Ga naar inhoud

Endometriose en nu starten met ivf...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Wow dat zijn er al veel. Maar balen van die pijn. Endo is klote Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja ik baal ook... ook omdat de pijn en klachten overeenkomen met overstimulatie... dus nu uit voorzorg dagelijks wegen, goed drinken en na het werk met de benen omhoog...
  • Reacties 408
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
geen idee mijne gaat gewoon de prullenbak in zonder naaldje😃 en uit eten natuurlijk mag je alles behalve het lijstje wat je opnoemde😁
Bedankt voor je antwoorden weer Es!Heerlijk dan ga ik morgen nog heerlijk genieten van al het lekkers wat ik straks hopelijk niet meer mag.Hmmm zat te twijfelen of ik dat naar de apotheek moest brengen....
Geplaatst

owh dat kan je vast ook doen ik doe de naaldjes in de naaldjesbox en de rest gooi ik weg..lekker van genieten ik ben ook nog lekker uit eten geweest:) vanaf de tp let ik op dat ik genoeg groente/fruit etc eet

Geplaatst
owh dat kan je vast ook doen ik doe de naaldjes in de naaldjesbox en de rest gooi ik weg..lekker van genieten ik ben ook nog lekker uit eten geweest:) vanaf de tp let ik op dat ik genoeg groente/fruit etc eet
Ja dat ga ik ook doen. Al vind ik koffie wel lastig als ik werk... aankomende week ben ik thuis en dan is het geen probleem, drink alleen koffie als ik visite krijg of op visite ga... verder altijd thee... maar opt werk drink ik als ik niet oplet gerust 3 a 4 koppen... over 5 minuten mag ik voor de 1nalaatste dag richting werk. Heerlijke gedachte... ff 8 dagen niks....
Geplaatst
owh heerlijk straks lekker thuis.. ik drink ook veel koffie..minder het maar stop niet

Ik houd ook van koffie, maar heb bij de laatste procedure geen koffie gedronken....zelfs niet tijdens de stimulatie. Vond het lastig op kantoor inderdaad....maar gelukkig kan ik het ook af met thee en water.

Aanstaande vrijdag weer echo en kijken of we kunnen plannen voor de cryo. Hoop het zo!!!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

goed van je! ik krijg harstikek hoofdpijn als ik geen koffie drink. Heb dat toen wel gedaan maar werd gek van de hoofpijn en ben toen 2 kopjes gaan drinken per dag. Ik drink idd heel veel thee nu maar dan drink ik pickwick en dat is uiteindelijk ook weer slecht.

Geplaatst
goed van je! ik krijg harstikek hoofdpijn als ik geen koffie drink. Heb dat toen wel gedaan maar werd gek van de hoofpijn en ben toen 2 kopjes gaan drinken per dag. Ik drink idd heel veel thee nu maar dan drink ik pickwick en dat is uiteindelijk ook weer slecht.

Die hoofdpijn is een 'afkickverschijnsel' van de koffie. Herkenbaar hoor

Ik begreep ook dat niet alle thee goed is. Ik drink voornamelijk groene thee en teveel daarvan wordt afgeraden. Muntthee (vers) schijnt ook niet ok te zijn. Dus ook m'n thee beperk ik wel.

Overigens drink ik, na jouw tip, sowieso iedere dag granaatappelsap.

Geplaatst

goed van je! die drink ik ook en een hoop suplementen die helpen..verder kan je zo weinig doen.. ik overweeg toch om bij een volgende poging accupunctuur te gaan doen..maar ik weet nog niet goed.. frambozenbladthee schijnt ook goed te zijn tijdens de innsteling.. maar dat krijg ik echt met geen mogelijkheid weg.. minder melkproducten en weinig suikers. ach een dosis geluk is denk ik het belangrijkste

Geplaatst
goed van je! die drink ik ook en een hoop suplementen die helpen..verder kan je zo weinig doen.. ik overweeg toch om bij een volgende poging accupunctuur te gaan doen..maar ik weet nog niet goed.. frambozenbladthee schijnt ook goed te zijn tijdens de innsteling.. maar dat krijg ik echt met geen mogelijkheid weg.. minder melkproducten en weinig suikers. ach een dosis geluk is denk ik het belangrijkste

Vooral dat laatste...dat kunnen we allemaal wel gebruiken

Hoe voel jij je op het moment?

Geplaatst

nu al het gevoel dat het niet is gelukt..stom he wand dat kan hellemaal niet..gevoelsmatig denk ik gewoon dat er weer 5 poging nodig zijn of dat het nooit meer gaat lukken.. of is dat gewoon een beetje om ervoor te zorgen dat de teleurstelling niet zo hard aankomt😉 en ik weet het hoor..positief zijn is het halve werk blablabla..lastig.. wetende dat de innesteling zo rond dinsdag is probeer ik gewoon maar een beetje rustig aan te doen. gelukkig is de pijn van de punctie en tp weg

Geplaatst
nu al het gevoel dat het niet is gelukt..stom he wand dat kan hellemaal niet..gevoelsmatig denk ik gewoon dat er weer 5 poging nodig zijn of dat het nooit meer gaat lukken.. of is dat gewoon een beetje om ervoor te zorgen dat de teleurstelling niet zo hard aankomt en ik weet het hoor..positief zijn is het halve werk blablabla..lastig.. wetende dat de innesteling zo rond dinsdag is probeer ik gewoon maar een beetje rustig aan te doen. gelukkig is de pijn van de punctie en tp weg

Natuurlijk is het een stukje zelfbescherming en dat begrijp ik ook. Lekker rustig aan doen!

Geplaatst
nu al het gevoel dat het niet is gelukt..stom he wand dat kan hellemaal niet..gevoelsmatig denk ik gewoon dat er weer 5 poging nodig zijn of dat het nooit meer gaat lukken.. of is dat gewoon een beetje om ervoor te zorgen dat de teleurstelling niet zo hard aankomt😉 en ik weet het hoor..positief zijn is het halve werk blablabla..lastig.. wetende dat de innesteling zo rond dinsdag is probeer ik gewoon maar een beetje rustig aan te doen. gelukkig is de pijn van de punctie en tp weg
Es, als jij het dan niet kan dan doe ik het wel voor je! Ik ga heel erg positief voor je denken. Liefs
Geplaatst

super lief van je:) ik denk dat het nu door de combi komt van pijn ook en gewoon een dosis zelfbescherming. de punctie was deze keer niet heel plezierig maar de tp was nog vervelender als de punctie dus dat zegt wel genoeg;) ik heb echt 2 dagen paracetamol moeten nemen voor de pijn en veel bloedverlies gehad.. eendebek ging stuk..slangetje wilde niet over het ribbeltje van het litteken van de keizersnede.. dat gepoer was echt niet tof met 2 man.. ik was blij dat hij zat maar nu ben ik bang dat er teveel schade was om te kunnen nestelen en de paracetamol die ik nam niet vergeten.. ach we zullen het weten over 8 dagen

Geplaatst
super lief van je:) ik denk dat het nu door de combi komt van pijn ook en gewoon een dosis zelfbescherming. de punctie was deze keer niet heel plezierig maar de tp was nog vervelender als de punctie dus dat zegt wel genoeg;) ik heb echt 2 dagen paracetamol moeten nemen voor de pijn en veel bloedverlies gehad.. eendebek ging stuk..slangetje wilde niet over het ribbeltje van het litteken van de keizersnede.. dat gepoer was echt niet tof met 2 man.. ik was blij dat hij zat maar nu ben ik bang dat er teveel schade was om te kunnen nestelen en de paracetamol die ik nam niet vergeten.. ach we zullen het weten over 8 dagen

Wat een verhaal, es! Bah....

Ik duim voor je op een goede uitkomst!

Geplaatst

is toch anders als ze met 2 man in het gat staan te staren om het slangetje erdoor te krijgen😂😂 lig je dan lekker als kijkdoos😂 aan de andere kant vroegen ze me wel steeds of het ging en gaven me uitleg over het hoe en waarom..ze namen echt wel de tijd om hem op de juiste plek te zetten. ik heb ook een foto gekregen van de goed geplaatste embryo precies in het bms. volgens hun kwam het bloed alleen van de baarmoedermond die licht beschadigd werd door de doorbloeding en het slangetje..niks om me zorgen over te hoeven maken.. maar ja je weet hoe dat gaat als je thuis bent😂

Geplaatst
is toch anders als ze met 2 man in het gat staan te staren om het slangetje erdoor te krijgen lig je dan lekker als kijkdoos aan de andere kant vroegen ze me wel steeds of het ging en gaven me uitleg over het hoe en waarom..ze namen echt wel de tijd om hem op de juiste plek te zetten. ik heb ook een foto gekregen van de goed geplaatste embryo precies in het bms. volgens hun kwam het bloed alleen van de baarmoedermond die licht beschadigd werd door de doorbloeding en het slangetje..niks om me zorgen over te hoeven maken.. maar ja je weet hoe dat gaat als je thuis bent

Ja...thuis ga je je van alles in je hoofd halen en denken dat ze het gewoon zomaar hebben gezegd

Ik had bij de tp 4 mensen staan.....voordeel was dat alles goed werd uitgelegd omdat er mensen in opleiding bij waren.

Geplaatst
Of het heeft een beetje gezorgt voor een soort van scratch, waardoor het juist innesteld...Niet te snel testen... komt vast goed. Ik hoor het wel van je! Maar ik zie het alles nog positief in😊
Geplaatst
hopefulnes lekker gegeten?:)
Heerlijk gegeten, alle soorten rauwe vis, rauwe of medium gebakken vlees. Heerlijk! Nu weer in de veren voor het werk💪. Laatste werkdag en dan HEERLIJK 8 dagen vrij👼 Hoe is het met jou Es? Minder negatieve gedachten?Ik ben nog steeds zeer positief aan het denken😙
Geplaatst
Heerlijk gegeten, alle soorten rauwe vis, rauwe of medium gebakken vlees. Heerlijk! Nu weer in de veren voor het werk. Laatste werkdag en dan HEERLIJK 8 dagen vrij Hoe is het met jou Es? Minder negatieve gedachten?Ik ben nog steeds zeer positief aan het denken

Succes met werken vandaag!

Geplaatst
Succes met werken vandaag!Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dank je Juul! Hoe is het met je?Ook ik kan niet zo goed alle verhalen bij houden en haal soms mensen door elkaar... maar hoe is het nj met je?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden