Ga naar inhoud

Endometriose en nu starten met ivf...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Kvg hoe is het gegaan? Als de echo maandag goed is gaan ze woensdag de punctie doen..

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Punctie vond ik wel te doen. Ze begonnen om 9 uur en 30 min lag ik op de uitslaapkamer. Rond 10 uur kreeg ik diclofenac alleen werkte deze niet dus kreeg ik morfine.

Zit nu gelukkig in de auto naar huis.

• Reacties 408
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Morgen hoor ik of er een bevruchting is en dan heb ik maandag mijn terugplaatsing

Geplaatst
Morgen hoor ik of er een bevruchting is en dan heb ik maandag mijn terugplaatsingVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hoi Karin, Wat fijn dat de punctie is mee gevallen! Had je van te voren veel pijnstilling? Mij lijkt de punctie het vervelends/pijnlijkst van het hele traject. Wat gaat het snel in eens he! Ik ben benieuwd morgen!
Geplaatst

Karin, wat fijn dat je punctie is meegevallen. Hoe voel je je nu? Moet je antibiotica blijven slikken nu?

Ik duim voor een goede uitslag morgen voor jullie!

Geplaatst
Hoi Karin, Wat fijn dat de punctie is mee gevallen! Had je van te voren veel pijnstilling? Mij lijkt de punctie het vervelends/pijnlijkst van het hele traject. Wat gaat het snel in eens he! Ik ben benieuwd morgen!

Ik kreeg een paracetamol met codeïne een uur van te voren.

En ik heb 3x een dosis Rapifen gekregen. Je krijgt 1 dosis per 10 min. De linkerkant ging snel omdat die in een bloem lag, maar de rechterkant had ze 1 dosis nodig om bij het eerste blaasje te komen. Toen wilde ze stoppen omdat die andere eiblaasjes gevaarlijk lagen tov de cyste. En ze had de cyste links al per ongeluk aangeprikt dus ze wilde het risico aan de rechterkant niet lopen.

Tot dat moment had ik nog geen kick gegeven en toen zei ze: ik vind je eigelijk wel heel erg stoer dat je tot nu geen kick hebt gegeven en je beweegt ook totaal niet. Ook niet toen ik de cyste aanprikte. Ik begreep dat het aanprikken van een cyste erg pijnlijk is. Ze zei dus: als je heeeeel stil kan blijven liggen dan gaat de IVF verpleegster heel hard op je buik duwen en dan proberen we het één en ander te verschuiven, dan kan ik er misschien toch nog 1 aanprikken. En daarvoor kreeg ik nog een extra dosis.

Bij die kon ik wel janken hoor, maar niet gedaan. Toen zei ik: je mag er nog wel eentje doen hoor (ik was zo high als nog wat van dat spul). Toen moest ze lachen en gaf ze aan dat die andere eiblaasjes echt onmogelijk waren.

Dus toen zei ik nog met een knipoog dat ik wel vond dat ze snel "opgaf" maar helaas ze trapte er niet in.

Op de uitslaapkamer kreeg ik eerst een diclofenac maar die hielp niet. Toen kon ik het wel uitschreeuwen van de pijn. niet gedaan maar de tranen liepen wel over mijn wangen. Dat was die pijn die ik had moeten hebben bij/na het aanprikken van die cyste.

Ze heeft toen een overleg gehad met een aantal gynaecologen en die hebben besloten dat ze me een shot morfine mocht gegeven.

Geplaatst
Karin, wat fijn dat je punctie is meegevallen. Hoe voel je je nu? Moet je antibiotica blijven slikken nu?

Ik duim voor een goede uitslag morgen voor jullie!

Voel me nu echt wel klote. De morfine is uitgewerkt en ik ben nu over op een andere heftige pijnstiller. Rechts heb ik totaal geen pijn, maar wel waar die cyste is aangeprikt. Het voelt alsof er iemand herhaaldelijk in mijn buik heeft staan schoppen.

Elk spiertje in mijn lichaam doet pijn. Had jij dat ook?

Daarnaast ben ik nog steeds misselijk van die antibiotica kuren. Die moet ik in totaal 10 dagen slikken heb er na vandaag dus 2 dagen er opzitten.

En vanavond moet ik beginnen met Utrogestan capsules. Heb jij die ook gehad?

Geplaatst
Voel me nu echt wel klote. De morfine is uitgewerkt en ik ben nu over op een andere heftige pijnstiller. Rechts heb ik totaal geen pijn, maar wel waar die cyste is aangeprikt. Het voelt alsof er iemand herhaaldelijk in mijn buik heeft staan schoppen.

Elk spiertje in mijn lichaam doet pijn. Had jij dat ook?

Daarnaast ben ik nog steeds misselijk van die antibiotica kuren. Die moet ik in totaal 10 dagen slikken heb er na vandaag dus 2 dagen er opzitten.

En vanavond moet ik beginnen met Utrogestan capsules. Heb jij die ook gehad?

Welke pijnstiller gebruik je nu? Ik heb bij de punctie zelf al morfine gehad, omdat het echt te pijnlijk was....en m'n pijngrens ligt mega hoog!

Het gevoel wat je omschrijft, had ik ook....het was allemaal erg gevoelig.

Nog 8 dagen antibiotica? Jeetje! Zijn je overige klachten/bijwerking weggetrokken, op de misselijkheid na?

Die Utrogestan heb ik ook gehad. Moet je ze slikken of vaginaal inbrengen? Ik had dat laatste.

Geplaatst

Ik heb vanavond weinig geslapen van de pijn en de onzekerheid maar er zijn van de 7 eitjes 5 eitjes bevrucht. En alle eitjes waren van een goede kwaliteit. Owwwww ik kan wel janken van blijdschap. We zijn er nog niet, maar mijn grootste angst was dat mijn eitjes niet goed waren. En zo fijn om te horen dat alle 7 eitjes qua kwaliteit goed zijn.

Geplaatst
Ik heb vanavond weinig geslapen van de pijn en de onzekerheid maar er zijn van de 7 eitjes 5 eitjes bevrucht. En alle eitjes waren van een goede kwaliteit. Owwwww ik kan wel janken van blijdschap. We zijn er nog niet, maar mijn grootste angst was dat mijn eitjes niet goed waren. En zo fijn om te horen dat alle 7 eitjes qua kwaliteit goed zijn.

Dat is goed nieuws! Maandag de terugplaatsing of hoor je daar nog meer over?

Geplaatst

Maandag om 15:15 de terugplaatsing. We moeten eerst naar het lab dus daar zullen we wel meer nieuws krijgen. Maakt voor nu even niet uit. Ik had mijn hoop op 1 gezet en dit is nog veel beter want nu hebben we hopelijk nog een extra terugplaatsing.

Geplaatst
Ik heb vanavond weinig geslapen van de pijn en de onzekerheid maar er zijn van de 7 eitjes 5 eitjes bevrucht. En alle eitjes waren van een goede kwaliteit. Owwwww ik kan wel janken van blijdschap. We zijn er nog niet, maar mijn grootste angst was dat mijn eitjes niet goed waren. En zo fijn om te horen dat alle 7 eitjes qua kwaliteit goed zijn. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wauwww wat fijn!🎉🎉 ik ben super blij voor je! Wat fijn 5 bevruchtingen! Ik ben ook blij voor jou! Nu de tp nog!
Geplaatst
Wauwww wat fijn! ik ben super blij voor je! Wat fijn 5 bevruchtingen! Ik ben ook blij voor jou! Nu de tp nog!

Idd op naar maandag en dan 2 zenuwslopende weken.

Geplaatst
Idd op naar maandag en dan 2 zenuwslopende weken.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja dat lijkt me ook verschrikkelijk. Zorgen voor veel afleiding en leuke dingen plannen. Ik zit nu bijna te smeken om mijn doorbraakbloeding. Ik heb wel al deze hele ochtend en middag buikpijn en zo, maar het wil niet doorzetten... en dat wil ik zoooo graag... dan hoop ik maandag weer gewoon te kunnen gaan werken nl....
Geplaatst
Ja dat lijkt me ook verschrikkelijk. Zorgen voor veel afleiding en leuke dingen plannen. Ik zit nu bijna te smeken om mijn doorbraakbloeding. Ik heb wel al deze hele ochtend en middag buikpijn en zo, maar het wil niet doorzetten... en dat wil ik zoooo graag... dan hoop ik maandag weer gewoon te kunnen gaan werken nl....

Normaal hoop je dat die bloeding weg blijft maar ik hoop voor je dat het snel komt

Geplaatst

Ooo wat een goed nieuws!! Ben zo blij voor je

Geplaatst
Normaal hoop je dat die bloeding weg blijft maar ik hoop voor je dat het snel komt Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja idd! Ik zei tegen mijn man ook, normaal was ik radeloos als ik wist dat het eraan kwam en nu hoop ik erop en kan het me niet snel genoeg gebeuren... ik hoop alleen echt dat ik voor 22 jan ongi ben, zodat ik mag starten met Gonal...
Geplaatst
Ooo wat een goed nieuws!! Ben zo blij voor je

Dank je. Een stap dichterbij, maar we zijn er nog lang niet.

Jij hebt maandag een echo toch?

Geplaatst

Weer een vraagje vanuit mijn kant...

Ik ben ongi, dat wil zeggen niet veel, maar een klein beetje... nu is er niks meer... nu ben ik normaal ook nooit een hevige bloeder geweest en ik vraag me nu af, is dit goed genoeg of miet er echt sprake zijn van een behoorlijke bloeding?

Geplaatst

Ik heb morgen de echo hoop dat woensdag de punctie is! Nee dat is ook zo maar wel weer een stapje verder..

Geplaatst

Ik heb morgen de echo hoop dat woensdag de punctie is! Nee dat is ook zo maar wel weer een stapje verder..

Spannend ik ga voor je duimen.

Geplaatst

Wow 22 blaasjes! Waarvan 19 goede grote.. woe punctie en dan vrijdag tp.. tp is nog afwachten omdat ik tegen overstimulatie aanzit dan mogen ze hem niet tp en wordt het ingevroren

Geplaatst
Wow 22 blaasjes! Waarvan 19 goede grote.. woe punctie en dan vrijdag tp.. tp is nog afwachten omdat ik tegen overstimulatie aanzit dan mogen ze hem niet tp en wordt het ingevroren

Wowwwwww dat zijn er veel.

Het is fijn dat je weet wanneer de punctie is.

Wel rot dat je tegen overstimulatie aan zit.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden