Ga naar inhoud

Endometriose en nu starten met ivf...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ik ben geweest. 12 eiblaasjes zichtbaar. Ze weten alleen nog niet of ze allemaal bereikbaar zijn ivm mijn cystes. Ik heb er 6 aan iedere kant. De 6 aan de linkerkant waren bij de vorige echo nog de uitdaging en die groeien nu aan de goede kant van de cyste dus die kunnen ze hoog waarschijnlijk weghalen zonder mijn cyste te moeten inprikken. Rechts is nu een uitdaging want de eiblaasjes groeien er rondom. Dus als ze de achterste willen aanprikken, moeten ze door mijn cyste heen. Mijn gezondheid staat voorop dus ik heb een kans dat ze niets met die eitjes gaan doen achter die cyste.

Ik ben nu 6 dagen Menopur aan het spuiten. De kleinste is rond de 7,5 mm en de grootste is 10 mm. Ze groeien rond de 0,2 mm per dag dus ik moet vrijdag weer terug komen. Ze groeien niet zo hard.

Hoe groot waren die van jou na 6 dagen prikken?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

12 is wel een prachtige score!

Bij mij groeide het ook niet snel....heb in beide pogingen gehad dat in de eerste week van stimulatie een afspraak kon schrappen, omdat ze niet snel groeide. Maar....het hoeft ook niet snel. Hoe groot was de grootste nu?

• Reacties 408
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ik ben geweest. 12 eiblaasjes zichtbaar. Ze weten alleen nog niet of ze allemaal bereikbaar zijn ivm mijn cystes. Ik heb er 6 aan iedere kant. De 6 aan de linkerkant waren bij de vorige echo nog de uitdaging en die groeien nu aan de goede kant van de cyste dus die kunnen ze hoog waarschijnlijk weghalen zonder mijn cyste te moeten inprikken. Rechts is nu een uitdaging want de eiblaasjes groeien er rondom. Dus als ze de achterste willen aanprikken, moeten ze door mijn cyste heen. Mijn gezondheid staat voorop dus ik heb een kans dat ze niets met die eitjes gaan doen achter die cyste.

Ik ben nu 6 dagen Menopur aan het spuiten. De kleinste is rond de 7,5 mm en de grootste is 10 mm. Ze groeien rond de 0,2 mm per dag dus ik moet vrijdag weer terug komen. Ze groeien niet zo hard.

Hoe groot waren die van jou na 6 dagen prikken?

Oh ik zie dat je de grootte al had beschreven. Hoeveel spuit je van menopur? Moet je het ook ophogen nu?

Ik heb van mijn arts begrepen dat het langer kan duren, omdat je door Lucrin van heeeeeel laag moet komen qua eigen hormonen.

Geplaatst
Oh ik zie dat je de grootte al had beschreven. Hoeveel spuit je van menopur? Moet je het ook ophogen nu?

Ik heb van mijn arts begrepen dat het langer kan duren, omdat je door Lucrin van heeeeeel laag moet komen qua eigen hormonen.

12 vond ik zelf ook wel aardig score.

Ze hadden me idd gewaarschuwd dat het langzamer kan gaan ivm de Lucrin, maar toch hoop je op iets beter nieuws.

Ik blijf in gedachte houden wat mijn endo gynaecoloog zei en dat is dat er maar 1 eitje goed hoeft te zijn.

Ik hoop dat deze er bij zit. Ik stop niet voordat ik dat ene eitje gevonden heb!!

Hoe is het met jou??

Geplaatst

Ow ik spuit in de ochtend 150 en in de avond 75. Ik moet dit gewoon door blijven spuiten.

Geplaatst
Heey Karin, wat een domper... ik hoop voor je dat ze vrijdag groot genoeg zijn voor de punctie... en ik hoop dat alles toch nog een positieve wending krijgt wat betreft de cystes... Je geduld word aardig op de proef gesteld. Ik wacht samen met je af en ga duimen voor je!

Ja ik was ook wel een beetje teleurgesteld, maar ach we moeten maar weer afwachten.

Ben wel blij dat ze steeds blijven benadrukken dat mijn gezondheid vooraan staat en dat is ook wel prettig om te horen.

Red jij het nog met aftellen??

Geplaatst
12 vond ik zelf ook wel aardig score.

Ze hadden me idd gewaarschuwd dat het langzamer kan gaan ivm de Lucrin, maar toch hoop je op iets beter nieuws.

Ik blijf in gedachte houden wat mijn endo gynaecoloog zei en dat is dat er maar 1 eitje goed hoeft te zijn.

Ik hoop dat deze er bij zit. Ik stop niet voordat ik dat ene eitje gevonden heb!!

Hoe is het met jou??

Dat van het ene eitje hoeft men tegen mij niet te zeggen...ik beschouw het als een dooddoener

Ik snap dat je gehoopt had op positiever nieuws. Toch is het geen ramp!

Na ruim 9 dagen ongesteld te zijn, was dat zaterdagmiddag eindelijk klaar. M'n eierstokken zijn nog erg gevoelig, maar ook dat wordt gelukkig minder. Verder moeten we de teleurstellingen natuurlijk verwerken....maar ook dat gaat gelukkig wel....Het is ook goed dat er nu even 'rust' is en dat er geen kunstmatige hormonen m'n lijf in gaan.

Hoe voel je je verder met de hormonen?

Geplaatst

Er was wel een positief dingetje en dat is dat mijn baarmoederslijmvlies op 7,9 mm zit en dat moet boven de 7.0 zitten dus dat is goed.

Geplaatst
Er was wel een positief dingetje en dat is dat mijn baarmoederslijmvlies op 7,9 mm zit en dat moet boven de 7.0 zitten dus dat is goed.

Dat zijn goede berichten! Ik had bij de puncties uiteindelijk slijmvlies van 12-13mm

Geplaatst
Dat van het ene eitje hoeft men tegen mij niet te zeggen...ik beschouw het als een dooddoener

Ik snap dat je gehoopt had op positiever nieuws. Toch is het geen ramp!

Na ruim 9 dagen ongesteld te zijn, was dat zaterdagmiddag eindelijk klaar. M'n eierstokken zijn nog erg gevoelig, maar ook dat wordt gelukkig minder. Verder moeten we de teleurstellingen natuurlijk verwerken....maar ook dat gaat gelukkig wel....Het is ook goed dat er nu even 'rust' is en dat er geen kunstmatige hormonen m'n lijf in gaan.

Hoe voel je je verder met de hormonen?

Hahaha normaal is het voor mij ook een dooddoener zo'n uitspraak. Ik ben veelte nuchter voor zulke uitspraken, maar als ik het genoeg tegen mezelf zeg (nu de hormonen door mijn lichaam gieren), ga ik er (bijna) in geloven

Ik mag niet negatief doen van mijn vriend dus elke x als ik zeg er hoeft er maar 1 goed te zijn dan geef ik hem een beter gevoel

Het is idd even een kleine teleurstelling en (na al dat slechte nieuws de afgelopen maanden) hoop je op iets beters.

Fijn om te horen dat het weer wat beter gaat.

Ga je nu een maand rust nemen of ga je direct weer verder?

Geplaatst
Dat zijn goede berichten! Ik had bij de puncties uiteindelijk slijmvlies van 12-13mm

Oh 12-13 klinkt wel goed.

Hoeveel dagen heb jij gespoten voor de stimulatie?

Geplaatst
Ja ik was ook wel een beetje teleurgesteld, maar ach we moeten maar weer afwachten. Ben wel blij dat ze steeds blijven benadrukken dat mijn gezondheid vooraan staat en dat is ook wel prettig om te horen. Red jij het nog met aftellen??Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja dat is ook, jouw gezondheid staat voorop! Ja hoor ik trek het nog wel. Ik heb er nog steeds veel zin in hahaha. Deze week nog werken en visites doen en voor ik het weet kan ik starten😊
Geplaatst
Oh 12-13 klinkt wel goed.

Hoeveel dagen heb jij gespoten voor de stimulatie?

Ik heb bij poging 1 een week langer gestimuleerd en bij poging 2 bijna een week langer.

Geplaatst

Zo weer een stapje verder, echo was goed morgen starten met gonal-f en dan volgende week woensdag weer een echo.. er waren zelf al een aantal eiblaasjes te zien ☺

Geplaatst
Zo weer een stapje verder, echo was goed morgen starten met gonal-f en dan volgende week woensdag weer een echo.. er waren zelf al een aantal eiblaasjes te zien ☺

Dat klinkt als een goed begin, Flower!

Geplaatst
Zo weer een stapje verder, echo was goed morgen starten met gonal-f en dan volgende week woensdag weer een echo.. er waren zelf al een aantal eiblaasjes te zien ☺Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Yessss! Wat fijn! Nou we wachten de woensdag weer af! Wat hij voor je!😊
Geplaatst

Wat goed zeg. Hoeveel zijn er te zien? Is gonal-f een kant en klare spuit of moet je die mengen? Op naar woensdag.

Geplaatst
Wat goed zeg. Hoeveel zijn er te zien? Is gonal-f een kant en klare spuit of moet je die mengen? Op naar woensdag. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat is een kant en klare. Het ziet er precies het zelfde uit als een insuline-pen. Eh draai je op en dan zet je de spuit.Ik moet ook gonal f spuiten. Straks....
Geplaatst
Dat is een kant en klare. Het ziet er precies het zelfde uit als een insuline-pen. Eh draai je op en dan zet je de spuit.Ik moet ook gonal f spuiten. Straks....

Ja inderdaad kant en klare! Vind hem zelf erg fijn, fijner als de decapeptyl spuit☺ ik moet 150eenheden spuiten.. ze zag nu 4 blaasjes zitten verder is het de echo afwachten volgende week

Geplaatst

Oh kant en klare spuiten zijn wel prettig. Die Menopur moet je mengen. Dus ik voel me 2x per dag een junkie.

Geplaatst
Oh kant en klare spuiten zijn wel prettig. Die Menopur moet je mengen. Dus ik voel me 2x per dag een junkie. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hahaha dat kan ik me voorstellen maar ook echt niet handig... ik vind de pregnyl mengen al een geklungel... zo fijn is mijn fijne motoriek helemaal niet 😒 Maar goed komt vast goed!
Geplaatst

Zo ik kan vandaag eindelijk mijn antibiotica kuren ophalen. De apotheek wilde ze niet meegeven omdat de dosis volgens hun niet klopte. Ziekenhuis gaf aan dat het wel klopte, maar moesten eerst een protocol afleveren anders kreeg ik het niet mee. Wat een gedoe zeg.

Geplaatst
Zo ik kan vandaag eindelijk mijn antibiotica kuren ophalen. De apotheek wilde ze niet meegeven omdat de dosis volgens hun niet klopte. Ziekenhuis gaf aan dat het wel klopte, maar moesten eerst een protocol afleveren anders kreeg ik het niet mee. Wat een gedoe zeg.

Wat fijn dat je het mag ophalen!

Hoe gaat het verder met je?

Geplaatst
Wat fijn dat je het mag ophalen!

Hoe gaat het verder met je?

Ja ben ik heel blij mee. Leverde wel een beetje stress op.

Gaat zijn gangetje. Ben blij dat ik van die Lucrin bijwerkingen af ben.

En dat 100% ziek zijn was fijn voor een week, merk wel dat ik graag weer wil werken. Ik kom mijn dagen redelijk door met nieuwe gerechten maken/uitproberen en gitaar spelen, maar die punctie mag van mij wel komen hoor.

Morgenochtend weer terug. Hopelijk komt er dan een beetje actie in.

Hoe is het met jou?

Geplaatst
Zo ik kan vandaag eindelijk mijn antibiotica kuren ophalen. De apotheek wilde ze niet meegeven omdat de dosis volgens hun niet klopte. Ziekenhuis gaf aan dat het wel klopte, maar moesten eerst een protocol afleveren anders kreeg ik het niet mee. Wat een gedoe zeg. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zucht... wat een gedoe... maar goed je hebt ze! Op naar de volgende stap💪
Geplaatst
Ja ben ik heel blij mee. Leverde wel een beetje stress op.

Gaat zijn gangetje. Ben blij dat ik van die Lucrin bijwerkingen af ben.

En dat 100% ziek zijn was fijn voor een week, merk wel dat ik graag weer wil werken. Ik kom mijn dagen redelijk door met nieuwe gerechten maken/uitproberen en gitaar spelen, maar die punctie mag van mij wel komen hoor.

Morgenochtend weer terug. Hopelijk komt er dan een beetje actie in.

Hoe is het met jou?

Die stress had onnodig moeten zijn, maar ik begrijp dat het wel wordt veroorzaakt door het gedoe met de antibiotica.

Ben benieuwd naar morgen. Hoop dat je positief nieuws krijgt.

Ik ben een paar dagen vrij nu en doe alles rustig aan en doe enkel waar ik zin in heb. Mag soms wel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden