Ga naar inhoud

Endometriose en nu starten met ivf...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ja ben ik heel blij mee. Leverde wel een beetje stress op.

Gaat zijn gangetje. Ben blij dat ik van die Lucrin bijwerkingen af ben.

En dat 100% ziek zijn was fijn voor een week, merk wel dat ik graag weer wil werken. Ik kom mijn dagen redelijk door met nieuwe gerechten maken/uitproberen en gitaar spelen, maar die punctie mag van mij wel komen hoor.

Morgenochtend weer terug. Hopelijk komt er dan een beetje actie in.

Hoe is het met jou?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Fijn dat je iig van de bijwerkingen af bent! Hopelijk snel de punctie

• Reacties 408
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Die stress had onnodig moeten zijn, maar ik begrijp dat het wel wordt veroorzaakt door het gedoe met de antibiotica. Ben benieuwd naar morgen. Hoop dat je positief nieuws krijgt. Ik ben een paar dagen vrij nu en doe alles rustig aan en doe enkel waar ik zin in heb. Mag soms wel Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groot gelijk Juul, lekker rustig aan in deze rollercoaster. Ik heb vandaag geregeld dat ik de eerste week van februari vrij ben. Als alles voorspoedig verloopt zal dan de puntie en tp plaats vinden... ik wil ook relaxed zijn in die toch al spannende dagen...
Geplaatst
Groot gelijk Juul, lekker rustig aan in deze rollercoaster. Ik heb vandaag geregeld dat ik de eerste week van februari vrij ben. Als alles voorspoedig verloopt zal dan de puntie en tp plaats vinden... ik wil ook relaxed zijn in die toch al spannende dagen...

Groot gelijk dat je vrij neemt in de week na de punctie. Ik heb dat bij de eerste punctie niet gedaan en dat was niet al te best. De tweede punctie heb ik dat dus wel gedaan en dat gaf veel rust!

Geplaatst
Groot gelijk dat je vrij neemt in de week na de punctie. Ik heb dat bij de eerste punctie niet gedaan en dat was niet al te best. De tweede punctie heb ik dat dus wel gedaan en dat gaf veel rust!Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja precies. Nu maar hopen dat de punctie en tp in die week valt. Anders is het voor niets zoveel vrij...
Geplaatst
Ja precies. Nu maar hopen dat de punctie en tp in die week valt. Anders is het voor niets zoveel vrij...

Kun je schuiven met die dagen? Ik had die afspraak gemaakt met mijn leidinggevende. Gelukkig kan ik met mijn werk ook redelijk flexibel zijn. Kan dat bij jou ook?

Geplaatst
Kun je schuiven met die dagen? Ik had die afspraak gemaakt met mijn leidinggevende. Gelukkig kan ik met mijn werk ook redelijk flexibel zijn. Kan dat bij jou ook?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik werk in de zorg en heb super lieve collega's die zich omwille van mij nog flexibeler opstellen dan anders en dagen met me ruilen. Dus stel er is nood aan de man dan kan ik zo ruilen dat ik de 2e week ook nog vrij ben. En als ruilen niet kan dan kan ik altijd nog vakantie dagen inzetten.
Geplaatst
Ik werk in de zorg en heb super lieve collega's die zich omwille van mij nog flexibeler opstellen dan anders en dagen met me ruilen. Dus stel er is nood aan de man dan kan ik zo ruilen dat ik de 2e week ook nog vrij ben. En als ruilen niet kan dan kan ik altijd nog vakantie dagen inzetten.

Fijn dat je collega's flexibel zijn! Het zijn zorgen die je nu even niet moet hebben.

Geplaatst
Fijn dat je collega's flexibel zijn! Het zijn zorgen die je nu even niet moet hebben. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nee precies. Zo fijn om dit zo te kunnen regelen, moet er niet aan denken dat ik in de week vd punctie en tp moet werken... ik denk niet dat ik et zou trekken. Wat heftig zeg al die punctie verhalen... krijg er de kriebels van... maar anderzijds besef ik me heel goed dat het bij iedereen anders is... maar toch... lees meer rot verhalen dan meevallende verhalen...
Geplaatst
Nee precies. Zo fijn om dit zo te kunnen regelen, moet er niet aan denken dat ik in de week vd punctie en tp moet werken... ik denk niet dat ik et zou trekken. Wat heftig zeg al die punctie verhalen... krijg er de kriebels van... maar anderzijds besef ik me heel goed dat het bij iedereen anders is... maar toch... lees meer rot verhalen dan meevallende verhalen...

Je moet er niet bang voor zijn hoor! Ik had ook al veel horrorverhalen gehoord, maar wist dat het best eens anders kon zijn. Gewoon goed aangeven wat je voelt als je tijdens de punctie pijn ervaart. Aan mij heb je geen goed voorbeeld, want ik trok niet aan de bel....ging bijna 'out'. Gelukkig trok m'n man aan de bel. Hij kent me wat dat betreft als geen ander.

Geplaatst
Je moet er niet bang voor zijn hoor! Ik had ook al veel horrorverhalen gehoord, maar wist dat het best eens anders kon zijn. Gewoon goed aangeven wat je voelt als je tijdens de punctie pijn ervaart. Aan mij heb je geen goed voorbeeld, want ik trok niet aan de bel....ging bijna 'out'. Gelukkig trok m'n man aan de bel. Hij kent me wat dat betreft als geen ander. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja wat dat betreft ben ik altijd wel duidelijk in het aangeven van pijn. Zal zo es even op de site kijken wat ze me aan pijnstilling geven met de punctie. Maar ach ik moet de eerste decap nog gaan zetten dus moet ik niet zo op de feiten vooruit lopen. Stap voor stap en de rust bewaren, ik denk dat dat voor mij het beste werkt...
Geplaatst

Heb vandaag mn tweede gonal f gezet en nu al steken rechts in mn buik.. is dat normaal zo snel? Kan toch niet nu al?

Geplaatst
Heb vandaag mn tweede gonal f gezet en nu al steken rechts in mn buik.. is dat normaal zo snel? Kan toch niet nu al?

Op de plek waar je de injectie hebt gezet?

Geplaatst
Op de plek waar je de injectie hebt gezet?

Nee rechts net onder mn ribben

Geplaatst

Herken ik niet. Wel goed om even in de gaten te houden.

Geplaatst

Ik heb dat gevoel niet bij het spuiten. Ik heb wel vaak pijn net onder mijn ribben maar dat is een endo dingetje volgens mijn gynaecoloog.

Geplaatst

Nou de echo zit er weer op voor vandaag. Ze groeien langzaam maar wel gelijkmatig. Ze zijn nu rond de 14 mm. Maandag moet ik weer terug.

Geplaatst
Nou de echo zit er weer op voor vandaag. Ze groeien langzaam maar wel gelijkmatig. Ze zijn nu rond de 14 mm. Maandag moet ik weer terug.

Lekker rustig aan doen het weekend! Hoe groot moeten ze zijn voor de punctie?

Geplaatst
Nou de echo zit er weer op voor vandaag. Ze groeien langzaam maar wel gelijkmatig. Ze zijn nu rond de 14 mm. Maandag moet ik weer terug. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat woord geduld... dat is toch bijna onze 2e naam😑 maar goed je gaat vooruit! Dat is het belangrijkste! Zet em op!😚
Geplaatst
Lekker rustig aan doen het weekend! Hoe groot moeten ze zijn voor de punctie?

Rond de 20 mm. Ze groeien ongeveer 2 mm per dag.

Geplaatst
Dat woord geduld... dat is toch bijna onze 2e naam maar goed je gaat vooruit! Dat is het belangrijkste! Zet em op!

Ja het is fijn dat ze iets doen

De reden waarom ze zo "traag" groeien is omdat ik uit een kunstmatige overgang kom (door de Lucrin). Dan moet je lichaam weer "wakker" worden.

Bij jullie zal het sneller gaan denk ik.

Maar goed er zit niets anders op dan wachten en door gaan met prikken.

Geplaatst
Ja het is fijn dat ze iets doen

De reden waarom ze zo "traag" groeien is omdat ik uit een kunstmatige overgang kom (door de Lucrin). Dan moet je lichaam weer "wakker" worden.

Bij jullie zal het sneller gaan denk ik.

Maar goed er zit niets anders op dan wachten en door gaan met prikken.

Ik had dat ook bij de eerste poging en kwam inderdaad door de Lucrin. Bij de tweede poging ging het, ondanks het gebruik van andere hormonen, niet heel veel sneller. Maar...zolang ze maar gelijkmatig groeien en je hebt een mooi aantal!

Geplaatst
Ik had dat ook bij de eerste poging en kwam inderdaad door de Lucrin. Bij de tweede poging ging het, ondanks het gebruik van andere hormonen, niet heel veel sneller. Maar...zolang ze maar gelijkmatig groeien en je hebt een mooi aantal!

Nou morgen weer naar het ziekenhuis. Ik heb gisteren heel de dag op de bank gezeten/gehangen en zo min mogelijk gedaan.

Ik begin wel een beetje "prik moe" te worden hoor. Ik hoop wel een beetje dat dit voor nu mijn laatste ochtendinjectie is geweest.

Hoe is het met jullie?

Geplaatst
Nou morgen weer naar het ziekenhuis. Ik heb gisteren heel de dag op de bank gezeten/gehangen en zo min mogelijk gedaan.

Ik begin wel een beetje "prik moe" te worden hoor. Ik hoop wel een beetje dat dit voor nu mijn laatste ochtendinjectie is geweest.

Hoe is het met jullie?

Ik duim op goed bericht voor je tijdens je controle. Hier ook een redelijk rustig weekend. Afgelopen nacht erg slecht geslapen. Ik vermoed een oorontsteking....maar vind het niet heftig genoeg om de huisartsenpost te bellen. M'n buik voelt ook wat vreemd...een beetje als menstruatie, maar daar is het nog te vroeg voor, ben er net een weekje van af.

Geplaatst
Ik duim op goed bericht voor je tijdens je controle. Hier ook een redelijk rustig weekend. Afgelopen nacht erg slecht geslapen. Ik vermoed een oorontsteking....maar vind het niet heftig genoeg om de huisartsenpost te bellen. M'n buik voelt ook wat vreemd...een beetje als menstruatie, maar daar is het nog te vroeg voor, ben er net een weekje van af.

Hoe lang heb je vrij??

Oh oorontsteking is vervelend.

Dat vreemde gevoel in je buik kan dat niet nog van de medicatie komen? Als je een lage tijd de pil hebt gebruikt en je stopt daarmee moet je ook "ontpillen" dan moet je lichaam ook herstellen.

Je hebt natuurlijk een lange tijd hormonen geprikt. Moeten je eierstokken etc daar niet van "afkicken"?

Geplaatst
Hoe lang heb je vrij??

Oh oorontsteking is vervelend.

Dat vreemde gevoel in je buik kan dat niet nog van de medicatie komen? Als je een lage tijd de pil hebt gebruikt en je stopt daarmee moet je ook "ontpillen" dan moet je lichaam ook herstellen.

Je hebt natuurlijk een lange tijd hormonen geprikt. Moeten je eierstokken etc daar niet van "afkicken"?

Morgen moet ik weer werken, had een paar dagen vrij.

Net toch even gebeld, maar zoals ik al dacht, wordt er weinig aan gedaan. Ze wilde dat ik ibuprofen of naproxen ging slikken. Ik ben allergisch voor nsaid's, dus dat is geen optie. Neusspray, volop paracetamol blijven gebruiken en een koud washandje kreeg ik nu als 'tip'. Nou ja....we zien het wel.

M'n eierstokken zijn niet meer gevoelig, dus ik ga er vanuit dat het tot rust is gekomen. Ik heb ook het gevoel dat de hormonen (of horrormonen) m'n lijf wel uit zijn, ben ook niet meer zo intens moe.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden