Ga naar inhoud

Endometriose en nu starten met ivf...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Dank je Juul! Hoe is het met je?Ook ik kan niet zo goed alle verhalen bij houden en haal soms mensen door elkaar... maar hoe is het nj met je?

Dat zijn de hormonen

Ik heb erg last van m'n buik....rot endo!

Vrijdag de echo ivm de cryo procedure. Ben erg benieuwd hoe het er nu uitziet.

Op m'n werk komt er een verandering aan....eindelijk....het is voor mij een nieuwe functie, maar zal me meer rust geven.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• Reacties 408
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Dat zijn de hormonen Ik heb erg last van m'n buik....rot endo! Vrijdag de echo ivm de cryo procedure. Ben erg benieuwd hoe het er nu uitziet. Op m'n werk komt er een verandering aan....eindelijk....het is voor mij een nieuwe functie, maar zal me meer rust geven. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja ik ken het... mijn buik doet ook weer zo'n pijn. Maar nu ik mijn rust pak heb ik er wel veel minder last van. Ben benieuwd wat de cryo procedure inhoud... Fijn een nieuwe uitdaging die ook nog eens wat rustiger is! Ik hoop dat de functie je bevalt!Wat doe je voorn werk?
Geplaatst
Ja ik ken het... mijn buik doet ook weer zo'n pijn. Maar nu ik mijn rust pak heb ik er wel veel minder last van. Ben benieuwd wat de cryo procedure inhoud... Fijn een nieuwe uitdaging die ook nog eens wat rustiger is! Ik hoop dat de functie je bevalt!Wat doe je voorn werk?

De komende weken is er hier weinig 'rust'. Heb nog wat overwerkavonden op de rol staan.

Op dit moment ben ik leidinggevend en ik ga, zodra er eindelijk een datum bekend is, een functie uitoefenen waarbij ik meer inhoudelijk bezig ben. Soort projectmanager en stuur daarbij wel mensen aan, maar ben niet hiërarchisch verantwoordlijk voor ze....Heb deze keuze heel bewust gemaakt!

Ben ook benieuwd hoe de cryoprocedure in z'n werk gaat. We gaan 't meemaken.

Geplaatst
De komende weken is er hier weinig 'rust'. Heb nog wat overwerkavonden op de rol staan. Op dit moment ben ik leidinggevend en ik ga, zodra er eindelijk een datum bekend is, een functie uitoefenen waarbij ik meer inhoudelijk bezig ben. Soort projectmanager en stuur daarbij wel mensen aan, maar ben niet hiërarchisch verantwoordlijk voor ze....Heb deze keuze heel bewust gemaakt! Ben ook benieuwd hoe de cryoprocedure in z'n werk gaat. We gaan 't meemaken. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Goed bezig Juul! Je zorgt goed voor jezelf😙Mag je best trots op zijn. Ik rij over 20 min richting ZH. Ik ben zoooo benieuwd. Ik houd jullie op de hoogte😀
Geplaatst
Goed bezig Juul! Je zorgt goed voor jezelfMag je best trots op zijn. Ik rij over 20 min richting ZH. Ik ben zoooo benieuwd. Ik houd jullie op de hoogte

Succes!! Ben benieuwd

Geplaatst
Goed bezig Juul! Je zorgt goed voor jezelfMag je best trots op zijn. Ik rij over 20 min richting ZH. Ik ben zoooo benieuwd. Ik houd jullie op de hoogte

Succes gaat allemaal goed komen

Geplaatst

Hallo allemaal,Ik ben hier nieuw op het forum maar kamp ook met ernstige endometriose. Ik heb alleen een kijkoperatie gehad waar ze erg van zijn geschrokken. Er is nog niks weggehaald omdat ze bang zijn dat ze de eierstokken niet kunnen sparen. Vandaar dat wij direct zijn begonnen met ivf. Voor de 1e poging 3 maanden lucrin en dan starten met decapeptyl en menopur. De punctie was een hel voor mij omdat de eierstokken zo verkleefd zaten achter de baarmoeder. Ze hebben 6 eitjes gevonden maar helaas niks bevrucht! Ik wist niet wat me overkwam en ben in een diep gat gevallen. Op dit moment zit ik in de wachtweken. De 2 poging zijn we verder gegaan met icsi en de punctie is onder narcose geweest. Helaas maar 3 eitjes maar er is er 1 bevrucht en ik hoop dat die lekker bij mij blijft zitten! Positief zijn vind ik zelf heel erg moeilijk maar we doen ons best! Ik ben al heel blij met een terugplaatsing.Ik hoop voor iedereen hier dat het mag lukken want het is geestelijk en lichamelijk echt zwaar!Groetjes miranda

Geplaatst

Heey Ladies, ik heb een zeer goede "oogst"😍

Links 10 eiblaasjes en rechts 7.

Links hebben 5 er de juiste grootte en rechts 4.

Ik moet vanavond nog spuiten en veel rust houden.

Morgen weer om 9.15 een echo.

Ze heeft me kunnen vertellen dat ze verwacht dat ik vrijdag of zaterdag de punctie heb.

Zo blij al de hele dag😀😀😀😀

Ik kan niet stoppen met lachen.

Ben benieuwd morgen!

Geplaatst
Hallo allemaal,Ik ben hier nieuw op het forum maar kamp ook met ernstige endometriose. Ik heb alleen een kijkoperatie gehad waar ze erg van zijn geschrokken. Er is nog niks weggehaald omdat ze bang zijn dat ze de eierstokken niet kunnen sparen. Vandaar dat wij direct zijn begonnen met ivf. Voor de 1e poging 3 maanden lucrin en dan starten met decapeptyl en menopur. De punctie was een hel voor mij omdat de eierstokken zo verkleefd zaten achter de baarmoeder. Ze hebben 6 eitjes gevonden maar helaas niks bevrucht! Ik wist niet wat me overkwam en ben in een diep gat gevallen. Op dit moment zit ik in de wachtweken. De 2 poging zijn we verder gegaan met icsi en de punctie is onder narcose geweest. Helaas maar 3 eitjes maar er is er 1 bevrucht en ik hoop dat die lekker bij mij blijft zitten! Positief zijn vind ik zelf heel erg moeilijk maar we doen ons best! Ik ben al heel blij met een terugplaatsing.Ik hoop voor iedereen hier dat het mag lukken want het is geestelijk en lichamelijk echt zwaar!Groetjes miranda
Hoi Miranda!Ook hier ernstige endo, maar wel eerst geopereerd en nu 1e ivf poging. Kop op meis, idd het is al tot een tp gekomen. Blijf positief, het is nu eenmaal een pittig traject. Maar wij zijn hier om je erdoor heen te slepen😏
Geplaatst
Heey Ladies, ik heb een zeer goede "oogst"

Ze heeft me kunnen vertellen dat ze verwacht dat ik vrijdag of zaterdag de punctie heb.

Zo blij al de hele dag

Ben benieuwd morgen!

Heee kijk das fijn om te lezen!!!

Daar mag je zekers blij om zijn hoor!

Rustig aan de komende daagjes, en op naar de puntie

Geplaatst

Zo blij al de hele dag

Ben benieuwd morgen!

Wat fijn!!

Geplaatst
wouww mooie score! weet je ook hoe groot ze al zijn de groters? ben benieuwd of ze morgen groot genoeg zijn om de punctie af te spreken
Ja ze zitten allen tussen de 13 en 24mm.Ik geloof dat er al 5 follikels 20 of groter zijn.En nog eens 4 tussen de 15 en 20.Ik ben ook erg benieuwd, naar morgen.Ik houd jullie op de hoogte😙
Geplaatst

Hoi Miranda,

Ook ik heb last van Endometriose. Bij de kijkoperatie schrokken ze ook van de rotzooi in mijn buik. Bij mij hebben ze wel dingen aangepakt. Niet met het oog om mijn leven prettiger te maken, maar met het oogpunt om ivf trajecten te kunnen doen.

Ik ben ook eerst begonnen met 3 maanden Lucrin en ook ik heb Decapeptyl en Menopur gespoten.

Wat rot om te horen dat de eerste poging tot niets is uitgelopen.

Mijn eerste poging leverde 1 verse tp op en er zijn er 2 ingevroren. Verse tp is op niets uitgelopen en ik ben nu een kunstmatige cyclus aan het creëren met pillen om een ingevroren cryo terug te laten plaatsen.

Waarom hebben ze niet bij de eerste poging al voor ICSI gekozen? Mijn behandeling startte als ivf maar ze hebben uiteindelijk voor ICSI gekozen omdat ze 7 eitjes hadden kunnen halen.

Wat fijn voor je dat ze de 2de punctie onder narcose hebben gedaan. Mijn punctie viel gelukkig mee, ik zat flink onder de drugs dus het ging wel, alleen op de uitslaapkamer brak de hel uit. Ze hadden namelijk 1 van mijn cystes aangeprikt en daarvoor heb ik nog extra Morfine gekregen omdat de pijn niet te houden was.

We duimen voor je dat je eitje lekker aan het nestelen is en lang bij je blijft zitten. Welke wachtdag zit je? Wanneer mag je testen?

Een ivf traject is idd heel heftig en je bent fysiek en mentaal helemaal kapot en dan is positief blijven erg moeilijk. Ik heb er zelf ook last van. Het fijne aan dit forum is dat je er veel energie van krijgt. En dat je kan schelden en zeiken zonder dat andere mensen er iets van zeggen, want we allemaal ongeveer weten wat je doormaakt.

Dus gooi het er lekker uit zou ik zeggen!!! We can handle it!!!

Heel veel succes

Geplaatst

Zo blij al de hele dag

Ben benieuwd morgen!

Woeeeehoeeeee wat goed nieuws.

Succes met je echo (die nu plaats vindt)

Geplaatst

Hoi!Ze hebben bij mij de 1e keer geen icsi gedaan omdat m'n vriend z'n zaad bovengemiddeld was dus ze gingen er vanuit dat dit gewoon goed moest gaan. Helaas liep dat anders dan verwacht en zitten we gewoon bij het kleine groepjes pech!Ze hebben me niet geopereerd omdat ik dan waarschijnlijk 1 eierstok verlies door alle verklevingen en dat is natuurlijk heel jammer voor de opbrengsten die je nodig hebt bij ivf. Ik sta erg in twijfel om me te laten opereren als het nu niet lukt. Dan heb je altijd nog een poging achteraf. Maar omdat de blaas en de darmen en alles erbij betrokken is zie ik er erg tegenop.Wij hebben 26 jan de terugplaatsing gehad en mogen pas 10 februari testen! Dus dat duurt nog even. Nu 3 keer daags de utrogestan bolletjes gebruiken dus hopen dat het allemaal werkt! Ik ben nog maar 25 dus m'n leeftijd zit nog mee maar die rotziekte verpest gewoon alles!

Geplaatst
awh dan zullen ze hem morgen gaan afspreken ze zijn al mooi groot.. geven de andere nog net een dagje om bij te kunnen komen..spannend:)
Idd vrijdag punctie, word vanmiddag gebeld over de tijd.Ik moet de helft vd EH Pregnyl spuiten omdat ik toch overgestimuleerd ben... en al veel grote follikels heb...Ik moet rust houden, maar ik heb zoooo veel zin om te dansen😎😎😎
Geplaatst

Heeey Ladies! Vrijdag de punctie! Ik word dus nog gebeld voor de tijd. Ik hoef maar de helft vd pregnyl te spuiten omdat ik toch overgestimuleerd ben. 18 eiblaasjes!

Rechts zit prop vol met 11 en links 7.

Ik had een super lieve meid die me hielp met de echo en de laatste instructies voor de punctie, ze zei dat ik me echt niet hoefde op te winden voor de punctie. Ze zei, jouw gezien hebbende moet dit vlotjes gaan... dus ben echt gerustgesteld en laat het maar op me afkomen.

Ohhh en maandag plof ik dan eindelijk neer op de wachtbank van februari...

Geplaatst
Hoi!Ze hebben bij mij de 1e keer geen icsi gedaan omdat m'n vriend z'n zaad bovengemiddeld was dus ze gingen er vanuit dat dit gewoon goed moest gaan. Helaas liep dat anders dan verwacht en zitten we gewoon bij het kleine groepjes pech!Ze hebben me niet geopereerd omdat ik dan waarschijnlijk 1 eierstok verlies door alle verklevingen en dat is natuurlijk heel jammer voor de opbrengsten die je nodig hebt bij ivf. Ik sta erg in twijfel om me te laten opereren als het nu niet lukt. Dan heb je altijd nog een poging achteraf. Maar omdat de blaas en de darmen en alles erbij betrokken is zie ik er erg tegenop.Wij hebben 26 jan de terugplaatsing gehad en mogen pas 10 februari testen! Dus dat duurt nog even. Nu 3 keer daags de utrogestan bolletjes gebruiken dus hopen dat het allemaal werkt! Ik ben nog maar 25 dus m'n leeftijd zit nog mee maar die rotziekte verpest gewoon alles!

Verbaast me wel een beetje. Het zaad van mijn vriend is ook goed, maar vanwege mijn vorm van Endometriose en de hoeveelheid eitjes hebben ze toen wel ICSI aangeboden. Maar goed daar heb heb je nu niets meer aan.

Wel of geen operatie is idd een moeilijke beslissing. Je weet niet wat het beste is. Had je wel eitjes bij de verkleefde eierstok?

Oh en je bent pas 25 dat is idd wel jong om al een eierstok te verliezen.

Ik hoop met je mee dat dit een blijvertje is en dat je de operatie nog even kunt uitstellen.

Spannend he dat wachten. Nou je zit al op wachtdag 6 dus nog even volhouden. Probeer wat afleiding te zoeken. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan maar dat is wel het beste.

Geplaatst
Heeey Ladies! Vrijdag de punctie! Ik word dus nog gebeld voor de tijd. Ik hoef maar de helft vd pregnyl te spuiten omdat ik toch overgestimuleerd ben. 18 eiblaasjes!

Rechts zit prop vol met 11 en links 7.

Ik had een super lieve meid die me hielp met de echo en de laatste instructies voor de punctie, ze zei dat ik me echt niet hoefde op te winden voor de punctie. Ze zei, jouw gezien hebbende moet dit vlotjes gaan... dus ben echt gerustgesteld en laat het maar op me afkomen.

Ohhh en maandag plof ik dan eindelijk neer op de wachtbank van februari...

Eindelijk is het zover.

Jeetje 18 dat zijn er veel. Wat fijn z'n aantal. Wel rot van die overstimulatie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden