dat jouw follikels snel reageren op de menopur. Hoeveel eenheden moet je spuiten? Moet je ze zelf klaarmaken? Vond dat de eerste dag zo gek.

In de ochtend moet ik 150 (2 eenheden) en in de avond 75 (1 eenheid) en dan in de avond ook nog die Decapeptyl.

Ja, ik moet ze zelf klaarmaken. Is idd heel vreemd. Liep gisteren een beetje te klooien met die vloeistof (nadat het gemengd was) om het er weer uit te halen.

Hoop dat het zometeen beter gaat.

Geplaatst
Hopelijk heb je snel de punctie! En zitten we samen op het wachtbankje

Ik hoop het ook. Spannend hoor

Geplaatst
Hopelijk heb je snel de punctie! En zitten we samen op het wachtbankjeVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mijn wachtbankje word die in februari. 31 jan heb ik pas mijn 1e echo... dus misschien ben jij er dan net vanaf... als ik op februari neer plof😉
Geplaatst
Mijn wachtbankje word die in februari. 31 jan heb ik pas mijn 1e echo... dus misschien ben jij er dan net vanaf... als ik op februari neer plof

Je mocht toch al begin januari gaan prikken??

Geplaatst

Nou ik ben dus gisteren ongesteld geworden na het stoppen van de pil de 25e, klopt het dat de pijn nu nog helser is als normaal? Of moet ik me zorgen maken? Kruip al twee dagen over de grond van de pijnlijke krampen..

Geplaatst
Nou ik ben dus gisteren ongesteld geworden na het stoppen van de pil de 25e, klopt het dat de pijn nu nog helser is als normaal? Of moet ik me zorgen maken? Kruip al twee dagen over de grond van de pijnlijke krampen..

Ik herken dat wel, Flower. Heb je de pil lang achter elkaar geslikt?

Geplaatst
Ik herken dat wel, Flower. Heb je de pil lang achter elkaar geslikt?

Valt mee anderhalve strip ongeveer.. neem nu paracetamol maar daar komt het gewoon doorheen.. dus het is normaal? In het ziekenhuis zeiden ze dat de menstruatie juist minder kon zijn... helaas

Geplaatst

Vanuit de endo herken ik de pijn. Het kan minder zijn door de pil, maar geloof me.....ik heb jarenlang de pil geslikt (wist toen nog niet dat ik endo had/heb) maar zelfs toen kon ik niet zondet paracetamol. Probleem is dat ik enkel paracetamol of opiaten mag.....ibuprofen mag ik bijvoorbeeld niet.

Als je het niet vertrouwt, moet je bellen met je arts, dat kan geen kwaad.

Geplaatst

Dat had ik ook na het stoppen met de pil. Tegen mij zeiden ze dat het normaal is dat het meer pijn doet.

Fijn dat ze dan het woord "normaal" gebruiken want het voelt verre weg van normaal.

Ik heb zelf nog geen ervaring met IVF in combinatie met het stoppen van de pil.

Mijn startpunt was een Lucrin kuur en nadat dit uitgewerkt was heb ik geen menstruatie gehad.

Komt je schema nu niet in de war? Je was toch al aan het prikken?

Geplaatst
Dat had ik ook na het stoppen met de pil. Tegen mij zeiden ze dat het normaal is dat het meer pijn doet.

Fijn dat ze dan het woord "normaal" gebruiken want het voelt verre weg van normaal.

Ik heb zelf nog geen ervaring met IVF in combinatie met het stoppen van de pil.

Mijn startpunt was een Lucrin kuur en nadat dit uitgewerkt was heb ik geen menstruatie gehad.

Komt je schema nu niet in de war? Je was toch al aan het prikken?

Als het goed is komt mn schema niet in de war.. ik moest nu ook menstrueren.. spuit alleen nog maar deca dinsdag echo en als alles goed is dan de gonal f erbij.. maar pff wat een helse pijn.. heb het altijd van de endo maar t is nu nog even een tandje erger.. maar we blijven in ons achterhoofd houden t is voor een goed doel

Geplaatst
Als het goed is komt mn schema niet in de war.. ik moest nu ook menstrueren.. spuit alleen nog maar deca dinsdag echo en als alles goed is dan de gonal f erbij.. maar pff wat een helse pijn.. heb het altijd van de endo maar t is nu nog even een tandje erger.. maar we blijven in ons achterhoofd houden t is voor een goed doel

Oh dat is fijn dat het je schema niet in de war gooit. Die pijn is zo herkenbaar.

In had in juni zoveel pijn dat ik onderweg in de auto bijna van mijn stokkie ging. Een paar dagen voor de operatie had ik zoveel pijnstillers geslikt dat ik knock out ging in mijn keuken. Ik ben helemaal niet zo van de pijnstillers, maar je voelt je zo hopeloos en je wilt dat de pijn stopt.

Ik werd vanochtend wakker en ik ben zo blij dat dit klote jaar bijna voorbij is. Hopelijk wordt 2017 voor ons allemaal een beter jaar.

Heel veel sterkte met de pijn.

Geplaatst

Ook voor mij is die pijn zeeer herkenbaar, en ik drogeerde me ook zodat het me even een pauze gaf om op kracht/adem te komen... Je berichtje maakt me wel bang, ik hoop niet dat ik die pijn nog moet doormaken...

Ik had gisteren en eergisteren al door de pil heen last van ongi pijn, dus hoop niet dat dat een voorbode is... Mag je tijdens decap ook nog ibuprofen 400?

Hou vol meis, idd je doet dit alles voor iets prachtigs!

Geplaatst
Ook voor mij is die pijn zeeer herkenbaar, en ik drogeerde me ook zodat het me even een pauze gaf om op kracht/adem te komen... Je berichtje maakt me wel bang, ik hoop niet dat ik die pijn nog moet doormaken...

Ik had gisteren en eergisteren al door de pil heen last van ongi pijn, dus hoop niet dat dat een voorbode is... Mag je tijdens decap ook nog ibuprofen 400?

Hou vol meis, idd je doet dit alles voor iets prachtigs!

Tegen mij zeiden ze dat ik alleen paracetamol mocht slikken. Ze zei ook dat Decap en ibu geen goede combinatie is.

Geplaatst
Tegen mij zeiden ze dat ik alleen paracetamol mocht slikken. Ze zei ook dat Decap en ibu geen goede combinatie is.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hmmm dat is wel erg jammer... ik hoop dat de pijn mee gaat vallen... maar ben er toch wel bang voor.. nou ja laat et maar rustig op me afkomen.Het aftellen is nu begonnen morgen nog precies 1 week.
Geplaatst
Hmmm dat is wel erg jammer... ik hoop dat de pijn mee gaat vallen... maar ben er toch wel bang voor.. nou ja laat et maar rustig op me afkomen.Het aftellen is nu begonnen morgen nog precies 1 week.

Eigenlijk mag je alleen paracetamol.. gisteren was het gewoon niet meer uit te houden en heb ik toch wat zwaarders genomen omdat ik anders van mn stokje ging. Gaat nu weer wat beter!

Geplaatst

Je moet het ook gewoon op je af laten komen.

Spannend hoor dat aftellen. Ik moet morgenochtend weer naar het ziekenhuis voor een echo. Ik hoop dat de eiblaasjes al gegroeid zijn.

Geplaatst
Eigenlijk mag je alleen paracetamol.. gisteren was het gewoon niet meer uit te houden en heb ik toch wat zwaarders genomen omdat ik anders van mn stokje ging. Gaat nu weer wat beter!

Goed om te horen dat het weer wat beter gaat.

Geplaatst
Je moet het ook gewoon op je af laten komen.

Spannend hoor dat aftellen. Ik moet morgenochtend weer naar het ziekenhuis voor een echo. Ik hoop dat de eiblaasjes al gegroeid zijn.

Hoe laat heb je je afspraak staan? Ben benieuwd naar de uitslag. Succes!!

Geplaatst
Hoe laat heb je je afspraak staan? Ben benieuwd naar de uitslag. Succes!!

Ik ben geweest. 12 eiblaasjes zichtbaar. Ze weten alleen nog niet of ze allemaal bereikbaar zijn ivm mijn cystes. Ik heb er 6 aan iedere kant. De 6 aan de linkerkant waren bij de vorige echo nog de uitdaging en die groeien nu aan de goede kant van de cyste dus die kunnen ze hoog waarschijnlijk weghalen zonder mijn cyste te moeten inprikken. Rechts is nu een uitdaging want de eiblaasjes groeien er rondom. Dus als ze de achterste willen aanprikken, moeten ze door mijn cyste heen. Mijn gezondheid staat voorop dus ik heb een kans dat ze niets met die eitjes gaan doen achter die cyste.

Ik ben nu 6 dagen Menopur aan het spuiten. De kleinste is rond de 7,5 mm en de grootste is 10 mm. Ze groeien rond de 0,2 mm per dag dus ik moet vrijdag weer terug komen. Ze groeien niet zo hard.

Hoe groot waren die van jou na 6 dagen prikken?

Geplaatst
Ik ben geweest. 12 eiblaasjes zichtbaar. Ze weten alleen nog niet of ze allemaal bereikbaar zijn ivm mijn cystes. Ik heb er 6 aan iedere kant. De 6 aan de linkerkant waren bij de vorige echo nog de uitdaging en die groeien nu aan de goede kant van de cyste dus die kunnen ze hoog waarschijnlijk weghalen zonder mijn cyste te moeten inprikken. Rechts is nu een uitdaging want de eiblaasjes groeien er rondom. Dus als ze de achterste willen aanprikken, moeten ze door mijn cyste heen. Mijn gezondheid staat voorop dus ik heb een kans dat ze niets met die eitjes gaan doen achter die cyste. Ik ben nu 6 dagen Menopur aan het spuiten. De kleinste is rond de 7,5 mm en de grootste is 10 mm. Ze groeien rond de 0,2 mm per dag dus ik moet vrijdag weer terug komen. Ze groeien niet zo hard. Hoe groot waren die van jou na 6 dagen prikken?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Heey Karin, wat een domper... ik hoop voor je dat ze vrijdag groot genoeg zijn voor de punctie... en ik hoop dat alles toch nog een positieve wending krijgt wat betreft de cystes... Je geduld word aardig op de proef gesteld. Ik wacht samen met je af en ga duimen voor je!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden