Ga naar inhoud

ICSI januari/februari 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Net klaar in het ziekenhuis. Slijmvlies zag er dik genoeg uit en m'n eigen eitje was 16,5mm. Alles nu in gang gezet....Wordt morgen gebeld vanuit VUmc, om te horen of er plek is etc. Als dat zo is, mag ik morgenavond pregnyl spuiten. Vrijdag kan ik dan bellen of het ontdooien goed is gegaan en of de embryo doordeelt. Als dat zo is, dan hoor ik direct de tijd van de terugplaatsing. Spannend allemaal, al die afhankelijkheden....Gelukkig ging de arts er wel extra druk achter zetten. Ze wil niet dat er nog meer menstruaties overheen hoeven te gaan. *fingers crossed*Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Spannend Juul, is dit je eerste cryo? Ik moet nu een rustmaand en dan gaan we ook voor onze eerste cryo. Weet nog niet zo goed hoe het in zijn werk gaat allemaal. Maar klopt het dat de slagingspercentage lager is dan bij een verse terugplaatsing? Ik wens je veel succes!
  • Reacties 330
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Wd 1 haha hier. Hoe is het met jou?? Gaat het weer wat beters? Groetjes estherVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Spannend houd je het een beetje uit? Hoeveelste terugplaatsing is dit voor jou, en een verse of cryo? 🍀
Geplaatst
Spannend Juul, is dit je eerste cryo? Ik moet nu een rustmaand en dan gaan we ook voor onze eerste cryo. Weet nog niet zo goed hoe het in zijn werk gaat allemaal. Maar klopt het dat de slagingspercentage lager is dan bij een verse terugplaatsing? Ik wens je veel succes!

Het is onze eerste cryo. Ook de enige die we na 2 pogingen hebben....Hoop dus dat alles goed gaat. Weet niet hoe het zit met slagingspercentages bij cryo's. Het zal zeker lager zijn, maar volgens mij vriezen ze enkel goede embryo's in. Toch hoor ik ook daar weer verschillende verhalen over.

Wij hebben nu ook een rustmaand gehad, maar tussen poging 1 en 2 zat enkel een menstruatie. Geen extra maand wachten.

Hoe voel jij je?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
Het is onze eerste cryo. Ook de enige die we na 2 pogingen hebben....Hoop dus dat alles goed gaat. Weet niet hoe het zit met slagingspercentages bij cryo's. Het zal zeker lager zijn, maar volgens mij vriezen ze enkel goede embryo's in. Toch hoor ik ook daar weer verschillende verhalen over. Wij hebben nu ook een rustmaand gehad, maar tussen poging 1 en 2 zat enkel een menstruatie. Geen extra maand wachten. Hoe voel jij je?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Oke dankje voor de informatie. Ja het is pas twee dagen geleden dat we het gehoord hebben dat onze eerste terugplaatsing mislukt is. Ik vindt het lastig om de positiviteit terug te vinden en weer verder te gaan voor onze cryo. Maar het feit dat ze alle 6 van voldoende kwaliteit waren om in te vriezen geeft me dan wel weer een beetje hoop. Ik hoop zo dat ons kindje er tussen zal zitten... Ik moet nu volgende week een gesprek bij de arts en dan gaan we het over de cryo behandeling hebben en komt er op neer dan bij m'n volgende menstruatie ze me gaan monitoren voor de cryo terugplaatsing. Dus waarschijnlijk maart..
Geplaatst
Oke dankje voor de informatie. Ja het is pas twee dagen geleden dat we het gehoord hebben dat onze eerste terugplaatsing mislukt is. Ik vindt het lastig om de positiviteit terug te vinden en weer verder te gaan voor onze cryo. Maar het feit dat ze alle 6 van voldoende kwaliteit waren om in te vriezen geeft me dan wel weer een beetje hoop. Ik hoop zo dat ons kindje er tussen zal zitten... Ik moet nu volgende week een gesprek bij de arts en dan gaan we het over de cryo behandeling hebben en komt er op neer dan bij m'n volgende menstruatie ze me gaan monitoren voor de cryo terugplaatsing. Dus waarschijnlijk maart..

Dat je teleurgesteld bent is niet zo gek. Je bent een mens! Toch moet je de positiviteit weer terug zien te vinden en hoop blijven houden.

Geplaatst
Dat je teleurgesteld bent is niet zo gek. Je bent een mens! Toch moet je de positiviteit weer terug zien te vinden en hoop blijven houden. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja je hebt gelijk. Hoop dat ons weekendje weg morgen daaraan bij zal dragen. Even lekker opladen. En dan weer vol goede moed er tegen aan.Als je de pregnyl mag zetten heb je dan 5 dagen daarna een cryo terugplaatsing?
Geplaatst

Als het goed is, en er dus plek is, mag ik morgenavond de pregnyl zetten. Vrijdag zou dan de terugplaatsing zijn.

Geplaatst
Als het goed is, en er dus plek is, mag ik morgenavond de pregnyl zetten. Vrijdag zou dan de terugplaatsing zijn. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Oke spannend hoor! Duim voor je 🍀
Geplaatst
Als het goed is, en er dus plek is, mag ik morgenavond de pregnyl zetten. Vrijdag zou dan de terugplaatsing zijn. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Spannend! Gaat helemaal goed komen... dat moet gewoon💪
Geplaatst
Spannend! Gaat helemaal goed komen... dat moet gewoon

We hopen het! Ik vind het erg spannend allemaal. Hoor vaak dat de ontdooiing niet goed gaat. Maar...eerst morgen het belletje afwachten of er plek is en ik daadwerkelijk de pregnyl kan spuiten. Daarna is het afwachten en weten we vrijdagochtend pas of de terugplaatsing diezelfde dag plaatsvindt of dat poging 2 helemaal klaar is.

Na morgen ook maar even kijken of ik vrijdag thuis mag werken.

Geplaatst
We hopen het! Ik vind het erg spannend allemaal. Hoor vaak dat de ontdooiing niet goed gaat. Maar...eerst morgen het belletje afwachten of er plek is en ik daadwerkelijk de pregnyl kan spuiten. Daarna is het afwachten en weten we vrijdagochtend pas of de terugplaatsing diezelfde dag plaatsvindt of dat poging 2 helemaal klaar is. Na morgen ook maar even kijken of ik vrijdag thuis mag werken. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ben benieuwd, hou ons op de hoogte! Hoop dat er plek is en de cryo goed ontdooid. 🍀
Geplaatst

Goedemorgen dames, nadat ik alles binnenste buiten had gekeerd qua internet heb ik mijzelf maar aangemeld.

Vanochtend wd 9 toch maar een test gedaan (negatief), ergens teleurgesteld of is er nog ergens hoop?

Mag eigenlijk pas as donderdag pas testen, zucht (zo geen geduld).

Geplaatst
Goedemorgen dames, nadat ik alles binnenste buiten had gekeerd qua internet heb ik mijzelf maar aangemeld.Vanochtend wd 9 toch maar een test gedaan (negatief), ergens teleurgesteld of is er nog ergens hoop? Mag eigenlijk pas as donderdag pas testen, zucht (zo geen geduld).
Hoi Ina wat spannend, wd9 is nog wel vroeg hopelijk veranderd de test nog. Heb je nog geen krampen in je buik? Ik kreeg pas m'n menstruatie toen ik stopte met de utro, achteraf voelde ik al 2 dagen menstruatiekrampen. Voor de volgende keer weet ik dan voor mezelf al hoelaat het is helaas. Hoop dat je het nog even volhoud! Succes 🍀
Geplaatst
Hoi Ina wat spannend, wd9 is nog wel vroeg hopelijk veranderd de test nog. Heb je nog geen krampen in je buik? Ik kreeg pas m'n menstruatie toen ik stopte met de utro, achteraf voelde ik al 2 dagen menstruatiekrampen. Voor de volgende keer weet ik dan voor mezelf al hoelaat het is helaas. Hoop dat je het nog even volhoud! Succes 🍀
Hi Sas, ik was idd aan de vroege kant. Dit was tevens m'n eerste icsi poging, helaas heb ik geen cryo's.Tot aan wd7 voelde ik van alles maar daarna niet meer. Vandaag wd 12 nog steeds negatief en heb ik de hoop al opgegeven. 😔 Morgen of overmorgen weer contact opnemen met het ziekenhuis. Hopelijk dat m'n menstruatie weer snel voor de deur staat om weer aan de spuiten te gaan.
Geplaatst

hee dames. sommigen

van jullie ken ik en sommigen van jullie niet. zal mij even kort voorstellen. ik ben 29 jaar en ben vorig jaar begonnen aan icsi 1. bij de 3e tp was ik zwanger en helaas op de 20 weken echo een ernstige afwijking waardoor ik de zwangerschap moest afbreken. hele heftige tijd geweest (en nog)

gisteren bij de ivf poli geweest en bij mijn volgende ongesteldheid weer beginnen met schema progynova/utro om een cryo terug te plaatsen. we hebbenber nog 4. hopelijk zit daar nog een goede bij!

voor wie willen lezen heb een blog geschreven over de afgelopen tijd

https://icsibabysite.wordpress.com

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst
hee dames. sommigen

van jullie ken ik en sommigen van jullie niet. zal mij even kort voorstellen. ik ben 29 jaar en ben vorig jaar begonnen aan icsi 1. bij de 3e tp was ik zwanger en helaas op de 20 weken echo een ernstige afwijking waardoor ik de zwangerschap moest afbreken. hele heftige tijd geweest (en nog)

gisteren bij de ivf poli geweest en bij mijn volgende ongesteldheid weer beginnen met schema progynova/utro om een cryo terug te plaatsen. we hebbenber nog 4. hopelijk zit daar nog een goede bij!

Wat goed om wat van je te lezen, Piene. Fijn dat jullie weer mogen beginnen. Hoe voel je je momenteel? Denk regelmatig aan jullie

Geplaatst
hee dames. sommigenvan jullie ken ik en sommigen van jullie niet. zal mij even kort voorstellen. ik ben 29 jaar en ben vorig jaar begonnen aan icsi 1. bij de 3e tp was ik zwanger en helaas op de 20 weken echo een ernstige afwijking waardoor ik de zwangerschap moest afbreken. hele heftige tijd geweest (en nog)gisteren bij de ivf poli geweest en bij mijn volgende ongesteldheid weer beginnen met schema progynova/utro om een cryo terug te plaatsen. we hebbenber nog 4. hopelijk zit daar nog een goede bij!voor wie willen lezen heb een blog geschreven over de afgelopen tijdhttps://icsibabysite.wordpress.com Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Hoi Piene, Ik heb idd het hele heftige verhaal meegekregen. Wat moedig en dapper dat jullie nu weer voor een Cryo gaan. Ik hoop dat het voorspoedig zal verlopen, maar dat lezen we vast wel! Zet em op moedige, sterke vrouw het zal beloond worden😚
Geplaatst
Hi Sas, ik was idd aan de vroege kant. Dit was tevens m'n eerste icsi poging, helaas heb ik geen cryo's.Tot aan wd7 voelde ik van alles maar daarna niet meer. Vandaag wd 12 nog steeds negatief en heb ik de hoop al opgegeven. 😔 Morgen of overmorgen weer contact opnemen met het ziekenhuis. Hopelijk dat m'n menstruatie weer snel voor de deur staat om weer aan de spuiten te gaan.
Wat klote zeg😞 Hoop dat je gauw weer doorkan!
Geplaatst
hee dames. sommigenvan jullie ken ik en sommigen van jullie niet. zal mij even kort voorstellen. ik ben 29 jaar en ben vorig jaar begonnen aan icsi 1. bij de 3e tp was ik zwanger en helaas op de 20 weken echo een ernstige afwijking waardoor ik de zwangerschap moest afbreken. hele heftige tijd geweest (en nog)gisteren bij de ivf poli geweest en bij mijn volgende ongesteldheid weer beginnen met schema progynova/utro om een cryo terug te plaatsen. we hebbenber nog 4. hopelijk zit daar nog een goede bij!voor wie willen lezen heb een blog geschreven over de afgelopen tijdhttps://icsibabysite.wordpress.com Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Hoi piene, fijn om weer wat van je te lezen hoop dat je gauw weer doorkan voor een cryo. Vind je een super sterke vrouw🍀 Ik heb vandaag gesprek gehad bij de arts over onze cryo behandeling waarschijnlijk maart. 🤞🏻
Geplaatst
hee dames. sommigen

Hoi piene,

Wat fijn dat je er weer bent. Jij ongelovelijk sterke vrouw. Heel veel succes en hopelijk met een mooi nieuw begin.

Groetjes Esther

Geplaatst
Ik ben nu flink ongesteld geworden. Nog 1maand geduld, volgende maand weer aanmelden voor een cryo.

Blog: http://wensmama.wordpress.com

Jeetje, ik heb je blog deels gelezen. Wat een verhaal!! Twee keer zwanger en twee keer toch wat mis. Dat lijkt me superheftig! Hoe ga je nu weer door dan?

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Geplaatst
Jeetje, ik heb je blog deels gelezen. Wat een verhaal!! Twee keer zwanger en twee keer toch wat mis. Dat lijkt me superheftig! Hoe ga je nu weer door dan?

Gewoon weer verder gaan. Er is nu eigenlijk niets wat ze voor ons kunnen doen.

Als het nog een keer fout zou gaan kunnen we het misschien via embryo selectie (PGD) proberen, maar vooralsnog is de kans redelijk aanwezig dat dit twee keer pech is geweest. Al is dat bijna niet te geloven...

Blog: http://wensmama.wordpress.com

Geplaatst

Poeh. Ik duim dat het deze keer goed gaat voor jullie, flipje! En jij ook succes, Piene! Met 20 weken nog afbreken. Met een reden, maar toch! Pittig hoor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden