Ga naar inhoud

Endometriose en nu starten met ivf...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Nou morgen weer naar het ziekenhuis. Ik heb gisteren heel de dag op de bank gezeten/gehangen en zo min mogelijk gedaan. Ik begin wel een beetje "prik moe" te worden hoor. Ik hoop wel een beetje dat dit voor nu mijn laatste ochtendinjectie is geweest. Hoe is het met jullie?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik kan het me goed voorstellen, al ervaar ik het tegenovergesteld😆 ik kan niet wachten tot het morgen is! Dan zet ik mijn eerste Decap🎉🎉 Ik ben benieuwd hoe mijn lichaam en geest op de hormonen reageerd. Ben gestart in een dagboek, ik ben heel benieuwd wat ik er in zal schrijven... ik ga voor je duimen morgen! Hopelijk komt er een punctie datum!
  • Reacties 408
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het van je afschrijven in een dagboek werkt prima, althans dat is mijn ervaring. Heb vanaf start 1e poging elke dag geschreven. Sinds afgelopen week iets minder frequent, temeer omdat ik niet meer ongesteld ben én we nu niet middenin een volgende stap zitten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Ik hou geen dagboek bij, heb zelf die behoefte niet zo.. al denk ik dat het wel kan helpen in het verwerkingsproces om het van je af te schrijven

Geplaatst
Ik hou geen dagboek bij, heb zelf die behoefte niet zo.. al denk ik dat het wel kan helpen in het verwerkingsproces om het van je af te schrijvenVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja dat is mede de rede ervan. Maar ook om nog een terug te kunnen bladeren. En mss ooit wel aan mijn kind(eren) te geven. Ook omdat ik het helemaal wil doorschrijven tot na de bevalling. Lijkt me wel leuk om dat dan te geven.
Geplaatst
Ja dat is mede de rede ervan. Maar ook om nog een terug te kunnen bladeren. En mss ooit wel aan mijn kind(eren) te geven. Ook omdat ik het helemaal wil doorschrijven tot na de bevalling. Lijkt me wel leuk om dat dan te geven.

Dat is inderdaad een mooie gedacht om tot na de bevalling door te schrijven!

Geplaatst
Dat is inderdaad een mooie gedacht om tot na de bevalling door te schrijven!

Ja dat is idd mooi. Ik ben nooit zo'n schrijver geweest als het om dagboeken gaat. Maar vind het wel knap als je het kan volhouden.

Geplaatst
Dat is inderdaad een mooie gedacht om tot na de bevalling door te schrijven!Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja dat vind ik ook. Het is win win voor mijn gevoel.
Geplaatst
Ja dat is idd mooi. Ik ben nooit zo'n schrijver geweest als het om dagboeken gaat. Maar vind het wel knap als je het kan volhouden.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ook niet hoor Karin😉 Ben er normaal gesproken erg laks in... maar nu merk ik toch dat ik er niet over uitgepraat raak, dus nog maals opschrijven zal ik dan graag doen. Plus ik wil het doorschrijven als ware een dagboek dat ik later aan mijn kind wil geven. Dus weet ik waarvoor ik het doe. Mezelf om van me af te schrijven en voor mijn hopelijk toekomstig gezond kindje.... hoop hoop hoop
Geplaatst

Nou ik ben weer geweest. Ze hebben bloed geprikt om te kijken of de Decapeptyl zijn werk goed doet. Ik krijg dan ook te horen hoe nu verder.

De eitjes hebben het weer goed gedaan (zei ze). Sommige zijn 20mm en de andere zijn bijna het juiste formaat. Het ligt nu even aan mijn bloedwaarden wanneer ik terug moet komen. Als alles goed is dan moet ik woensdag terug en dan is de punctie vrijdag. Maar het kan dus ook zijn dat we morgen moeten terugkomen en dat donderdag de punctie is.

Je raad het al.... ik moet nog even afwachten...

De 8 eitjes aan de linkerkant zien er goed uit en hebben een mooie ligging tov mijn cyste. De rechterkant is nog steeds lastig te bereiken, maar 1 van de 5 moet misschien nog te doen zijn zonder mijn cyste te doorprikken. Nou ik zie het allemaal wel. Ik merk wel dat het zenuwen level is toegenomen. Ik begin nu wel erg zenuwachtig te worden.

Geplaatst
Nou ik ben weer geweest. Ze hebben bloed geprikt om te kijken of de Decapeptyl zijn werk goed doet. Ik krijg dan ook te horen hoe nu verder.

De eitjes hebben het weer goed gedaan (zei ze). Sommige zijn 20mm en de andere zijn bijna het juiste formaat. Het ligt nu even aan mijn bloedwaarden wanneer ik terug moet komen. Als alles goed is dan moet ik woensdag terug en dan is de punctie vrijdag. Maar het kan dus ook zijn dat we morgen moeten terugkomen en dat donderdag de punctie is.

De 8 eitjes aan de linkerkant zien er goed uit en hebben een mooie ligging tov mijn cyste. De rechterkant is nog steeds lastig te bereiken, maar 1 van de 5 moet misschien nog te doen zijn zonder mijn cyste te doorprikken. Nou ik zie het allemaal wel. Ik merk wel dat het zenuwen level is toegenomen. Ik begin nu wel erg zenuwachtig te worden.

Wat fijn dat ze goed gegroeid zijn!! Je geduld wordt beloond. In ieder geval deze week dus je punctie. Ik snap dat je zenuwachtig bent, maar probeer er rustig onder te blijven.

Geplaatst
Ik ook niet hoor Karin Ben er normaal gesproken erg laks in... maar nu merk ik toch dat ik er niet over uitgepraat raak, dus nog maals opschrijven zal ik dan graag doen. Plus ik wil het doorschrijven als ware een dagboek dat ik later aan mijn kind wil geven. Dus weet ik waarvoor ik het doe. Mezelf om van me af te schrijven en voor mijn hopelijk toekomstig gezond kindje.... hoop hoop hoop

Mocht ik zwanger worden ga ik wel zo'n babydagboek kopen om over de zwangerschap te schrijven. Mijn moeder heeft dat toen ook gedaan en ik heb ook zo'n eerste babyboek met informatie en foto's van de eerste maanden.

Dat heb ik altijd zelf erg leuk gevonden, dus wil ik dit zelf ook gaan doen.

Zo was mijn moeder toen ze 7 maanden zwanger was naar een concert geweest van Elton John en zat ik op de muziek mee te trappelen. Dat is misschien ook de reden waarom ik altijd moe van die muziek wordt maar ik ga trouw iedere keer met haar mee gaat naar zijn concert

Het is maar goed dat ik voor dit jaar al 3 concerten op de agenda heb staan

Geplaatst

Dat klinkt goed! Spannend hoor!

Ik heb woensdag mijn eerste meting ben benieuwd, voel vanalles in mn buik

Geplaatst
Nou ik ben weer geweest. Ze hebben bloed geprikt om te kijken of de Decapeptyl zijn werk goed doet. Ik krijg dan ook te horen hoe nu verder. De eitjes hebben het weer goed gedaan (zei ze). Sommige zijn 20mm en de andere zijn bijna het juiste formaat. Het ligt nu even aan mijn bloedwaarden wanneer ik terug moet komen. Als alles goed is dan moet ik woensdag terug en dan is de punctie vrijdag. Maar het kan dus ook zijn dat we morgen moeten terugkomen en dat donderdag de punctie is.Je raad het al.... ik moet nog even afwachten...De 8 eitjes aan de linkerkant zien er goed uit en hebben een mooie ligging tov mijn cyste. De rechterkant is nog steeds lastig te bereiken, maar 1 van de 5 moet misschien nog te doen zijn zonder mijn cyste te doorprikken. Nou ik zie het allemaal wel. Ik merk wel dat het zenuwen level is toegenomen. Ik begin nu wel erg zenuwachtig te worden. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weer goed nieuws! Maar ook weer even geduld😉Ik snap heel goed dat je nu wat meer last van je zenuwen hebt, zou ik denk ik ook hebben! Maar probber de rust te bewaren en laat je niet gek maken, dit gaat helemaal goed komen😘
Geplaatst
Mocht ik zwanger worden ga ik wel zo'n babydagboek kopen om over de zwangerschap te schrijven. Mijn moeder heeft dat toen ook gedaan en ik heb ook zo'n eerste babyboek met informatie en foto's van de eerste maanden. Dat heb ik altijd zelf erg leuk gevonden, dus wil ik dit zelf ook gaan doen. Zo was mijn moeder toen ze 7 maanden zwanger was naar een concert geweest van Elton John en zat ik op de muziek mee te trappelen. Dat is misschien ook de reden waarom ik altijd moe van die muziek wordt maar ik ga trouw iedere keer met haar mee gaat naar zijn concert Het is maar goed dat ik voor dit jaar al 3 concerten op de agenda heb staan Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Haha wat leuk he, die boeken. Die ga ik ook bij houden hoor, maar daar wil ik niet en is er de ruimte ws ook niet om AL mijn lief en leed te delen. Maar die boekjes ga ik ook kopen😊We horen het wel welke dag het gaat worden. Die dag zal ik een kaarsje voor je branden
Geplaatst
Dat klinkt goed! Spannend hoor!Ik heb woensdag mijn eerste meting ben benieuwd, voel vanalles in mn buikVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hou je ons op de hoogte? Ik ben ook benieuwd, hopelijk ook goed nieuws. Daar houden wij wel van😉
Geplaatst

Ik heb mss een hele rare of mss wel domme vraag...

Mag je tijdens het spuiten zwaar tillen? Tijdens de decap zal dat wel mogen maar ook met gonal? Ik ben nl niet heel sterk in mijn armen en til vanuit mijn buik/rug... weet niet of er met te veel druk/spanning er iets verkeerd kan gaan...

Geplaatst

Mag je tijdens het spuiten zwaar tillen? Tijdens de decap zal dat wel mogen maar ook met gonal? Ik ben nl niet heel sterk in mijn armen en til vanuit mijn buik/rug... weet niet of er met te veel druk/spanning er iets verkeerd kan gaan...

Ik heb geen idee of het wel/niet mag, maar ik heb mijn man het zware werk laten doen. Reden was dat ik ook echt heel erg gevoelige eierstokken had. Elke beweging voelde ik.

Geplaatst
Dat klinkt goed! Spannend hoor!

Ik heb woensdag mijn eerste meting ben benieuwd, voel vanalles in mn buik

Ow dus woensdag hebben we allebei een spannende dag

Geplaatst

Nou het wordt dus woensdag nog een echo en vrijdag de punctie. De Decapeptyl doet zijn werk goed.

Dus nog even doorspuiten en hopen dat ze lekker geleidelijk gaan doorgroeien.

Geplaatst

Oh dat weet ik ook niet.

Geplaatst
Nou het wordt dus woensdag nog een echo en vrijdag de punctie. De Decapeptyl doet zijn werk goed. Dus nog even doorspuiten en hopen dat ze lekker geleidelijk gaan doorgroeien. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat fijn! Op naar vrijdag! Spannend hoor! Ik ga duimen draaien voor je
Geplaatst

Zo echo gehad.. 11 zichtbaar rond de 13mm 1 was al 17mm.. vrijdag weer echo en dan volgende week punctie misschien maandag ook nog echo dat horen we vrijdag

Geplaatst

Oh wat goed zeg.

Dat gaat een stuk sneller dan mijn langzame eitjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden