Ga naar inhoud

ICSI januari/februari 2017

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Dat geeft mij dan weer hoop, wetende dat wij in april aan de slag gaan. Veel geluk en geniet ervan!

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

Ja het kan alle kanten op maar ik ben nu dus na de eerste icsi en eerste terugplaatsing zwanger. Het is natuurlijk allemaal heel erg pril maar de eerste stap is er en dat geeft goede moed en hoop. Ga ervoor in april en laat het over je heen komen. Vind de steun die je nodig hebt en dan komt het vast goed!

• Reacties 330
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ja het kan alle kanten op maar ik ben nu dus na de eerste icsi en eerste terugplaatsing zwanger. Het is natuurlijk allemaal heel erg pril maar de eerste stap is er en dat geeft goede moed en hoop. Ga ervoor in april en laat het over je heen komen. Vind de steun die je nodig hebt en dan komt het vast goed!

Dankjewel! Ik vind hier veel steun en bij mijn vriend en ouders. Dar is echt heel fijn. En ik duim dat het allemaal goed gaat bij jou! 🍀

Geplaatst

Lief Joline, ik snap dat je alle kanten op gaat en dat blijft ook nog wel even weet ik uit ervaring. Iedere keer weer wachten op een nieuwe mijlpaal (bloedprikken, eerste echo, 12weken etc). Probeer er van te genieten waar het gaat en waar niet ook prima. Je berichtje geeft mij in ieder geval ook weer hoop dat het echt kan. Thnx!

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Geplaatst

Hallo dames,

Ik ben helemaal nieuw hier...

Net zoals jullie al een heel traject ondergaan, nu zit ik in de spannende wachtweken na de terugplaatsing die was 18 februari.

De dagem kruipen echt voorbij. Begin me wel anders de voelen maar dat kan ook een bijwerking zijn van die lekkere yoghurt smurrie pillen waar jullie het al over hadden haha.

Ik had 14 eitjes waarvan er 10 bevrucht konden worden goede score vonden we zelf. 8 waren er uiteindelijk bevrucht en 4 doorgedeeld.

Toen met 1 een terugplaatsing gehad waarvan we nu heel erg hopen dat zie blijft zitten, alhoewel ik mezelf ook moet beschermen,,, En dan hebben we deze week een brief gekregen waarin staat dat we er 1 in de vriezer hebben liggen.

We waren wel teleurgesteld maar oke positief blijven! We hebben maar 1 goede nodig ;-) .

Geplaatst

Dag dames,

Het gaat niet helemaal goed hier. Ik was gestart voor de 2e behandeling waar ik meer dan2 weken moest gaan prikken voor de groei van mijn eiblaasjes maar helaas kregen we te horen van de dokter dat we moesten stoppen omdat de eiblaasjes niet meer gingen groeien maar steeds kleiner werden. Heel apart maar ik heb 1 eiblaasje van 35 mm 2 dagen geleden hebbik ovitrelle gespoten en die grote eiblaasje zou nu een sprong hebben gemaakt. Dokter heeft me verteld dat ik gemeenschap zou kunnen doen en mischien een kans kunnen maken op een natuurlijke zwangerschap. Dames hebben jullie hier ervaring mee? Ik heb gedaan wat de dokter zei en gebruik nu pregnyl

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Hoi eatpraylove, wat vervelend. Ik herken het wel... Ik heb drie jaar geleden ook zo'n soort iets gelijk gehad maar dan met twee eiblaasjes die groot werden en de rest bleef klein. Wij hebben toen voor de vorm een IUI gehad ipv icsi. Daar ben ik toen zwanger van geraakt en daardoor heb ik nu twee jongetjes hierdoor rondlopen. Het ziekenhuis had er geen verklaring voor en vond het net zo'n wonder als wij. Het zaad van m'n man is namelijk echt niet zo goed dus de kans was nihil. Misschien kan je vragen of je een IUI mag doen, dan heb je net iets meer kans dan gewoon gemeenschap. Maar ik besef me dat wij destijds ook wel echt extreem veel geluk hebben gehad. Sterkte meis!

Geplaatst
Dag dames,

Het gaat niet helemaal goed hier. Ik was gestart voor de 2e behandeling waar ik meer dan2 weken moest gaan prikken voor de groei van mijn eiblaasjes maar helaas kregen we te horen van de dokter dat we moesten stoppen omdat de eiblaasjes niet meer gingen groeien maar steeds kleiner werden. Heel apart maar ik heb 1 eiblaasje van 35 mm 2 dagen geleden hebbik ovitrelle gespoten en die grote eiblaasje zou nu een sprong hebben gemaakt. Dokter heeft me verteld dat ik gemeenschap zou kunnen doen en mischien een kans kunnen maken op een natuurlijke zwangerschap. Dames hebben jullie hier ervaring mee? Ik heb gedaan wat de dokter zei en gebruik nu pregnyl

Geen ervaring mee. Wat heftig meis! De hormonen hebben dus niet de juiste uitwerking bij je? Wat balen! Ik hoop dat de arts je kan vertellen waar dat aan ligt en hoe het wel kan? Andere medicatie wellucht? En hopelijk wordt je natuurlijk zwanger nu! Hoe dan ook: veel sterkte!!!

Geplaatst
Hoi eatpraylove, wat vervelend. Ik herken het wel... Ik heb drie jaar geleden ook zo'n soort iets gelijk gehad maar dan met twee eiblaasjes die groot werden en de rest bleef klein. Wij hebben toen voor de vorm een IUI gehad ipv icsi. Daar ben ik toen zwanger van geraakt en daardoor heb ik nu twee jongetjes hierdoor rondlopen. Het ziekenhuis had er geen verklaring voor en vond het net zo'n wonder als wij. Het zaad van m'n man is namelijk echt niet zo goed dus de kans was nihil. Misschien kan je vragen of je een IUI mag doen, dan heb je net iets meer kans dan gewoon gemeenschap. Maar ik besef me dat wij destijds ook wel echt extreem veel geluk hebben gehad. Sterkte meis!

Ja, iui, dat is idd wel slim ja! En wat fijn dat je nu twee jongens hebt in ieder geval!

Geplaatst

Ah een tweeling?? Wat mooi lisa!! Dokter zei dat ik gwn op gewone manier moet doen en pregnyl gebruiken(dus 1 keer in de 2 dagen gemeenschap) is een kleine kans zei de dokter want ik heb zelf pco syndroom en mijn man slechte zaadkwaliteit we zullen zien en anders moet ik wachten tot dat ik ongesteld word..

Geplaatst
Geen ervaring mee. Wat heftig meis! De hormonen hebben dus niet de juiste uitwerking bij je? Wat balen! Ik hoop dat de arts je kan vertellen waar dat aan ligt en hoe het wel kan? Andere medicatie wellucht? En hopelijk wordt je natuurlijk zwanger nu! Hoe dan ook: veel sterkte!!!

Dankje johanna, ze zeggen dat het door mijn ziekte komt pco (PCOS is de afkorting voor polycysteus ovarium syndroom. Letterlijk betekent dit dat er meerdere (poly) vochtblaasjes (cysten) in de eierstok ...)

Dus ze gaan verder kijken met welke medicijnen ik nu kan krijgen. Het is allemaal heel erg moeilijk ben mentaal echt doorgezakt maar we blijven hopen gelukkig

Geplaatst
Dankje johanna, ze zeggen dat het door mijn ziekte komt pco (PCOS is de afkorting voor polycysteus ovarium syndroom. Letterlijk betekent dit dat er meerdere (poly) vochtblaasjes (cysten) in de eierstok ...)

Dus ze gaan verder kijken met welke medicijnen ik nu kan krijgen. Het is allemaal heel erg moeilijk ben mentaal echt doorgezakt maar we blijven hopen gelukkig

Getsiederrie, meid, wat een ellende! Snap heel goed dat je er doorheen zit! Wat een k nieuws!

Geplaatst
Hoi eatpraylove, wat vervelend. Ik herken het wel... Ik heb drie jaar geleden ook zo'n soort iets gelijk gehad maar dan met twee eiblaasjes die groot werden en de rest bleef klein. Wij hebben toen voor de vorm een IUI gehad ipv icsi. Daar ben ik toen zwanger van geraakt en daardoor heb ik nu twee jongetjes hierdoor rondlopen. Het ziekenhuis had er geen verklaring voor en vond het net zo'n wonder als wij. Het zaad van m'n man is namelijk echt niet zo goed dus de kans was nihil. Misschien kan je vragen of je een IUI mag doen, dan heb je net iets meer kans dan gewoon gemeenschap. Maar ik besef me dat wij destijds ook wel echt extreem veel geluk hebben gehad. Sterkte meis! Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Wauw wat super fijn Lisa. Ik dacht dat je via ICSI een tweeling had gehad. 😊
Geplaatst

Sterkte eatpraylove. Ik herken het helemaal. Ik heb ook pcos en mijn man slechte kwaliteit. Door die pcos reageer je vaak anders op alle hormonen en ik werd door ook helemaal gefrustreerd van. Dan weer te veel dan weer te weinig. En iedere keer weer spanning of het geen overstimulatie wordt. Het komt echt goed, maar dat je er nu even door heen zit snap ik helemaal. Het is ook allemaal zo vermoeiend. Sterkte meis.

Geplaatst
Wauw wat super fijn Lisa. Ik dacht dat je via ICSI een tweeling had gehad. 😊

Thnx sas. Het was een icsi-traject aanvankelijk maar dat liep toen niet dus hebben ze maar een IUI gedaan. Achteraf zei de arts dat ze het vooral gedaan hadden omdat ik er zo door heen zat, want het traject daar voor was ook al eerder stopgezet vanwege overstimulatie. Een beetje in de trant van dan heb je toch niet alles voor niks gedaan.

Geplaatst
Thnx sas. Het was een icsi-traject aanvankelijk maar dat liep toen niet dus hebben ze maar een IUI gedaan. Achteraf zei de arts dat ze het vooral gedaan hadden omdat ik er zo door heen zat, want het traject daar voor was ook al eerder stopgezet vanwege overstimulatie. Een beetje in de trant van dan heb je toch niet alles voor niks gedaan.

Lisa lieverd echt supermooi dat je twins hebt.. maar ben ik nu niet te laat met iui want ik heb de sprong al gehad van die 35mm denk ik

Geplaatst
Thnx sas. Het was een icsi-traject aanvankelijk maar dat liep toen niet dus hebben ze maar een IUI gedaan. Achteraf zei de arts dat ze het vooral gedaan hadden omdat ik er zo door heen zat, want het traject daar voor was ook al eerder stopgezet vanwege overstimulatie. Een beetje in de trant van dan heb je toch niet alles voor niks gedaan. Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Ja precies, toch een goede keuze geweest want je hebt nu wel twee prachtkindjes! Hoop dat ik ook het voorrecht mag hebben om ooit te voelen hoe het is. 😊
  • 3 weken later...
Geplaatst
Dag dames even een vraagje heeft er iemand ervaring met cetrotide ?

875683b1bfb8295a819d1edb6465a01e.jpg

Ja ik!

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Geplaatst
Ja ik!

Hey poekie met wat heb je het gebruikt? Ik moet het namelijk met gonal f van 150 gebruiken. Ik heb de ziekte pco dus drm zijn de 2 behandelingen hiervoor niet goed gelukt met eiblaasjes. En de gyno zei dat ze dit niet Zo vaak gebruiken dus wil weten wat jullie ervaring hiermee zijn

Geplaatst
Hey poekie met wat heb je het gebruikt? Ik moet het namelijk met gonal f van 150 gebruiken. Ik heb de ziekte pco dus drm zijn de 2 behandelingen hiervoor niet goed gelukt met eiblaasjes. En de gyno zei dat ze dit niet Zo vaak gebruiken dus wil weten wat jullie ervaring hiermee zijn

Bij mij duurde de hormoonstimulatie erg lang waardoor ze het risico liepen dat mijn lichaam weer zelf het heft in handen wilde nemen. Cetrotide zorgde er voor dat de natuurlijke hormonen niet meededen in het spelletje. Ik spoot eerste week decapeptyl en bemfola. Na een week stoppen met deca en alleen verder met bemfola (150), laatste week ook cetrotide erbij. Ik had er totaal geen last van en vond ook de apuit niet vervelend om te zetten.

Bij de volgende stimulatie zal ik geen deca meer gebruiken, alleen cetrotide vanaf dag 10.

Ik had bij de punctie 10 eitjes waarvan 8 bevrucht, maar heb geen pcos voor zover ik weet, dus zal het waarschijnlijk niet echt hetzelfde zijn :-)

Geplaatst
Bij mij duurde de hormoonstimulatie erg lang waardoor ze het risico liepen dat mijn lichaam weer zelf het heft in handen wilde nemen. Cetrotide zorgde er voor dat de natuurlijke hormonen niet meededen in het spelletje. Ik spoot eerste week decapeptyl en bemfola. Na een week stoppen met deca en alleen verder met bemfola (150), laatste week ook cetrotide erbij. Ik had er totaal geen last van en vond ook de apuit niet vervelend om te zetten.

Bij de volgende stimulatie zal ik geen deca meer gebruiken, alleen cetrotide vanaf dag 10.

Ik had bij de punctie 10 eitjes waarvan 8 bevrucht, maar heb geen pcos voor zover ik weet, dus zal het waarschijnlijk niet echt hetzelfde zijn :-)

Owja anders dan wat ik doe idd.

Ik ben vndaag begonnen met gonal f en moet zondag met cetrotide verder.. ik ben erg benieuwd ik hoop op een goede resultaat .. en hoe is het met jou heb je al een trg plaatsing gehad ? 8bevruchten eitjes dat is heeel erg netjes!

Geplaatst
Owja anders dan wat ik doe idd.

Ik ben vndaag begonnen met gonal f en moet zondag met cetrotide verder.. ik ben erg benieuwd ik hoop op een goede resultaat .. en hoe is het met jou heb je al een trg plaatsing gehad ? 8bevruchten eitjes dat is heeel erg netjes!

Nou... bij ons liep dat wat anders. 8 bevruchte eitjes was top maar voor de tp was er helaas niet eentje meer over. We zitten nu in de voorbereiding voor icsi 2. Ik heb vandaag eerst een laparoscopie (kijkoperatie ) om te kijken of de eileiders e.d. wel goed zijn. En dan vol goede moed aan een nieuwe poging verder.

Begrijp ik goed dat je dan met de gonal stopt en verder gaat met cetrotide? Toch is de manier van spuiten vaak heel anders dan hoe wij het moeten doen. Decapeptyl en cetrotide worden bij ons echt gebruikt om cyclus plat te leggen. Zou dat een verschil tussen nl en belgie zijn?

Wanneer moet je weer beginnen met spuiten?

Geplaatst
Nou... bij ons liep dat wat anders. 8 bevruchte eitjes was top maar voor de tp was er helaas niet eentje meer over. We zitten nu in de voorbereiding voor icsi 2. Ik heb vandaag eerst een laparoscopie (kijkoperatie ) om te kijken of de eileiders e.d. wel goed zijn. En dan vol goede moed aan een nieuwe poging verder.

Begrijp ik goed dat je dan met de gonal stopt en verder gaat met cetrotide? Toch is de manier van spuiten vaak heel anders dan hoe wij het moeten doen. Decapeptyl en cetrotide worden bij ons echt gebruikt om cyclus plat te leggen. Zou dat een verschil tussen nl en belgie zijn?

Wanneer moet je weer beginnen met spuiten?

Ahhh wat jammer joh maar goed ik heb ook slechte behandelingen gehad helaas k ben nu ook bezig met de 3e maar heb maar 1 punctie gehad de 2e behandeling is stop gezet omdat mijn eitjes waren gestopt met groeien dus drm nu 3e behandeling.

Oh ben je uit belgie??

Nee ik ben vndaag begonnen met 150 gonal spuiten en begin zondag ook met cetrotide. Dus allebei

Geplaatst
Ahhh wat jammer joh maar goed ik heb ook slechte behandelingen gehad helaas k ben nu ook bezig met de 3e maar heb maar 1 punctie gehad de 2e behandeling is stop gezet omdat mijn eitjes waren gestopt met groeien dus drm nu 3e behandeling.

Oh ben je uit belgie??

Nee ik ben vndaag begonnen met 150 gonal spuiten en begin zondag ook met cetrotide. Dus allebei

Nee ik kom niet uit Belgie maar loop daar wel in het ziekenhuis.

Je kunt een hoop tegenslagen tegenkomen he? Bij iedereen is die tegenslag anders. Een poging die wordt afgebroken lijkt me ook heel heftig. Ik was daar ook bang voor omdat ik tegen overstimulatie aan zat.

Hopen dat ze nu de goede combinatie hebben gevonden!!

Geplaatst
Nee ik kom niet uit Belgie maar loop daar wel in het ziekenhuis.

Je kunt een hoop tegenslagen tegenkomen he? Bij iedereen is die tegenslag anders. Een poging die wordt afgebroken lijkt me ook heel heftig. Ik was daar ook bang voor omdat ik tegen overstimulatie aan zat.

Hopen dat ze nu de goede combinatie hebben gevonden!!

Wat een narigheid! 8 eitjes en geen tp... Poeh. Lijkt me pittig. Weten ze nu wasr dat door kwam?

Is er groot verschil tussen nl en België trouwens? Vanwaar die keuze?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden